Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 26 juli 2019 15:20:

Veel hypers twijfelen vooral over hoeveel nullen er achter het aandeel gaan komen binnen 5 of 10 jaar. Niet zozeer wat er moet veranderen om stand te houden boven $200.

Maar hypers hebben niet de koopkracht van institutionele beleggers en hedge funds, en hen gaat het toch echt om winst en schuld. Bovendien zijn de hypers meest al ingestapt.

Aangezien Model 3 niet de winst brengt die beloofd was, waarom Model Y dan wel? Waarom GF3 wel? S en X gaven prima winst maar zijn gekielhaald met onder-ontwikkeling en goedkopere opties. Dat is nog los van concurrentie van buiten.

Het is echt niet de bedoeling van Tesla om met de model 3 winst te maken op korte termijn, wel om ermee de EV markt te veroveren & daar slagen ze echt wel in tot nu toe.

Waarom model Y wel? Omdat je dit model kan pre-orderen voor $10K meer dan de M3, terwijl de kosten ongeveer gelijk zijn? Logisch toch? Omdat de markt voor dit model een stuk groter is dan voor de model 3, waardoor men dit op nog grotere schaal in de toekomst zou kunnen produceren?

Waarom GF3 winstgevender? Omdat de loonkosten zo'n $600mil lager zullen zijn per jaar dan in de USA? Omdat de capex per unit maar op de helft uitkomt dan Fremont? Omdat men minder production hell zou moeten hebben door voorafgaande ervaring?
Ik vind dat je zelfs als bear hierin zou moeten geloven. Dit zijn echt gewoon feiten en de kans dat Tesla dit waarmaakt is heel groot, er is geen reden waarom dit niet zou lukken.
DeZwarteRidder
0
quote:

Topperke schreef op 27 juli 2019 11:53:

[...]
Je snapt duidelijk niet wat er aan het gebeuren is.
Het is niet omdat je verlies maakt, dat de schuld verder toeneemt.
Tesla heeft de laatste 4 kwartalen opgeteld een stevig verlies gemaakt, maar wel 1,5 miljard cash flow gemaakt, waardoor de netto-schuld met dit bedrag is afgenomen.
Volgens mij mag het scenario 'faillisement' van Tesla van de bears wel de vuilbak in nu binnen de 5 jaar.
Ze zijn self-funding op dit moment. De schuld neemt niet meer toe, maar neemt af.
Tesla heeft oneindig veel geld nodig.

De positieve cashflow komt door eenmalige baten en boekhoudtrucs.
roloff
0
¨Waar er vorig jaar nog 8.500 Tesla´s van meer dan een ton werden verkocht, zijn dat er tot nu toe maar 177.¨ www.dagelijksestandaard.nl/2019/07/ne...

op een auto van een ton kan je meer marge maken dan eentje van de helft
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 27 juli 2019 10:07:

De kostprijs met 25% verlagen? Dat zie ik niet gebeuren? Hoe dan?
Ok de accu's worden mogelijk goedkoper. Als de grondstofprijzen gelijk blijven...
Maar de rest van de auto? Daar zullen vast wat kosten kunnen besparen. Maar dan ca10% ofzo. 25% zou ik heel raar vinden.

Op je stelling dat er in 2021/2022 2miljoen auto's gemaakt worden ga ik niet reageren. Dat is hetzelfde als Musk die beweerden dat ze in 2018 500.000 Model 3 gingen maken... Totaal niet realistisch!
Van 2015:

Elon Musk heeft geduld: eerste winst Tesla pas in 2020
14 jan 2015 - 08:59

Rond 2020 wil Musk een een verkoopaantal van 500.000 auto’s per jaar behalen.

Zoals eerder aangehaald, Musk haalt zijn lange termijn doelen met gemak.
Winstgevend in 2020 normaal gezien wel, 500.000 auto's verkopen gaan ze makkelijk over.
In 2015 noemde iedereen het ook totaal onrealistisch. Blijkt dat Musk toch echt wel overperformed op lange termijn...

Die 2mil auto's vind ik ook wat overdreven. Met 3 gigafactory's haal je dat niet.
1,5mil moet haalbaar zijn over 3 jaar!

[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2019 12:03:

[...]
Tesla heeft oneindig veel geld nodig.

De positieve cashflow komt door eenmalige baten en boekhoudtrucs.
Wat een zever.
Voor netto-winst te manipuleren kan je boekhoudtrucs gebruiken.
Cash flow is gewoon puur hoeveel geld er instroomt/ uitstroomt.
Akkoord, dit halen ze vooral door lage capex en hoge inventory reductie.
Maar dan nog hebben ze meer dan genoeg ruimte om de komende kwartalen dit te herhalen. Ik ben enorm fan van dit soort cash beleid & het werd tijd dat Tesla zijn voorraad eens ging verkopen.
Als je voorraad kan reduceren, toont dit trouwens aan dat er een heel sterke vraag is voor je product.
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 27 juli 2019 05:18:

Waar de gemiddelde verkoopprijs medio 2017 nog $ 97.400 bedroeg daalt die bijna in een rechte lijn naar $ 86,100 medio 2018 en $ 57.500 medio 2019.
Alhoewel de gevolgen van de verslechterende verkoop-mix verminderen verwacht ik toch een daling van deze gemiddelde verkoopprijs naar $ 55.000 voor geheel 2019 en resp $ 50.000 en $45.000 voor 2020 en 2021.

Geloof ik niet in.
De model Y gaat een pak duurder zijn dan model 3, wat de ASP zal verhogen vanaf 2020.
Vanaf 2020 gaat er ook meer en meer software erkend worden als revenue/gross profit. Dit gaat om $7000 voor FSD en zal stijgen naarmate het beter wordt.
Dan praat je over 15% hogere marges moest iedereen dit gebruiken!

Ik geloof in nog een verdere daling van de ASP in de komende kwartalen, wat de marges onder druk zal houden.
Maar vanaf 2020 zal daar verbetering in komen.
Musk zit trouwens bijna aan zijn vooropgestelde $35.000 voor een model 3. Ik denk niet dat hij veel lager zal gaan, zeker met het oog op de robotaxi's.
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 27 juli 2019 11:00:

Waar jij de uitspraak vandaan haalt, dat Tesla 500.000 model 3 ging maken in 2018 weet ik niet maar past zeker niet in de productiecapaciteit van de USA fabriek.

Elon Musk heeft geduld: eerste winst Tesla pas in 2020
14 jan 2015 - 08:59
Rond 2020 wil Musk een een verkoopaantal van 500.000 auto’s per jaar behalen.

Hij heeft zich 2 jaar vergist ;)
In 2015 werd dit als totaal onrealistisch vernoemd. Nu zal dat ook zo zijn als je over 2mil auto's spreekt. En over 3 jaar als je over 5mil auto's spreekt...
boem!
0
Naast de door jou genoemde positieve effecten op gemiddelde verkoopprijs mogen ook de credits en de vrijval vanuit deferred niet onvermeld blijven.
boem!
0
Ik denk, dat ondanks de negatieve media-hype rondom de 2Q cijfers van Tesla die aansturen op de zoveelste onvermijdelijke ondergang van Tesla Wall Street daar toch heel anders over denkt.

Ondanks het bijzonder grote short-percentage bleef de koers opvallend goed liggen.
Wall Street waardeert Tesla nog immer in de neutraal stand tussen de $ 200 en $ 300 dollar.

De vraagtekens achter vraag-, productiecijfers en cash-flow zijn in ieder geval tijdelijk verdwenen.
Wat resteert is de belangrijkste vraag: "Valt er ook wat te verdienen met deze activiteiten?".
Wall Street geeft daar vooruitlopend nog geen antwoord op.
De huidige beurswaarde blijft waanzinnig hoog indien je het afzet tegen de winsten die tot op heden zijn behaald met de activiteiten.
Dat Tesla kan overleven bij een verbetering van de marge met 2 % ten onder gaat bij een verslechtering met diezelfde marge en een ongekend mooie toekomst tegemoet gaat indien de marge met 5% kan worden opgekrikt verklaart de terughoudendheid van Wall Street in deze.

De aanwezigheid van de hoeveelheid cash zorgt er in ieder geval voor dat Tesla zelf de invulling van die onzekerheid ter hand zal nemen.
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 28 juli 2019 10:30:

Leuk om 2015 aan te halen een 2017 beloften te vergeten :)
Over wat heb je het?
Lange termijn beloften haalt Musk quasi altijd, dat is waar ik het over heb.
[verwijderd]
0
quote:

Topperke schreef op 28 juli 2019 10:53:

[...]
Over wat heb je het?
Lange termijn beloften haalt Musk quasi altijd, dat is waar ik het over heb.
Als je je beloften bijstelt, moet je daar aan gehouden worden. Hij runt een beursgenoteerd bedrijf, geen tarotshop.
Dutcheon
1
quote:

roloff schreef op 28 juli 2019 12:44:

www.bd.nl/auto/asfalt-slijt-harder-do...
even een paar citaten:

- Als Nederland massaal overstapt
- vermoeden deskundigen
- klinkers bijna letterlijk uit de grond
- Hoeveel is nog onbekend
- half miljard euro per jaar
- ware scheurijzers
- Sommige Teslarijders op forum
- Ik verwacht dat als de banden sneller slijten

kwalitatief hoogstaand artikel....
Verbaasd me, ik zie dit verschijnen in verschillende internationale kanalen en het heeft totaal geen fundatie... ergens regie?

Ze hebben het over een tijdspanne van 10 jaar voor massale adoptie, maar nemen daarbij geen vooruitgang in de techniek mee en gaan er vanuit dat auto's alleen maar zwaarder worden.

Deze auteur gaat er vanuit dat iedereen zijn tesla gebruikt als een scheurijzer, terwijl in mijn beeld juist het tegengestelde geld... het overgrote deel tesla rijders is juist bezig met zeer zuinig rijden. Het zijn juist de rasechte full operational leaserijders die dit niet in hun portemonnee voelen en waarvan dus een selecte groep nog steeds geen zuinig gerag vertoond.

De rechter rijstrook is vrijwel altijd de 'verspoorde' rijstrook. Dat komt niet door Tesla's die op de rechterbaan plakken maar door vrachtwagens die per as ongeveer het 10voudige wegen.
De Nederlands geregistreerde vrachtwagens betalen weliswaar enkele tientjes per maand aan wegenbelasting, maar de overgrote meerderheid die hier rond rijd zijn buitenlands geregistreerde trucks. die dragen dus niets af, stoten enorm veel giftige stikstoffen en Co2 uit en slopen onze wegen.

Laten we dus AUB dit bericht massaal pareren door te verwijzen naar de mega hoge MRB bijdrage die wij jaarlijks doen om de wegen te repareren die door vrachtwagens is aangericht. En daarbij constateren dat we veel meer bijdragen dan dat miezerige halve miljard aan eurootjes wat nu aan wegenonderhoud besteden....
Mr sponge
0
quote:

boem! schreef op 27 juli 2019 11:00:

Waar jij de uitspraak vandaan haalt, dat Tesla 500.000 model 3 ging maken in 2018 weet ik niet maar past zeker niet in de productiecapaciteit van de USA fabriek.


Nou dat is toch niet zo heel moeilijk!
10K Model 3 per week x 52 weken per jaar....
Waarom past dit niet binnen de afgegeven productiecapaciteit van de USA fabriek?
Als de afgegeven capaciteit behaald wordt, kom je toch wel in de buurt van de 500K per jaar toch?
boem!
0
Okay nu snap ik je.

Je refereert aan de tweet van Musk omtrent productie van 500 k in 2019.
Daarmee bedoelde hij hetzelfde als de productie capaciteit van 500 k in de CC.

Waar jij nu op doelt is de target voor productie model 3 eind 2019.

7 k in Fremont en 3 k in China.

Daarnaast heeft hij nu aangegeven binnen een beperkt aantal jaar door te willen groeien naar 1 mio voor model 3, 1 mio voor model Y en 100 K voor de S & X modellen. Om die aantallen te bereiken in 2022-2023 zijn er wel extra productiefaciliteiten nodig waaronder minimaal 1 Giga in Europa.
[verwijderd]
0
Nog geen week geleden hoorde ik het argument dat EV's de banden zouden sparen doordat er geen versnellingsbak voor koppelpieken zorgt. Maarja, als de rijder dan wel alle beschikbare koppel inzet om te showboaten of even een rijtje brave weggebruikers voorbij te steken voor de oprit of afslag... :-D
Een Model X rijder in de VS maakte eens een video over zijn te snel gesleten achterbanden. De gemeenschap was flink verontwaardigd dat hij de auto de schuld gaf.
boem!
0
Nog geen 5 uur geleden heb ik een evenwichtig stuk gelezen van @Dutcheon.

Doe er je voordeel mee.
löngterm
0
Zoals ik hier al vaker heb aangegeven op het forum is Tesla de place to be wanneer je ambitie hebt op het gebied van auto's. Dit is een enorm copetatief voordeel om de beste meest kundige en bovenal meest gemotiveerde personeels leden te hebben!

www.teslarati.com/tesla-shark-tank-ho...
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,200
Laag 148,700
Volume 96.098.830
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront