AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG juli 2019 - wie gaan winnen: longs of shorts

1.549 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 » | Laatste
Amateur
0
Morgen daling maar ook coveren van shorters. Denk niet lager dan 20. We hebben dan de bodem te pakken en kunnen stijgen als grondstoffen herstellen. Dit resultaat hadden we eigenlijk wel verwacht.
[verwijderd]
0
Wat is een normale koers voor AMG bij een EBITDA van 350miljoen?

@bezinteerge... hou eens op met je gejank, valt allemaal wel mee.
bezinteergebelegt
0
Kan het nog niet geloven, zoveel shit.

Dat die Heinz het nog uit zijn pen kreeg. Wat een pepernotentent !!!
[verwijderd]
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 31 juli 2019 18:12:

Outlook van 150 naar 120. Sorry, maar twee keer een verlaging in een jaar. Dit kun je haast niet serieus nemen. Wat een slechte prestatie.
En in 2018 3x een verhoging, of wat was het?
AMG heeft helaas de spot prijzen niet in de hand.
Btw Aperam heeft vandaag ook een daling van de winst met 50% laten optekenen tov. vorig jaar & die zijn gewoon groen gesloten.
Ik ben nog steeds van mening dat AMG niet veel lager kan.
eddy59
0
Jammer dat de metaal prijzen zo gezakt zijn, maar veel slechter zal het niet worden, dus de toekomst ziet er goed uit.
rendement_zoeker
0
quote:

Topperke schreef op 31 juli 2019 18:22:

[...]
En in 2018 3x een verhoging, of wat was het?
AMG heeft helaas de spot prijzen niet in de hand.
Btw Aperam heeft vandaag ook een daling van de winst met 50% laten optekenen tov. vorig jaar & die zijn gewoon groen gesloten.
Ik ben nog steeds van mening dat AMG niet veel lager kan.
Mee eens. Als de shorters dit moment aangrijpen om te coveren (cashen op het dieptepunt) kunnen we gewoon groen sluiten.

Maar helaas is er bij AMG maar een regel. Alles loopt hier anders!

En zo is het helaas wel... We gaan het zien. Maar dat het even spannend wordt is wel duidelijk.
FM70
0
rendement_zoeker
0
Ik hou me maar vast aan dit zinnetje:

"Despite the decline in price, if you exclude the transitional implications of the higher cost inventory on profitability, AMG’s vanadium business is robust and very profitable at the current market price. Additionally, we believe that the profitability associated with catalyst recycling will benefit dramatically over the next several years from the various macro trends impacting the industry.”

Meer kan ik er ook niet zo snel uit halen.
JoachimDM
0
Als we de $120m EBITDA halen eind dit jaar, noteren we aan de huidige koers op een EV/EBITDA van 6,8. De vraag blijft wat een faire waarde is voor AMG.
[verwijderd]
0
Winstwaarschuwing was volgens mij wel op z'n plaats geweest....

Wat doet dit met het vertrouwen in het management. Dat was al ernstig gedaald, maar hoe staat dat er nu voor?

Denken dat de koers morgen niet daalt omdat shorters gaan coveren is volgens mij niet realistisch. Die gaan coveren aan bodemprijzen. Zetten gewoon kooporders op 16, 17, 18, en wellicht wel lager. Velen zullen van hun stukjes afwillen, gaan niet wachten op het moment dat AMG nu eindelijk een keer over de brug gaat komen. Verder is het een hoog risico fonds, handelsdeal VS-China, recessie gevoelig, etc.

Informatie over C-deal blijft uit. Gaat deze überhaupt nog wel door. Hoe ingewikkeld kan het zijn om zo'n deal te sluiten. Toont dit onkunde van de kant van het management van AMG?

Waarom hebben ze ooit zulke grote voorraden aangelegd dat ze daar nog steeds niet doorheen zijn? Blijkbaar gespeculeerd met onze centjes en nu mogen wij op de blaren zitten.

Heeft het management aangegeven hun beloning te verlagen? Ik zie nu geen enkele reden waarom ze meer dan 500.000 zouden moeten verdienen. Wanneer ze de boel op 350mln hebben, dan mogen ze zichzelf een mooie bonus geven, en nu mogen ze flink snijden in hun eigen beloning, kan er zo weer 10mln bij....
rene66
1
Ik vond het geheel naar omstandigheden meevallen bij beide divisies, er was al veel eerder aangegeven dat de cijfers een stuk slechter zouden zijn. Gelukkig geen nieuwe onverwachte dingen gelezen, zoals pech of vertraging met het spodumene project. Zelf kijk ik naar de toekomst en daar geloven ze nog steeds in. Voor Vanadium zien ze het er positief uit in de toekomst zelfs met de huidige prijzen.

Despite the decline in price, if you exclude the transitional implications of the higher cost inventory on profitability, AMG’s vanadium business is robust and very profitable at the current market price. Additionally, we believe that the profitability associated with catalyst recycling will benefit dramatically over the next several years from the various macro trends impacting the industry.

Ik had eerlijk gezegd naast de outlook, waarbij ze aangeven dat de operating Spodumene goed loopt en ze Ohio II gaan bouwen en de mogelijke splitsing van het bedrijf, gehoopt op een concrete aankondiging van een tweede opkoopprogramma of een harde datum mbt de ondertekening van bijvoorbeeld de Criterion deal. Dat had mogelijk voor een opwaartse druk kunnen zorgen.

De verlaging van de outlook dit jaar is inderdaad niet geweldig, maar het is nu éénmaal een bedrijf dat grotendeels afhankelijk is van de prijzen voor grondstoffen, die hebben ze niet in de hand. Ze kunnen het inschatten, voor hetzelfde geld kunnen de prijzen draaien en dan ziet het er weer anders uit. Het businessmodel van AMG is en blijft volgens mij goed. Als de koers morgen onderuit gaat, dan koop ik bij.

Rider
1
quote:

Topperke schreef op 31 juli 2019 18:22:

[...]
En in 2018 3x een verhoging, of wat was het?
AMG heeft helaas de spot prijzen niet in de hand.
Btw Aperam heeft vandaag ook een daling van de winst met 50% laten optekenen tov. vorig jaar & die zijn gewoon groen gesloten.
Ik ben nog steeds van mening dat AMG niet veel lager kan.
Idd, koers is al danig gezakt dat er veel kans is dat het morgen gewoon groen is.
Ik denk wel rood openen door al die paniekzaaiers.. Dus in voormiddag koop ik er nog wat bij.
Margin Call
0
Ik denk dat iedereen hier meteen loopt te bleren over de afnames van de diverse posten. Opbrengsten zijn nagenoeg gelijk. Orders lopen door (zij door wat vertraging) en weet dat de koers een behoorlijke val heeft gemaakt.
Die EBITDA outlook adjustment is natuurlijk wel een ding.
zuunige zeeuw
1
Waarom dit bestempelen als slechte cijfers, enkel om de harde cijfers?

Ik lees hem juist dat het heel goed gaat met AMG en dat we op koers liggen op een ebitda van 350 op de lange termijn.

De daling wordt veroorzaakt door de enorme prijsschommelingen welke niet in de macht van AMG liggen. Maar de bedrijfsvoering is prima op orde.

Het huidige klimaat zit mij inziens al in de huidige koers verwerkt, dit is de bodem en vanaf nu up.
Erny
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 31 juli 2019 18:28:

Ik hou me maar vast aan dit zinnetje:

"Despite the decline in price, if you exclude the transitional implications of the higher cost inventory on profitability, AMG’s vanadium business is robust and very profitable at the current market price. Additionally, we believe that the profitability associated with catalyst recycling will benefit dramatically over the next several years from the various macro trends impacting the industry.”

Meer kan ik er ook niet zo snel uit halen.
Het verhaal klinkt een beetje als dat van een 2e hands autohandelaar die een sloopauto aan het aanprijzen is. Zo van karretje rijdt best lekker ondanks defecte schokbrekers, olielekkage, gebroken zuigerveer en versleten distributieriem en haperende waterpomp en doorgeroeste remcylinders. Maar het is een heel populair model, dus ik verwacht dat u hem over 3 jaar voor een veel hoger bedrag kunt doorverkopen.
rendement_zoeker
0
quote:

Rider schreef op 31 juli 2019 18:33:

[...]

Idd, koers is al danig gezakt dat er veel kans is dat het morgen gewoon groen is.
Ik denk wel rood openen door al die paniekzaaiers.. Dus in voormiddag koop ik er nog wat bij.
Cijfers zijn nu eerder gepresenteerd. Dus de paniek is er denk ik snel uit. Eerste uurtje alle kanten op moet rode dalen. Daarna snel naar een realistische koers. Voormiddag is mogelijk aan de late kant. Maar wie weet...

Ik ga morgen maar eens bodem-vissen en toch nog maar wat cash aanspreken.
Blanco rolling
0
Blijkbaar heeft AMG toch ook last van de 737 MAX. Het aantal afgeleverde vliegtuigen van die 737 was dramatisch gedaald, tot 42 stuks.
Natuurlijk wordt het opgelost met die 737 en daar zal AMG ook profijt van hebben.

FM70
0
1.549 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront