Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
voda
0
Tesla brengt zonnedakpannen volgend jaar naar Europa

De stroomopwekkende dakpannen van Tesla TSLA:$219,94+1,99% komen volgend jaar ook naar Europa. Dat heeft topman Elon Musk zondag op Twitter bekendgemaakt in reactie op een vraag van een twitteraar.

Tesla is vooral bekend vanwege zijn elektrische auto's, maar produceert onder de naam Solar Roof ook zonnepannen. Dit lijken gewone dakpannen, maar ze zijn van glas en wekken elektriciteit op. De pannen zijn in vier verschillende stijlen beschikbaar.

De onderneming maakte onlangs bekend zijn productie te hebben opgevoerd. Het bedrijf hoopt ongeveer duizend 'zonnedaken' per week te kunnen maken.

De energietak van Tesla is zeer klein ten opzichte van de afdeling die auto's produceert. Bovendien stagneert de omzetontwikkeling er. In het tweede kwartaal van 2019 bedroeg de omzet uit energie zo'n $368 mln, tegenover $374 een jaar eerder. In totaal boekte Tesla een kwartaalomzet van meer dan $6 mrd.

fd.nl/ondernemen/1312953/tesla-brengt...
Bijlage:
voda
0
Tesla launches solar rental service

Tesla is launching a solar rental service a brand new way to get a solar panel system on your roof for as little as USD 50 per month without any long-term contract. SolarCity pioneered new models to sell solar power systems with no upfront cost by leasing them to homeowners and selling them the electricity it generates, like a regular electric utility. The model created impressive growth, but it required them to pay for the costly systems upfront on most installations, which weighed heavy on their financials.

When Tesla acquired SolarCity back in 2016, it gradually moved away from that model in order to make the company more sustainable, but it also destroyed its growth. Now they are going to try to go back to growth with a very aggressive new solar rental service. This is not like SolarCity’s leasing options or Power Purchase Agreements.

Tesla’s ‘Rent Solar’ program is a month-to-month agreement to use Tesla’s solar power to reduce your electric bill.

For as little as USD 50 per month, Tesla will come to your home and install a solar system.

There’s no long-term contract. As long as you pay the monthly fee, the system will generate solar power and it will reduce your electricity bills.

Here are the base fees and projected returns in the markets where the new Tesla solar rental program is available:

Voor cijfers, zie pdf.

Tesla’s “small” system is rated at 3.8 kW and produces an average of 9-12 kWh per day.

Homeowners can also directly purchase such a system for $9,500 before incentive, but now they have the option to pay nothing upfront and have the advantage of solar power for as little as $50 per month.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Deze Tesla heeft al honderden miljoenen kilometers afgelegd en gaat nog steeds als een raket

Tesla en geestelijk vader Elon Musk zijn op deze planeet zo vaak in het nieuws dat je bijna zou vergeten dat er nog altijd een Tesla Roadster onderweg is in de ruimte. Inmiddels heeft de auto zijn eerste rondje om de zon afgelegd.

Erik Kouwenhoven 20-08-19, 05:00

De Tesla Roadster van de eerste generatie werd ruim anderhalf jaar geleden in het heelal geschoten als testballast voor de Falcon Heavy-raket van SpaceX, het ruimtevaartbedrijf van Musk. Terwijl de radio permanent het nummer Space Oddity van David Bowie afspeelde, begon de Tesla aan een ruimtereis met onbekende bestemming.

Lees ook
Space Oddity: Elon Musk schiet eigen knalrode Tesla naar Mars
Lees meer
Elon Musks ruimte-Tesla is een mogelijke bacteriebom

De rode Tesla, de persoonlijke auto van Elon Musk destijds, reist volgens de website whereisroadster.com momenteel met een snelheid van 120.000 kilometer per uur. En als de accu's het nog doen, heeft Starman (de pop achter het stuur van de Roadster) inmiddels bijna 152.000 keer naar het nummer geluisterd. De Roadster passeert de aarde opnieuw ergens in november volgend jaar op een afstand van ruim 50 miljoen kilometer. Je kunt dan maar beter even zwaaien, want het duurt daarna tot 2047 voordat ‘ie weer in de buurt van onze planeet is.

De Heavy-raket is de opgevoerde variant van de Falcon 9, die de afgelopen jaren is gebruikt om het internationale ruimtestation ISS te bevoorraden. En daar blijft het niet bij. Musk en zijn mensen werken namelijk al aan een nog grotere opvolger: de Big Fucking Rocket (BFR). Deze moet uiteindelijk mensen naar Mars brengen. Elke raket zou honderd passagiers plus vracht moeten vervoeren voor een tarief van ongeveer 200.000 dollar per persoon, zei hij in 2016.

www.ad.nl/auto/deze-tesla-heeft-al-ho...
Bijlage:
[verwijderd]
1
Ik snap die BFR nog niet zo.
Leuk dat ze veel payload de ruimte in kregen en er een PR show van maakten, maar wat maakt het uit als je niet eens in de buurt van Mars kunt mikken? Als je er niet goed op kunt landen, begin dan iig met een slechte landing. Anders is het toch maar een hoop verspilde resources?
Alles aan boord zal wel onderhand wel behoorlijk verweerd zijn door straling, me dunkt.
voda
0
Zo ver komt de elektrische Tesla Model 3 in de praktijk

De elektrische Tesla Model 3 is een van de meest gewilde auto's onder leaserijders in verband met de lage bijtelling. In theorie komt de auto tot 530 kilometer ver met een volle accu, maar de praktijk blijkt minder rooskleurig.

Erik Kouwenhoven 21-08-19, 05:00

Het Britse consumentenplatform WhatCar? testte twee varianten van de nieuwste Tesla Model 3 in de praktijk. De variant Standard Range Plus met een verondersteld rijbereik van 409 kilometer komt volgens de onderzoekers slechts 315 kilometer ver onder alledaagse omstandigheden. Het topmodel Performance, dat officieel 530 kilometer ver moet komen met volle accu's, strandt al na 384 kilometer.

De Tesla's worden, net als alle andere auto's, sinds kort getest volgens een meer realistische NEDC-testmethode (New European Driving Cycle). Maar ook die wijkt nog flink af van de praktijk, zo blijkt uit tests van de Engelse onderzoekers. Tesla's Model 3 valt daarmee overigens niet uit de toon bij de andere elektrische auto's die door WhatCar werden getest. Alle onderzochte modellen van alle merken reden een stuk minder kilometers met een opgeladen elektrische accu dan er officieel mee gereden zou moeten kunnen worden.

Lees ook
Tesla Model 3 als SUV: productie Model Y begint volgend jaar
Lees meer
Deze elektrische auto's komen in praktijk het verst (op willekeurige volgorde):
- Hyundai Kona Electric 39 kWh, 41.495 euro

Officieel bereik: 289 kilometer
Reëel bereik: 254 kilometer

- BMW i3, 41.994 euro

Officieel bereik: 310 kilometer
Reëel bereik: 265 kilometer

- Tesla Model 3 Standard Range Plus, 47.800 euro

Officieel bereik: 409 kilometer
Reëel bereik: 291 kilometer

- Audi e-tron, 84.100 euro

Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 315 kilometer

- Tesla Model S (75D), 83.420 euro

Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 328 kilometer

- Tesla Model X (100D), 117.820 euro

Officieel bereik: 560 kilometer
Reëel bereik: 375 kilometer

- Tesla Model 3 Performance, 63.990 euro

Officieel bereik: 530 kilometer
Reëel bereik: 384 kilometer

- Kia e-Niro, 42.510 euro

Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer

- Jaguar I-Pace, 81.810 euro

Officieel bereik: 470 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer

- Hyundai Kona Electric, 40.995 euro

Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 416 kilometer

www.ad.nl/auto/zo-ver-komt-de-elektri...
Bijlage:
voda
0
Walmart sues Tesla over solar panel fires at seven stores cnb.cx/31RRvLG

Walmart sues Tesla over solar panel fires at seven stores
After Elon Musk touts Tesla solar on Twitter, Walmart sues the electric vehicle and clean energy company over store rooftop panels that ignited.

cnbc.com
65
22:34 - 20 aug. 2019

www.iex.nl/Column/484195/BeursVandaag...
[verwijderd]
0
Bij een zuinig (rijdende) auto heeft gebruik van Airco en dergelijke meer invloed. De Koreanen hebben een efficiëntere airco bijvoorbeeld.
Wat ook niet helpt is meer dan noodzakelijk motorisch vermogen. Lastig niet per ongeluk te benutten zeker zonder uitvoerig cruise control gebruik.
thejaguar
0
kennelijk vatten niet alleen de auto's van tesla vlam, maar ook de zonnepanelen. een nieuwe rechtszaak, maar dat kan er nog wel bij, er lopen al duizenden rechtszaken tegen tesla. en vandaag op yahoofinance: tesla losing market share to european rivals. de tesla modellen x en s, waar het bedrijf nog wel iets op verdient itt de model 3, verliezen terrein aan jaguar en audi. allemaal berichten van 0-1 dag oud. maar de koers van het aandeel tesla gaat straks tegen de negatieve opening van de nasdaq in, gewoon vrolijk met 2% omhoog! logisch toch?
thejaguar
0
een kleine rectificatie van mijn kant: de nasdaq lijkt inmiddels licht positief te openen.
thejaguar
0
de koers van tesla gaat omhoog door een gerucht dat volkswagen een aandeel in tesla zou willen hebben. maar waarom zou volkswagen dat in godsnaam willen? volkswagen heeft inmiddels dan ook ontkend enige interesse in tesla te hebben. de koers kan dus weer omlaag zou je zeggen, maar nee, hij blijft wat hoger.
voda
0
Volkswagen ontkent interesse in belang Tesla

Gepubliceerd op 22 aug 2019 om 17:02 | Views: 130

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen heeft geen interesse om een belang in branchegenoot Tesla te nemen. De automaker liet dat weten na een bericht in het Duitse tijdschrift Manager Magazin. Daarin stond dat VW-topman Hubert Diess aandelen Tesla zou willen kopen om toegang te krijgen tot de accutechniek en de software van het Amerikaanse bedrijf.

Volgens Manager Magazin, dat zich baseert op ingewijden, zou Diess liever vandaag dan morgen instappen bij Tesla. Tesla-topman Elon Musk zou de toenaderingspogingen van de Duitser echter steeds hebben afgewezen.

Door de geruchten ging Tesla's aandeel in de zogeheten voorbeurshandel omhoog. Na de ontkenning van VW daalde de koers weer.

Volkswagen zet steeds meer in op elektrische auto's en wil af van het imago van de sjoemeldiesels dat nog altijd aan het bedrijf hangt. De Duitse automaker maakte daarom bekend binnenkort een aangepast logo en een nieuwe huisstijl te onthullen. Volgens het bedrijf is de nieuwe koers met elektrische auto's een nieuw begin.
[verwijderd]
0
quote:

thejaguar schreef op 22 augustus 2019 13:52:

kennelijk vatten niet alleen de auto's van tesla vlam, maar ook de zonnepanelen. een nieuwe rechtszaak, maar dat kan er nog wel bij, er lopen al duizenden rechtszaken tegen tesla. en vandaag op yahoofinance: tesla losing market share to european rivals. de tesla modellen x en s, waar het bedrijf nog wel iets op verdient itt de model 3, verliezen terrein aan jaguar en audi. allemaal berichten van 0-1 dag oud. maar de koers van het aandeel tesla gaat straks tegen de negatieve opening van de nasdaq in, gewoon vrolijk met 2% omhoog! logisch toch?
Dan moet je de verkoopdata van de I-pace en E-tron maar eens opzoeken, voordat je brult dat ze marktaandeel afnemen :)
Ook grappig dat je het incident van de zonnepanelen aanhaalt in hetzelfde berichtje. Waarom? ALLE E-trons zijn dit jaar teruggeroepen omdat de accu's serieus brandgevaar bevatten. Maar daar wordt natuurlijk geen woord over gerept :)
[verwijderd]
0
quote:

Topperke schreef op 22 augustus 2019 20:28:

[...]
Dan moet je de verkoopdata van de I-pace en E-tron maar eens opzoeken, voordat je brult dat ze marktaandeel afnemen :)
Ook grappig dat je het incident van de zonnepanelen aanhaalt in hetzelfde berichtje. Waarom? ALLE E-trons zijn dit jaar teruggeroepen omdat de accu's serieus brandgevaar bevatten. Maar daar wordt natuurlijk geen woord over gerept :)
Als Tesla eerst monopolist was met dure BEVs (zeg, $70-160K) en nu verkopen Jag en Audi er ook wat, is het marktaandeel dan niet per definitie lager dan 100%?
Bedenk je ook dat ze gewoon in staat zijn 28.000 van die Model S en X te bouwen, maar verkopen is een ander verhaal gebleken de laatste kwartalen.
thejaguar
3
topperke, ik zou gewoon die berichten op yahoofinance eens lezen, voordat je zo agressief te keer gaat. en berichten van andere serieuze media, en niet alleen tesla en musk napraat.
[verwijderd]
0
www.youtube.com/watch?v=NpqWV9y9REM
0:52
YTD USA, belangrijkste markt
Model 3 81.000 units
Model X 10.000 units
Model S 8.0000 units
E-tron 2.500 units
I-Pace 1.500 units

Ik zie de gigantische concurrentie niet echt. Harde data
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 23 augustus 2019 10:54:

[...]
Bedenk je ook dat ze gewoon in staat zijn 28.000 van die Model S en X te bouwen, maar verkopen is een ander verhaal gebleken de laatste kwartalen.
Denk niet dat ze er nog zoveel kunnen bouwen. Ze hebben de laatste maanden plaats vrijgemaakt in de Fremont factory om de model Y te gaan bouwen. Volgens mij een goede zet omdat inderdaad de sales van de S en X wat aan het slabakken zijn.
Gelukkige kost het bouwen van een model Y niet meer dan een 3, maar zijn de inkomsten wel $5K hoger.
fausto1
0
quote:

Topperke schreef op 25 augustus 2019 10:48:

[...]
Denk niet dat ze er nog zoveel kunnen bouwen. Ze hebben de laatste maanden plaats vrijgemaakt in de Fremont factory om de model Y te gaan bouwen. Volgens mij een goede zet omdat inderdaad de sales van de S en X wat aan het slabakken zijn.
Gelukkige kost het bouwen van een model Y niet meer dan een 3, maar zijn de inkomsten wel $5K hoger.
Er is nog niet 1 model Y gebouwd, dus dit is nergens op gebaseerd. Gewoon napraten van Tesla. Denk eens zelf na en wees eens kritisch.

Gelukkig gaat de koers goed omlaag..
voda
0
Tesla doet onderzoek naar nieuwe fabriek in Duitsland - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 211,39 -10,73 -4,83 % NASDAQ
Tesla Inc
193,50 0,96 0,50 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN) Tesla wil mogelijk een fabriek bouwen in het Duitse Noordrijn-Westfalen en is al met wat inspecties begonnen. Dit schreef Rheinische Post afgelopen weekend.

CEO Elon Musk liet vorig jaar al weten dat Duitsland de eerste keuze zou zijn voor de bouw van een nieuwe Gigafabriek. "De Duits-Franse grens is een logische plek, in de buurt van de Benelux-landen", zei Musk toen.

Tesla zou ook naar de deelstaat Nedersaksen kijken, die grenst aan Nederland.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
boem!
0
Ik verbaas mij over het diep gewortelde vertrouwen bij bears als Jaguar en Fausto dat Tesla geen enkele kans maakt om te overleven.

Men roept beiden terecht op om Tesla kritisch te volgen door beide kanten van het verhaal serieus tot zich te nemen

Beiden benaderen Tesla als autofabrikant en zijn er nog steeds van overtuigd, dat Tesla daar niets te zoeken heeft omdat de traditionele autofabrikanten in dat spel veel meer ervaring hebben.

Het feit dat Tesla al twee belangrijke stappen heeft gezet om als disruptor van deze bedrijfstak geklassificeerd te kunnen worden wordt IMHO wel erg magertjes fostered door het benoemen van twee Teslakillers die die benaming op grond van tot dusver behaalde resultaten zeker niet mogen dragen.

Objectief gesproken kan je zeggen dat Tesla de EV op de kaart heeft gezet en dat zij bewezen hebben om dat ook waar te maken in massaproductie.

Objectief gesproken is er tot op heden volstrekte onduidelijkheid of men farmers ook een noodzakelijk positief rendement kan behalen.

Zelf ben ik er nog niet uit of ik Tesla moet beoordelen als OEM of als High-Tech maar indien ik het beoordeel als OEM zie ik evenveel Pro's als Contra's.

Contra's:
Geleverde financiele prestaties op dat gebied tot op heden.
Prijsdruk op ASP door verschuiving in verkoopmix welke nog eens ondersteund wordt door de wil om Tesla's bereikbaar te maken voor de massa.
Mogelijkheid om in een recessie te beginnen door het opvoeren van de spanning in het handelsconflict.

Pro's:
De wind in de rug die Tesla voelt doordat overheden nadrukkelijk hebben gekozen voor RV ten nadele van ICE.
De kostenvoordelen die te behalen zijn door de productiefaciliteit in China.
De mindere exposure in het oplopende handelsconflict in China.
De introductie van nieuwe modellen waarvoor de Cash-flow al grotendeels geregeld is.

Om te bepalen of Tesla als grote verliezaar dan wel als winnaar uit de strijd komt om de status van gerespecteerd OEM te verkrijgen kan pas worden gegeven indien er duidelijkheid wordt verkregen over haar winstgevendheid.

Om meer kans te maken op een goede inschatting hiervan is kennis nemen van beide visies onontbeerlijk.

[verwijderd]
0
quote:

Topperke schreef op 25 augustus 2019 10:48:

[...]
Denk niet dat ze er nog zoveel kunnen bouwen. Ze hebben de laatste maanden plaats vrijgemaakt in de Fremont factory om de model Y te gaan bouwen. Volgens mij een goede zet omdat inderdaad de sales van de S en X wat aan het slabakken zijn.
Gelukkige kost het bouwen van een model Y niet meer dan een 3, maar zijn de inkomsten wel $5K hoger.
Ze hebben toch gewoon de night shift geschrapt bij gebrek aan verkopen? Tesla staat er niet bepaald om bekend om mensen op wachtgeld te houden in afwachting van meer werk...
Graag een linkje naar een overtuigend stuk dat ze echt fysieke ruimte gemaakt hebben, een S/X lijn minder ofzo.
Schiet trouwens lekker op, capaciteit voor S/X die dik winstgevend (kunnen) zijn voor een nieuw budget modelletje waar dat niet echt zo'n vaart loopt na ruim 2 jaar Model 3.
De Model 3 gemaakt mid-2017 ligt technologisch nog steeds mijlen voor op Model S en X, ook de gehypte nieuwe "Raven" update. Niet zo heel raar dat kopers liever een 3 kopen dan een S/X. Bijna niemand koopt zo'n wagen cash en de maandelijkse besparing is meer dan welkom.

Porsche reed met de Taycan op Nardo bijn 3500 km in 24 uur. Met de aankomende Supercharger V3 kan de Model 3 uit 2017 dat ook zo ongeveer, een beetje zuiniger, een beetje minder (op)laadvermogen.
Model S Long Range, kost het dubbele, geen schijn van kans.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -0,090 (-0,06%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 556.272
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront