TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2019 - EUR3,20 uitkering per aandeel

1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
holenbeer
0
Als je in TT gelooft wel een mooie koopdip straks:
- iedereen die 30 % tax moet betalen verkoopt nu, dus dalend trendje
- veel mensen willen er toch weer in, om optisch hetzelfde aantal aandelen te hebben
- maar moeten enige tijd wachten tot de agio is uitgekeerd, als ze geen cash vrij hebben of willen aanwenden
- dus iedereen die meteen op de koopknop kan drukken na de consolidatie kon wel eens spekkoper zijn.

Ik doe er niet meer aan mee. Heb alleen nog wat gokcalls, voor het geval na de consolidatie de aap uit de mouw komt en een gouden ring blijkt te dragen.
Blacky 2
0
quote:

Sunshine Band schreef op 14 mei 2019 19:36:

[...]

Meldingsplicht 3 mei stond er afgelopen week niet. Alles vandaag bijgewerkt ?
CV staat er niet bij....
CV is leidinggevende ,denk dat er nog wel het een en ander wordt gemeld door FFFF

www.trivano.com/aandeel/tomtom.486.in...
[verwijderd]
0
quote:

Blacky 2 schreef op 14 mei 2019 19:44:

[...]
CV is leidinggevende ,denk dat er nog wel het een en ander wordt gemeld door FFFF

www.trivano.com/aandeel/tomtom.486.in...
Het lijkt zeer lucratief te zijn vooruit te kunnen lopen op feiten die de gewone man niet kent.
Al zijn de bedragen in de tabel natuurlijk maar fooitjes voor deze integere grootaandeelhouders die zeiden uit te gaan van 8 euro als conversiekoers.
[verwijderd]
0
quote:

Topper schreef op 14 mei 2019 15:03:

Er is al ontzettend veel gesproken over de kapitaal teruggaaf en aandelen reductie.
We gaan er allemaal van uit dat de koers voor en na consolidatie min of meer gelijk is. Klopt dat wel?
Is daar iets over gecommuniceerd vanuit TomTom?
De kapitaalterugbetaling van 3,20 is toch niet te vergelijken met dividend. Onze aanname is dat de 3,20 er in principe af gaat. En om dat te corrigeren worden de aandelen gereduceerd. Volgens mij moet TomTom de ratio voor reductie nog vaststellen. Is het niet zo dat het min of meer twee losse acties zijn?
Stel de ratio wordt 2:1 en koers is op dat moment 7,00 euro. Dan is het toch zo dat de koers na de reductie op 14,00 komt te staan. Met ongeveer 117,5 miljoen aandelen. I.p.v. 235 miljoen aandelen.
Kortom: we koppelen de kapitaal teruggaaf 1 op 1 aan de aandelenreductie. Is dat wel een terechte aanname?
Inderdaad Topper,
Er wordt al maanden de ene na de andere berekening de wereld in geslingerd waardoor flink wat mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Om de 750 miljoen uit de AGIO reserves volgens Nederlands recht belastingvrij te mogen uitkeren moet het e.e.a. volgens een bepaalde procedure worden uitgevoerd;
- verhogen van de nominale waarde voor alle aandelen
- bepalen van het aantal aandelen dat voor 750 miljoen euro kan worden ingenomen
- intrekken van deze aandelen en uitkering van de cash naar de houders
- terugzetten van de nominale waarde voor de overgebleven aandelen

volgens mij komt een deel van de verwarring door het rekenvoorbeeld dat @TT heeft gebruikt bij de koers van 8 euro (750 miljoen : 8 euro = 93,75 miljoen aandelen = 40% van het totaal) en in het voorbeeld wordt gesproken van 3/5 deel ipv 40%...

Werd de exercitie vandaag uitgevoerd tegen de slotkoers van 7,282 kreeg eenieder 44% van de waarde van de @TT positie in zijn portefeuille als cash uitgekeerd en was de koers van het aandeel morgen voor opening 7,282 euro per aandeel maar was de positie in de portefeuille gereduceerd naar 56%...

Behoudens belasting regime verschillen wordt niemand rijker of armer van deze exercitie, vandaag heb je een bepaalde waarde in @TT in aandelen (of opties, derivaten, ..) en morgen een kleiner deel maar aangevuld met CASH...

Succes..........Peter
[verwijderd]
1
quote:

Nait Soesen schreef op 14 mei 2019 21:06:

[...]

Ze verkopen bijna altijd in mei, is daar reden voor!
Toekenning opties, dus ook verloop lock up
[verwijderd]
0
Dit ooit zo levendige forum is net zo dood als het aandeel. Als dit de bedoeling was van de FF zijn ze daar uitstekend in geslaagt. Ons geld hebben ze binnen en hun feestje kan beginnen.
apieslapie
0
quote:

DickVD schreef op 15 mei 2019 11:54:

Dit ooit zo levendige forum is net zo dood als het aandeel. Als dit de bedoeling was van de FF zijn ze daar uitstekend in geslaagt. Ons geld hebben ze binnen en hun feestje kan beginnen.
ik lees nu alleen vaak nog nuttige dingen, de gelukszoekers zijn weg, een verademing :)
boem!
0
Na de verkoop van TTT en het via extra investeringen in R&D voor toekomstige HD-maps wordt TT's toekomst versmalt tot A&E.

Een extra push/down in de koersbeweging van het aandeel zal veroorzaakt worden door het feit, dat het aantal uitstaande aandelen sterk wordt verminderd.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 15 mei 2019 15:38:

Na de verkoop van TTT en het via extra investeringen in R&D voor toekomstige HD-maps wordt TT's toekomst versmalt tot A&E.

Een extra push/down in de koersbeweging van het aandeel zal veroorzaakt worden door het feit, dat het aantal uitstaande aandelen sterk wordt verminderd.
Ik ben niet helemaal bij met lezen, maar begreep dat de opties geen probleem opleveren omdat de koerswaarde wordt gelijkgetrokken. Lijkt het dan niet extra gunstig om call-opties te kopen? Je krijgt dan voor hetzelfde geld het recht om relatief meer aandelen te kopen uit een kleiner totaal. Of mis ik dan iets?
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 15 mei 2019 16:26:

[...]

Ik ben niet helemaal bij met lezen, maar begreep dat de opties geen probleem opleveren omdat de koerswaarde wordt gelijkgetrokken. Lijkt het dan niet extra gunstig om call-opties te kopen? Je krijgt dan voor hetzelfde geld het recht om relatief meer aandelen te kopen uit een kleiner totaal. Of mis ik dan iets?
Die worden met hetzelfde percentage gereduceerd als de aandelen. We een handig instrument om relatief goedkoop een grote positie aan te nemen vóór de datum van de buy-back.
boem!
0
Zou kunnen, probleem blijft dat je niet weet wanneer het bewijs wordt geleverd dat TT op de goede weg is.
Afgeleide producten hebben een hefboom maar kennen wel de beperking in tijd.
[verwijderd]
0
quote:

DickVD schreef op 15 mei 2019 16:36:

[...]

Die worden met hetzelfde percentage gereduceerd als de aandelen. We een handig instrument om relatief goedkoop een grote positie aan te nemen vóór de datum van de buy-back.
Dank. Hoe werkt die reductie op de call-opties?
Ik dacht dat het geen invloed zou hebben. De reductie op aandelen wordt na uitkering kapitaal toch weer opgekrikt naar de waarde van voor de uitkering?

Mijn idee is dan, okay dus geen invloed op waarde opties, maar wel op toekomstige toekenning omdat het aantal aandelen op het moment van toekennen (stel bijv. over 3 maanden, of over 1 jaar) fors lager is. Relatief koop ik dan toch tzt meer aandelen?
[verwijderd]
0
Dan koop je turbo’s, maar het risico daarvan is dat je niet weet met welke berichten Goddijn komt na de buy-back. We kennen zijn belang om nóg rijker te worden maar weten niet of een lage of een hoge koers daarbij gaat passen. Met één zin kan deze man de richting bepalen.
ItsMe
8
Naar aanleiding van de onduidelijkheid die bij veel particuliere beleggers nog heerst (ook bij mezelf) over de aanstaande transacties de volgende mail naar VEB gestuurd. Baat het niet dan schaadt het niet.

Geachte heer/mevrouw,

Als particulier aandeelhouder van TomTom aandelen wordt ik binnenkort geconfronteerd met een capital repayment + share consolidation. Hierover is gestemd op de buitengewone aandeelhouders vergadering van 18 maart 2019.

TomTom heeft de uitvoering van de capital repayment + share consolidation beschreven in het volgende document: corporate.tomtom.com/static-files/222...

Echter blijkt deze uitvoering en met name de impact van deze aanstaande actie voor veel (particuliere) beleggers nog erg onduidelijk. In diverse online forums wordt driftig met elkaar gerekend en gecommuniceerd, maar dit leidt helaas niet tot de gewenst duidelijkheid.

Kan uw organisatie ons particuliere aandeelhouders ondersteunen/voorlichten, of bent u al stappen aan het ondernemen om dit te doen? Of kunt u ons doorverwijzen naar de juiste partij om meer duidelijkheid te krijgen over de aanstaande transacties.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of u van mening bent of TomTom op dit moment voldoende heeft gedaan om de transactie en de impact van de transactie goed toe te lichten aan de aandeelhouders (met name de particuliere aandeelhouders).

Met vriendelijke groet,
Eddysoft
1
www.3snews.net/foreign/245000056376.html
* Vertaald met Google Translate *

TomTom's low-key-aanval: de verkoop van een bedrijf, het indrukken van de eerste high-precision kaart ....

Samenvatting: Of het kapitaal of operationeel niveau, Tomtom brengen een kanteling naar het tijdperk van intelligente rijden ambitie.

Voor de Nederlandse reuzen TomTom kaart, het knooppunt 2019, dit keer bijna geen spanning gebracht om de positie van de strategische hoge grond.

Replay laatste minder dan zes maanden, TomTom verkocht agressief op het eerste Telematica telematicadiensten aan Bridgestone, de prijs is 910 miljoen euro. Gevolgd door de vervoersdienst (Maas) tripartiete beheer vendor Moovit en Azure divisie van Microsoft demonstreert kaart programma kan alle rijden, parkeren en openbaar vervoer mogelijkheden om het publiek te identificeren.

Of het kapitaal of operationeel niveau, TomTom brengen een kanteling naar het tijdperk van intelligente rijden ambitie. Nog directer, TomTom en Elektrobit gezamenlijk uitgebracht de industrie de eerste high-precision map automatisch rijden. Het is gemeld dat, in lijn met de ADASIS v3 (Advanced Driver Assistance System Interface) protocol. High-precision kaart Horizon kan helpen om de weg voor virtuele scherm van het voertuig met hoge precisie te bouwen om de veiligheid en het comfort van de bestuurder te verbeteren. Ondertussen, beide gebaseerd op de digitale kaartgegevens, met geavanceerde functie bestuurder assistentie van de productie model zal de mogelijkheid hebben om de weg te voorspellen winnen.

Achter deze, zijn er een reeks van middelen depots als een zegen: het begin van maart van dit jaar, heeft de Groep aangekondigd: 1, tot Internet navigatie-oplossing voor de Jeep Freedom Man en Compass serie plug-in hybride te bieden; 2, kaarten en diensten, met inbegrip van TomTom Traffic informatie en gevarenzone alert is in de nieuwe Clio V-serie EASY infotainment systeem geladen; 3, de navigatie-component leveranciers nieuwe Nissan LEAF familie die nieuwe en verbeterde versie van de kaart TomTom voor NissanConnect infotainment systemen biedt, TomTom verkeersinformatie services en online zoeken.

Op deze manier, de auto vertroebelt ook bacteriën, vice-president van China, werden Zhang Zhiyu TomTom interviews, het bedrijf probeerde uit te graven de volgende stap, vooral de nieuwe trends in de Chinese markt:

Q: voor de Chinese markt in de komende 3-5 jaar, welk specifieke plan?

A: TomTom houdt de traditionele kaart navigatie-diensten, met inbegrip van traditionele weg berichten en andere kern technische mogelijkheden. Daaropvolgende toevoeging van een hulpaandrijving, verbetering van de veiligheid en het rijcomfort, evenals automatische aandrijfdeel. Deze verschillende niveaus van de kaart zijn de focus van onze business development.

2019 heeft het bedrijf de R & D nadruk zal nog steeds focussen op de ADAS hoge precisie kaarten en aangepaste software en andere gebruiksscenario's. In feite hebben we in de totale markt voor China zaken goed voor en geen nauwkeurige verwachtingen. Persoonlijk denk ik dat het belang van de Chinese markt blijft verbeteren, vanuit een technisch oogpunt, de Chinese auto-industrie in het gehele business model, met inbegrip van het internet moet voorsprong op andere landen. Vanaf het toekomstig gebruik van het internet ecologie van de hele scène, in het bijzonder automatische piloot wereld, ik denk dat China zou wijzen op een markt.
Daarnaast is voor de ontwikkeling van de uiterlijke Chinese auto-bedrijven, zijn we ook blij om te zien. Dus in onze toekomstige planning, over de gehele technologie, in aanvulling op blijven bedienen met partners buiten het lokale depot, we zijn ook geïnteresseerd in de export van haar eigen merk van een aantal van de projecten. 2 april van dit jaar, hebben we aangekondigd dat India MG geworden Internet TomTom IQ kaart de eerste klanten.
Eddysoft
0
PART II

Kaarten IQ
Q: Voor de toepassing van kaart aanbieders, L3 niveau automatische piloot te eisen wat?

A: alleen hoge precisie kaart, de technologie is nog in de kinderschoenen. Vooral over de L3-niveau automatische piloot, de huidige situatie is nog steeds relatief toekomstgerichte technologie onderzoeksfase. Ik denk dat de realisatie van deze technologie is slechts een kwestie van tijd, maar niet in één stap, maar een geleidelijke markt.
Eerlijk gezegd, L3 en L4 niveau van de belangrijkste verschillen is het feit dat de behoeften van verschillende algemeen, dit punt zijn er technische uitdagingen. Voor nu, L3 level kaart collectie is geen probleem, is het belangrijk om te testen en regelgevende aspecten van het hele scène. Voor zover ik opgemerkt, kan de Chinese markt in een beperkt aantal gebieden open test, echter, om op grote schaal reizen op de weg, zijn er nog een aantal voorwaarden moet worden voldaan.

De eerste is de betrouwbaarheid van de kaart, die in real-time mogelijkheden, integratie met dynamische dataverzameling vrijlating wordt bijgewerkt. Deze zullen de tijd nemen om te worden geoptimaliseerd. Natuurlijk, er zijn veel verschillende sensing technologie ook in volle gang. Daarom is de huidige heeft wel een aantal experimentele karakter van de drie automatische aandrijving van een auto, maar om universaliteit te bereiken, ik denk dat er een aantal technische rijpheid te overwinnen. Wij begrijpen, L3 niveau automatische piloot kan meer volwassen in de komende 2-3 jaar, maar kan nog steeds niet volledigheid bereiken.

Vanuit het oogpunt van de grafiek, ik denk dat extra vraag rijden in vergelijking met meer urgent. Hoge precisie kaart zelf heeft een positionering functie, zal ook een hoge mate van wegkenmerken, deze dingen zijn taferelen die gebruikt kunnen worden in de co-piloot. Deze zullen eerst worden gebruikt in veiligheid en comfort boven. Bijvoorbeeld, als je weet op voorhand de hoogte van de eerste steile helling of kromming van de weg, kunt u de kracht van de controle over het voertuig, aan de ene kant kan redden, aan de ene kant en veiligheid.

Het kan worden gezegd dat dit de toekomst van de kaart hoge precisie toegepast autopilot typisch scenario, geplaveid om door te gaan naar het niveau van de consument, geef ze wat beveiliging en comfort te verhogen.

High-precision kaart model Q: stadium van product kosten in staat om te bepalen op welk niveau zou zijn?
A: hoge precisie kaartgegevens is dat de grootste kosten van onderhoud. Vanwege de volatiliteit profiel enorme hoeveelheid gegevens, verzameld veel obstakels die u meer en meer geavanceerde dan de traditionele kaart, en de mate van precisie hoger zal zijn. Als u deze kosten te verlagen, is het noodzakelijk om een zeer effectieve methode te hebben.
TomTom eigen set van tools genaamd CPP waren kaart onderhoud, door middel van kunstmatige intelligentie optimalisatie, kan de kaart te wijzigen door middel van data fusion nieuwe kaarten te genereren. De CPP stuurt het complete product de meest kritische kosten. Voor de traditionele kaart providers betreft, de meeste van hen zijn kaartupdates eenmaal per kwartaal. Dat kunnen we doen elke eenheid kan worden veranderd om de hele kaartupdate te produceren.

Crowdsourcing voor het gehele proces, veranderen we bij het verzamelen van gegevens voor het eerst moet worden onderzocht of de bron betrouwbaar is. TomTom heeft veel verschillende kanalen voor het verzamelen van gegevens, waaronder een speciale weg testteam, door de voormalige partner acquisitie en ga zo maar door zijn geïnstalleerd. We zijn ook in staat om het eerste stuk van het werk een van de meer complete leverancier te zetten.

Op de binnenlandse markt, TomTom door de samenwerking met strategische partners Baidu Apollo en delen met de hele kaart productie publishing technologie. Met andere woorden, deze samenwerking maakt Baidu meer internationale Apollo veelzijdigheid, is dit een zeer goed open platform voor de wereldwijde automakers in terminis. Alleen kijken naar zaken zoals kwalificatie als een buitenlandse gefinancierde ondernemingen, zal TomTom moeten vallen om te werken met lokale producenten in China, dit is onze vaste patroon. Binnen een korte periode moeten we niet overwegen om het te veranderen.

Editor: Wang Zhen
1.792 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 86 87 88 89 90 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront