AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG augustus 2019

1.877 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Piet Bakker
0
quote:

hdv1 schreef op 10 augustus 2019 23:55:

[...]
Dat was in de vorige cc:
finance.yahoo.com/news/edited-transcr...
-> zoek op: "[45]"

edit: En voor de redenering erachter, zie [17].
?????

Daar staat helemaal niet dat de prijzen voor 2020 verdubbeld worden. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Vanadium, as regard to vanadium prices, number one, our recycling project is resting on recycling fee. And since I'm -- I shouldn't do that, but I will. If I have an order of magnitude recycling fees presently of $30 million, and if I have a rising recycling fee scenario in future applicable to Cambridge 2, and let's assume redoing pro forma the present scenario, I would have then a recycling fee of $50 million, order of magnitude, reflecting the fees of the future. And if I then double -- for just a second. And if I then double $50 million because Cambridge 2 has the same capacity as Cambridge 1, then the recycling fee component of this operation is $100 million.

And that is by far the largest element of decision-making. I would do Cambridge 2 based on recycling fees only because it's a very positive number. So it's a conservative long-term assumption for the vanadium market, very conservative long-term assumption to it. We would do a scenario of $25 to $30. We would do one in $35. We would do another one from $20 to $40, a lot bigger number. But that's not changing our decision to build Cambridge 2. Cambridge 2 will be built because we have enormous pressure of spent catalysts seeking a home.
Piet Bakker
1
En dit staat er bij 17:
The recycling fees are expected to increase. And why is that? That is because, globally, the spent catalysts are following fresh catalysts. If you will envisage a fresh catalyst, 18 months later, you have a spent catalyst. And the spent -- the fresh catalyst market, over the next 6 years, is supposed to increase from an order of magnitude, fresh catalyst, of 200,000 tons to over 350,000 tons. And that has a reason, namely the HMO 2020 (sic) [IMO 2020] legislation. That's the maritime fuel restrictions of sulfur to 0.5%.

Expected.

Over the next 6 years is supposed to increase.

Dus niet verdubbeld voor 2020


Jullie verzinnen echt alles ter plekke.
Piet Bakker
0
Dus de prijs gaat stijgen omdat het aanbod van de afgedankte katalysatoren verdubbelt.
Laat AMG nou zijn capaciteit hebben verdubbeld.
Dus dubbel aanbod, maar ook dubbele verwerkingscapaciteit.
Euhh.
Waarom zou de verwerkingsfee dan stijgen?
[verwijderd]
0
quote:

Piet Bakker schreef op 11 augustus 2019 00:09:

En dit staat er bij 17:
The recycling fees are expected to increase. And why is that? That is because, globally, the spent catalysts are following fresh catalysts. If you will envisage a fresh catalyst, 18 months later, you have a spent catalyst. And the spent -- the fresh catalyst market, over the next 6 years, is supposed to increase from an order of magnitude, fresh catalyst, of 200,000 tons to over 350,000 tons. And that has a reason, namely the HMO 2020 (sic) [IMO 2020] legislation. That's the maritime fuel restrictions of sulfur to 0.5%.

Expected.

Over the next 6 years is supposed to increase.

Dus niet verdubbeld voor 2020

Inderdaad.
Stijging van fees (door verwacht toenemend aantal spent catalysts in de komende jaren door nieuwe regelgeving IMO 2020) (in het voorbeeld vd CEO voor 1 plant van 30M$ -> 50M$ = +67%) & verdubbeling capaciteit (2e fabriek) zouden ertoe moeten bijdragen dat 350M$ EBITDA target voor 2024 moet gehaald worden.
Beide fenomenen gelden nog niet voor 2020, denk niet dat iemand dat ooit gezegd/bedoeld heeft.
Piet Bakker
0
Ik herhaal mijn vraag: waarom zou de fee stijgen als de verwerkingscapaciteit gelijke tred houdt met het aanbod?
[verwijderd]
1
quote:

Piet Bakker schreef op 11 augustus 2019 00:28:

Dus de prijs gaat stijgen omdat het aanbod van de afgedankte katalysatoren verdubbelt.
Laat AMG nou zijn capaciteit hebben verdubbeld.
Dus dubbel aanbod, maar ook dubbele verwerkingscapaciteit.
Euhh.
Waarom zou de verwerkingsfee dan stijgen?
Bon, ik ben geen expert in AMG of hun business domein, ik ga maar af op wat Heinz zegt, en hoop voor wie aandelen bezit dat hij gelijk krijgt.

Dit lees ik in dezelfde cc:
"As announced, we plan to build another Cambridge-type plant, with the capacity to process up to 30,000 tons of spent catalysts annually"

Dus het is niet dat ze de extra >200,000 tons spent catalysts gaan verwerkt krijgen met hun 1 extra fabriek.
"if you have additional 150,000 tons of fresh catalyst, you have over 200-and-higher thousand tons of spent catalysts"
Piet Bakker
0
Akkoord. Ik zie dat er idd maar 30.000 ton bij komt. Ik ging ervan uit dat hun capaciteit veel groter was. Mijn fout.
Roept wel een nieuwe vraag op: wie gaat het restant dan verwerken? Anders gezegd: gaan er niet meer fabrieken bijkomen?

Blijft bovendien een feit dat de EBITDA van Metalen op dit moment maar 12 mln per kwartaal is, omgerekend 48 mln op jaarbasis.
holenbeer
0
quote:

Piet Bakker schreef op 11 augustus 2019 00:47:

Akkoord. Ik zie dat er idd maar 30.000 ton bij komt. Ik ging ervan uit dat hun capaciteit veel groter was. Mijn fout.
Roept wel een nieuwe vraag op: wie gaat het restant dan verwerken? Anders gezegd: gaan er niet meer fabrieken bijkomen?

Blijft bovendien een feit dat de EBITDA van Metalen op dit moment maar 12 mln per kwartaal is, omgerekend 48 mln op jaarbasis.
Goede vraag, gaan er niet meer fabrieken bij komen? Van wie dan, waar dan? Misschien is dat wat er met Criterion onderzocht wordt?
Zolang ze er niet zijn zou het druk kunnen worden bij de plants die er wel zijn.
battumboy
0
Klopt en Piet de ebitda metalen wat je nu aanhaalt is niet relevant voor de overige kwartalen. Vanadium zal herstellen qua businessmodel in kw3 of 4.
Bullish_2015
0
Zo te lezen heeft Piet geld verloren met AMG en vanuit frustratie moet Topperke het ontgelden.

[verwijderd]
0
quote:

Piet Bakker schreef op 10 augustus 2019 14:34:

[...]
Prijzen verdubbelen? Wat een onzinreactie.
Dat is wat Heinz op een conference call aanhield. Als er 1 iemand is die daarover goede kennis heeft, zal hij het wel zijn.
Moesten die prijzen niet in de lift zitten, hadden ze waarschijnlijk die investering in Ohio 2 ook niet gemaakt.
Dat jij denkt dat je het beter weet dan Heinz, zegt veel over jouw incompetentie.
[verwijderd]
0
quote:

Piet Bakker schreef op 10 augustus 2019 19:37:

“Neem daar dan ook nog eens bij dat de prijzen door nieuwe regelgeving zullen verdubbelen.”
Dat bij voorbeeld.

“Q2 was ook hier een eenmalige tegenvaller, de orders zullen vooral in Q3 worden uitgevoerd.”
Dat bv.
AMG gaat uit van dezelfde EBITDA voor Q3 als voor Q2 ($ 23 mln).
Wat een simpele geest ben jij, zeg.
Zoals hierboven vermeld kwam dit uit de cc van Q1.

Over de orders. Dat je daar geen weet van hebt, zegt genoeg over hoe hard je eigenlijk AMG onder de loep neemt. Dit duidt duidelijk aan dat je hier enkel bent om FUD te creëren en totaal niet geïnteresseerd bent in de business van AMG.
This lower book to bill ratio was negatively impacted by timing, as several large orders were delayed into the third quarter. Order intake of over $40 million was achieved in July, driven by strong orders of turbine blade coating and induction furnaces for the aerospace market.

Er is helemaal nergens vernoemd dat AMG van dezelfde ebitda uitgaat in Q3 als in Q2. Het zou me verbazen dat deze even laag zou liggen, vooral omdat Technologies een eenmalige tegenvaller was met een grote impact op de ebitda in Q2.
Piet Bakker
0
quote:

battumboy schreef op 11 augustus 2019 08:28:

Klopt en Piet de ebitda metalen wat je nu aanhaalt is niet relevant voor de overige kwartalen. Vanadium zal herstellen qua businessmodel in kw3 of 4.
Kijk, dat bedoel ik. Onzin.
Piet Bakker
0
quote:

Topperke schreef op 11 augustus 2019 09:26:

[...]
Dat is wat Heinz op een conference call aanhield. Als er 1 iemand is die daarover goede kennis heeft, zal hij het wel zijn.
Moesten die prijzen niet in de lift zitten, hadden ze waarschijnlijk die investering in Ohio 2 ook niet gemaakt.
Dat jij denkt dat je het beter weet dan Heinz, zegt veel over jouw incompetentie.
Het staat niet in het transcript. Daaruit heb ik geciteerd. Dat jij dingen verzint, zegt mi alles over jouw competentie.
[verwijderd]
0
quote:

Piet Bakker schreef op 11 augustus 2019 01:05:

De verdubbeling van Topperke is in elk geval compleet verzonnen.
Sorry, in zijn voorbeeld zou het van $30mil naar $50mil gaan. Dit is mogelijk scenario, maar het zou zo maar een verdubbeling kunnen zijn.
In combinatie met een verdubbeling van de capaciteit zou je dus naar een x4 gaan in ebitda van recycling fees over de komende jaren.
Dan gaat het inderdaad niet over 2020, wel over 5 jaar.
Piet Bakker
0
quote:

Bullish_2015 schreef op 11 augustus 2019 08:57:

Zo te lezen heeft Piet geld verloren met AMG en vanuit frustratie moet Topperke het ontgelden.


Als je even terugleest, zag je dat ik short zat. Ik heb dus veel geld verdiend.
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 11 augustus 2019 07:37:

[...]
Goede vraag, gaan er niet meer fabrieken bij komen? Van wie dan, waar dan? Misschien is dat wat er met Criterion onderzocht wordt?
Zolang ze er niet zijn zou het druk kunnen worden bij de plants die er wel zijn.
In de conference call van Q1 is duidelijk aangegeven dat Ohio 2 los van de criterion deal staat en dat de criterion deal gaat over wereldwijde recycling (Europa, Azië...)
Het wordt een joint venture met een grote impact op de business, dus ben ik als lange termijn aandeelhouder eerder tevreden dat ze hun tijd ervoor nemen.
Verwacht nu echt wel dit kwartaal een contractuele vastlegging.
Hopelijk met Shell die een positie in de aandelen van AMG zal nemen.
We'll see.
Piet Bakker
0
quote:

Topperke schreef op 11 augustus 2019 09:36:

[...]
Wat een simpele geest ben jij, zeg.
Zoals hierboven vermeld kwam dit uit de cc van Q1.

Over de orders. Dat je daar geen weet van hebt, zegt genoeg over hoe hard je eigenlijk AMG onder de loep neemt. Dit duidt duidelijk aan dat je hier enkel bent om FUD te creëren en totaal niet geïnteresseerd bent in de business van AMG.
This lower book to bill ratio was negatively impacted by timing, as several large orders were delayed into the third quarter. Order intake of over $40 million was achieved in July, driven by strong orders of turbine blade coating and induction furnaces for the aerospace market.

Er is helemaal nergens vernoemd dat AMG van dezelfde ebitda uitgaat in Q3 als in Q2. Het zou me verbazen dat deze even laag zou liggen, vooral omdat Technologies een eenmalige tegenvaller was met een grote impact op de ebitda in Q2.

Ik zal het je één keer voorrekenen.
Ebitda eerste halfjaar is 74 mln. Ebitda Q2 is 23 mln. Prognose Ebitda FY is 120 mln.
120 mln 74 mln is 46 mln.
Per kwartaal 23 mln.

Onvoorstelbaar.
Piet Bakker
0
quote:

Topperke schreef op 11 augustus 2019 09:42:

[...]
Sorry, in zijn voorbeeld zou het van $30mil naar $50mil gaan. Dit is mogelijk scenario, maar het zou zo maar een verdubbeling kunnen zijn.
In combinatie met een verdubbeling van de capaciteit zou je dus naar een x4 gaan in ebitda van recycling fees over de komende jaren.
Dan gaat het inderdaad niet over 2020, wel over 5 jaar.
Ik ken zoveel mogelijke scenario’s. Het gaat erom dat je steeds veronderstellingen poneert als harde feiten. Het is gewoon een voorbeeld.
1.877 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:09
Koers 23,540
Verschil -0,960 (-3,92%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 94.315
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront