Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
Vanochtend maar eens klein ingestapt, eerste 10% van waar ik uiteindelijk wil zijn. Natuurlijk weer op het hoogste moment, dat ben ik van mezelf gewend :)

Hoe dan ook, voelt goed en ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen van Tesla.

Heel veel dank allen voor jullie feedback en informatie. Nu op naar de de komende q2-cijfers, eens zien wat die gaan brengen. De reacties en adviezen lezend kan het werkelijk alle kanten op :)
roloff
0
quote:

alexnr75 schreef op 22 juli 2019 11:39:

@Roloff,

Ik ben het niet met jou eens. Jij praat de algemene mening na en vergeet na te denken.

De Overheid en het parlement willen een gewenst gedrag uitlokken. Dat doen zij soms door iets aantrekkelijk te maken, soms door iets on-aantrekkelijk te maken. Dutcheon e.a. hebben goed gerekend en wilden onder deze voorwaarden functioneren als "proefkonijn". De Overheid heeft hierdoor de kans gekregen om deze ontwikkeling op waarde te schatten en hebben nu besloten dat op termijn alleen elektrische auto's mogen worden verkocht.

Niet om persoonlijk te worden, maar jij bent in Portugal gaan wonen. Mogen we dat dan belastingontduiking noemen omdat wij als Nederland vinden dat wij recht hebben op jouw geld?

Ik vind het wat te simpel geredeneerd of het moet als kwinkslag zijn bedoeld.

ps: ik heb gisteren een M3 besteld :)
@alexnr75, allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van je M3 (ik zie ze iedere dag, bij ons hier op Amendoeira Resort hebben we 8 Tesla superchargers staan, enige plek in de Algarve overigens, dan zou beter kunnen).

Hoe klimaatbestendig jij rijdt is nog maar de vraag (met die bak subsidie van ons). Waar wordt die stroom opgewerkt en op welke wijze? Van zonne- en windenergie kan dat nauwelijks, dat is maar een paar procent (en ook weer subsidie slurpend).

Je ¨niet om persoonlijk te worden¨ en dan doe je het toch slaat trouwens ook inhoudelijk nergens op. Ik betaal in Nederland belasting over mijn ABP pensioen en hier in Portugal betaal ik gigantisch veel capital gains tax op aandelen. Alleen al dat laatste was in 2018 hier in Portugal voor mij al een bedrag van ruim 2x mijn Nederlandse salaris van toen ik nog werkte).

I rest my case.

[verwijderd]
0
quote:

tomansky schreef op 22 juli 2019 10:16:

Het zal gaan om welke marge ze maken op de model 3 of het een kleine winst zal worden of een klein verlies.
Vreemd genoeg target Musk 25% gross margin op ALLE modellen...
We continue to target a 25% non-GAAP gross margin on Model S, Model X and Model 3, depending on variant mix and option take rates
as our product offerings change.


Het is ook belangrijk in rekening te houden dat de earnings in Q1 veel eenmalige tegenvallers hadden.
De non-gaap gross margin was nog een mooie 20.3%, maar de GAAP maar 12.5%.
Normaal gezien is het verschil tussen deze 2 cijfers maar 5%.
Met andere woorden geeft de gross profit van Q1 een vertekent beeld.
Buiten dat de het aantal deliveries Q2 tov Q1 veel beter was en de product mix veel beter was, heb je dus ook nog de stijging van de GAAP gross margin doordat er in Q1 hoge eenmalige kosten waren.
Alles samen kan Tesla inderdaad wel een winst gemaakt hebben.
Hou er dan rekening mee dat Tesla het over het algemeen in Q3 en Q4 nog veel beter doet. Met andere woorden: de winst zal dan alleen nog stijgen en over 2019 zal mogelijks de eerste keer winst geboekt worden.
[verwijderd]
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 22 juli 2019 17:03:

Vanochtend maar eens klein ingestapt, eerste 10% van waar ik uiteindelijk wil zijn. Natuurlijk weer op het hoogste moment, dat ben ik van mezelf gewend :)

Hoe dan ook, voelt goed en ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen van Tesla.

Heel veel dank allen voor jullie feedback en informatie. Nu op naar de de komende q2-cijfers, eens zien wat die gaan brengen. De reacties en adviezen lezend kan het werkelijk alle kanten op :)
Vreemd wel dat je uit AMG stapt door nervositeit, maar dan wel Tesla opneemt in jouw portefeuille.
Het zijn imo 2 bedrijven waarmee je op lange termijn geweldige rendementen mee kan halen!
[verwijderd]
0
quote:

Topperke schreef op 22 juli 2019 17:07:

[...]
Vreemd wel dat je uit AMG stapt door nervositeit, maar dan wel Tesla opneemt in jouw portefeuille.
Het zijn imo 2 bedrijven waarmee je op lange termijn geweldige rendementen mee kan halen!
Klopt, ik heb mijn leven bij AMG ook gebeterd en ben weer ingestapt. Ik heb ietsjes stijging gemist en een paar euro aan kosten gemaakt, maar dat hoort er dan een beetje bij. Ik ben echter wel iets kleiner in AMG gestapt en hou de rest voor cash en op den duur uit te breiden bij Tesla. Het voelt zo toch beter en ben nu ook iets meer ontspannen in AMG.

We gaan het zien. Voor beide bedrijven worden de komende cijfers spannend.

Wat ik trouwens wel opvallend vind is dat het short gaan bij Tesla wel een nationale sport lijkt (vooral in de VS). Overal op het web hierover artikelen hoe je dat moet doen, etc.
boem!
0
quote:

roloff schreef op 22 juli 2019 17:04:

[...]@alexnr75, allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van je M3 (ik zie ze iedere dag, bij ons hier op Amendoeira Resort hebben we 8 Tesla superchargers staan, enige plek in de Algarve overigens, dan zou beter kunnen).

Hoe klimaatbestendig jij rijdt is nog maar de vraag (met die bak subsidie van ons). Waar wordt die stroom opgewerkt en op welke wijze? Van zonne- en windenergie kan dat nauwelijks, dat is maar een paar procent (en ook weer subsidie slurpend).

Je ¨niet om persoonlijk te worden¨ en dan doe je het toch slaat trouwens ook inhoudelijk nergens op. Ik betaal in Nederland belasting over mijn ABP pensioen en hier in Portugal betaal ik gigantisch veel capital gains tax op aandelen. Alleen al dat laatste was in 2018 hier in Portugal voor mij al een bedrag van ruim 2x mijn Nederlandse salaris van toen ik nog werkte).

I rest my case.


Waarom zo negatief?

Een belasting van 25% op gerealiseerde baten uit je kapitaal die meer dan 2x je salaris gedurende je werkzame leven vertegenwoordigd zou je iets blijer mogen maken.
alexnr75
0
@Roloff,

Jij e.a. noemen het een"bak" subsidie., Ik noem het een "bak" aanmoedigingspremie,. Net zoals er ook veel "bakken" ontmoedigingspremies zijn. In de regeling betreffende BEV's komt het woord subsidie niet voor :)

Als reactie op jouw laatste alinea. Ik bedoelde niets persoonlijks. Het ging mij erom hoe de volksmond iets noemt en daarmee voorbij gaat aan het feit dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken.

ps. Ik heb zonnepanelen. Deze produceren veel meer als nodig.
[verwijderd]
0
quote:

roloff schreef op 22 juli 2019 17:04:

Hoe klimaatbestendig jij rijdt is nog maar de vraag (met die bak subsidie van ons). Waar wordt die stroom opgewerkt en op welke wijze? Van zonne- en windenergie kan dat nauwelijks, dat is maar een paar procent (en ook weer subsidie slurpend).

Je moet ergens beginnen.... In mijn appartement in Amsterdam is mijn stroom volledig groen, via mijn leverancier. Dit zal langzaam aan ook meer het geval zijn bij laadpalen, dat je daarvoor kan kiezen of niet. (ik weet niet of dat nu al zo is). Daarnaast werkt Tesla aan het grootschalig opwekken van energie, maar ook op kleine schaal, in huis. Idem andere bedrijven. In het buitengebied zijn nu al zoveel huizen met zonnecellen, en dat worden er dagelijks meer. Een ontzettende groeimarkt in NL waar veel banen en veel belastinginkomsten uit voortkomen.

Hoe zwengel je een dergelijke ontwikkeling aan als overheid, door het te bemoedigen. En dat vind nu plaats. Idem warmtepompen e.d.

Verder wordt er hard gewerkt aan nieuwe opslagtechnieken zodat energie die 's nachts of te veel overdag wordt opgewekt op een later moment gebruikt kan worden. Dat vind ik onder andere interessant aan AMG. (waar vandaag weer short-opbouw plaatsvond....)
roloff
0
quote:

boem! schreef op 22 juli 2019 17:25:

[...]

Waarom zo negatief?

Een belasting van 25% op gerealiseerde baten uit je kapitaal die meer dan 2x je salaris gedurende je werkzame leven vertegenwoordigd zou je iets blijer mogen maken.
@boem, ik betaalde in 2018 een tax hier in Portugal van 2x mijn Nederlandse jaarsalaris (van toen ik nog werkte). Het is trouwens hoger dan 25% hoor, maar dat ter zijde.

Ik voel me niet schuldig, betaal hier in Portugal vele malen meer belasting dan 3 jaar geleden toen ik nog in NL woonde (box 3 is vele malen minder dan capital gains tax). Voorts betaal ik in NL ook nog de volle belasting over mijn pensioen. Het woord ´belastingvluchteling´ stond mij niet aan. Er wordt al snel iets geredeneerd, maar men weet niet van de hoed en de rand.

Boem!
löngterm
1
quote:

FluitendeVogels schreef op 22 juli 2019 11:05:

Net een nieuw advies erbij van 150 van Barclays Capital. Die zien het blijkbaar minder positief. Die adviezen lopen sowieso nogal uiteen moet ik zeggen.

Is Tesla dan echt zo'n black box? Altijd maar afwachten wat eruit gaat komen?

Wordt wel duidelijk dat het eigenlijk voor mij alleen een aandeel is dat ik koopt voor "mijn pensioen", kleine positie innemen, mogelijk bij dips nog iets bijkopen, en dan kijken of dit over 10-20 jaar bijdraagt. Op korte/middellange termijn lijkt er weinig over te zeggen te vallen....

Voornamenlijk belangen verstregeling en het niet begrijpen van het aandeel naar mijn idee. Tesla wordt beoordeeld als enkel een auto fabrikant terwijl ze op veel meer manieren aan het investeren en concureren zijn. Dit wordt door vrijwel geen enkele analist in de berekeningen mee genomen omdat ze hier A geen verstand van hebben B het te "onzeker" is en C geen baad bij hebben.

Tesla is zeker een speculatief aandeel maar de media aandacht is zwaar negatief en het stigma rondom het bedrijf zal met elke auto die er verkocht wordt verbeteren. De aanhang van Tesla bestaad uit de mensen die kennis hebben genomen met het merk en uit eerste hand hebben ondervonden wat het is. Dit werkt nog door uit tweede hand maar toch merk ik ook in mijn eigen omgeving dat jan-modaal nog steeds extreem sceptisch is tegenover het concept van "elektrische auto's" laat staan als je het gaat hebben over zelf rijdende auto's.

Zelf ben ik hier veel positiever over en mist er naar mijn idee honderden miljarden aan bedrijfswaarde bij Tesla. Is dit dan een zekerheidje? Nee dat bestaat niet op de beurs en ik blijf ook zeker kritisch kijken tegenover de ontwikkelingen op dit gebied. Maar wanneer ik daar objectief naar kijk zie ik dat Tesla minimaal 5 jaar voor loopt op zelf rijdende technologie en bijna 10 op het gebied van elektrisch auto's(technologies). Dit laat nog buiten beschouwing dat op het gebied van kosten, productie en werknemers met expertise in dit gebied de voorsprong enorm is en moeilijk te overbruggen met het conservatieve management van de andere auto fabrikanten.

De cijfers van woensdag verwacht ik rond het break-even point te komen gezien het hoge volume in combinatie met de streamlining die heeft plaatsgevonden in Fremond en de "makkelijk" te behalen verbeteringen binnen Model 3 productie die nog steeds aan het schalen is.
[verwijderd]
1
@löngterm: Dank je voor deze aanvullende informatie! Ik zie naast auto's en vrachtwagens ook een rol weggelegd voor Tesla voor thuisoplossingen. Zeker wanneer ze dit kunnen integreren met auto's. Hoe geweldig dat je gewoon 1 systeem hebt dat alles voor je regelt. Stroom opslaat, rekening houdt met wat je dagelijks in de avonduren gebruikt, de rest in je auto dumpt. En dat je energie uit je auto kan halen mocht er te weinig in de thuis-accu's zitten, hierin natuurlijk rekening houdend met hoeveel je de volgende dag nodig hebt, etc.

Dit kan je dan ook schakelen met de buren. Er is altijd wel iemand op vakantie, etc.

Er zijn ook mooie projecten, niet van Tesla, die als buurt een energienetwerk hebben aangelegd op basis van zonnecellen en onderlinge uitwisseling.

Nog veel ontwikkelingen in de toekomst. Veel minder gecentraliseerd, veel meer zelfvoorzienend, als zelfstandige woning, of als buurt.
löngterm
1
Dit artikel geeft weer hoe idioot de wereld in elkaar zit en een van de redenen dat de gangbare media zijn eigen graf aan het graven is. De combinatie van "click bait titels" en het feit dat de automakers van gisteren de bedrijven zijn met een van de grootste budgeds voor marketing zorgen voor een enorm vertekend beeld van Tesla.

cleantechnica.com/2019/07/21/were-cnb...

[verwijderd]
1
quote:

löngterm schreef op 22 juli 2019 21:58:

Dit artikel geeft weer hoe idioot de wereld in elkaar zit en een van de redenen dat de gangbare media zijn eigen graf aan het graven is. De combinatie van "click bait titels" en het feit dat de automakers van gisteren de bedrijven zijn met een van de grootste budgeds voor marketing zorgen voor een enorm vertekend beeld van Tesla.

cleantechnica.com/2019/07/21/were-cnb...

Thanks, interessant! Ja, de oude economie heeft tijd nodig om om te schakelen, ze lopen achter. Doet je denken aan het Tucker-verhaal.... (Gelukkig pakt Musk het wat groter aan :)) Zo ook moet de goegemeente wennen aan veranderingen. Veranderen is en blijft altijd moeilijk.

Kijk naar de overheid, al beginnen die nu ook eindelijk te zien dat het zo niet langer gaat, maar daar hadden ze ook 10 of 20 jaar geleden mee kunnen beginnen, doch toen was de techniek mogelijk ook nog niet voldoende rendabel.

Hoe dan ook, wanneer ik in mijn omgeving kijk zijn er nog relatief weinig elektrische rijders. Over het algemeen is men bang voor het laden en dat dit niet makkelijk genoeg kan en dat ze dan leeg raken.

Ikzelf rij mij heerlijk autootje eerst fijn op. Staat nu 250.000 op maar rijdt nog zo ongelooflijk lekker. Zodra deze ermee stopt, dan ga ik over op elektrisch.

Uiteindelijk is verandering niet te stoppen, dat gaat gewoon door. Verzet is uiteindelijk zinloos, meebewegen levert vaak meer op en kost minder energie. Het verbaast me dan eigenlijk ook dat Shell niet veel mee te koop loopt met eindeloze windmolenparken in zee, woestijnen vol zonnecellen, etc. Zij moeten juist voorop lopen en niet blijven leunen op die ouderwetse zooi. maar blijkbaar zien aandeelhouders dit anders.

Ach ja, komt allemaal wel.....

boem!
0
quote:

roloff schreef op 22 juli 2019 18:14:

[...]@boem, ik betaalde in 2018 een tax hier in Portugal van 2x mijn Nederlandse jaarsalaris (van toen ik nog werkte). Het is trouwens hoger dan 25% hoor, maar dat ter zijde.

Ik voel me niet schuldig, betaal hier in Portugal vele malen meer belasting dan 3 jaar geleden toen ik nog in NL woonde (box 3 is vele malen minder dan capital gains tax). Voorts betaal ik in NL ook nog de volle belasting over mijn pensioen. Het woord ´belastingvluchteling´ stond mij niet aan. Er wordt al snel iets geredeneerd, maar men weet niet van de hoed en de rand.

Boem!
Eens met de ontkenning dat je een "belastingvluchteling" zou zijn.
Het maakt nogal wat uit of je aangeslagen wordt tegen 28% over de gains dan wel 1,2% over de waarde.

Mijn opmerking sloeg dan ook niet op het verschil in datgene wat je op moest hoesten aan belasting maar meer over het gevoel dat betaling van belasting bij een individu veroorzaakt. We hopen voorafgaand op een hoge aanslag en als die op de mat ploft ontstaat er toch ergernis.
Dutcheon
0
quote:

roloff schreef op 22 juli 2019 11:30:

[...]@Dutcheon, met alle respect maar je rijdt in een ´subsidie-bak´ (met een bak subsidie).
Precies, daarom extra dom van iedere schreeuwerd dat hij het niet doet.... nog nooit zo'n snelle aangename auto gehad die zorgt dat ik geld in de zak houd!
Als ik geen Model-s had gekocht was het mogelijk een Volvo 2.5t geworden voor om en nabij de 8k en was ik inmiddels een klein kapitaal kwijt geweest aan brandstof. Met een leuke extra uitstoot als gevolg....

[verwijderd]
0
Aanvullend op mijn bovenstaande post.

twitter.com/VanitecVanadium/status/11...

Maar let wel op, AMG is zeer volatiel en zit onder de shorters. Heeft last van de grondstofprijzen, etc. Maar er zitten ook mooie fundamentele zaken in het verschiet.
löngterm
2
Gister en vandaag heeft Tesla nieuwe informatie vrij gegeven over de productie van de Model Y die binnenkort in prodcutie zal gaan. Het gaat voornamelijk over een nieuwe manier van casting die er voor zorgt dat het frame van de auto van 70 onderdelen (wat nu bij de model 3 het geval is) zal worden teruggedrongen naar slechts 1 onderdeel.

electrek.co/2019/07/23/tesla-giant-ma... (Model Y unibody casting)

Dit zal volgens Tesla leiden tot “reduce build time, operation costs, costs of manufacturing, factory footprint, factory operating costs, tooling costs, and/or quantity of equipment.”

De reden dat Tesla no steeds erg grote stappen kan maken op het vlak van prodcutie komt naar mijn idee door twee verschillende redenen.

1. Tesla is nog niet op het niveau kwa productie en efficientie als de competitie die al tientallen jaren zo niet 100 plus jaar bezig zijn met het perfectioneren van design en productie. Hierdoor zijn er nog punten waar nog efficientie voor het oprapen ligt om het maar even zo te zeggen. Dit kun je van twee kanten bekijken. Aan de ene kant heeft Tesla hier een mogelijkheid om marges te verbeteren waar de competitie dit niet meer kan. Echter is de reden dat de competitie dit niet meer kan dat ze het al gedaan hebben. Daarom zou ik het zelf bestempelen als een nadeel hoewel de marges huidige marges van Tesla al boven het industrie gemiddelde liggen. Zeker wanneer we kijken neer elektrische auto's!

2. Door de verticale integratie is Tesla beter instaat om verschillende onderdelen samen te voegen. Tesla produceert ongeveer 90% van het voertuig zelf terwijl dit gemiddeld op slechts 40% zit in de automotive branche. Hierdoor zullen veel onderdelen geleverd worden door meerdere leveranciers. Dit maakt het consolideren van onderdelen vrijwel onmogelijk. Sterker nog, dit zal actief worden tegen gewerkt door de leveranciers omdat ze zelf relevant moeten blijven om voort te kunnen bestaan. Daarnaast laat dit nog acterwege dat veel van deze leveranciers zelf ook weer een complexe supply chain hebben met de zelfde functies die consolidatie tegen werken.

De tweede grote aankondiging over de Model Y productie ging over de bekabeling van de Model Y. Deze zal enorm worden gestreamlined van zo'n 3 kilometer aan kabels in de Model S naar 1.5 kilometer in de Model 3 en naar slechts 100 meter in de Model Y. Daarnaast worden de kabels zo gemaakt dat ze handbaar zijn voor robots. (robots zijn momenteel nog erg slecht in het actief handelen van objecten die "elastisch/niet stijf" zijn)

De reden dat Tesla dit kan doen valt onder de zelfde twee als ik hier boven heb genoemd. Echter wil ik daar nog aan toevoegen dat op elektronisch gebied het samenvoegen van systemen voor nog meer voordelen zorgt. Waar je bij auto's van andere OEM's ziet dat bijvoorbeeld het knopje van het raam een eigen stukje silicon heeft en het zelfde geld voor de radio, airco, traction controle en cruiscontrole en ga zo maar door. Zie je dat bij Tesla deze functies centraal bestuurd worden wat de efficientie van deze onderdelen verhoogt en zo het stroom verbruik reduceert in combinatie met productie kosten en complexiteit.

electrek.co/2019/07/22/tesla-revoluti... (Model y Wiring)

Tot slot verwacht ik dat de zelfde technieken die hier genoemd worden ook zullen worden toegepast voor de Model 3's die geproduceert worden in zowel de nieuwe gigafactory in Shanghai als een update voor de lijn in Fremond. Zoals eerder benoemd is was ruimte bij Fremond een van de grootste redenen die twijfel bracht voor de locatie van model Y prodcutie. Daarom kan een update aan de productielijn er voor zorgen dat zowel de Model 3 als Y in Fremont kunnen worden gemaakt. Dit is perfect voor de efficientie sinds zo'n 70% van de onderdelen gedeeld zijn!
boem!
0
@longterm met interesse jouw betoog gevolgd.

Het is klip en klaar dat door het reduceren van onderdelen om te komen tot een eindproduct de productiekosten zullen dalen bovenop het kardinale verschil in het aantal bewegende delen tussen ICE en EV waardoor onderhoud en levensduur sterk in het voordeel van EV uitvallen.

Door de ICE fabrikanten is het productieproces van een EV gedurende lange tijd onderschat getuige de opmerkingen dat de moeilijkheidsgraad van een dergelijke operatie het nivo van een oplossing bedacht op een willekeurige studentenkamer niet overstijgt juist vanwege de reductie aan onderdelen. Daarnaast waren alle ICE OEM's overtuigd van de suprematie van ICE tov EV als het aankomt op prestaties.

Het zijn deze beide misvattingen die de traditionele carmakers op achterstand hebben gezet vwb de ontwikkeling van haar eigen EV's.
Het besef dat we nu echt een begin moeten maken met de transitie van fossiele brandstoffen naar een minder voor ons milieu belastend alternatief geeft extra snelheid aan de transitie van ICE naar EV.

De traditionele OEM's waren heer en meester in het creeeren en onderhouden van een multisource omgeving waarbij de suppliers tegen elkaar konden worden uitgespeeld, waarbij men ook de voordelen van standaardisatie in de productielijnen niet uit het oog verloor door bijv gebruik te maken van hetzelfde chassis.

Volgens mij ligt de grote kracht van Tesla in het feit, dat men de zwakte van het ICE model met een overdreven diversiteit goed heeft onderkent waarbij voor alle buitenstaanders de geleverde prestaties van de door Tesla geproduceerde EV buitenproportioneel goed zijn.
Een groot bijkomend voordeel tov ICE zit hem in het over the air geven van updates waardoor het verouderingsproces dat traditioneel is voor ICE bij Tesla in veel mindere mate optreedt.

Jij geeft perfect aan, dat Tesla nu mogelijk nog op achterstand staat vwb optimalisering van haar productieproces en de twee door jou aangehaalde voorbeelden geven inderdaad aan, dat er voor Tesla nog veel te winnen valt op dit gebied.

Jij ziet de productiewinst bij het chassis als een uitvloeisel van de strategische overweging bij Tesla om in te zetten op het verticale integratie model.
Ik kijk daar anders naar; het is volgens mij juist het kiezen van de juiste partner om het chassis te laten leveren en af te zien van eigen productie waarbij Tesla het voordeel in de eindproductie hoger inschat dan het voordeel dat zij denken te kunnen behalen door hun inkoopkracht aan te wenden bij de multi source suppliers.

Tesla kiest voor verticale integratie in die gevallen waarbij Tesla het onderscheid moet maken tov traditionele OEM's en waar zij in een competitief krachtenveld het onderspit zullen delven tov diezelfde OEM's.
Verticale integratie bij Tesla concentreert zich op aandrijving, accu's en de selfdriving unit met haar OTA updates.

Opvallend daarbij is, dat men bij accu's de verticale integratie slechts beperkt doorvoert door in dit geval te opteren voor joint-ventures.

Overigens volledig eens met de grote stappen die Tesla nu maakt met nog veel meer mooi nieuws te verwachten vanuit de productiehoek.
Met name jouw opmerkingen gemaakt over het samenvoegen van systemen op elektronisch gebied waren nieuw voor mij en geven aan dat Tesla goed bezig is.

Voor de korte termijn believers vanavond fingers crossed.
Vallen we terug naar onder de 200 dollar of doorbreken we de 300 dollar grens.
Ik zit er niet in voor het snelle geld en hoop vanavond positiever naar mijn BAH-positie te kunnen kijken omdat het echte spel nu op de wagen is en het voor Tesla nog zeker 3 jaar duurt voordat definitief gesproken kan worden van een mislukt dan wel gelukt project om de EV als disruptor van ICE te kwalificeren en of Tesla daar dan zelf ook de zoete vruchten van zal plukken.

[verwijderd]
0
Bedankt voor de interessante insight, heren!

Daimler ondertussen een zwaar verlies door de zware boetes die ze zullen krijgen omtrent te veel uitstoot. Spijtig genoeg zijn het deze gigantische boetes die ervoor moeten zorgen dat EV's marktaandeel veroveren...
Maar het gebeurt wel, wat mooi is voor de wereld en ook voor Tesla!

Earnings in the second quarter of 2019 were reduced by
€1,067 million due to a reassessment of risks relating to ongoing governmental and court proceedings and measures taken
with regard to Mercedes-Benz diesel vehicles in various
regions.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,680
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront