TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2019

1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
sniklaas
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 19 maart 2019 17:34:

@ de zwarte ridder, dat doet niet ter zake, uitlenen aan een short geeft de short enkel gebruik om het aandeel te verkopen, hij is niet de eigenaar, maar daar hebben we het niet over
we hebben het erover of de short nu straks gewoon een 100% exposure heeft voor aantallen waar de beschikbaarheid met 40% terugloopt en ik zeg dan Neen, dat past men aan.
dat zie je ook bij de opties, voor elke gekochte optie is er ook een verkoper, en ook die gaan voor exposure terug

heb je normaal gesproken 1 contract geeft 100 aandelen equivalent, zit je straks bij de afwikkeling met 1 contract geeft 60 aandelen, daarna gaan nieuwe posities gewoon weer terug naar 1 contract geeft 100 aandelen equivalent
je loopt even een tijdje een neven-positie tot afwikkeling.

kan ook niet anders, want we hebben het hier over niet enkel een kapitaaluitkering, doch ook een share adjustment ( reductie) en aangezien de prijs hetzelfde blijft, de koers van de dag ervoor en erna is eigenlijk dezelfde, reduceert men alles zowel long als short.

enfin, zo begrijp ik het.
opties, turbo's e.d. afgeleide producten zijn duidelijk maar bij short is het in principe een overeenkomst tussen leenheer en shorter en daar staat @TT volledig buiten.

idem als bij een emissie waar de koers van het aandeel in de meeste gevallen verwatert, daar moet de leenheer bij de pinken blijven om tijdig zijn stukken terug te vragen aan de shorter..
[verwijderd]
4
Niemand snapt het, dus reken maar dat bankier Goddijn met zijn peperdure adviseurs hier een mega slaatje uit gaat slaan!
Niet alleen die 330 miljoen belastingvrij krijgen ze, dat is veel meer waarschijnlijk!

Het lijkt er wat dat betreft wel op dat het eindspel nu gespeeld wordt.
En dat heeft niks met HD maps en de toekomst te maken, alleen maar met de knaken die het oplevert voor de geldwolven.
Het eerste deel hebben ze belastingvrij binnen (voor ons was het al belastingvrij, vandaar deze constructie, alleen voor hun gunstig) en daarna het laatste deel en daar een beetje belasting over betalen.
Het grootste slachtoffer is de belastingdienst, dus ook weer wederom wij allemaal.

Door hun waardeloze communicatieve vaardigheden hebben ze de toko niet kunnen verkopen waarschijnlijk, Goddijn bezit die skills niet, is te zien op de BAVA waar hij nergens op antwoordde bij lastige vragen, maar waar Wakkie als een gewiekste advocaat van de duivel overal met advocaten gelul zich eruit lulde, met complete onzin en onwaarheden.
Dus dan maar met allerlei sluwe dubieuze trucjes aan hun geld komen.
Wij zijn uiteindelijk de lul, en de VEB vindt het blijkbaar een compliment waard.
Ook waardellos dus dus VEB.

Er zijn hier mensen die hun betalen, maar dan betaal je dus voor je eigennondergang.
Als ik die mensen was, zou ik direct stoppen met de VEB.
Eva1960
0
@ ketchup en of anderen. Wil je me helpen. Stel ik heb 1 call contract gekocht juno 2020 voor 100 aandelen op koers 8, heb ik dan straks een call van 60 aandelen op juno 8? Dan heb ik toch waarde verloren, want de koers wordt voor en na niet hoger in theorie. Wie heeft een goed voorbeeld hoe in deze situatie?

Dank
ketchup
0

bij navraag bij een bank die nog open is
komt niet zo vaak voor, dus bij deze wel in acht nemen...
maar de kapitaaluitkering betaald de short aan de leenheer, maar zijn exposure voor aandelen terug te leveren gaat terug met de reductie

dus voor elke 100 aandelen die hij van de leenheer heeft ontvangen , hoeft hij er straks maar 60 terug te geven, dus ook hier is het een wash.

is eigenlijk ook logisch anders moet de short even 3.25 aftikken en hij blijft dezelfde verplichting hebben voor aandelen terug te geven en de koers zakt niet onderuit vanwege de share adjustment, waar normaliter de koers zakt met hetzelfde bedrag als de kapitaaluitkering.

enfin dit ter informatie voor wat t waard is

BASF en BAYER kopen
0
quote:

Eva1960 schreef op 19 maart 2019 18:00:

@ ketchup en of anderen. Wil je me helpen. Stel ik heb 1 call contract gekocht juno 2020 voor 100 aandelen op koers 8, heb ik dan straks een call van 60 aandelen op juno 8? Dan heb ik toch waarde verloren, want de koers wordt voor en na niet hoger in theorie. Wie heeft een goed voorbeeld hoe in deze situatie?

Dank
Maak je geen zorgen, de uitoefen prijs of het aantal zal worden aangepast, zodra ze ex $ 3,40 gaan zodat de optie beleggers geen schade zullen lijden.
Jakkie
0
Hoe zit het eigenlijk met turbo’s?
Daar heb ik er nog hele zwol van long wel te verstaan
Prop.
0
Ik denk dat de koers van tom2 gaat stijgen na de kapitaaluitkering omdat er dan minder aandelen zullen zijn. Er komt dan cash vrij en daar kan iedereen dan weer nieuwe aandelen voor kopen. Dat is waar ik van uitga maar weet bet natuurlijk niet zeker.
Ellyot
0
quote:

Prop. schreef op 19 maart 2019 18:44:

Ik denk dat de koers van tom2 gaat stijgen na de kapitaaluitkering omdat er dan minder aandelen zullen zijn. Er komt dan cash vrij en daar kan iedereen dan weer nieuwe aandelen voor kopen. Dat is waar ik van uitga maar weet bet natuurlijk niet zeker.
In dat geval moet je je afgenomen aandelen duurder terugkopen en heb je ook nog transactiekosten. Tel uit je winst.
Eigenlijk moet je hopen dat de dag na de kapitaaluitkering de koers daalt, als je wilt terugkopen, hoe navrant dit ook klinkt.
sniklaas
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 19 maart 2019 18:02:

bij navraag bij een bank die nog open is
komt niet zo vaak voor, dus bij deze wel in acht nemen...
maar de kapitaaluitkering betaald de short aan de leenheer, maar zijn exposure voor aandelen terug te leveren gaat terug met de reductie

dus voor elke 100 aandelen die hij van de leenheer heeft ontvangen , hoeft hij er straks maar 60 terug te geven, dus ook hier is het een wash.

is eigenlijk ook logisch anders moet de short even 3.25 aftikken en hij blijft dezelfde verplichting hebben voor aandelen terug te geven en de koers zakt niet onderuit vanwege de share adjustment, waar normaliter de koers zakt met hetzelfde bedrag als de kapitaaluitkering.

enfin dit ter informatie voor wat t waard is

bedankt Wies, dus de broker is de regelaar.
Mooie service bij jullie in België, bij ons zijn op dit tijdstip alleen nog de internet banken geopend.
Succes........Peter
Jakkie
0
Maar hoe zit het met turbo’s long?
Neem aan dat die ook 3,25 krijgen of wordt de uitoefenprijs 3,25 naar beden gebracht waardoor turbowaatde 3,25 stijgt?
[verwijderd]
0
quote:

Vinovino schreef op 19 maart 2019 17:53:

Niemand snapt het, dus reken maar dat bankier Goddijn met zijn peperdure adviseurs hier een mega slaatje uit gaat slaan!
Niet alleen die 330 miljoen belastingvrij krijgen ze, dat is veel meer waarschijnlijk!

Het lijkt er wat dat betreft wel op dat het eindspel nu gespeeld wordt.
En dat heeft niks met HD maps en de toekomst te maken, alleen maar met de knaken die het oplevert voor de geldwolven.
Het eerste deel hebben ze belastingvrij binnen (voor ons was het al belastingvrij, vandaar deze constructie, alleen voor hun gunstig) en daarna het laatste deel en daar een beetje belasting over betalen.
Het grootste slachtoffer is de belastingdienst, dus ook weer wederom wij allemaal.

Door hun waardeloze communicatieve vaardigheden hebben ze de toko niet kunnen verkopen waarschijnlijk, Goddijn bezit die skills niet, is te zien op de BAVA waar hij nergens op antwoordde bij lastige vragen, maar waar Wakkie als een gewiekste advocaat van de duivel overal met advocaten gelul zich eruit lulde, met complete onzin en onwaarheden.
Dus dan maar met allerlei sluwe dubieuze trucjes aan hun geld komen.
Wij zijn uiteindelijk de lul, en de VEB vindt het blijkbaar een compliment waard.
Ook waardellos dus dus VEB.

Er zijn hier mensen die hun betalen, maar dan betaal je dus voor je eigennondergang.
Als ik die mensen was, zou ik direct stoppen met de VEB.
Verkoop ze maar en geef je geld aan de belastingdienst.Wat een schrijverij.
sniklaas
0
quote:

Jakkie schreef op 19 maart 2019 19:37:

Maar hoe zit het met turbo’s long?
Neem aan dat die ook 3,25 krijgen of wordt de uitoefenprijs 3,25 naar beden gebracht waardoor turbowaatde 3,25 stijgt?
Hallo Jakkie, is uitvoerig over gediscussieerd in het januari draadje en je kunt het daar teruglezen...
Erg chebbi
2
Koersontwikkeling laatste vijf weken bevalt me wel.
Imago-ontwikkeling is positief, de HD-deals idem, Website; excellent, samenwerkingen; super!
Regionale positionering (china, japan, de US, Europa); goed.
Momentum in de markt (transitie naar een rijdende computer) mega hot.

Infrastructuur; 5G-uitrol krijgt tractie en MS is prima global cloud-server. Autostream is daarvoor gemaakt.

Dit is echt een aandeel waar Amerikanen super gxxx op zijn. De publiciteit naar die markt begint ook op stoom te komen.

En...(dit is vloeken voor velen) een management/sales met vele jaren ervaring in deze markt.

Kortom; dit aandeel mag 20% van mijn porto zijn en blijven (!).


ketchup
0

@ Eva, denk zoals jaar2018 schrijft, opties worden aangepast , buiten wat mogelijke afrondingen zal dat verder geen financiële gevolgen hebben, het is niet of je overnight 40% verdampt , omdat het aantal uitstaande aandelen met 40% krimpt

wat turbo's betreft, heb ik geen ervaring mee, maar neem aan dat dit ook zo zal zijn.

vandaag Bpost, ben benieuwd - sector is ongelofelijk ziek en zwak , maar pakketjes doen het super en moet zeggen dat het niet zo slecht leest dat Bpost nu maar weer in de 7 moet noteren, denkt dat een 9 notering dit jaar mogelijk is.
eerst maar eens kijken hoe het aandeel vandaag reageert, hoop op een 8.50 plus
[verwijderd]
0

Gebruikers Android mogen Google omzeilen
Door ANP/REUTERS

Updated 6 min geleden
7 min geleden in FINANCIEEL

BRUSSEL - Google gaat het telefoonbesturingssysteem Android aanpassen onder druk van de Europese Commissie. Gebruikers van een Android-telefoon krijgen in Europa actief de vraag of zij andere browsers of zoekmachines willen installeren.
The wolf of Duck Street
2
Wel een erg beknopt verslag van de VEB over Bava:

Kleiner TomTom gokt op de toekomst
Datum
19 maart 2019

tomtom Aandeelhoudersvergadering 2019

TomTom is een van de weinige fondsen waar particuliere beleggers emotioneel over kunnen worden. De onderneming wordt intensief gevolgd door een trouwe schare gelovigen. Zij zijn ervan overtuigd dat de gloriedagen van weleer terugkomen en de aandelenkoers door het dak zal gaan.

Feit is dat TomTom het afgelopen decennium niet alleen aandeelhouderswaarde heeft vernietigd, maar ook in economische zin de kosten van kapitaal niet weet te compenseren. Beleggers moeten het doen met vergezichten van TomTom in een bepalende rol in een wereld vol zelfrijdende auto’s. Bestuursvoorzitter, medeoprichter en grootaandeelhouder Harold Goddijn straalt weliswaar optimisme uit, maar waakt ervoor concreet te worden over de termijn waarop TomTom gaat renderen.

Sommige supporters betichten het bestuur ervan de aandelenkoers bewust te drukken - koersmanipulatie is overigens strafbaar - om daarmee later de onderneming goedkoop van de markt te kunnen halen. Met de verkoop van Telematics wordt een buy-out door de oprichters ineens een haalbare kaart, aangezien TomTom niet alleen een veel kleinere hap is geworden, maar de grootaandeelhouders met ruim 44 procent van de aandelen honderden miljoenen in contanten bijgestort zien dankzij de Telematics-kapitaalsuitkering.

President-commissaris Peter Wakkie bezwoer dat de commissarissen in een buy-out scenario hun rol serieus zouden nemen conform de governance-code.

Aandeelhouders gingen vrijwel unaniem (99,94 procent) akkoord met de verkoop van Telematics in de bijzondere aandeelhoudersvergadering. De VEB vroeg zich daarbij af of het niet meer voor de hand had gelegen Telematics te behouden en juist de Automotive & Enterprise-divisie (proberen) te verkopen. De Consumententak (de kastjes in de auto) zou dan als cash cow fungeren. Er zullen nog vele miljoenen moeten worden gepompt in Automotive & Enterprise en het is zeer onzeker of die investeringen ooit zullen renderen. Goddijn erkende dat het risicoprofiel van de onderneming omhoog gaat, maar meende dat de grote kansen dit rechtvaardigen. De versterkte balans - een deel van de opbrengst van Telematics wordt niet uitgekeerd – in combinatie met een vereenvoudigde organisatiestructuur vergroten zijn slagkracht.

TomTom is niet bang voor Google (“Rijk maar allesbehalve dominant op TomToms terrein”) of Here. TomTom onderhandelt ook niet met de rug tegen de muur met autofabrikanten of partners als Microsoft, aldus Goddijn.

Aandeelhouders mogen hopen dat dit optimisme ooit zichtbaar wordt in de financiële resultaten en aandelenkoers.

www.veb.net/artikel/06875/kleiner-tom...
VanillaSky
0
quote:

Wielerfanaat schreef op 20 maart 2019 07:57:

Wel een erg beknopt verslag van de VEB over Bava:

President-commissaris Peter Wakkie bezwoer dat de commissarissen in een buy-out scenario hun rol serieus zouden nemen conform de governance-code.

Aandeelhouders mogen hopen dat dit optimisme ooit zichtbaar wordt in de financiële resultaten en aandelenkoers.

www.veb.net/artikel/06875/kleiner-tom...
Lachwekkend toch dat Wakkie aangeeft dat ze hun rol serieus nemen in een buy out scenario. Ik zie wel dat men in ieder geval niet glashard meer ontkent dat een buyout een scenario kan gaan worden.

Verder een vrij realistisch artikel, het is onduidelijk of/wanneer er rendement gaat komen. Tot op heden heeft TT dat niet kunnen realiseren en enkel waarde vernietigd. Risico profiel gaat omhoog maar er zijn ook kansen, daar kan ik me wel in vinden.

Ik opteer desalniettemin nog steeds voor een exit/overname aan een acceptabele premie van een paar euro. Voel er niet zoveel voor 5 jaar (of langer) te wachten, zeker niet met dit management wat toch behoorlijk gefaald heeft.
En eerder flink rendement van bedrijfsvoering verwachten is naief, het blijft de komende jaren flink investeren met een magere omzet die wellicht net de overhead/investeringen kan dekken.
1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 16:21
Koers 7,225
Verschil -0,050 (-0,69%)
Hoog 7,240
Laag 7,080
Volume 114.737
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront