Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Grootaandeelhouder Tesla wil van Musk af

Door Redactie DFT
43 min geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - Vermogensbeheerder Baillie Gifford & Co., een van de grootste aandeelhouders van automaker Tesla, lijkt van topman Elon Musk af te willen. De Tesla-oprichter is al geen bestuursvoorzitter meer, maar wat Baillie Gifford hoeft hij ook geen ceo meer te zijn.

„Ik denk niet dat hij ceo hoeft te zijn”, zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford, tegen het tijdschrift Barron’s. Tegen persbureau Bloomberg voegt hij daaraan toe dat Musk „in staat gesteld moeten worden om terug te treden, zodat hij wat minder de behoefte voelt om commentaar te leveren”.

Musk ligt al een tijdje overhoop met onder meer de Amerikaanse beurswaakhond SEC, omdat hij het niet zo nauw lijkt te nemen met de Amerikaanse beursregels.

Baillie Gifford is met een belang van ruim 7% de grootste institutionele aandeelhouder van Tesla. Musk zelf heeft ongeveer 20% van het bedrijf in handen. Als hij zijn ceo-schap zou neerleggen, kost dat hem persoonlijk miljarden. Musk zou dan namelijk niet meer voldoen aan de voorwaarden van een bonuspakket ter waarde van $2,6 miljard.
[verwijderd]
0
Zijn ze ten einde raad. Gaat de handdoek definitief in de ring? Hadden de "shorts" toch gelijk. Velen zullen in hun vuistje lachen maar dit is wel de toekomst van de duurzame droom.

Een harde dreun als Tesla straks in Q2 zijn deuren moet sluiten. Of hopelijk voor de Tesla fans overgenomen wordt door Mercedes maar de aandeelhouders bloeden. Uiteraard bijna alle Nederlanders wegens hun slimme pensioenfondsen die Elon op zijn blauwe ogen wilden geloven. Dit is toch een teken van zwakte of is het totale paniek? Niet bestemd voor beleggers long Tesla met een zwakke maag.
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ne...
fausto1
0
"Zijn ze ten einde raad. Gaat de handdoek definitief in de ring? Hadden de "shorts" toch gelijk. Velen zullen in hun vuistje lachen maar dit is wel de toekomst van de duurzame droom."

Het klopt dat ze ten einde raad zijn. Maar de toekomst van de duurzame droom? Aan een auto is sowieso weinig duurzaams.Ga liever fietsen! En de Teslas hebben zijn zwaar en hebben accus. die accus zijn echt niet duurzaam. en de energie die ze verbruiken is vaak ook niet duurzaam opgewekt
Dutcheon
2
Ik vraag me serieus af wat het gemiddelde IQ hier is, van bovenstaande reacties kan ik niet anders dan mijn hoofd laten zakken en bedroefd zijn over mijn medemens :(
Mr sponge
0
Nu zal de koerst wel omhoog klappen:
"Tesla says new Superchargers let drivers fill up faster, 75 miles of charge in 5 minutes
Tesla debuts its new V3 Superchargers.
It says its new systems could enable drivers to add up to 75 miles of charge to a long-range Model 3 in just five minutes.
The company says the faster chargers will roll out to drivers in North America in the second quarter.
Tesla also says 90 percent of drivers in China now have access to Tesla charging infrastructure.

www.cnbc.com/2019/03/07/tesla-debuts-...
[verwijderd]
0
Het maffe is dat met die nieuwe laadpalen de wagens gebouwd vanaf juni 2017 ineens een pieklaadsnelheid van 256 kW en 1609 km/u krijgen. Ruim het dubbele van totnutoe en dat was al marktleidend in km/u.

Plots heeft die Model 3 laadsnelheid in Porsche Taycan regionen.
Model Y krijgt hetzelfde skateboard dus die zal ook amper tijd verliezen op een benzinewagen bij een ritje van van Amsterdam naar Tirol. Zeker niet als de dieselchauffeur onderweg af en toe wijselijk de benen strekt.

Als je je laadpalen onderweg goed kiest krijg je steeds 200kW gemiddeld. Dat is best een big deal.
Dutcheon
0
Is mooi balen, kan ik niet eens mijn koffie rustig opdrinken :(
voor de oude S gaat de laadsnelheid blijkbaar ook naar 145kW
Waarom verpest de massa het altijd voor de early adapters!

Mr sponge
0
En de volgende die vertrekt.
Ja, je kon erop wachten. De vorige die opstapte was alweer 2 weken geleden...

Tesla's engineering VP departs

Tesla's VP of engineering, Michael Schwekutsch, is leaving the electric-vehicle maker, he announced in a LinkedIn post.

"After almost 3.5 years, yesterday I have decided to leave Tesla," he wrote. "Now for me it is time to try something new. I did not decide yet what's next but I am eager to explore and find out."

[verwijderd]
0
Dutcheon
1
ja slimme zet van Michael, alle grote merken zijn op zoek naar de efficientie van de M3 die Tesla met engineers als hij behaald heeft.

Gelukkig schetst hij zelf al het beeld van zijn vertrek:

“After almost 3.5 years, yesterday I have decided to leave Tesla. I had an incredible time with a team that is by far the most talented that I ever worked with. Tesla’s products are hands down the most efficient and exciting EVs in the world. And I’ve enjoyed working at a company with such a great passion, with such incredible customers and with a mission that is so “electrifying.” All the best, Tesla!”
[verwijderd]
0
Leest inderdaad als iets dat een Tesla advocaat hem voor zou schotelen met een lijntje eronder voor zijn krabbel.

Over drie dagen lanceren ze Model Y. Niet raar opkijken als de reserveringen voor die tijd al geopend worden. Ook niet raar opkijken als ze er heel veel reserveringen voor scoren. De markt nijgt naar hogere reserveringsbedragen, het zou me niet verbazen als de prijs voor een loterij lootje van $1000 naar $2500 gaat.
Weer 400.000 reserveringen (ze moeten echt iets bedenken om die het vertrouwen waard te maken, misschien een korting of Founders Edition badge) zou dan een miljard aan cashflow zijn. Niet in escrow, gewoon erbij op de rekening.

Veel echt nieuws op technich vlak gewoon zó de wereld in geduwd de laatste tijd.
Tijdens de Semi presentatie was er ineens een werkende New Roadster.
Het is echt hoogste tijd dat ze een dikke refresh lanceren voor Model S en Model X. Productie is geplafoneerd, zeer winstgevende auto met specs die al 3 jaar niet veranderd zijn. Ergens roken ze R&D geld mee op. Laat het ajb een goede update zijn voor deze oude dames.
Zuinigere motoren, ze hebben die in Model 3.
Betere accu, als in Model 3. Minder massa per km actieradius.
Sneller laden. Als dezelfde tech als in Model 3, kunnen ze mee met Porsche Taycan (350kW of meer)
Goedkoper te maken, met die accu als Model 3. En motoren.
Meer automatisering van de productie. Hoeveel moeilijker moet het zijn een S te assembleren dan een 3? Een extra schermpje achter het stuur, de rest kan hetzelfde aantal onderdelen zijn, alleen net wat groter en mooier.
Mr sponge
0
Tja het is afwachten wat er gaat gebeuren. De fans zullen vast in de rij staan voor een reservering. Maar de fans met verstand zullen ook gezien hebben dat je er niets aan hebt. Dus waarom ver vooruit gaan betalen voor een auto die je misschien pas over 5jaar kan bestellen. Bij Tesla geld wie het meest betaald krijgt zijn auto het snelst. En acht die mensen die gereserveerd hebben die wachten nog maar even...
tomansky
1
quote:

Mr sponge schreef op 11 maart 2019 22:46:

Dus waarom ver vooruit gaan betalen voor een auto die je misschien pas over 5jaar kan bestellen.
De Model Y wordt op het Model 3 platform gebouwd en heeft +/- 70% dezelfde onderdelen. Er hoeft voor dit model dus geen aparte lijn gebouwd worden. Dit Model zal dus eerder aan de klanten geleverd kunnen worden.
Mr sponge
0
quote:

tomansky schreef op 12 maart 2019 13:07:

[...]

De Model Y wordt op het Model 3 platform gebouwd en heeft +/- 70% dezelfde onderdelen. Er hoeft voor dit model dus geen aparte lijn gebouwd worden. Dit Model zal dus eerder aan de klanten geleverd kunnen worden.
Ja en? Krijg je dan wel als eerste je auto als je een goedkope uitvoering wil?
De Model 3 heeft laten zien dat het niet nodig is om te reserveren. Veel reservering houders wachten nog steeds tot ze de goedkope uitvoering kunnen bestellen. Maar als je een iets duurdere wil kan je hem vandaag bestellen en heb je hem binnen 2 maanden in huis. (bedankt voor het financieren van de productielijn. Verder kan je wachten tot je een ons weegt als reserveringhouder)

Of ze bouwen een nieuwe lijn voor de Model Y of ze gaan minder Model 3 auto's produceren. Ik verwacht dat ze minder Model 3 auto's gaan maken.
Mochten ze minder Model 3 gaan maken, dan krijg je de vraag: Welke groei?
Ok de Fabriek in China zal de productie verhogen. Maar als je vervolgens andere modellen gaat maken op dezelfde lijn brengt dat weinig groei. Alleen de omzet zal dan stijgen.
voda
0
Tesla met Model Y in jaar naar 1 miljoen auto’s

Door Theo Besteman
Updated 3 uur geleden
Vandaag, 05:30 in FINANCIEEL

LOS ANGELES - Tesla zal binnen een jaar van de 515.000 geproduceerde auto’s nu naar een miljoen stuks doorgroeien. Dat meldde topman Elon Musk donderdag bij de lancering van de Model Y, de nieuwste SUV.

Musk zei in een emotioneel bewogen presentatie (’Ik ben in een jaar vijf jaar ouder geworden’) de verdubbeling momenteel aan te kunnen en op de grote vraag te reageren. Het breidde productiefaciliteiten in China uit.

De productieproblemen rond zijn Model 3 afgelopen jaren hadden het bedrijf „bijna” op het randje gebracht, erkende hij, tegelijkertijd duizenden fans in zijn Design Studio in Los Angeles dankend voor hun steun.

Bekijk ook:
Model Y maakt Tesla-reeks ’sexy’

Vijf jaar geleden werd de Y, een sterkere batterijauto, al aangekondigd. De Y is zijn tweede SUV. „Elektrisch rijden werd toen als afwijkend gezien, nu is het heel normaal geworden”, zo verwees Musk naar de reacties van alle grote autobouwers achter VW en Ford.
,,De Y zal beter gaan verkopen dan de voorgangers S, X en M3 bij elkaar”, voorspelde Musk.

Musk zei in een emotioneel bewogen presentatie (’Ik ben in een jaar vijf jaar ouder geworden’) de verdubbeling momenteel aan te kunnen en op de grote vraag te reageren. Het breidde productiefaciliteiten in China uit.

De productieproblemen rond zijn Model 3 afgelopen jaren hadden het bedrijf „bijna” op het randje gebracht, erkende hij, tegelijkertijd duizenden fans in zijn Design Studio in Los Angeles dankend voor hun steun.
Bekijk ook:
Model Y maakt Tesla-reeks ’sexy’
Vijf jaar geleden werd de Y, een sterkere batterijauto, al aangekondigd. De Y is zijn tweede SUV. „Elektrisch rijden werd toen als afwijkend gezien, nu is het heel normaal geworden”, zo verwees Musk naar de reacties van alle grote autobouwers achter VW en Ford.
,,De Y zal beter gaan verkopen dan de voorgangers S, X en M3 bij elkaar”, voorspelde Musk.

Vijf vragen en antwoorden over de ’gewone’ gezinsauto uit de Tesla-stal.
*Wat is de Tesla Y en wat kost die?
Het nieuwe, met veel aplomb gepresenteerde model dat elektrisch rijden nog breder helpt invoeren. Voor 75% bestaat de batterijauto Y uit dezelfde onderdelen van de Model 3. Dat scheelt productiekosten, waarmee de prijs van de goedkoopste variant in 2021 gaat naar $39.000 per stuk, rond €34.500, redelijk volgens verwachting. Modellen met autopilot en andere extra’s worden duurder, tot $60.000. De startprijs is momenteel $47.000, omgerekend €41.500.
Het is een zogeheten cross-over tussen een terrein- en standaard sedan.
Tesla denkt dat meer gezinnen nu de overstap maken van benzine en diesel naar batterij.
De Y staat aanzienlijk hoger op zijn assen en kan met de ronde vorm een aanval op de SUV-markt, de grove terreinauto’s, worden.
De Y kent drie rijen met zeven stoelen in totaal. Binnen 3,5 seconden schiet de duurste variant van de auto naar honderd kilometer per uur. Het troeft daarmee veel benzineauto’s af.
Het maximum-bereik van de batterij van de Y ligt op omgerekend 480 kilometer.

*Kan ik de Tesla Y overal opladen?
Op steeds meer plekken. Tesla breidt in Nederland het aantal officiële oplaadpunten uit. De koper krijgt zijn eigen oplaadpunt, dat bovendien steeds krachtiger wordt: in tientallen minuten laadt de batterij zich er op.
Uit onderzoek blijkt dat gewone automobilisten voor hun dagelijkse gebruik in 95% van alle gevallen af kunnen met de batterijcapaciteit. Een enkeling zal dus vaker moeten opladen. Bedrijven als Fastned en Shell breidden hun investeringen in universele laadplekken uit, in heel Europa groeit het aantal oplaadpunten. Tesla telt wereldwijd 12.000 ’superchargers’ en breidt dat aantal doorlopend uit. Die charger heeft nu 250 kilowattuur capaciteit.
*Tesla kende dodelijke ongelukken, is deze Tesla wel veilig?
De Y wordt getest door Amerikaanse autoriteiten. Topman Elon Musk stelde dat de auto ruim door de minimumeisen komt. Hij klaagde eerder wel over de ’production hell’ met oponthoud, fouten en terughaalacties. De Amerikaanse consumentenbelangenvereniging is nog altijd kritisch, maar het aantal klachten en fouten zou sinds vorig jaar zijn gedaald. Musk vertelde donderdag alle mankracht die nodig was om Model 3 te redden, nu wordt ingezet voor de Y en andere projecten.

Bekijk ook:
Chinese kredieten voor Tesla-fabriek Shanghai
*Waarom weer een nieuwe Tesla?

De eerste, dure Tesla S stamde al uit 2012. Het was de eerste grote, massaal geproduceerde batterijauto. Concurrenten als Jaguar, Audi en Mercedes volgden snel. Tesla bracht in 2015 de Tesla X, het dure SUV-broertje, als antwoord. Sindsdien kwam Tesla met goedkopere modellen om de meer mensen aan elektrisch rijden te krijgen en uitstoot te verminderen, een voor topman Elon Musk belangrijk doel. Model 3 werd tegen $35.000 de ’gewone’ gezinsauto, de Y speelt in op de behoefte aan SUV’s in de VS. Van alle verkochte auto’s is 49% nu zo’n terreinauto. De bovengrens ligt dan bij $60.000.

*Is het een zelfrijdende auto?
Nee. Maar Tesla maakt daar - net als alle grote autoproducenten - wel haast mee.

Bekijk ook:
Tesla-baas weer in de fout met tweet
Bekijk ook:
Tesla-baas moet uitleg geven over gedrag op Twitter

Voor meer zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/3294237/t...
Mr sponge
0
Zoals verwacht gisteren een hoop bla bla maar geen echt schokkend nieuws.
Binnenkort zullen ze nog wel een keer de publiciteit zoeken om het aantal reserveringen te melden maar dat is het dan wel weer.
Op naar de volgende hel. Wat komt er na de production hel en de logistieke hel? De China hel??? De supply chain zal daar wel een uitdaging worden vermoed ik zo. (wie gaat de accu's leveren bijvoorbeeld?)
En en het opstarten van de productie natuurlijk.
Dat ze in no-time een pand uit de grond kunnen stampen geloof ik meteen. Maar dat ze daar ook een goed werkende productielijn in kunnen zetten binnen een korte tijd. Ik geloof er helemaal niets van. Er zullen best een paar auto's symbolisch van de band rollen (maar die zijn dan grotendeels buiten de lijn om opgebouwd.

Goed om te zien dat de markt nu ook door heeft dat ze niet blind moeten geloven wat Musk zegt. Nog even en de markt gaat Tesla waarderen als een normale autobouwer met een bijbehorende k/w verhouding. Op naar de $100...
Mr sponge
0
Nou wat een rust hier na zo'n mega onthulling. En de bijbehorende koersexplosie. Maar goed dat ik niet short zat...
Maar even zonder dollen. Musk gaf een rare indruk. Ik zie daar een bevestiging in dat hij langzaam aan gaat terug treden. Misschien weet hij al dat hij verplicht gaat worden om terug te treden. Wie zal het zeggen.
Misschien is dat maar beter ook voor Musk. Dan kan hij straks niet meer aansprakelijk gesteld worden voor het manipuleren van de cijfers en de koers van het aandeel.
[verwijderd]
0
Je kunt nu ook een gewone (zonder aanhalingstekens!) waterstofauto kopen: www.hyundai.nl/hyundai-nexo#prices
Dan hoef je niet om de haverklap aan het stekkerinfuus: Tesla lijkt in dit opzicht wel wat op een nierpatient...
Waterstof tank tank je net zo vlug als benzine.

De Hyundai Nexo h-static.nl/downloads/139/Brochure-Hy...
Voor een gewone prijs ~€70.000,-
Wel tamelijk zwaar beestje: zo'n 1800 kg. Maar het is dan ook een echte SUV.

Test:
www.adac.de/der-adac/motorwelt/report...

Dit zit er onder de motorkap: www.youtube.com/watch?v=Fe9jBrDtCFw
Dutcheon
0
quote:

Bowski schreef op 18 maart 2019 13:35:

Je kunt nu ook een gewone (zonder aanhalingstekens!) waterstofauto kopen: www.hyundai.nl/hyundai-nexo#prices
Dan hoef je niet om de haverklap aan het stekkerinfuus: Tesla lijkt in dit opzicht wel wat op een nierpatient...
Waterstof tank tank je net zo vlug als benzine.

De Hyundai Nexo h-static.nl/downloads/139/Brochure-Hy...
Voor een gewone prijs ~€70.000,-
Wel tamelijk zwaar beestje: zo'n 1800 kg. Maar het is dan ook een echte SUV.

Test:
www.adac.de/der-adac/motorwelt/report...

Dit zit er onder de motorkap: www.youtube.com/watch?v=Fe9jBrDtCFw
En elke onwetende denkt meteen dat dit milieuvriendelijker is als een echte EV... Wist je dat bij de productie van Waterstof ook Platinum en Iridum gebruikt word, naast zeer veel stroom!
Ja je hebt een dubbele actieradius, maar je verbruikt daarvoor ongeveer 11 keer zoveel energie (ja je hebt zeer hoge verliezen, bij productie van waterstof, vervoer van waterstof en zelfs het afkoelen naar -253 gr. C om de 10kg waterstof in korte tijd op overdruk te kunnen tanken, kost al 25% van de energie die dezelfde 10kg water bevat....

Dat de accu van een tesla niet veel groter is heeft niet alleen met fysieke beperking te maken... 300km actieradius is meer dan genoeg.
De gemiddelde Europeaan kan hiermee 2-4 dagen mee rijden.

Alle onwetenden roepen nogsteeds om mega actieradius van de electrische auto. ervaringsdeskundigen zullen beseffen dat 250-400km meer dan voldoende is.
De markt bevestigd deze ontwikkeling door verschillende varianten van accu's te leveren. Zo gaat het VW concern ook 3 variaties van accupakketten leveren!

Dutcheon
0
Iedereen die in dit draadje iets durft te roepen over waterstof, raad ik aan zich even de meest basale kennis over waterstof op te doen aan de hand van dit recente artikel door Tweakers opgesteld:

tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be...
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -0,090 (-0,06%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 556.272
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront