TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom in april, doet wat het wilt.

1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
boem!
1
quote:

Sunshine Band schreef op 20 april 2019 07:01:

[...]

Nounou, wat denk je?
- dat ze op de nasdaq kunnen flikken wat ze hier doen? Staan ze zo voor het bankje
- zouden daar echt wel tijdig met de deals naar buiten (moeten) komen
- USA/ nasdaq, alles wordt groot gemaakt, iex; veel wordt kapot gemaakt verschil van dag en nacht hoe er tegen een bedrijf wordt aangekeken

maar goed; ik heb de petitie van Jelle nooit getekend, jij wel. Het wordt een vreemde discussie
Tijd om een stukje te gaan fietsen. Iedereen een heel fijn weekeinde

Ik denk nog steeds, dat het vermarkten van de techniek niet afhankelijk is van de plek waar het aandeel verhandeld wordt.
Juist doordat het een techniek is die wereldwijd oplossingen moet bieden, zorgt ervoor, dat de thuisbasis van het aandeel van ondergeschikt belang is.
Dat blijkt ook wel uit het grote aantal wereldwijde samenwerkingsverbanden die TT gesloten heeft met niet de minste spelers op het terrein van Location Technology.

Wanneer je naar de koersontwikkeling kijkt van het aandeel TT hier op de AMX en die vergelijkt met enig ander High-Tech aandeel op de Nasdaq worden de verschillen inderdaad heel groot.
Hou echter wel in gedachten dat een notering op de Nasdaq een zonnestelsel verwijderd is van de plek waar TT nu haar aandelenkunsten vertoond.
Er bestaat geen enkele internationale aandeleninteresse in TT blijkend uit de 3 inbellers tijdens de laatste CC.
In mijn betoog geef ik slechts aan, dat het gebrek aan interesse gevoed wordt door het feit, dat TT qua aandeelhouders structuur meer weg heeft van een besloten club dan van een openbaar bedrijf en de aandelenconsolidatie versterkt dat beeld alleen maar doordat er dadelijk nog maar 35% van 150 mio aandelen in omloop zijn die verhandeld kunnen worden.
INDIEN TT verhandeld zou worden op de Nasdaq zouden we inderdaad een totaal andere koers op de borden zien dan die we nu voorgeschoteld krijgen via de AMX.

TT voldoet volgens mij niet aan de voorwaarden om een notering aan de Nasdaq af te dwingen dus moeten we het doen met de notering aan de AMX.
Op basis van de uitgangspositie van TT, de financieel belangen die er spelen voor de FFF, de leeftijd van HG en AdT heb ik er een goed gevoel bij dat een eindscore geen 10 jaar meer zal duren en dat die eindscore als aandeel ons allen nog positief zal verrassen.
Met het vermarkten van haar producten lijkt het goed te zitten de resultante daarvan in de koers komt vanzelf nadat het bewijs daarvan wordt geleverd via de cijfers.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
vreemdvermogen
7
Toen ik met beleggen begon, liep ik naar de bank (2 minuten). Je hield de koersen bij in de krant. Daarna kam Teletext. Dat was een stuk gemakkelijker. Met de introductie van het internet kon je ook heel gemakkelijk via Binck o.a. beleggen. Het werd wel steeds onoverzichtelijkheid. Nu de flitshandel z'n entree heeft gemaakt is de "lol"voor de gewone belegger er wel zo'n beetje af. 3 cijfers achter de komma. Hahaha wie bedien je daarmee.
Voor mij is Tom2 mn laatste project. Weet niet hoe het afloopt. Ben het beleggen gewoon beu. Heb het geld ook niet nodig. Ik heb er gewoon geen lol meer in.
boem!
2
AB VV.

Naast het gegeven, dat aandelen meer en meer gegijzeld worden door financiele instellingen vind ikzelf de transformatie van de particuliere aandeelhouder opmerkelijk.
Waar de aandeelhouder in het verleden hoofdzakelijk bestond uit personen die vertrouwen hadden in het bedrijf zie je nu veel personen die geen enkel vertrouwen hebben en er niet voor terugschrikken om het bedrijf en haar management zonder deugdelijk bewijs aan de schandpaal te nagelen.
vreemdvermogen
0
quote:

leonardus65 schreef op 21 april 2019 23:13:

@VV hoe zit het met de sfeer bij TomTom, jij had toch inside contacten
Al heel lang niet gesproken. Heb een paar maanden in ZO Azie ( Filipijnen en Thailand) vertoeft.Ik spreek de persoon waarschijnlijk volgende week, maar ik denk niet dat er wat te melden valt.
ketchup
4

ben het met vreemd vermogen eens dat de particuliere belegger wel op achterstand staat versus de professionele handel, maar dat is niks nieuws, dat is altijd zo geweest, dat was net zo 30 jaar geleden en dat heeft alles te maken met de toegang tot informatie, dat is iets anders als voorkennis

het is juist daarom dat veel mensen beleggen in investment beheerders, die hebben namelijk wel toegang tot informatie , die krijgen uitnodigingen voor roadshows die bedrijven geven voor institutionele en groot investeerders en deze nemen soms dan ook een belang dat ze recht geeft tot een zitje op de board bij de bedrijven waar ze in investeren.

je hoeft het dan ook niet allemaal zelf te verzinnen als je aandelen koopt in Berkshire volg je vanzelf de visie van Buffett, je hoeft het trouwens niet eens zo ver weg te zoeken, een HAL-Trust, Sofina , GBL en Ackermans en zo zijn er nog een handvol, allemaal bedrijven die niet anders doen dan deelnames nemen in bedrijven, ze sturen die bedrijven niet, maar ze zitten er wel bovenop dat deze bedrijven er alles aandoen om aandeelhouderswaarde te scheppen

ja kan je ook wel eens afvragen waarom een HAL, of een GBL, een Ackermans , Sofina enz... allemaal best actief in Neder_Belgische bedrijven geen belang opbouwen in een TomTom, daar waar ze zich zeker bewust zijn van de ontwikkelingen in de sector
ze zien gewoon dat enorme blok aan controlerend belang van de Founders, die ook nog eens de zaak besturen als een enorme handicap voor rendement voor de reguliere aandeelhouder

verder is een belegging in één aandeel sowieso altijd een gok, als je de laatste decennia gewoon een spreiding had in blue-chip-aandelen had je multiple procenten rendement gemaakt, inclusief de fin-crisis en dan on top nog mooi dividend gekregen en dat gaat op van Nestlé tot Heineken, alle zo gezegde/genoemde defensieve waardes hebben allemaal prima en secuur rendement weten te geven, ook door moeilijke tijden heen.

beurs is een prima vehikel geld te vergaren, enkel je moet je niet blind staren op zo gezegde goedkope, afgestrafte herstelkandidaten, er is altijd een reden waarom die laag staan en niet alles wat ooit goed draaide weet de weg terug te vinden
daarom is het ook raadzaam bedrijven voor track-record te volgen en te kijken wat die bedrijven geven voor return & performance, en ook te kijken of bestuurders gewoon vastgeroest zitten of dat er daar ook eens schoonschip gemaakt gaat worden als men blijft underperformen voor aandeelhouderswaarde te schepen.
[verwijderd]
1
Laten we de week eens lekker positief beginnen:

Incredible growth by HD Map Market 2019 know details by intelligent forecast 2025: TomTom, Google, Alibaba, Navinfo, Map my india.
27 mins ago IT Intelligence Markets

HD maps are highly accurate and highly-attributed road representations with accuracies of several centimeters, including properties such as lane models, traffic signs, road furniture, and lane geometry. With TomTom HD Maps, you can precisely locate automated vehicles on the road, build detailed models of the surrounding environment that works with vehicle sensors, and plan your route to your destination. The TomTom HD Map is not limited to autonomous navigation and can also be used to perform a wide range of ADAS applications such as Predictive Powertrain Control, Highway Pilot and Adaptive Cruise Control.

aglobalmarketresearch.com/incredible-...
JP Samosa
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 21 april 2019 19:11:

Toen ik met beleggen begon, liep ik naar de bank (2 minuten). Je hield de koersen bij in de krant. Daarna kam Teletext. Dat was een stuk gemakkelijker. Met de introductie van het internet kon je ook heel gemakkelijk via Binck o.a. beleggen. Het werd wel steeds onoverzichtelijkheid. Nu de flitshandel z'n entree heeft gemaakt is de "lol"voor de gewone belegger er wel zo'n beetje af. 3 cijfers achter de komma. Hahaha wie bedien je daarmee.
Voor mij is Tom2 mn laatste project. Weet niet hoe het afloopt. Ben het beleggen gewoon beu. Heb het geld ook niet nodig. Ik heb er gewoon geen lol meer in.
Je hebt t geld niet nodig, bent t beleggen beu,
En je hebt er geen lol meer in.

En voor dat bericht krijg je op dit draadje 7 AB'tjes..........!
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Sunshine Band schreef op 22 april 2019 21:47:

Laten we de week eens lekker positief beginnen:

Incredible growth by HD Map Market 2019 know details by intelligent forecast 2025: TomTom, Google, Alibaba, Navinfo, Map my india.
27 mins ago IT Intelligence Markets

HD maps are highly accurate and highly-attributed road representations with accuracies of several centimeters, including properties such as lane models, traffic signs, road furniture, and lane geometry. With TomTom HD Maps, you can precisely locate automated vehicles on the road, build detailed models of the surrounding environment that works with vehicle sensors, and plan your route to your destination. The TomTom HD Map is not limited to autonomous navigation and can also be used to perform a wide range of ADAS applications such as Predictive Powertrain Control, Highway Pilot and Adaptive Cruise Control.

aglobalmarketresearch.com/incredible-...

Ondanks dit mooie bericht, de goede cijfers en gewelige positieve vooruitzichten is er toch weer een partij die vandaag op de rem zal trappen ( computertjes). Ik hoop dat de grote koper vandaag weer flink tegengas gaat geven.
Hoop....
2
pwijsneus
0
quote:

orap schreef op 22 april 2019 21:49:

wanneer keert TT het dividend uit ? Zou dit kwartaal gebeuren
Er is nog geen datum bekend. In de conference call werd er dit over gezegd: We expect to complete the EUR 750 million capitalrepayment to our shareholders in the second quarter of this year.
tatje
0
Zal nog even plaatsen waarom ik het wel in Tom Tom zie zitten.

"" Microsoft is erg actief in de cloud technologie voor de automotive industrie.
Ze hebben ook een grote samenwerking aangekondigd met Volkswagen, maar Microsoft heeft niet de in - car technologie die daar ook bij hoort.
Dus er zijn echt wel vel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.""

Weer een stukje uit het bovenstaande stuk.

Dus er zijn echt wel veel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.

IK LEES !
Mogelijkheden om met een gezamenlijk bod van Tom Tom en Microsoft richting de automotive industrie te komen.

Vooral het stuk onder ik lees.

Uitspraken door Harold gedaan op de BAVA maart 2019.

Dus er zijn echt wel veel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.

Vaak wordt gezegd, Tom Tom heeft slagkracht nodig om de digitale kaartenstrijd te winnen.

Die slagkracht komt toch van Microsoft.

De vraag is alleen, Tom Tom naast Microsoft of Tom Tom als onderdeel van Microsoft.

Dat geklooi met de koers, het zal wel !!
Vive tu vida positivamente
0
12 cent eraf met slechts 48.000 stukken, men wil niet verkopen maar wel met zo weinig mogelijk volume de koers laag houden! Hoelang houden de witteboorden dit nog vol? Wanneer mag de rem eraf?! Prachtige vooruitzichten en een veel te lage koers, grote koper(s) kom er maar weer in!!!!
pwijsneus
0
quote:

tatje schreef op 23 april 2019 09:46:

De vraag is alleen, Tom Tom naast Microsoft of Tom Tom als onderdeel van Microsoft.

De vraag is ook, hoe zien de financiele details eruit? Een HD-maps deal brengt jaarlijks geld in het laatje, en is substantieel hoger dan een traffic-deal (bron: CC).

Maar dit is in het geval als TomTom rechtsstreeks aan de autofabrikant levert. Hoe zit dit als ze het via Microsoft zouden doen? Die slagkracht komt inderdaad van deze softwaregigant die de ene naar de andere deal binnenhaalt. Aan het meeliften op MS CVP zal een prijskaartje hangen voor TomTom. Indien ze mogen meeliften natuurlijk.
Dokus.
0
tja, de koers moet en zal rond de 8.00Eu staan.

Taco noemde dat bedrag al, geheel niet toevallig blijkt nu
ketchup
0

het gevaar is indien er een disruptieve technologie in ontwikkeling zou zijn die de waarde van de Kaarten kan ondermijnen, want TT's verdienmodel is nog steeds onbewezen, het kosten plaatje is wel duidelijk - gewoon ongoing
Niemand weet dat TT nu echt aan al deze samenwerkingen voor winsten mag opschrijven, zeker als over tijd een uitgebreider speelveld de concurrentie zal opvoeren en dat werkt immer prijsdrukkend.

Apple heeft geen interesse in TT anders hadden ze al een move gemaakt, Apple gaat het gewoon allemaal of inkopen, of in-huis ontwikkelen en het is geweten dat Apple gewoon haar leveranciers afknijpt.

TT heeft de weg van kapitalisatie ingezet met de verkoop van Telematics, hopelijk zijn ze niet te laat straks met hun Kaarten

Tesla, Musk is gewoon bezig met de aandacht af te leiden van de opkomende cijfers, nu het volgende luchtkasteel " elke Tesla bezitter gaat straks gewoon geld verdienen aan het ter beschikking stellen van zijn auto voor gebruik "
Musk is gewoon op een schandalige manier bezig met indirecte en soms zelfs directe koersmanipulatie van het aandeel Tesla
hij solliciteert gewoon naar een verblijf in Sing Sing
1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 15:45
Koers 7,165
Verschil -0,110 (-1,51%)
Hoog 7,205
Laag 7,080
Volume 101.057
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront