AnalytischDenker schreef op 30 juli 2019 21:19:
Ik heb eens gekeken naar het aantal reviews over drie Franse providers bij fr.trustpilot.com
Nu zijn het vooral klanten met slechte ervaringen die reviews schrijven. En raad eens wie bovenaan staat:
1) SFR 2.929 reviews waarvan 86% slecht
fr.trustpilot.com/review/www.sfr.fr 2) Orange France 1.597 reviews waarvan 73% slecht
fr.trustpilot.com/review/www.orange.fr 3) Bouygues 1.072 reviews waarvan 80% slecht
fr.trustpilot.com/review/www.bouygues... ================================================
Ook dit is natuurlijk
klein leed als je naar de aantallen kijkt die de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Echter het bevestigt wel het beeld dat SFR relatief meer klachten krijgt dan andere providers.
Onderstaand een ander onderzoek met de cijfers van 2018
www.capital.fr/entreprises-marches/sf... Vorig jaar daalde het aantal klachten met 39% in de telecommunicatiesector, volgens de Afutt (Franse vereniging van telecommunicatiegebruikers). Facturering staat bovenaan de lijst met geschillen.
Zouden telecomoperators hun klanten minder problemen bezorgen? De Afutt (Franse vereniging van telecommunicatiegebruikers) publiceerde deze maandag 15 april haar klachtenobservatorium van het jaar 2018. Goed nieuws, ze ontving het afgelopen jaar minder dan in 2017, 3.170 tegen 5.183, of een daling van 39% in slechts één jaar. Dit is met name het gevolg van de verbeterde behandeling van klachten bij SFR, een trend die ook wordt waargenomen door de Ombudsman en het DGCCRF (Directoraat-generaal Concurrentie, Consumptie en fraudebestrijding). Opgemerkt moet worden dat de Afutt meldt dat de klachten die het bereiken "de uitdrukking zijn van de ontevredenheid van een klant die geen tevredenheid heeft gevonden met zijn leverancier" en daarom "een klein deel van alle klachten van de sector blijven". ".
De analyse van de gegevens werpt echter licht op de ervaring van de gebruikers en onthult de efficiëntie van de behandeling van de claims door de providers, belooft de Afutt. De vereniging geeft inderdaad aan dat hoewel SFR grotendeels de operator achter het grootste aantal klachten blijft, haar aandeel van 55,2% in 2017 naar 47,6% in 2018 gaat. In de tweede stap van het podium, Orange (en zijn goedkope aanbieding Sosh), wat 20,1% van de klachten in 2018 is tegen 13,7% in 2017. Het ongeluk van sommigen is het geluk van anderen, Bouygues gaat van de tweede plaats naar de derde met zijn tarief van 13,8% in 2018, dat was 14,8% in 2017. Gratis komt net achter met 12,1% van de klachten (9,4% in 2017) gevolgd door kleine exploitanten, die stabiel blijven (van 6, 9% tot 6,4%), zelfs als ze nog steeds een groter aantal klachten vertegenwoordigen dan hun marktaandeel.