TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 juni 2019 12:18:

Toch alleen in de AMX alleen al, nog ZES a ZEVEN ACHT fondsjes die het vandaag beter doen dan T2 na goed nieuws.

....
wel bijzonder dat je dan alleen je tijd op TT richt; zal wel een doel hebben................
NewKidInTown
0
quote:

GLMF schreef op 11 juni 2019 13:23:

wel bijzonder dat je dan alleen je tijd op TT richt; zal wel een doel hebben................
omdat T2 op dit moment in potentie het aantrekkelijkste aandeel in NL is, by far. Gelukkig is dat nog maar tot een zeer beperkt gedeelte van de markt doorgedrongen. Gelukkig, want nu kunnen de early adopters er nog van profiteren, de rest van de markt zal volgen, sooner or later.

BTW, petje af voor AMG, bijna +8%, meer dan ik had verwacht, zulke dagen krijgt T2 ook nog dit jaar.
apieslapie
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 juni 2019 11:33:

Ik refereeerde er al even aan zojuist: "wanneer komt het bericht ?" !

[...]
Zeer goed nieuws, zo op het eerste gezicht.
De eerste vraag die ik me dan stel: wat gaat het financieel opleveren ?
Dat hangt af hoeveel mensen voor de app gaan betalen.
Prijzen zijn bekend dus doe eens een berekening :)
Dutchy Ron
0
Innoviz’s strategy has been to partner with a number of OEMs and Tier 1 suppliers, such as Magna, HARMAN, HiRain Technologies and Aptiv, and to package perception software with its lidar sensors and offer it as a complete unit for companies developing autonomous vehicle technology.

Innoviz has locked in several key customers, notably BMW. The automaker picked Innoviz’s tech for series production of autonomous vehicles starting in 2021.

techcrunch.com/2019/06/10/innoviz-ext...
[verwijderd]
0
Voorlopig hetzelfde verhaal als 2 weken geleden..toen op 8,40 was het over met de pret en ging de koers in een rechte lijn naar beneden intussen is er fundamenteel niets veranderd dus voorlopig ga ik er van uit dat vrijdag as de koers zo rond de 7, 80 of lager zal liggen.
[verwijderd]
0
Takeaway.com naar AEX-index
Gepubliceerd op 11 jun 2019 om 18:14 | Views: 312

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
AEX 18:05
557,22 +3,82 (+0,69%)

Takeaway.com 17:35
78,70 +1,20 (+1,55%)

AMSTERDAM (AFN) - Maaltijdbestelsite Takeaway.com promoveert van de MidKap naar de AEX-index van de beurs in Amsterdam. Takeaway zal per maandag 24 juni een plekje krijgen in de hoofdindex op Beursplein 5. Dat is het gevolg van de herweging die beursexploitant Euronext elk kwartaal uitvoert.

Takeaway neemt dan het opengevallen plekje in de hoofdindex in van Gemalto, dat eind mei van de beurs in Amsterdam verdween vanwege een overname. Verder promoveert de toeleverancier aan apotheken Fagron van de AScX naar de MidKap. ICT Group krijgt op zijn beurt een plekje in de AScX.

Fagron free float schat ik fractioneel hoger dan TomTom; waarde free float evenzo
Bij koers van TomTom 8 of hoger zullen andere fondsen geen voorrang krijgen/Tomtom verdrijven uit de AMX

[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 11 juni 2019 18:53:

Takeaway.com naar AEX-index
Gepubliceerd op 11 jun 2019 om 18:14 | Views: 312

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
AEX 18:05
557,22 +3,82 (+0,69%)

Takeaway.com 17:35
78,70 +1,20 (+1,55%)

AMSTERDAM (AFN) - Maaltijdbestelsite Takeaway.com promoveert van de MidKap naar de AEX-index van de beurs in Amsterdam. Takeaway zal per maandag 24 juni een plekje krijgen in de hoofdindex op Beursplein 5. Dat is het gevolg van de herweging die beursexploitant Euronext elk kwartaal uitvoert.

Takeaway neemt dan het opengevallen plekje in de hoofdindex in van Gemalto, dat eind mei van de beurs in Amsterdam verdween vanwege een overname. Verder promoveert de toeleverancier aan apotheken Fagron van de AScX naar de MidKap. ICT Group krijgt op zijn beurt een plekje in de AScX.

Fagron free float schat ik fractioneel hoger dan TomTom; waarde free float evenzo
Bij koers van TomTom 8 of hoger zullen andere fondsen geen voorrang krijgen/Tomtom verdrijven uit de AMX

De laatste zin vind ik moeilijk, maar het is duidelijk dat we afhankelijk zijn van wat Goddijn van plan is met het aandeel.
De ervaring leert helaas dat deze CEO uit eigenbelang de koers laag wil/lak heeft aan de aandeelhouders aan wie hij zijn bijna €1.000.000.000,00 (één miljard euro) persoonlijke vermogen grotendeels te danken heeft.

Wel een slimme ex-bankier, niet zo ethisch.
[verwijderd]
3
quote:

DickVD schreef op 11 juni 2019 19:11:

[...]

De laatste zin vind ik moeilijk, maar het is duidelijk dat we afhankelijk zijn van wat Goddijn van plan is met het aandeel.
De ervaring leert helaas dat deze CEO uit eigenbelang de koers laag wil/lak heeft aan de aandeelhouders aan wie hij zijn bijna €1.000.000.000,00 (één miljard euro) persoonlijke vermogen grotendeels te danken heeft.

Wel een slimme ex-bankier, niet zo ethisch.
Dick, je heb het inderdaad niet begrepen

De laatste zin geeft weer dat het verdwijnen van TomTom uit de AMX (en daar was een aantal mensen bang voor) bij deze koers niet aan de orde is.

Zo wel duidelijk?
[verwijderd]
1
we weten inmiddels dat de eerste twee beschikbare HD-map contracten (weliswaar klein) zijn binnengehaald door TomTom.

Marktaandeel is belangrijk en wordt weer bevestigd, zowel voor ADAS als voor SDC:

HD Map Market Set to Register 78.3% CAGR During 2019-2024

honestversion.com/hd-map-market-set-t...
DerksVisie
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 11 juni 2019 20:51:

Met dank aan Joost Eijsink op Twitter:

End of the road for Volkswagen's self-driving Aurora deal

mobile.reuters.com/article/amp/idUSL8...
Het valt mij op dat de samenwerkingen tussen autofabrikanten voor de zelfrijdende auto aan alle kanten rammelt en uit elkaar valt. Maar TomTom blijft als een soort eiland in een wilde zee rustig liggen en levert als een van de weinige fabrikanten echt producten.

Misschien hebben ze geleerd van het Google debacle en stellen ze zich op als een soort underdog die ondertussen met jan en alleman samenwerkt.

Helaas willen ze waarschijnlijk niet beursgenoteerd verder, dat zal ons een hoop rendement schelen.
boem!
1
Dat met name de legacy OEM's aan een struggle for live bezig zijn is nu bijna voor iedereen duidelijk maar zeker voor de betrokken bedrijven die op de opmars van EV en de SDC met haar andere mobiliteitsvormen met ware paniekaanvallen reageren om ook maar iets van het vege lijf te redden.

Deze branche heeft met haar volgers in tweede lijn zoals reparatiebedrijven, dealers, verzekerings- en reclamebedrijven meer dan 2 triljoen aan jaaromzet te verliezen.
Men heeft naast Tesla af te rekenen met High-Tech en heeft met name de snelheid die Tesla ontwikkeld heeft om een OEM van formaat te kunnen worden schromelijk onderschat waardoor de car sneller dan voorheen de status van belangrijkste device zal gaan innemen.

Legacy OEM's hebben tot voor kort deze tendensen onderschat en getracht dmv het verspreiden van Fake-news mbt tot de disruptor Tesla dan wel het gesjoemel met dieselwaarden dit onheil af te wenden of in ieder geval uit te stellen.

Het aantal EV's zal toenemen en het totaal aantal te verkopen wagens zal in de tijd afnemen en omdat men dat onvoldoende heeft onderkent heerst er nu paniek in de sector.
Juist nu de sector wordt geconfronteert met teruglopende verkopen moet men extra geld vrij maken om aansluiting te vinden in de EV-markt en de car open te stellen voor gebruik als device.
Dat hierbij aartsrivalen tot elkaar veroordeeld lijken geeft de ernst van de situatie aan en het lijkt erop uit te draaien dat mogelijk tot 50% van de nu aanwezige OEM's hierbij het loodje gaat leggen.

Hoe anders is de situatie bij TT. Die heeft tien jaar geleden al ingezet op deze ontwikkeling en al haar verdiende geld met Consumer en later TTT gebruikt om de maps naar een hoger nivo te tillen.
Scherend langs de afgrond door de disruptie veroorzaakt door Google lijkt het erop dat deze transitie uiteindelijk succesvol kan zijn.
Veel zal afhangen hoe Big-Car om zal gaan met het vrijgeven van de car als device.

Opvallend daarbij is, dat TT zich gepositioneerd heeft als onafhankelijk bedrijf dat met alle partijen zaken doet niet enkel de OEM's maar nadrukkelijk ook Tier-1, High-Tech en providers.

Als doekje voor het bloeden,dat TT de afgelopen 10 jaar geen enkele maal een netto-winst van enig belang kon tonen is deze uitgangspositie.
De markt heeft dat al die tijd gewaardeerd met een kw die absurd hoog was.

De race is nog altijd niet gelopen maar de FFF hebben er zoveel vertrouwen in, dat men de focus nu volledig heeft verlegd naar Location Based Solutions.

Alhoewel hier steeds ten onrechte wordt beweerd dat de koers door de FF naar beneden wordt gedirigeerd (kw's van 50 tot boven de 100x) zijn het juist de FFF die het meest gebaat zijn met een hogere koers en daarvoor is een notering essentieel.

Niets wijst op een dirty exit door de verkoop van TTT.

De markt is in afwachting van bewijzen en zal dat belonen cq bestraffen via de koers.
De eerste beweging mag worden verwacht bij de Q2-19 cijfers.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 12 juni 2019 01:35:

Dat met name de legacy OEM's aan een struggle for live bezig zijn is nu bijna voor iedereen duidelijk maar zeker voor de betrokken bedrijven die op de opmars van EV en de SDC met haar andere mobiliteitsvormen met ware paniekaanvallen reageren om ook maar iets van het vege lijf te redden.

Deze branche heeft met haar volgers in tweede lijn zoals reparatiebedrijven, dealers, verzekerings- en reclamebedrijven meer dan 2 triljoen aan jaaromzet te verliezen.
Men heeft naast Tesla af te rekenen met High-Tech en heeft met name de snelheid die Tesla ontwikkeld heeft om een OEM van formaat te kunnen worden schromelijk onderschat waardoor de car sneller dan voorheen de status van belangrijkste device zal gaan innemen.

Legacy OEM's hebben tot voor kort deze tendensen onderschat en getracht dmv het verspreiden van Fake-news mbt tot de disruptor Tesla dan wel het gesjoemel met dieselwaarden dit onheil af te wenden of in ieder geval uit te stellen.

Het aantal EV's zal toenemen en het totaal aantal te verkopen wagens zal in de tijd afnemen en omdat men dat onvoldoende heeft onderkent heerst er nu paniek in de sector.
Juist nu de sector wordt geconfronteert met teruglopende verkopen moet men extra geld vrij maken om aansluiting te vinden in de EV-markt en de car open te stellen voor gebruik als device.
Dat hierbij aartsrivalen tot elkaar veroordeeld lijken geeft de ernst van de situatie aan en het lijkt erop uit te draaien dat mogelijk tot 50% van de nu aanwezige OEM's hierbij het loodje gaat leggen.

Hoe anders is de situatie bij TT. Die heeft tien jaar geleden al ingezet op deze ontwikkeling en al haar verdiende geld met Consumer en later TTT gebruikt om de maps naar een hoger nivo te tillen.
Scherend langs de afgrond door de disruptie veroorzaakt door Google lijkt het erop dat deze transitie uiteindelijk succesvol kan zijn.
Veel zal afhangen hoe Big-Car om zal gaan met het vrijgeven van de car als device.

Opvallend daarbij is, dat TT zich gepositioneerd heeft als onafhankelijk bedrijf dat met alle partijen zaken doet niet enkel de OEM's maar nadrukkelijk ook Tier-1, High-Tech en providers.

Als doekje voor het bloeden,dat TT de afgelopen 10 jaar geen enkele maal een netto-winst van enig belang kon tonen is deze uitgangspositie.
De markt heeft dat al die tijd gewaardeerd met een kw die absurd hoog was.

De race is nog altijd niet gelopen maar de FFF hebben er zoveel vertrouwen in, dat men de focus nu volledig heeft verlegd naar Location Based Solutions.

Alhoewel hier steeds ten onrechte wordt beweerd dat de koers door de FF naar beneden wordt gedirigeerd (kw's van 50 tot boven de 100x) zijn het juist de FFF die het meest gebaat zijn met een hogere koers en daarvoor is een notering essentieel.

Niets wijst op een dirty exit door de verkoop van TTT.

De markt is in afwachting van bewijzen en zal dat belonen cq bestraffen via de koers.
De eerste beweging mag worden verwacht bij de Q2-19 cijfers.

Martin, die mag je mij eens uitleggen, waarom zijn de FFF het meest gebaat zijn bij een hogere koers?

Ik kan mij niet heugen dat in de afgelopen jaren de FFF/TT ook maar een keer in de bres is gesprongen om een negatief bericht/gerucht te ontzenuwen maar positieve berichten/geruchten werden meteen ontkend.
Lijkt erop dat de FFF/TT een koersstijging van het aandeel wil voorkomen en nemen het risico van een mogelijke kaper/jatter op deze lage koers op de koop toe, is ook een lastig verhaal gezien het 44% belang van de FFF.
pwijsneus
0
quote:

martinmartin schreef op 12 juni 2019 01:35:

.....

De race is nog altijd niet gelopen maar de FFF hebben er zoveel vertrouwen in, dat men de focus nu volledig heeft verlegd naar Location Based Solutions.

Alhoewel hier steeds ten onrechte wordt beweerd dat de koers door de FF naar beneden wordt gedirigeerd (kw's van 50 tot boven de 100x) zijn het juist de FFF die het meest gebaat zijn met een hogere koers en daarvoor is een notering essentieel.

Niets wijst op een dirty exit door de verkoop van TTT.

De markt is in afwachting van bewijzen en zal dat belonen cq bestraffen via de koers.
De eerste beweging mag worden verwacht bij de Q2-19 cijfers.

Dankzij de founders bestaat TomTom nog. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat elk ander beursgenoteerd bedrijf het geduld had kunnen opbrengen om meer dan 10 jaar in een transitie te zitten. Doordat de founders praktisch de totale controle hebben – welke minderheidsaandeelhouder doet ze wat – zijn ze waar ze nu staan.

Zoals de CEO van TomTom in vorige conference call zelf al aangaf, ze zijn goed voorgesorteerd om HD-map deals te winnen. Het businessmodel is een jaarlijkse fee, en de eerste 2 contracten gaan pas lopen in 2021. Dit betreft nu nog kleine lighthouse contracten, die verwaarloosbaar meetellen in de omzet, maar Goddijn schat de kansen goed in voor het winnen van meer HD-deals.

Ook ziet TomTom dat Google niet snel zal weggaan uit de markt, maar ze zijn er wel van overtuigd dat het orderboek behouden moet kunnen blijven. Ook allemaal te horen in de CC van de Q1 resultaten.

Automotive stijgt van 10-15% FY
Licensing stijgt met 20% FY
Consumer daalt met 20% FY

corporate.tomtom.com/static-files/fea...

Als je naar de consunsus kijkt, is het een saaie bedoeling, en is er voorlopig nog geen groei te verwachten. De waardering op de beurs lijkt mij op dit moment meer dan fair, mits er bevestiging komt dat TomTom leidend gaat worden op het gebied van HD-maps. Maar voorlopig is die bevestiging er niet.

Je zegt stellig dat er niets wijst op een exit van de beurs, als je kijkt naar de onzekerheid van het slagen van TomTom’s businessmodel. Dat er voorlopig nog geen substantiele groei aangetoond kan worden. En de markt waar TomTom zich in begeeft zich op een manier moet transformeren wat we in deze sector de afgelopen 100 jaar niet gezien hebben lijkt mij een beursexit helemaal niet overstandig. Misschien was de verkoop van Telematics wel het voorzetje.

Nu gewoon de markt zijn werk laten doen.
[verwijderd]
0
Bij een beursexit door Founders ga ik rijk worden met de verkoop van hooivorken en rotte tomaten ;-)

Welke bank laat zich voor het karretje spannen om een fairness opinion te geven met de ‘gedrukte forecast’ van HG en Co?

Van mij mag ie, sit-in aan de gracht bij corrie!
win some...
5
De jaarrekening 2018 van HERE is ook bij de KvK opvraagbaar, enkele cijfers 2018 (2017):

Revenue........... 1068 (1086)
Gross profit....... 833 (848)
EBIT.............. -362 (-169)
Net income........ -410 (-221)

Automotive........814 (835)
Consumer..........137 (141)
Enterprise........117 (110)

Cash....................178 (312)
bijstorting eigenaren...200 (80)

Eigenaren per 31-12-2018:

Pioneer........... (0,55%)
Intel............ (13,52%)
There Holding BV..(85,93%)*

*There Holding BV = BMW, Daimler, Audi (ieder 29,56%); Bosch (5,93%); Continental (5,39%)

-"In relation to the dosing of the refinancing process, HERE Intenational BV's shareholders agreed to contribute additional capital in 2019 and 2020. In January 2019 shares were issued to There Holding BV for an amount of EUR 220 million and to Intel Holdings BV for an amount of EUR 22 mi11ion."

Kort samengevat: omzet blijft ongeveer gelijk, maar de kosten nemen sterk toe. De toenemende verliezen zijn door de eigenaren gecompenseerd. Dit is in ieder geval ook nog voor 2019 en 2020 nodig. HERE heeft weliswaar meer omzet dan TomTom, maar maakt verhoudingsgewijs veel meer kosten om dit te realiseren.
NewKidInTown
0
Beursbreed licht lager verwacht circa -0,4% evenals t2. Geen dagje om vrolijk te worden, ook geen dagje om je zorgen te maken. Ik ga even elders kijken.
[verwijderd]
0
quote:

win some... schreef op 12 juni 2019 07:54:

De jaarrekening 2018 van HERE is ook bij de KvK opvraagbaar, enkele cijfers 2018 (2017):

Revenue........... 1068 (1086)
Gross profit....... 833 (848)
EBIT.............. -362 (-169)
Net income........ -410 (-221)

Automotive........814 (835)
Consumer..........137 (141)
Enterprise........117 (110)

Cash....................178 (312)
bijstorting eigenaren...200 (80)

Eigenaren per 31-12-2018:

Pioneer........... (0,55%)
Intel............ (13,52%)
There Holding BV..(85,93%)*

*There Holding BV = BMW, Daimler, Audi (ieder 29,56%); Bosch (5,93%); Continental (5,39%)

-"In relation to the dosing of the refinancing process, HERE Intenational BV's shareholders agreed to contribute additional capital in 2019 and 2020. In January 2019 shares were issued to There Holding BV for an amount of EUR 220 million and to Intel Holdings BV for an amount of EUR 22 mi11ion."

Kort samengevat: omzet blijft ongeveer gelijk, maar de kosten nemen sterk toe. De toenemende verliezen zijn door de eigenaren gecompenseerd. Dit is in ieder geval ook nog voor 2019 en 2020 nodig. HERE heeft weliswaar meer omzet dan TomTom, maar maakt verhoudingsgewijs veel meer kosten om dit te realiseren.

Lekker Edzard Overbeek!

410mln verlies maken en dan een grote bek opzetten in de krant ;-)

Dan doet T2 het toch wel veel beter en efficiënter. HERE is wat dat betreft technisch failliet lijkt het.
Benjamin G.
0
Dat is een bevestiging van de eerdere inschatting van de markt, groeiend naar circa 2 miljard omvang in de komende 3 - 5 jaar. Veel belangrijker is dat te zien is dat TomTom beter presteert dan de marktleider. Ze winnen marktaandeel en zijn winstgevender. Dus beter schaalbaar en een technologische voorsprong.

Ik hou om die reden vast aan eerdere prognoses dat de omzetgroei van TomTom in 2022 boven een miljard ligt en wpa minimaal boven de 1,10. Dat gaat voor mij een prima rendement opleveren.

Wellicht onderstaande ook op het rekendraadje plaatsen?

quote:

win some... schreef op 12 juni 2019 07:54:

De jaarrekening 2018 van HERE is ook bij de KvK opvraagbaar, enkele cijfers 2018 (2017):

Revenue........... 1068 (1086)
Gross profit....... 833 (848)
EBIT.............. -362 (-169)
Net income........ -410 (-221)

Automotive........814 (835)
Consumer..........137 (141)
Enterprise........117 (110)

Cash....................178 (312)
bijstorting eigenaren...200 (80)

Eigenaren per 31-12-2018:

Pioneer........... (0,55%)
Intel............ (13,52%)
There Holding BV..(85,93%)*

*There Holding BV = BMW, Daimler, Audi (ieder 29,56%); Bosch (5,93%); Continental (5,39%)

-"In relation to the dosing of the refinancing process, HERE Intenational BV's shareholders agreed to contribute additional capital in 2019 and 2020. In January 2019 shares were issued to There Holding BV for an amount of EUR 220 million and to Intel Holdings BV for an amount of EUR 22 mi11ion."

Kort samengevat: omzet blijft ongeveer gelijk, maar de kosten nemen sterk toe. De toenemende verliezen zijn door de eigenaren gecompenseerd. Dit is in ieder geval ook nog voor 2019 en 2020 nodig. HERE heeft weliswaar meer omzet dan TomTom, maar maakt verhoudingsgewijs veel meer kosten om dit te realiseren.

1.563 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:19
Koers 5,750
Verschil -0,230 (-3,85%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 431.873
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront