Nyrstar « Terug naar discussie overzicht

nyrstar

281 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
twopence
0
quote:

mdb71 schreef op 15 april 2019 11:14:

Ik vraag me, als Vlaming, met het gegeven dat N-VA de grootste partij is en dat allicht een tijd zal blijven, het volgende af. We zijn gekend als harde, creatieve werkers. Als plantrekkers. Daar zijn we internationaal gekend om, men zoekt er ons zelfs voor. Nu heb ik afgelopen decennium vele duizenden euro's belegd in, onder andere, Metris, Brantano, Keyware, Fortis en Nyrstar. Samengevat: in de firma Kwakkel & Bullshit en dochters. 1) Hoe kan dat? Zijn we naïef, als Vlaamse bedrijven, internationaal? Waar zijn onze sterkten naartoe, eens op de beurs? 2) Wat denkt N-VA over Vlaamse Bedrijven Op De Beurs? Hoe denken ze de policy van almaar harder werken, te koppelen aan een slimme beleggingspolicy voor eigen bedrijven? Ik zet alvast een tijd geen cent meer in op welk Vlaams bedrijf ook. Er is much too much verkwanseld. In 't Vlaams: f****** veel te veel.
De onderwereld heeft zich gesetteld in de boven wereld. Je wordt berooft zonder dat ze een schot hoeven te lossen. :-)
twopence
0
Nog 50 cent te gaan dan sta ik break-even. Verlies vanaf 26 cent toch weer aardig ingelopen. :-(

En het staat weer op een Up Freeze.
JdeFL
0
Lees ik ergens 'en na een reverse split (1/10) staan ze 2.5€.' en ' ze zijn dus 0.40€ waard. Wordt dat nog in vet gecopiëerd op een ander forum. Geen wonder dat het de gemiddelde Nyrstarbelegger slecht vergaan is.
Mag iemand mij uitleggen hoe die wiskunde kloppend gemaakt kan worden....

Soit, vanaf nu heeft Nyrstar een hoog Option/Crescent gehalte. Veel aandelen, veel gokkertjes, als belegging compleet afgehandeld.
[verwijderd]
0
Van mijn part mag heel Nyrstar ontploffen. De kleine aandeelhouders vanalles wijsmaken ,zodat ze nog wat investeren in het bedrijf om ons daarna bij het grof vuil buiten te zetten.En Hilmar Rode mag mee ontploffen.??
Drillbit
0
Analisten die jaren geleden op tv kwamen vertellen dat je deze shit moest kopen zouden zich mogen excuseren...
[verwijderd]
0
Ik heb een ruwe schatting gemaakt van wat NYR waard zou kunnen zijn en kwam op 0,25€ uit een verschil van 0,03€ met wat De Tijd vandaag publiceert.
75% van de aandelen van NYR zijn niet in handen van Trafigura. Dwz +/- 81.750.000 aandelen, deze vertegenwoordigen 2% in NewCo. Dus NewCo kan worden opgevat als bestaande uit 4.087.500.000 aandelen.
Indien NewCo een reverse split doorvoert van 4.087.500.000 naar 400.000.000 (factor 10,22) volgt daaruit:
Als je vandaag 100.000 aandelen koopt dan heb je 9.785 aandelen van NewCo
Als je de EBITA van NewCo inschat op 200.000.000€ en de intrinsieke waarde op 6*EBITA = 1.200.000.000€
Dus 3€ per aandeel dan zijn je 9.785 aandelen 29.355€ waart of 0,29€ per huidig aandeel.
Of je er 0,4€ voor wil geven is dus eenieders eigen verantwoordelijkheid.
Dit forum is een plaats om van gedachten te wisselen, niets meer of minder.
DeZwarteRidder
0
quote:

CAP 59 schreef op 16 april 2019 15:18:

Ik heb een ruwe schatting gemaakt van wat NYR waard zou kunnen zijn en kwam op 0,25€ uit een verschil van 0,03€ met wat De Tijd vandaag publiceert.
75% van de aandelen van NYR zijn niet in handen van Trafigura. Dwz +/- 81.750.000 aandelen, deze vertegenwoordigen 2% in NewCo. Dus NewCo kan worden opgevat als bestaande uit 4.087.500.000 aandelen.
Indien NewCo een reverse split doorvoert van 4.087.500.000 naar 400.000.000 (factor 10,22) volgt daaruit:
Als je vandaag 100.000 aandelen koopt dan heb je 9.785 aandelen van NewCo
Als je de EBITA van NewCo inschat op 200.000.000€ en de intrinsieke waarde op 6*EBITA = 1.200.000.000€
Dus 3€ per aandeel dan zijn je 9.785 aandelen 29.355€ waart of 0,29€ per huidig aandeel.
Of je er 0,4€ voor wil geven is dus eenieders eigen verantwoordelijkheid.
Dit forum is een plaats om van gedachten te wisselen, niets meer of minder.
De 25% die Trafigura heeft, hebben ook recht op de 2% in Newco.
Als je die rekenfout er uit haalt, klopt het heel aardig.

De theoretische waarde van 1,2 miljard is echter erg hoog geschat; dat moet nog maar blijken.
[verwijderd]
0
Het voorstel van Trafigura is 2% van NewCo voor NYR aandeelhouders. Ik denk dat indien er onder de obligatiehouders ook aandeelhouders zitten, het meer dan 2% wordt. Trafigura moet nog 30% meer stemmen halen om de deal er door te krijgen.
DeZwarteRidder
0
quote:

CAP 59 schreef op 16 april 2019 15:42:

Het voorstel van Trafigura is 2% van NewCo voor NYR aandeelhouders. Ik denk dat indien er onder de obligatiehouders ook aandeelhouders zitten, het meer dan 2% wordt. Trafigura moet nog 30% meer stemmen halen om de deal er door te krijgen.
Het wordt 2% of niks.

[verwijderd]
0
Als Trafigura 98% heeft in NewCo dan kan ze toch geen deel van de 2% hebben? Voor mij is dat een raadsel. De huidige overeenkomst tussen NYR en Trafigura is dat ze onderling aan faire marktprijs handelen. Die kosten vallen allemaal weg. Vandaag staat de ratio Gross Revenue/Revenue op 30% dat gaat zeker stijgen. Ik heb begin dit jaar Boliden gekocht en die staan na 3 maand 25% hoger en dit na aankondiging van dividend.
DeZwarteRidder
0
quote:

CAP 59 schreef op 16 april 2019 15:58:

Als Trafigura 98% heeft in NewCo dan kan ze toch geen deel van de 2% hebben? Voor mij is dat een raadsel. De huidige overeenkomst tussen NYR en Trafigura is dat ze onderling aan faire marktprijs handelen. Die kosten vallen allemaal weg. Vandaag staat de ratio Gross Revenue/Revenue op 30% dat gaat zeker stijgen. Ik heb begin dit jaar Boliden gekocht en die staan na 3 maand 25% hoger en dit na aankondiging van dividend.
De huidige aandeelhouders (dus 100%) worden allemaal gelijk behandeld en krijgen (als alles doorgaat) gezamenlijk 2% van de Newco.

Het is echter niet duidelijk wat er met de bestaande holding gaat gebeuren; wordt die opgeheven of blijft die bestaan als houder van 2% van Newco...????
[verwijderd]
0
DZR. Stel Trafigura behoud zijn 25% in NYR
109 M aandelen = 2% dus 100% is 5,450 Miljard aandelen
Split met factor 54,5. Dus NewCo bestaat uit 100M aandelen
Intrinsieke waarde 5*EBITA (150M) = 750M
Waarde per aandeel 7,5€
100.000 aandelen NYR = 1835 aandelen NewCo = 13.762€ of waarde NYR vandaag is 0,14€
JdeFL
0
Denk dat een berekening op basis van ebitda onmogelijk is. Omdat net Trafigura die ebitda quasi zonder enige tegenstand kan neerpoten waar het wil (giga-kortingen op de verwerkingslonen, een ooit gratis aangeprezen afvalberg in PP die nu ineens 7M blijkt gekost te hebben, … allerlei afname en leveringsafspraken, niemand heeft daar zicht op).
Voorts ben ik het ongeveer eens met je eerste berekening, ergens tussen 22 en 30 cent, kwam ik zelf op, dus oké. Enkel die plotse overgang naar 40 cent, tsja...
Maar dat is enigszins toekomstmuziek, en moet je m.i. niet direct nu op tafel leggen. Ze kunnen nog altijd failliet gaan, nietwaar? Dat risico is nog steeds groter dan 0. Dus kom je direct aan een waarde tussen 0 en max. 30 cent.
Blackadder19
0
quote:

CAP 59 schreef op 16 april 2019 15:18:

Ik heb een ruwe schatting gemaakt van wat NYR waard zou kunnen zijn en kwam op 0,25€ uit een verschil van 0,03€ met wat De Tijd vandaag publiceert.

Heb je een link naar dat artikel van De Tijd?
Blackadder19
0
quote:

JdeFL schreef op 16 april 2019 17:54:

Vind je hem niet op het betere forum?
Weet je waarom het andere forum beter is? Omdat je hier meerdere Nyrstartopics hebt die tegelijkertijd worden gebruikt. Eén Nyrstartopic is voldoende
JdeFL
0
Tsja, maar er is er hier geen enkel met luizeneieren. Dat is voor mij meer dan genoeg om gillend weg te lopen.
281 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 0,071
Verschil -0,002 (-2,72%)
Hoog 0,075
Laag 0,070
Volume 28.921
Volume gemiddeld 57.468
Volume gisteren 31.785

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront