PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL augustus 2019

4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
gpjf
0
Natuurlijk gaat ze die postzegel prijs niet maximaal nu verhogen om daarmee de ACM een argument in handen te geven dat een overname van Sandd uit financiële oogpunt helemaal niet nodig is. De hele focus ligt oo realiseren van dit traject en vervolgens ruimte hebben om haar ding te doen. Op termijn geloof ik daar wel in, echter in de tussentijd zitten we als LT aandeelhouder stevig op de blaren. Het zou al fijn zijn als we een koers ergens tussen de 2,50 en 3 euro in dit jaar gaan zien maar ik realiseer me dat velen ook dan nog niet breakeven zitten.In 2020 zal het dan hopelijk gebeuren met een klapper in 2021 als alles op de rails staat. Nog een tijd te gaan dus !
manuss
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 17 augustus 2019 09:19:

[...]

Wat zouden de voorwaardes zijn?
Dat ze de post bij drukte niet mogen begraven!
manuss
0
Komende week verder stijgen koers naar 1.85+. Shorters bouwen geleidelijk af. Nette short heden ca 11%. Mag wat mij betreft sneller, kom maar op met die short squeeze.
hangklok
0
quote:

manuss schreef op 17 augustus 2019 10:33:

Komende week verder stijgen koers naar 1.85+. Shorters bouwen geleidelijk af. Nette short heden ca 11%. Mag wat mij betreft sneller, kom maar op met die short squeeze.
De aankomende week waarschijnlijk nog niet want het dividend moet nog omgezet worden in nieuwe stukken dus de koers graag zo laag mogelijk, want dan krijg je meer nieuwe aandelen voor je keuze dividend.
Vanaf dan graag als een raket omhoog!
manuss
0
quote:

hangklok schreef op 17 augustus 2019 10:59:

[...]De aankomende week waarschijnlijk nog niet want het dividend moet nog omgezet worden in nieuwe stukken dus de koers graag zo laag mogelijk, want dan krijg je meer nieuwe aandelen voor je keuze dividend.
Vanaf dan graag als een raket omhoog!
Ok ...ga ik regelen!
geen roste euro meer
0
Hallo, ik ben een leek ik heb ook enkele aandelen postnl en nu zie ik bij mijn broker: cd post nl sub right shares wat houdt dat in en waar vind ik die info terug? Alvast bedankt.
[verwijderd]
0
quote:

hangklok schreef op 17 augustus 2019 10:59:

[...]De aankomende week waarschijnlijk nog niet want het dividend moet nog omgezet worden in nieuwe stukken dus de koers graag zo laag mogelijk, want dan krijg je meer nieuwe aandelen voor je keuze dividend.
Vanaf dan graag als een raket omhoog!
Het dividend wordt pas 27 augustus betaalbaar gesteld, dus niet komende week, toch?
Go Go Go !
0
quote:

alrob schreef op 17 augustus 2019 11:26:

[...]
Het dividend wordt pas 27 augustus betaalbaar gesteld, dus niet komende week, toch?
Correct ... www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/f...
Gaston Lagaffe
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 16 augustus 2019 20:17:

Voor de liefhebbers van de cijfers.

Q2 Results PostNL
Analyse tab Parcels
Key question: lulverhaal vh management of spreken ze toch de waarheid mbt de 7,5% tot 9,5% doelstelling 2019?

Parcels marge ontwikkeling zonder Spring.

2017 / Omzet / UCOI
Q1: 320 / 32 = 10%
Q2: 330 / 38 = 11,5%
H1: 650 / 60 = 9,2%
Waarvan Spring: 135 / 10
Dus excl. Spring 515 / 50 = 9,7%

2018 / Omzet / UCOI
Q1: 368 / 21 = 5,7%
Q2: 373 / 31 = 8,3%
H1: 741 / 52 = 7%
Waarvan Spring: 113 / 0
Dus excl. Spring 628 / 52 = 8,3% Zorgelijke ontwikkeling tov 2017!

2019 / Omzet / UCOI
Q1: 398 / 22 = 5,5%
Q2: 402 / 30 = 7,5%
H1: 800 / 52 = 6,5%
Waarvan Spring: onbekend & dus weer geen transparancy! Verliesgevend dus trekt het gemiddelde naar beneden. Omzet Spring is ook dalend. Onbekend hoeveel. Omzetdaling schatting ongeveer 20 tot 25 mln minus in H1 2019. En 7 mln UCOI verlies.
Stel H1 nog 90 mln / - 7 mln = -8% Spring
Side note: hoezo netwerk vuller? Onzin verhaal van Pim.
Dus excl Spring 710 / 59 = 8,3% Gelijk aan H1 2018.

H1 2019 tov H1 2018 is stabiel wat betreft marge % voor Parcels BNL + Logistics.
Mooi overzicht Toekomstbeeld (AB gegeven, reken UCOI H1-2017 nog even na). Wat hieruit duidelijk blijkt (en waar iedereen op het forum nu wel van overtuigd raakt hoop ik) is dat de margeontwikkeling bij Parcels (wel of niet inclusief Spring) slecht is. Als Spring zich trouwens inderdaad zo slecht ontwikkelt dan direct kappen met deze bleeder (de zoveelste). Ik zit niet te wachten op een netwerkvuller met een sterk negatieve marge-ontwikkeling. Minder volume ? > prima dan ook 1 DC minder ! Groot probleem blijft echter de "volume-geilheid" van Verhagen en Co. Eigenlijk moet de eerste vraag bij de volgende presentatie zijn: hoe ontwikkelt de marge bij Parcels (totaal dus inclusief Spring) zich ? De rest is eigenlijk niet meer relevant (Post is toch een aflopende zaak, nog een kleine opleving bij overname Sandd en dan direct door richting de afgrond) Het lijkt er op dat Verhagen en Co. in de gaten krijgen dat iedereen door krijgt dat die marge-ontwikkeling niet deugt en de aandeelhouders dus met een probleem zitten. Ben benieuwd wat ze bij Q3 hierover te melden hebben.
Toekomstbeeld
0
@Gaston
Ziet het, 2017 H1 moet 70 op 650 zijn, 10,7%. Sorry.

Voor je overige opmerkingen zijn de discussies natuurlijk wel gaande.
Nagenoeg alle CMD presentaties gingen over de marge ontwikkeling.

In die zin zijn de periodes achter ons niet meer dan feiten in de geschiedenis.

Het gaat nu om de toekomstige periodes en of de op de CMD aangekondigde 2 plannen gaan werken.

1. Het commerciële plan om de ARPU te laten stijgen.
2. Het operationele plan om de kosten per parcel versneld te laten dalen.

Eerste stapje voor plan 1 is gezet. Postnl geeft aan dat men in q2 een eerste kleine stap op prijsgebied heeft gezet.

Plan 2 is volop in werking met de bepaling dat de SPS in Nieuwegein komt. Staat overigens ook een gloednieuw depot. Heb me er niet in verdiept maar denk dat men dat depot eerst gaat gebruiken als overslaghub, om vervolgens uit te breiden om de kleine (40% vh volume) pakketjes te verwerken vanaf begin 2021.

Spring heeft men besparingen doorgevoerd welke in H2 tot effect moeten leiden. Dit hebben we vaker gehoord bij andere bleeders dus eerst zien en dan geloven.

Anderen zoals Gls en dhl lijken het juist wel goed te doen op die internationale routes vanuit de USA, GB, LA en met name China.
Vermoed dat een kleintje zoals Spring nou niet gelijk als eerste gebeld wordt door Chinese bedrijven die iets naar NL / Europa willen sturen. En met AliExpress als klant krijg je volume maar geen omzet&winst. Denk dat Herna daar ook achter is gekomen na hun initiële vreugde over het binnenhalen. Hoor niets meer over de rovers.
Gaston Lagaffe
2
quote:

Toekomstbeeld schreef op 17 augustus 2019 13:11:

@Gaston
Ziet het, 2017 H1 moet 70 op 650 zijn, 10,7%. Sorry.

Voor je overige opmerkingen zijn de discussies natuurlijk wel gaande.
Nagenoeg alle CMD presentaties gingen over de marge ontwikkeling.

In die zin zijn de periodes achter ons niet meer dan feiten in de geschiedenis.

Het gaat nu om de toekomstige periodes en of de op de CMD aangekondigde 2 plannen gaan werken.

1. Het commerciële plan om de ARPU te laten stijgen.
2. Het operationele plan om de kosten per parcel versneld te laten dalen.

Eerste stapje voor plan 1 is gezet. Postnl geeft aan dat men in q2 een eerste kleine stap op prijsgebied heeft gezet.

Plan 2 is volop in werking met de bepaling dat de SPS in Nieuwegein komt. Staat overigens ook een gloednieuw depot. Heb me er niet in verdiept maar denk dat men dat depot eerst gaat gebruiken als overslaghub, om vervolgens uit te breiden om de kleine (40% vh volume) pakketjes te verwerken vanaf begin 2021.

Spring heeft men besparingen doorgevoerd welke in H2 tot effect moeten leiden. Dit hebben we vaker gehoord bij andere bleeders dus eerst zien en dan geloven.

Anderen zoals Gls en dhl lijken het juist wel goed te doen op die internationale routes vanuit de USA, GB, LA en met name China.
Vermoed dat een kleintje zoals Spring nou niet gelijk als eerste gebeld wordt door Chinese bedrijven die iets naar NL / Europa willen sturen. En met AliExpress als klant krijg je volume maar geen omzet&winst. Denk dat Herna daar ook achter is gekomen na hun initiële vreugde over het binnenhalen. Hoor niets meer over de rovers.
Moraal van dit verhaal zou kunnen zijn. Ben je te klein (in vergelijking GLS, DPD, DHL en Ali) dan wegwezen. Je kan er veel tijd, energie en geld in steken maar het is kansloos (zie Spring, Postcon, Nexive e.d.) . Richt je op de Benelux en snijdt direct onderdelen weg waar je weggeconcureerd wordt. Dit moet veel rigoureuzer gedaan worden. Het is ook naïef om te denken aan Ali Expresse iets te kunnen verdienen. Het hele business-model is er op gebaseerd de zwakste partij uit te persen. Vandaar ook mijn huiver PostNL te koppelen aan Coolblue, Bol.com en natuurlijk Amazon (voor die laatste partij moet je helemaal oppassen, eerst maken ze je afhankelijk en daarna persen ze je tot de laatste druppel uit. Zie de VS) Verhagen en Co. zijn ook niet opgewassen tegen dit soort bedrijven. Wat dat betreft moet je eerder aan figuren als die van de Laar (Sandd) denken.
[verwijderd]
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 17 augustus 2019 13:44:

Wat dat betreft moet je eerder aan figuren als die van de Laar (Sandd) denken.
Blijven Brakenhoff & van de Laar eigenlijk na de overname nog bij postnl/sandd? Heeft iemand daar al iets over gelezen?
Gaston Lagaffe
0
quote:

Beursspeculant schreef op 17 augustus 2019 14:30:

[...]
Blijven Brakenhoff & van de Laar eigenlijk na de overname nog bij postnl/sandd? Heeft iemand daar al iets over gelezen?
Van de Laar lijkt mij zo goed als uitgesloten. Bezit diverse bedrijven,(meerdere ?) tientallen/honderden miljoenen. Brakenhoff ken ik niet maar misschien is iemand uit de Sandd-stal wel een goede zet (als het even kan Pim Berendsen opruimen want die kraamt alleen maar onzin uit, niet dat Verhagen trouwens iets zinnigs te melden heeft). Die Brakenhoff kan misschien wel de vent zijn die we nodig hebben om deze toko te redden. Goede geste Beursspeculant !
Toekomstbeeld
0
quote:

Beursspeculant schreef op 17 augustus 2019 14:30:

[...]

Blijven Brakenhoff & van de Laar eigenlijk na de overname nog bij postnl/sandd? Heeft iemand daar al iets over gelezen?
Bekendgemaakt op 25 februari.

Brakenhoff wel (CEO Sandd).

Vd Laar weet ik zo niet. Is feitelijk een aandeelhouder die tijdelijk de macht eventjes overnam toen hij de welbekende Harry K. (plus enkele andere ex-PostNL kornuiten) de deur uittrapte. Nadat hij diverse initiatieven had genomen om PostNL dwars te zitten (zoals de invoering vd Sandd postzegel. Mijn inziens de ultieme irritatie bij PostNL die hun echt pijn deed/doet)), is Brakenhoff operationeel in charge. Vd Laar is natuurlijk degene die de lijnen uitzet maar staat volgens mij niet op de Sandd pay-roll. Zit nog wel in het toezichthoudende orgaan.

Overigens, en dat al eens eerder geschreven, iemand met het profiel als Rob Brakenhoff zal nimmer nooit de functie van Herna overnemen.
Heeft niet de juiste opleidingen (HBO) & is te wild/direct voor de politiek. Daarbij, is het spelen ve CEO rol van een bedrijfje van 200 mln euro wat anders dan dat van een bedrijf van 3 miljard.

Als hij meekomt, dan zal hij ergens een operationele rol mogen spelen ergens in 1 vd 2 divisies. Onder Liesbeth of onder Resi (meest waarschijnlijke) of zelfs weggestopt onder "stotteraar" Leendert-Jan Plaisier.

Ah, die laatste optie vervalt. Zoals ik ergens in februari al aangaf, die zou wat anders gaan doen. Zie nu op zijn linkedin dat Plaisier per 1 april 2019 verantwoordelijk is geworden voor Logistics.

[verwijderd]
0
quote:

Drs P. schreef op 17 augustus 2019 16:01:

seekingalpha.com/article/4286282-oh-y...

Er komen steeds meer van die "onzin berichten"..
Op het Fugro draadje, waar je dezelfde link hebt geplaatst, geef je een heel ander commentaar.
Toekomstbeeld
0
www.quotenet.nl/quote-500/a135650/ron...

Geef zeker weinig uit of valt onder de riante PostNL boven-inflatie compenserende CAO :-)

Vermogen
Jaar 2018: 180 mln.
Jaar 2017: 175 mln.
Jaar 2016: 160 mnl.
Jaar 2015: 150 mln.
Jaar 2014: 140 mln.
Jaar 2013: 130 mln.
Jaar 2012: 125 mln.
Jaar 2011: 115 mln.
Jaar 2010: 105 mln.
Jaar 2009: 110 mln.
Jaar 2008: 1 mln.
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 17 augustus 2019 16:10:

[...]

Bekendgemaakt op 25 februari.

Brakenhoff wel (CEO Sandd).

Vd Laar weet ik zo niet. Is feitelijk een aandeelhouder die tijdelijk de macht eventjes overnam toen hij de welbekende Harry K. (plus enkele andere ex-PostNL kornuiten) de deur uittrapte. Nadat hij diverse initiatieven had genomen om PostNL dwars te zitten (zoals de invoering vd Sandd postzegel. Mijn inziens de ultieme irritatie bij PostNL die hun echt pijn deed/doet)), is Brakenhoff operationeel in charge. Vd Laar is natuurlijk degene die de lijnen uitzet maar staat volgens mij niet op de Sandd pay-roll. Zit nog wel in het toezichthoudende orgaan.

Overigens, en dat al eens eerder geschreven, iemand met het profiel als Rob Brakenhoff zal nimmer nooit de functie van Herna overnemen.
Heeft niet de juiste opleidingen (HBO) & is te wild/direct voor de politiek. Daarbij, is het spelen ve CEO rol van een bedrijfje van 200 mln euro wat anders dan dat van een bedrijf van 3 miljard.

Als hij meekomt, dan zal hij ergens een operationele rol mogen spelen ergens in 1 vd 2 divisies. Onder Liesbeth of onder Resi (meest waarschijnlijke) of zelfs weggestopt onder "stotteraar" Leendert-Jan Plaisier.

Ah, die laatste optie vervalt. Zoals ik ergens in februari al aangaf, die zou wat anders gaan doen. Zie nu op zijn linkedin dat Plaisier per 1 april 2019 verantwoordelijk is geworden voor Logistics.


Ok bedankt en Gaston ook. Misschien kan hij de integrative leiden, dan kan Herna en de rest zich op de rest focussen. Zoals de claim
[verwijderd]
0
Als men bij de ACM toch weet, dat de regering toestemming wil voor overname Sandd, kan men beter zelf goedkeuring geven, met evt aanpassingen denk ik....toch?
4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 1,241
Verschil +0,016 (+1,31%)
Hoog 1,248
Laag 1,226
Volume 949.579
Volume gemiddeld 2.234.005
Volume gisteren 810.436

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront