Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Mr sponge
0
quote:

boem! schreef op 4 juli 2019 16:45:

Calculatie ziet er betrouwbaar uit, komt dus vanuit de voorraad bij afleverpunten zoals door mij al verondersteld.

Ben het met je eens dat de niet onder transit vallende stock hoog is met ca 10.000 stuks.

Moet met betere afstemming toch mogelijk zijn dit aantal fors te reduceren indien de orders nog steeds uitsteken boven de productie.


Ja het viel mij al een paar keer op, dat de cijfers die gepubliceerd worden niet op elkaar aansluiten. Dat daar dus een stuk voorraad zit waar Tesla het blijkbaar niet over wil hebben. Want ja, tot een paar maanden terug werden de auto's op bestelling gemaakt(dus geen voorraad).

Dan was de voorraad niet verkochte auto's aan het eind van Q1 toch behoorlijk. Dus zo vreemd was de vraag van de analisten niet "of er wel voldoende vraag is"...
boem!
0
Ik heb geen idee hoe hoog de voorraad nog niet verkochte auto's in relatie tot de productie is bij de traditionele OEM's die met dealers werken maar die zal aanmerkelijk hoger liggen.

18k voorraad waarvan 7400 in transit(fully paid?) geeft nog 10.000 stuks te labelen wereldwijd naar orders.
Ik denk dat er nog wel voordeel te behalen valt met de matching tussen orders en verscheping/versturing naar de afleverpunten, maar je zult altijd voorraad gereedproduct blijven houden al is het maar op die locaties welke de auto's daadwerkelijk showen.

Met de verklaring dat verscheping buiten USA nu eenmaal tijd vergt denk ik dat Tesla reeds een afdoende verklaring heeft gegeven van achterblijvende deliveries in Q1, vanuit dit gegeven vond en vind ik de onvoldoende vraagstelling wel uitermate vreemd en opmerkelijk.
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 4 juli 2019 15:39:

[...]
(smile) the Fire Sale continues .. they still desperately need more CASH.
Sorry, maar hier stop ik al met lezen...
Tesla zijn cash positie is nooit zo groot geweest als op dit moment (+- 5 miljard) en er wordt verwacht dat ze cash flow positieve draaien (nee, niet enkel musk beweert dit) over heel 2019.
Dan moet de $2 miljard van Fiat er ook nog aankomen...
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 4 juli 2019 14:18:

@boem!
De subsidie die kopers krijgen bij de aanschaf van een Tesla heeft indirect wel degelijk te maken met de marge van Tesla. Toen de subsidie begin dit jaar werd gehalveerd verlaagde Tesla zijn prijzen met hetzelfde bedrag, waardoor de netto aanschafprijs hetzelfde bleef.
Musk is dus volgens jou “een jokkebrok” want er is een demand probleem bij de Model S e X. Die productielocatie draait nu nog maar op 60% van de capaciteit! En dat gaat te koste van de gerealiseerde groei bij de Model 3. Ik heb altijd begrepen dat er veel meer marge werd gemaakt op een Model S en X dan op een Model 3. Ook bij de Model 3 vraag ik mij af of er een demand probleem gaat komen (ik verwacht van wel). De levertijden zijn op dit moment veel te kort. Als de vraag veel groter is dan de productie, dan loopt de levertijd op. Toch? En de vraag is het grootst bij de lancering van een nieuw product (nu dus). Daarna valt het meestal wat terug.
Als China straks ook Model 3 gaat produceren dan zou er pas echt een demand probleem zijn. Daarom gaan ze tegen die tijd in GF1 ook Model Y produceren. Dan kunnen ze de Model 3 productie omlaag schroeven en Model Y gaan maken. Dan is dat probleem opgelost. Al moet nog blijken of er genoeg vraag is naar Model 3 +Model Y om de twee fabrieken fulltime aan het werk te houden. Maar dat zal de tijd moeten leren…

Ik snap niet dat je zonder te lachen over demand problemen kan praten als de deliveries de lucht in schieten terwijl de subsidies drastisch verminderen en de 'concurrentie' met meer en meel modellen aan het komen is.
De EV markt wordt verwacht met 40% CAGR te groeien, de exponentiële groeicurve moet nog komen, de battery costs nemen serieus af waardoor de prijzen omlaag gaan...
En jij beweert dat Tesla een demand problem heeft/ op korte termijn zal krijgen?
Dan ben je volgens mij enorm naïef.

De deliveries van Q2 waren geweldig goed, ook met een fors herstel van model X/S, en nog wordt er hier negatief gedaan over deze modellen?
Is het niet juist positief dat er een re-bounce is voor deze modellen en dat er binnenkort een refresh aankomt?
[verwijderd]
0
electrek.co/2019/06/27/nio-recall-es8...
Recall van 1/4 van de verkochte Nio's.
Was EV's produceren niet enorm simpel & alle OEM's zouden Tesla wegblazen.
Wait a second...
tomansky
1
quote:

thejaguar schreef op 4 juli 2019 11:44:

als er 1 mens is die de afgelopen jaren heeft zitten liegen is het musk wel! daarom pakken beleggers, de sec, en weet ik wie nog meer, hem en tesla ook aan met allerlei rechtszaken.
Nou 1 iemand.... andere automakers kunnen er ook wat van hoor.

www.greencarreports.com/news/1086902_...

Over gemiste deadlines gesproken!!
[verwijderd]
0
Zoals verwacht komen bears weer op Seekingalpha met de meest belachelijke verklaringen af om FUD te spreiden.
1. 'Orders generated during the quarter exceeded our deliveries': orders zijn natuurlijk inclu pre-orders van de model Y en pre-orders van de model 3 in China.
Vreemd, want iets verder valt te lezen 'We believe we are well positioned to continue growing total production and deliveries in Q3.'
Zou het dan toch niet kunnen dat het om gewone orders gaat, aangezien dat ze vrij zeker zijn van verdere groei de komende kwartalen?
En als dan bewezen wordt de komende kwartalen dat er wel degelijk een sterke groei is en Tesla enkel maar marktaandeel wint, zal er weer iets anders gevonden worden om FUD te kunnen verspreiden?

2. Natuurlijk, het standaard argument: de groei komt er enkel door price-cuts en demand is unsustainable omdat deze op een gegeven moment moeten stoppen.
Volgens mij zijn er vooral in Q1 price-cuts geweest, vreemd want dat was het slechte kwartaal van Tesla.
Het lijkt me interessant om de price-cuts op te volgen en inderdaad de invloed ervan te bekijken op de deliveries. Volgens mij is dit vrij klein, net zoals de subsidies.
Het gaat meer om de underlying demand naar EVs die nu exponentieel begint te stijgen & de enorm sterke brand name van Tesla.
Ik ga vanaf nu elke maand prijzen in Nederland, de USA en Noorwegen bekijken en in een Excel bestandje steken om de prijzen op te volgen en te kijken wat de link is met de deliveries.
Lijkt me interessant om op te volgen.
To be continued...
boem!
0
Ik ben nog niet zover om de bears argumenten als belachelijk af te doen.

Stel dat de orderinstroom voor een groot gedeelte veroorzaakt is door pre-orders voor model 3 in China(site uit de lucht vanwege overbelasting) dan is Tesla nog steeds op stoom en kan doorgaan met maximale productie maar voor hoelang. Misschien dat het mij ontgaan is maar ik heb nog niets vernomen over pre-orders openstelling voor model Y, Semi en Truck dus daar hecht ik veel minder waarde aan.

De vraag wordt natuurlijk mede bepaald door het aanbod dat Tesla verschaft en doordat men nu model 3 ook buiten de USA aanbiedt maak ik me over die vraag de komende 2 jaar geen zorgen.

Veel hangt af hoe regeringen de EV's behandelen.
Dat Tesla de wind vol in de zeilen had door het gevoerde regeringsbeleid in de USA zowel als in Europa is een gegeven maar de directe subsidies en de fiscale tegemoetkomingen waren zo genereus dat men daar iets op terugkomt.

Uitgaande dat de consument in eerste instantie een calculerende burger is zal dit zeker gevolgen hebben voor de vraag.
Dat Tesla dit gedeelte van de vraaguitval heeft voorzien en daardoor price-cuts heeft toegepast geeft de toekomstgerichte visie weer van het bedrijf.
Kernpunt is en blijft of Tesla in staat is om op termijn nadat de productie vol op stoom is auto*s af te leveren met voldoende rendement.

We leven nu in een wereld waarvan we denken dat de info die voor handen is geschikt is om een eigen objectief oordeel te vormen.
Ik sta daar anders in omdat ik denk dat de belangen zo groot zijn dat het gestuurde info betreft die als doel heeft om te komen tot 100% goed-of afkeuring bij de lezer.
Of het nu gaat om Trump, de Brexit, Baudin , China of Tesla bijna iedereen denkt daar een afgewogen oordeel over te hebben gevormd terwijl dat gezien de complexheid van de problematiek die bij al die genoemde voorbeelden zover gaat dat dat voor een normaal mens onmogelijk is vandaar dat we ons gelukkig prijzen met de confirmation-byas die ons beeld van de werkelijkheid bevestigd.

Afgezien van het hogere doel bij Musk inzake de sustainebility gaat het voor het bedrijf Tesla toch gewoon om de harde knaken die verdiend moeten worden.

Vanuit die optiek ben ik altijd blij met de door de bears ingebrachte argumenten omdat die mij aanzetten om nog eens te kijken naar het verdienmodel op langere termijn voor Tesla.

Ik ben slechts een half jaar een kleine aandeelhouder en hoewel ik nu aankijk tegen een verlies van 30% ben ik positiever gestemd over Tesla dan een half jaar terug .



fausto1
0
De oorzaak van de vraagtekens die door bears over de beweringen van Tesla worden gesteld is Tesla zelf. Tesla heeft een historie van het verspreiden van positief nieuws dat achteraf onjuist blijkt te zijn. De voorbeelden zijn talrijk. Ze hadden toch geen nieuw geld nodig? . Ineens werd er toch geld opgehaald en bleek dat de kas bijna leeg was. Terwijl er steeds beweerd werd dat er voldoende cash was.
boem!
0
Ik weet niet of de cash-positie een goed voorbeeld is om de onjuistheid van uitspraken door Tesla gedaan als topic te benoemen.

Tesla beweerde inderdaad dat zij geen nieuwe cash nodig hadden terwijl er toch een nieuwe funding werd geregeld.
Uit de rapportage over het 1Q komt het tekort aan cash inderdaad nog niet naar voren, indien ook 2Q eenzelfde beeld laat zien was er niks mis met de uitspraak dat men geen nieuw geld nodig had en er voor de ongoing activiteiten voldoende cash aanwezig is.

Dat men toch besloten heeft tot een nieuwe funding kan mogelijk terug te voeren zijn naar alle nieuwe investeringsplannen.
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 7 juli 2019 13:11:

De oorzaak van de vraagtekens die door bears over de beweringen van Tesla worden gesteld is Tesla zelf. Tesla heeft een historie van het verspreiden van positief nieuws dat achteraf onjuist blijkt te zijn. De voorbeelden zijn talrijk. Ze hadden toch geen nieuw geld nodig? . Ineens werd er toch geld opgehaald en bleek dat de kas bijna leeg was. Terwijl er steeds beweerd werd dat er voldoende cash was.
Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes.
Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert.
Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen.
Dan gaat het onder andere om 'we will be able to start Tesla insurance very soon' of ' In my opinion, Tesla will be able to launch the robotaxi network in 2020'.
Let er ook op dat hij op deze momenten ook vaak vanuit zijn overtuigingen praat, wat niets te maken heeft met de echte guidance van Tesla.

Ik denk dat het over echte guidances gaat van Tesla, ze helemaal niet minder aan hun guidances voldoen dan andere bedrijven.
Meer zelfs: ze overperformen op vlak van EVs. Het zijn juist de concurrenten die enorm veel valse guidances geven...
Imo voldoet Tesla zelfs aan alle long term guidances die ze al hebben afgegeven.
De volgende is marktleider worden in Robotaxi's, een triljardenmarkt :)
[verwijderd]
0
Ben eens benieuwd aan wat van de volgende guidances Volkswagen zal voldoen.
Ik geloof er letterlijk niets van.
Hopelijk gaan ze nu echt er eens werk van maken en zullen zo EVs de ICE auto's uit de markt concurreren...

www.marketscreener.com/news/VW-to-dee...
[verwijderd]
0
www.youtube.com/watch?v=hPwwmNyQ3fU

Altijd mooie filmpjes over GF3.
Het is duidelijk dat ze al volop bezig zijn met de interne opstellingen.
Al ze in 3 maand de volledige externe infrastructuur kunnen bouwen, geloof ik dat ze niet meer dan 6 maand nodig hebben voor de interne opbouw.
9 maand om een hele gigafactory op te starten, wat een succes!

Wat waren de guidances hierover juist?
Once construction begins, it will take about two years until Tesla can produce vehicles. It will be another “two to three years before the factory is fully ramped up to produce around 500,000 vehicles per year for Chinese customers,” a Tesla spokesman said at the time.

Nou, dat is meer dan een jaar voorsprong op de eerder voorgelegde verwachtingen...
Niet slecht, toch?
fausto1
0
"Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes.
Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert.
Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen.""

MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
[verwijderd]
0
quote:

fausto1 schreef op 8 juli 2019 11:08:

"Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes.
Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert.
Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen.""

MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
Dan zijn alle CEO's van alle automotive bedrijven corrupt, want deze hebben allemaal bijna uitspraken gedaan over EVs die veel minder verwezenlijkt zijn ten opzichte van de uitspraken van Musk :)
boem!
0
quote:

fausto1 schreef op 8 juli 2019 11:08:

MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
Ik ben het volledig met je eens.
Iedere CEO moet koersgevoelige info delen naar beste weten en op een zodanig tijdstip dat er geen sprake is van voorkennis.
We hebben het in dit geval over koersgevoelige info die naar wat mij betreft beperkt blijven tot gegevens betreffende vraag, productie, deliveries, cash-flow en winstgevendheid.
Omdat het hier veelal gaat om toekomstgerichte projecties gaat het erom dat deze projecties zijn gebaseerd op de dan bekende gegevens.

Indien dit principe als standaard wordt gebruikt zouden bears en bulls die uitspraken beiden als zoete koek moeten slikken.
Het onderscheid wordt dan bepaald of men de spreekbuis indeelt in de catagorie underpromise and overdelivering dan wel overpromise and underdelevering.

Ik heb niet de indruk dat deze koersgevoelige info de bron is van de hectiek rond het aandeel.
Het zijn meer de vergezichten waarmee Musk ons verrast door aan te geven dat de EV een geduchte concurrent wordt van ICE en ICE mogelijk weg kan drukken, het mogelijk is om via verticale integratie versnelling te bewerkstelligen zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de winstgevendheid en last but not least dat SDC met over the air updates de toekomst heeft.

Het zijn niet de koersgevoelige vraag-, productie- en delivery-cijfers die de gemoederen bezig houden( de bears vanuit overpromise en underdelivering met daar tegenover de bulls met hun underpromise en overdelivering inschatting)maar de kans dat Tesla de disruptor is van de OEM's en Big-Oil.

[verwijderd]
0
Het gaat om een disruptie & dit gaat altijd gepaard met veel haat.
Kijk naar de haat omtrent Amazon die alle fysieke winkels deed/doet failliet gaan.
Kijk naar de haat omtrent Apple die andere gigantische bedrijven uit de markt heeft kunnen duwen.
Tesla is de volgende in de rij. Zij zorgen ervoor dat vele auto-instructeurs de komende jaren in het rood zullen duiken en gigantische investeringen moeten doen om hen bij te benen.
Musk zorgt er in zijn eentje voor dat het hele transport-idee op zijn kop wordt gezet via de Robotaxi's.
Dat gaat natuurlijk gepaard met ... haat!
Mr sponge
0
Tesla Autopilot engineers said to have quit
seekingalpha.com/news/3476508-tesla-a...

Komt steeds weer op hetzelfde neer.
Musk belooft te veel. En de werknemers worden gigantisch onder druk gezet om het kosten wat kost waar te maken.
Nu loopt er weer veel kennis de deur uit. En waar naartoe?

boem!
0
Musk claimt, dat indien hij erin slaagt om de auto level 5 autonoom te laten rijden er geen Tesla's meer verkocht gaan worden aan particulieren of in ieder geval niet tegen dezelfde prijs als waar zij nu voor in de boeken staan.

Deze wilde claim is een vervolg op zijn betoog dat Tesla's indien zij ingezet worden als robottaxi's een verdienwaarde bezitten van 350.000 die wel erg schriel afsteekt tegen de 50.000 die men er nu voor ontvangt.

Essentieel onderdeel van deze wilde claim is het voor handen hebben van een reliable autonoom drivingsystem.

Wederom de wereld op zijn kop.
Een autoproducent die opgericht is om auto's aan de particuliere man te brengen geeft aan daar mee te stoppen indien zij level 5 autonoom rijden beschikbaar hebben.
Is het Musk ernst met zijn opmerkingen dan valt de druk op Tesla Autopilot wel te verklaren. Dat goed presteren niet goed genoeg is voor Musk wordt meer en meer duidelijk: hij verlangt en eist bijkans excellente prestaties van zijn key-medewerkers en daarmee schaart hij zich qua personeelsmanagement op hetzelfde niveau als Steve Jobs.
Of is het een marketingstatement waarbij hij de vraag naar Tesla's wil ondersteunen.

Ik neig naar het eerste omdat hij al zoveel onmogelijk geachte doelen heeft geformuleerd in het verleden en die ook heeft waargemaakt.

[verwijderd]
0
Hou FSD zeker in het oog op Youtube. Er zijn veel accounts (zoals Tesla driver) die minstens wekelijks een filmpje erin zetten van hoe goed FSD presteert.
Het valt me op dat er maandelijks echt grote verbeteringen zijn.
Bv. een persoon die een bepaalde route elke keer neemt en ziet waar het verschilt. 1 van de scherpe bochten die hij telkens neemt, kan FSD nog maar net nemen terwijl het vroeger altijd op hol schoot.
Als die verbeteringen zich de komende maanden/jaren zo blijven ontwikkelen, zie ik in 2022 robotaxi's in sommige landen toegelaten worden.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 556.272
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront