AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
[verwijderd]
4
In bijlage mijn nieuwe groeiverwachtingen.
OP lange termijn ben ik in feite alleen maar positiever geworden.
Sterker zelfs: mijn verwachtingen voor 2021 zijn nu hoger dan voordien.
De spodumene uitbreiding en de uitspraak van sterke groei in de recycling fees heeft hiervoor gezorgd.
Enkel op korte termijn doet de lagere vanadiumprijs denken dat AMG hier heel onderhevig aan is, wat eigenlijk goed meevalt.
Voor de lange termijn heb je een enorm sterke Technologies groei, waar AMG nu volop op aan het inzetten is met en nieuw businessplan.

Voor 2019 dus verwachtte ebitda $197,1mil. Dan snap ik wel dat conservatieve Heinz zijn doel van $200mil niet meer wilt aanhouden.
Voor 2020 verwacht ik niet veel groei, vooral door beperking aan uitbreidingen. Ik schat daar $227,6mil ebitda.
Dit zegt voor mij 2 dingen:
1. De ramp up costs van lithium waren veel hoger dan men had verwacht. (en is eigenlijk een grote reden dat de bijstelling moest worden verlaagd) In 2020 gaan deze er niet meer zijn, waardoor hier veel meer ebitda zal worden gegenereerd.
2. AMG Technologies gaat het echt zeer goed doen de komende kwartalen/jaren. Anders gaat hij geen prognose geven dat de ebitda 30% zal stijgen en dat zonder uitbreidingen.

Verder wil ik ook kwijt dat ik het eigenlijk echt voor de eerste keer een prima conference call vond.
Veel betere inzichten in de investeringsbeslissingen, veel betere uitleg van hoe de business juist werkt.
Vooral de uitspraak van de fees die zouden kunnen stijgen van $30mil per plant naar $50mil per plant, viel mij serieus op.

Aan minder dan 4,50 keer de ebitda voor 2019 en minder dan 3 keer de ebitda voor 2021 is AMG gewoon echt te goedkoop.
Een prima lange-termijn aandeel.
Laat de sukkels op het maanddraadje maar spreken. Wij zijn slimmer met op lange termijn te kijken, zeg ik dan.
Bijlage:
tmaster
0
Ga je dan uit van stijging van de grondstof prijzen? Gelijkblijvend of dalend?
Het effect is blijkbaar groot op de winstgevendheid van AMG.
Febo85
0

Laat de sukkels op het maanddraadje maar spreken. Wij zijn slimmer met op lange termijn te kijken, zeg ik dan.

[/quote]

Beetje hooghartige reactie vind je niet ?
Vooralsnog heeft de markt altijd gelijk , vandaag met -10% en dalende...
De slimste belegger zit al een tijdje NIET meer in AMG en stapt pas weer in als de shorters uitstappen...en dat is als de Vanadiumprijs weer gaat stijgen ... Daar kijkt de markt nu naar bij AMG..
[verwijderd]
0
quote:

tmaster schreef op 2 mei 2019 17:06:

Ga je dan uit van stijging van de grondstof prijzen? Gelijkblijvend of dalend?
Het effect is blijkbaar groot op de winstgevendheid van AMG.
Ik ga uit van huidige (lage) prijzen.
HEt effect is momenteel groter dan in de toekomst.
Vanaf 2021 zou AMG zomaar 200mil ebitda kunnen verdienen uit businesses die niets met grondstoffen te maken hebben: AMG Technolgies $100mil en de fees van Ohio 1 en 2 $100mil.
[verwijderd]
0
AMG presenteert deze maand trouwens nog in Amerika:

MAY 15-16, 2019 ABN AMRO/COMMERZBANK/SEB NORTHERN EUROPEAN CONFERENCE – NEW YORK & BOSTON

T.overdose
0
Beste Topperke, enige bescheidenheid siert je. Ik waardeer jou forecast maar ik laat me niet voor sukkel uitmaken....
Febo85
0
quote:

T.overdose schreef op 2 mei 2019 17:23:

Beste Topperke, enige bescheidenheid siert je. Ik waardeer jou forecast maar ik laat me niet voor sukkel uitmaken....
Bij AMG is iedereen eigenlijk een Flopperke...:)
[verwijderd]
0
quote:

T.overdose schreef op 2 mei 2019 17:23:

Beste Topperke, enige bescheidenheid siert je. Ik waardeer jou forecast maar ik laat me niet voor sukkel uitmaken....
*jouw
rendement_zoeker
0
quote:

Topperke schreef op 2 mei 2019 17:03:

Aan minder dan 4,50 keer de ebitda voor 2019 en minder dan 3 keer de ebitda voor 2021 is AMG gewoon echt te goedkoop.

Als je jouw EBITDA $ 315,6 mil in 2021 neemt (staat in pdf tekst 2020) met een Multiple van 10 (beredenering: wat een gemiddelde is van de 12 die Heinz noemt minus het volatiele gedeelte van Materials) dan is de virtuele waarde per aandeel $108.

Dat is net geen 400% stijging t.o.v. huidige koers.
[verwijderd]
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 2 mei 2019 17:37:

[...]

Als je jouw EBITDA $ 315,6 mil in 2021 neemt (staat in pdf tekst 2020) met een Multiple van 10 (beredenering: wat een gemiddelde is van de 12 die Heinz noemt minus het volatiele gedeelte van Materials) dan is de virtuele waarde per aandeel $108.

Dat is net geen 400% stijging t.o.v. huidige koers.
Je kan geef multiple van 12 voor het hele bedrijf nemen. Maximum 7.
Umi1
0
quote:

Topperke schreef op 2 mei 2019 16:28:

- Daarbij is het downstream gaan in lithium een heel goede keuze. Ze gaan op langere termijn (ik schat ongeveer 2022) 2 plants bouwen. 1 voor lithium carbonate conversie. 1 voor lithium hydroxide conversie.
Dit is voor de lithium spodumene die ze al produceren om te zetten naar carbonate/hydroxide. Een stap verder in het productieproces van batterijen.
De volgende stap is dan de batterijen zelf produceren, wat via een supply overeenkomst met Ecopro zal gebeuren.

- Indd duidelijk onderstreept dat de belangrijkste inkomsten uit de recycling business de fee is en niet de verkoop van vanadium zelf.
Deze fee is vrij volatiel op korte termijn en zal beginnen stijgen doordat er steeds meer spent catalysts komen. Een kwestie van vraag en aanbod: de vraag naar het recyclen stijgt hard en AMG is eigenlijk de enige die het aanbod regeert.
"The fresh catalyst market, over the next 6 years, is supposed to increase from an order of magnitude, fresh catalyst, of 200,000 tons to over 350,000 tons."
Logisch dat de fees dan de hoogte in zullen gaan.
Heinz gaat dit ook niet zomaar zeggen. Ze zullen een stevige positie hieromtrent hebben met hun klanten.

- Wel leuk dat Heinz eindelijk eens wat meer vrijgeeft over hoe het verdienmodel in elkaar zit. Is eens uit zijn comfort zone gestapt en heeft (hypothetisch) huidige fees van $30mil voor het verwerken van de catalysts aangegeven. Dit zouden tegen dat Cambridge 2 er komt (eind 2021) kunnen stijgen naar $50mil. Toch echt wel interessant.
Je zou de waardering van AMG ook zo kunnen bekijken: fees van ongeveer $100mil per jaar vanaf 2022. Daar mag ook een multiple van 12 op, aangezien dit vaste inkomsten zijn waar geen volatiliteit in zal komen. Dan kom je op $1200mil waarde van de recycling business, wat weliswaar toekomstmuziek is.
Toch enkele zaken waar ik anders over denk...
- Zowel 1 carbonaat als 1 Hydroxide plant lijkt me overkill. Beter op 1 proces focussen gezien de beperkte capaciteit die AMG zal hebben.

- De volgende stap zelf batterijen produceren? Dat is toch een brug of 2 te ver. Eerst heb je nog de producent voor Kathodematerialen (Umicore/Ecopro..). & moet je opboksen tegen de grote batterijproducenten (CATL, LG Chem, SK, Samsung SDI,...). Die miljarden kunnen investeren!!
Die expertise heeft men niet. Zeker niet voor NCM/LCO/NCA... Vanadiumbatterijen zijn minder complex & die markt is minder ver. Daar kan men mss nog meespelen. Maar ook dat lijkt me geen prioriteit.

- Niet enkel AMG regeert, ook Umicore recycleert dat, maar dan wel in Hoboken.
Vandaar dat AMG & Criterion niet over Europa spraken.

- Het was toch al langer duidelijk hoe het verdienmodel in elkaar zat? Die fee's zorgen ervoor dat AMG in tijden van lage prijzen toch nog geld kan verdienen, maar de Vanadiumprijs is wel de extra die voor de hoge winsten zorgt.

- een multiple op de fee's vind ik wel geen goed idee. Je moet daar de operating costs nog aftrekken hé. Die bedragen die hij noemde waren volgens mij ook 'hypothetisch'??
Soit, tel daar lagere FeV prijzen bij op, van pakweg 10$/lb & een capaciteit van 7miljoen lbs. Kom je aan een extra inkomst van 70miljoen USD ??
Volgens mij krijgt de klant ook nog een % van de metaalinkomsten.
dutchman2020
0
Beste Topperke als ik het goed begrijp is de maximale koers 7 gedeeld door 12 maal $ 108 is $ 63 gedeeld door 1,15 is € 55 . Klopt die berekening. ? dit zou dan in lijn zijn met de koersadviezen.Bij voorbaat bedankt voor jouw antwoord.
[verwijderd]
0
quote:

Umi1 schreef op 2 mei 2019 19:15:

[...]

Toch enkele zaken waar ik anders over denk...
- Zowel 1 carbonaat als 1 Hydroxide plant lijkt me overkill. Beter op 1 proces focussen gezien de beperkte capaciteit die AMG zal hebben.

- De volgende stap zelf batterijen produceren? Dat is toch een brug of 2 te ver. Eerst heb je nog de producent voor Kathodematerialen (Umicore/Ecopro..). & moet je opboksen tegen de grote batterijproducenten (CATL, LG Chem, SK, Samsung SDI,...). Die miljarden kunnen investeren!!
Die expertise heeft men niet. Zeker niet voor NCM/LCO/NCA... Vanadiumbatterijen zijn minder complex & die markt is minder ver. Daar kan men mss nog meespelen. Maar ook dat lijkt me geen prioriteit.

- Niet enkel AMG regeert, ook Umicore recycleert dat, maar dan wel in Hoboken.
Vandaar dat AMG & Criterion niet over Europa spraken.

- Het was toch al langer duidelijk hoe het verdienmodel in elkaar zat? Die fee's zorgen ervoor dat AMG in tijden van lage prijzen toch nog geld kan verdienen, maar de Vanadiumprijs is wel de extra die voor de hoge winsten zorgt.

- een multiple op de fee's vind ik wel geen goed idee. Je moet daar de operating costs nog aftrekken hé. Die bedragen die hij noemde waren volgens mij ook 'hypothetisch'??
Soit, tel daar lagere FeV prijzen bij op, van pakweg 10$/lb & een capaciteit van 7miljoen lbs. Kom je aan een extra inkomst van 70miljoen USD ??
Volgens mij krijgt de klant ook nog een % van de metaalinkomsten.
- Volgens mij sprak Heinz over zowel carbonate & hydroxide. We'll see.

- Ik bedoel niet dat AMG batterijen gaat produceren hoor. Ik bedoel wel dat AMG met hydroxide de stap voor batterijen produceert. De volgende is dat Ecopro met zijn kathodematerialen.

- Dat die fees zo stevig zouden kunnen stijgen, is voor mij iets nieuws. Daarbij kunnen de fees de komende jaren groter worden dan de vanadiuminkomsten.
Niet slecht, toch?
Ik schatte een extra inkomst van $90mil met cambridge 2. Hangt er natuurlijk ook van af hoe stevig die fees nog doorstijgen en wat de vanadiumprijs wordt.
Delange1971
0
quote:

Topperke schreef op 2 mei 2019 19:23:

[...]
- Volgens mij sprak Heinz over zowel carbonate & hydroxide. We'll see.

- Ik bedoel niet dat AMG batterijen gaat produceren hoor. Ik bedoel wel dat AMG met hydroxide de stap voor batterijen produceert. De volgende is dat Ecopro met zijn kathodematerialen.

- Dat die fees zo stevig zouden kunnen stijgen, is voor mij iets nieuws. Daarbij kunnen de fees de komende jaren groter worden dan de vanadiuminkomsten.
Niet slecht, toch?
Ik schatte een extra inkomst van $90mil met cambridge 2. Hangt er natuurlijk ook van af hoe stevig die fees nog doorstijgen en wat de vanadiumprijs wordt.
Toppere ik kan weinig terug vinden over de deal. Maar welke catalyst gaat het precies over gaat het om vanadium gebruikt als catalyst. Of vanadium als verontreiniging op de catalyst?
[verwijderd]
5
Bijgesloten de uitgeschreven geluidsopname van de CC van gisteren, waar we hier al een paar pagina's over discussiëren: Edited Transcript of AMG Advanced Metallurgical Group NV earnings conference call or presentation. Wednesday, May 1, 2019. Afkomstig van Yahoo Finance en gekopieerd naar PDF formaat.
finance.yahoo.com/news/edited-transcr...

Transcript bevat relatief weinig fouten. De orginele audio-opname van de CC is voor de liefhebbers uiteraard nog steeds te beluisteren via amg-nv.com/investors/media/
Bijlage:
nieuw begin
3
Tesla verwacht in de nabije toekomst een wereldwijd tekort aan nikkel, koper, lithium en andere mineralen die nodig zijn voor batterijen van elektrische auto's.
Volgens Tesla wordt er te weinig geïnvesteerd in de mijnbouwindustrie, meldt Reuters. Dat zou Tesla's voorraadmanager Sarah Maryssael hebben verteld op een besloten bijeenkomst voor mijnbouwers, regelgevers en wetmakers, melden twee ingewijden.
Tesla is grootverbruiker van metalen als koper, nikkel en lithium. De 50 tot 100 kWh-batterijen in Tesla-auto's bestaan voor een groot deel uit die metalen en mineralen, die in mijnen gedolven moeten worden.
Tesla waarschuwt voor schaarste
Elektrische auto's gebruiken twee keer zoveel koper dan auto's met een verbrandingsmotor. En ook smartphones en slimme apparaten voor thuis gebruiken steeds meer koper en nikkel. Ook andere gadgets met een kleinere batterij hebben de grondstoffen nodig.
Tesla vreest daarom dat de grondstoffen voor batterijen schaars worden. De industrie voor kopermijnen zou de laatste tijd kampen met een tekort aan investeringen. Tesla zou daarom direct willen gaan samenwerking met mijnbouwers in Australië of de VS.
In batterijen van Tesla werd ook kobalt gebruikt, maar daar wil Tesla-ceo Elon Musk vanaf. Het gros van de kobalt wordt in Congo gewonnen, en daar komt veel kinderarbeid aan te pas. Ook wordt het delven slecht beschermd met gevaar voor de gezondheid verricht. Musk wil daarom overstappen naar nikkel, dat onder betere omstandigheden wordt gewonnen.
herbie bell
2
Ik ben geaboneerd op een digitaal abonnement "in the right vein". Daar post men soms iets ivm prijzen Vanadium en Lithium. Ik wil die wel hier posten als jullie dat zou interesseren.

Limited activity in the moly and vanadium markets in the US and Europe created a murky price picture.
Ferrovanadium sellers agreed that prices remained weak at under $22 per lb in the US and under $42 per kg in Europe. Previous week sales at $21.50 per lb and $41.50 per kg were confirmed.
Moly traders continued to talk up prices even though most of the buying continued to be inter-trade.
A few Asian buyers reportedly came into the market after viewing higher published oxide prices of $12.15-12.25 per lb and traders immediately raised their offers to $12.35-12.40.
Even so, consumer oxide business above $12.10 per lb was difficult to document. FeMo prices, meanwhile, remained soft at roughly $28.50 per kg in Europe and $13 per lb in the US.
[verwijderd]
0
quote:

herbie bel schreef op 3 mei 2019 16:21:

Ik ben geaboneerd op een digitaal abonnement "in the right vein". Daar post men soms iets ivm prijzen Vanadium en Lithium. Ik wil die wel hier posten als jullie dat zou interesseren.

Limited activity in the moly and vanadium markets in the US and Europe created a murky price picture.
Ferrovanadium sellers agreed that prices remained weak at under $22 per lb in the US and under $42 per kg in Europe. Previous week sales at $21.50 per lb and $41.50 per kg were confirmed.
Moly traders continued to talk up prices even though most of the buying continued to be inter-trade.
A few Asian buyers reportedly came into the market after viewing higher published oxide prices of $12.15-12.25 per lb and traders immediately raised their offers to $12.35-12.40.
Even so, consumer oxide business above $12.10 per lb was difficult to document. FeMo prices, meanwhile, remained soft at roughly $28.50 per kg in Europe and $13 per lb in the US.
Tof idee, zeker doen! Vooral interssant zijn de achterliggende redeneringen (wetten China, aanbod, China, voorraden, vraag naar VRB's...) dan prijzen. Die prijzen kunnen we immers ook zelf makkelijk terugvinden.
DeZwarteRidder
0
www.fd.nl

Is de hype in de grondstoffen voor batterijen nu al voorbij?

De prijs voor kobalt is zelfs weer terug op het oude niveau.
[verwijderd]
1
Ik zie het echt nog gebeuren dat Heinz een business apart zal laten noteren op de beurs. Dat merkt je aan zijn uitlatingen van de laatste maanden en natuurlijke de split in 2 divisies dit jaar: Technologies en critical materials.
Verder werd ook vernoemd in de cc dat men nu bezig is met het creëren van een nieuw businessplan voor AMG Technologies om verdere groei te stimuleren. Wie weet is een aparte beursnotering daar wel 1 van!

Dan ga ik eens op een onconventionele manier AMG waarderen, namelijk per divisie.
Voor dit jaar en voor 2022, wanneer Ohio2 volledig operationeel moet zijn.

2019:
AMG technologies ebitda= 19,3*4= 77mil.
Multiple: x10= $770mil waarde

AMG Vanadium ebitda (schatting): 70mil.
Multiple: x5= $350mil waarde

2022:
AMG technologies: 15% groei/jaar. EBitda= $117mil
Waarde= $1171mil

AMG Vanadium: verdubbeling productie + groei fees. Ebitda= $160mil
Waarde= $800mil

M.a.w. over 3 jaar, met een correcte waardering, zouden deze 2 delen beide meer waard moeten zijn dan het hele bedrijf nu.
Een aparte beursnotering zou deze onderwaardering kunnen verhelpen. Nu wordt AMG helemaal gewaardeerd alsof het enkel afhankelijk is van volatiele grondstoffen, wat helemaal niet het geval is.
Of eventueel het overlaten van een business (waar ikzelf geen fan van ben).

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront