Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Mr sponge
0
Ik ben erg benieuwd naar de Q3 productie cijfers. Raar maar waar. Ik denk dat Tesla de verwachtingen gaat overtreffen. Er is echt extreem veel activiteit rond de locaties in Tilburg in de afgelopen paar weken. Veel meer dan in voorgaande kwartalen. Of er is geen vraag meer in Amerika en sparen ze de vraag in China op. Of ze hebben de productie opgeschroefd. Ik weet het niet. Maar ik krijg echt de indruk dat er veel auto's worden afgeleverd. Zo staan er een paar honderd auto's een paar dagen later is alles weer weg. En dat herhaalt zich in een hoog tempo. Normaal gesproken gaat dat in een veel lager tempo.
Ik zit te denken aan een speculatieve long positie. Die ik dan tussen de productiecijfers en de financiele resultaten ga omzetten in een short positie.
Maar misschien kan ik beter gewoon niets doen. Ik kijk het nog even aan....
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 12 september 2019 21:11:

Ik ben erg benieuwd naar de Q3 productie cijfers. Raar maar waar. Ik denk dat Tesla de verwachtingen gaat overtreffen. Er is echt extreem veel activiteit rond de locaties in Tilburg in de afgelopen paar weken. Veel meer dan in voorgaande kwartalen. Of er is geen vraag meer in Amerika en sparen ze de vraag in China op. Of ze hebben de productie opgeschroefd. Ik weet het niet. Maar ik krijg echt de indruk dat er veel auto's worden afgeleverd. Zo staan er een paar honderd auto's een paar dagen later is alles weer weg. En dat herhaalt zich in een hoog tempo. Normaal gesproken gaat dat in een veel lager tempo.
Ik zit te denken aan een speculatieve long positie. Die ik dan tussen de productiecijfers en de financiele resultaten ga omzetten in een short positie.
Maar misschien kan ik beter gewoon niets doen. Ik kijk het nog even aan....
Goede info.
Voor welke landen loopt de handel nu door Tilburg? Niet bijvoorbeeld ook GB toevallig? Die zijn pas net met Model 3 gezegend, liepen een volle tweee jaar achter op de VS.
Tesla heeft een bijzonder uitleverschema. Zo'n Model 3 wordt jaren gehypt en dan een een tijd bij Europa weggehouden. Dus de opgespaarde klanten zijn er meer dan aan toe zodra ze mogen bestellen.
De verkoop in de VS/CA werd als "vraag" bestempeld maar was meer een soort van uithongering. En verzadiging kan ook zelfs in die markt gebeuren, zeker met een hoger dan beloofde instapprijs (die niet iedereen hier schokkeerde).

We kunnen niet zeggen dat Jaguar en Audi nou zon geweldige deuk slaan in de vraag naar Tesla. Wel zie ik mensen dolblij zijn met hun Hyundai of Kia. Niet dat die nu even een miljoen BEVs de markt in douwen dit jaar.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 13 september 2019 09:45:

[...]
Goede info.
Voor welke landen loopt de handel nu door Tilburg? Niet bijvoorbeeld ook GB toevallig? Die zijn pas net met Model 3 gezegend, liepen een volle tweee jaar achter op de VS.
Tesla heeft een bijzonder uitleverschema. Zo'n Model 3 wordt jaren gehypt en dan een een tijd bij Europa weggehouden. Dus de opgespaarde klanten zijn er meer dan aan toe zodra ze mogen bestellen.
De verkoop in de VS/CA werd als "vraag" bestempeld maar was meer een soort van uithongering. En verzadiging kan ook zelfs in die markt gebeuren, zeker met een hoger dan beloofde instapprijs (die niet iedereen hier schokkeerde).

We kunnen niet zeggen dat Jaguar en Audi nou zon geweldige deuk slaan in de vraag naar Tesla. Wel zie ik mensen dolblij zijn met hun Hyundai of Kia. Niet dat die nu even een miljoen BEVs de markt in douwen dit jaar.
Wat ook erg opvallend is, is dat er nu een veel grotere mix van kleuren is. Voorgaande kwartalen waren het bijna alleen maar zwarte Model 3's.

Al blijf ik het een lelijke auto vinden. De neus is te laag of het dak te hoog. Het is niet mijn smaak in ieder geval. (al zou ik als zakelijke rijder ook een Model 3 nemen hoor! Dat dan weer wel..)
Prive zou ik er zeker geen kopen. Je gaat toch geen 60K uitgeven aan een massa product? Voor zo'n prijs wil je wel iets exclusievers lijkt mij.
In nederland rijd het gros van de Teslarijders een Tesla voor de bijtelling. Dat hij elektrisch is maakt de zakelijke rijder niets uit.
[verwijderd]
0
Wel een mooie bonus om je met lagere bijtelling toch beter te voelen dan een ander:-D

Voor €50K heb je een prima Model 3, hoewel je tegens roest en slechte lak moet kunnen :-)
Maar inderdaad, in NL zijn hippies veelal niet rijk genoeg voor zelfs het instapmodel. Overigens hoorde ik dat de standaardkleur van zwart naar wit ging veranderen.
Ze maken die dingen batchmatig en dus kan best zijn ze dat voor NL een paar duizend zwarte beschikbaar hadden. Kopers kunnen dan kiezen of kopen. Mooie kleuren eerst van de Dual Motor uitvoering, wellicht?
Een BMW or Mercedes van die prijs is nou ook niet bepaald een handgeschilderde Picasso of Warhol, maar het is zo dat Tesla maar 3 wagens heeft en dan nog vooral die ene maakt.
Tot Maart had ik nog nooit een Model 3 gezien, nu zie ik ze al vaker dan Model S.
Mr sponge
1
Kijk het is niet voor niets dat Nederland een van de grootste afzetmarkten in Europa is voor Tesla.
Dat heeft gewoon met de bijtelling te maken. In de landen waar er flinke subsidies worden gegeven worden de Tesla's goed verkocht. In de andere landen slechts mondjesmaat. In Nederland is het weer een mooie mogelijkheid om het bedrijfsleven/de zakelijke rijder te spekken.
Ze kunnen dat geld beter steken in beter openbaar vervoer en groene energie. En rondwegen voorzien van een groene golf zodat auto's minder hoeven te starten/stoppen. Daar valt met een beperkt budget nog veel winst te behalen voor het milieu. Die paar Tesla's gaan het verschil niet maken. Vooral niet als je de stroom gaat opwekken met een gas of kolencentrale...
[verwijderd]
0
Een staatsbedrijf dat een concurrent vormt op het gebied van elektrificatie zie ik wel zitten. Van de plank tech inkopen/doorontwikkelen en ombouwkits klussen voor bestaande wagens, naar kleine accu BEV of PHEV. Bruut minder uitstoot (althans op de weg). De commercie doet het niet, die willen alleen prima ICE wagens vervangen door hagelnieuwe BEVs met zo'n grote accu als de eerste kopers maar kunnen veroorloven.
Hoeveel CO2 (niet dat dat mij boeit) zou je kunnen wegnemen met een intiële investering van een miljard en daarna non-profit aanbieden van ombouwkits en inbouw? Vroeger had je die LPG intallaties nu tijd voor accu add-ons.
Koper van de kit bespaart meteen op de bijtelling/wegenbelasting en daarnaast een leuk bedrag per maand aan energie. Mag ineens weer over de grachten scheuren, dichter bij de winkels parkeren, etc.
Margin Call
0
Reuters:
[…]
Now, Ford and GM are racing to design radical new takes on their most profitable models, replacing petroleum-fueled engines with batteries in a bid to outflank Tesla Inc’s plan to eclipse their brands. Ford’s F-150 pickup and GM’s Chevrolet Silverado are the top selling vehicles in the U.S. market.
[…]
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 14 september 2019 16:40:

Voor wie mocht denken dat VW maar wat roeptoetert en doet:
www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU
ID fabriek Zwickau.
De fabriek moet nog grotendeels worden omgebouwd en daar is 400 miljoen voor vrijgemaakt. Ik kan dit alleen maar aanmoedigen en dit zal de overstap naar ev's ten goede komen! Met slechts 2% van de wereldmarkt zijn de ontwikkelingen hard nodig.

boem!
0
quote:

Skater schreef op 14 september 2019 16:40:

Voor wie mocht denken dat VW maar wat roeptoetert en doet:
www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU
ID fabriek Zwickau.
Leg de verkeerde mensen niet de verkeerde uitspraken in de mond.
Ik ga er vanuit dat VW serieus werk maakt om een rol te spelen in het nieuwe EV tijdperk en helemaal niet op de rem staat. Haar R&D budget van 30 miljard zegt genoeg.

Ik hoop alleen dat zij meer voortgang kunnen laten zien bij de introductie van haar car voor de massa de i3 dan haar dochter Porsche dat heeft getoond met haar premium car.
Porsche kon ondanks haar budget van 6 miljard tenauwernood een EV op de weg brengen die zich kan meten met een 7 jaar oude model S. Terwijl je mocht verwachten dat zij extra voordeel zou hebben van de kennis die voorhanden is bij haar deelneming in MITRAC(15%). Dat dit superpremium bedrijf geen kant en klare oplossing biedt voor "gewone" auto's was al langer duidelijk gezien het prijskaartje van 2 mio per wagen maar dat er zo weinig gebruikt kan worden in premium cars geeft te denken over het nut van de deelneming in dit bedrijf voor de massa productie
[verwijderd]
0
Hoe krijg je het in je hoofd te denken dat Porsche zou willen dat Taycan andere cijfers zou laten zou, lang voor ze in staat zijn al hun productie om te zetten naar BEV? Taycan is een iets kleinere Panamera, maar ze willen (moeten) de meeste Panamera's van vorig jaar weer verkopen, anders zijn er problemen. Het mag niet meer 911 verkopen opleveren, etc.
Waarom zou 6 miljard nu op zijn en het ultieme dat het opbracht is de eerste Taycan die besteld kan worden?
boem!
0
Ik denk inderdaad dat het de oude OEM's er alles aan was gelegen om hun vervuilende ICE's te verdedigen met alles wat in hun macht lag.
Dat men daarom te weinig aandacht besteedde aan het nieuwe fenomeen te weten EV's mag dan plausibel lijken uit verdedigingsoogpunt je kan het ook opvatten als een verkeerde inschatting van de mogelijkheden van diezelfde EV.

Ik kom voor mijzelf steeds meer tot de tweede variant: volstrekte onderschatting van wat de markt vraagt met daarnaast onderschatting van de kleine nieuwkomer in de wereld van OEM's die ondertussen een reeele voorsprong heeft opgebouwd met haar EV-technologie.

Jij kan toch niet echt menen dat Porsche de handrem heeft aangetrokken in haar ontwikkeling van haar EV. Zij kwamen nl trots vertellen dat zij in staat waren de prestaties van alle EV's inclusief de S verre te overtreffen. Het is dan sneu voor Porsche om te ervaren, dat Tesla aangeeft verder te zijn in haar ontwikkeling en dat men binnen een jaar haar nieuwe techniek voor superauto's op de markt zal brengen waardoor die voorsprong minimaal behouden blijft.

Het gaat echter niet over deze bovenmodale auto's, het gaat erom of Tesla en/of andere OEM's in staat zijn geld te verdienen aan productie van EV's voor de massa. EV's zullen een prominente plaats in gaan nemen binnen de auto sector tot op heden is er nog geen OEM geweest die daar een redelijk rendement op kon maken. Jij geeft aan dat je grote vraagtekens zet bij de vraag of Tesla in staat is dat op termijn in te vullen en daar ondersteun ik je in echter indien ik naar de door jou zo geprezen OEM's kijk kan ik slechts constateren dat zij nog steeds op grote achterstand staan tov diezelfde Tesla en een veel groter gevaar lopen.
voda
0
Tesla maakt zich op om Porsche Taycan te verslaan op Nordschleife

Bij het Duitse circuit Nürburgring is een heel circus van autofabrikant Tesla neergestreken. Een mobiele garage, crew van verschillende techneuten, een ervaren coureur én een Tesla Model S bevinden zich al enkele dagen in de nabijheid van het circuit met als doel daar de Porsche Taycan te verslaan op de Nordschleife.

Erik Kouwenhoven 14-09-19, 06:00 Laatste update: 09:36

Tesla wil de strijd met Porsche aangaan met Model S P 100 D+ dat is voorzien van uitgebouwde wielkasten, achterspoiler, drie motoren en een supersnelle ‘Plaid’-modus. Geen standaardmodel dus. Volgens Elon Musk, baas van Tesla, gaat het hier om een zevenzitter. De auto is voorzien van maar liefst drie motoren - twee achter, één voor. Het totale vermogen is niet bekend, maar het feit dat achterop Tesla Model S P 100D+ staat, betekent ongetwijfeld dat er meer vermogen beschikbaar is dan in de ‘standaard’ P 100 D.

Lees ook
Tesla rijdt recordtijd op circuit met Model S

Omwonenden van de Nordschleife klagen ondertussen steen en been vanwege de herrie die Tesla produceert met de nieuwe Model S recordwagen. De klachten gaan niet eens over het motorgeluid van de Tesla zelf, maar over de gigantische dieselgenerator die dag en nacht draait om de Tesla van stroom te voorzien. En het einde van de overlast is nog niet in zicht. Het Tesla-circus blijft nog minimaal drie weken aanwezig op de Nordschleife.

Tesla Model S P 100 D+. © Auto Motor und Sport

Testrondes
Inmiddels heeft de auto er al verschillende (test)rondjes opzitten op het parcours. Tijdens deze testronden zat niet ex-Formule 1 coureur Nico Rosberg achter het stuur, maar Thomas Mutsch, VLN-coureur en Nordschleife-expert. De komende weken staan er dagelijks oefensessies gepland met uiteindelijk op woensdag 18 september een langere sessie. Mogelijk wordt dat de dag waarop een recordpoging wordt gedaan om de Taycan van de troon te stoten.

Tesla Model S P100 D+. © Auto Motor und Sport

Ronderecord
De Tesla Model S verbrak eerder deze week al een ronderecord in de Verenigde Staten. Op het circuit van Laguna Seca in Californië legde het model een ronde af in een tijd van 1.36.55 minuten - een record voor vierdeurs sedans. Daarmee versloeg de Tesla ook modellen met zeer sterke benzinemotoren.

De Tesla staat op een compleet nieuw chassis en krijgt een ‘Plaid’-aandrijflijn. Deze term is afgeleid van de film ‘Spaceballs’ en is naar verluidt de overtreffende trap van de 'Ludicrous’-stand. De Model S, X en de Roadster krijgen de aandrijving wel, de Model 3 en Model Y niet. De recordauto van de Nordschleife heeft nog meer wijzigingen. Een rolkooi bijvoorbeeld en andere wielen met enorm plakkerige Michelin Cup 2 R banden.

Bekijk hieronder de beelden van de eerste elektrische Porsche:

www.ad.nl/auto/tesla-maakt-zich-op-om...
Bijlage:
[verwijderd]
0
Geen rem op de ontwikkeling, maar met scalpel afgestemd om te passen in de catalogus. Of, zo goed als nog verantwoordelijk is met duizenden Panamera's te verkopen de komende jaren.
En een prijsoorlog zie ik Porsche niet aan meedoen. Hoeven ze niet. Mogen ze wellicht niet.
[verwijderd]
0
Porsche had 10% in Rimac, nu verhoogd naar 15,5%.
Puur een investering met winstoogmerk of willen ze meer dan eerst gepland toch weer de wachtrij voorbij piepen?
Rimac heeft het druk. 10 jaar geleden was het gewoon een kerel met omgebouwde BMW EV. Nu zijn ze het epicentrum van elektrificatie in automotive en e(bike)mobility.
Niet alleen merken die wat laks waren in hun eigen ontwikkeling, nee branche-breed heeft men bij Rimac aangeklopt. Waarom een miljard investeren als je de kennis en engineering voor tientallen/honderden miljoenen "van de plank" kunt trekken bij Rimac?

Voorbeeldje van de invloed van Rimac op de Porsche Taycan: een 2-speed bak op de achtermotor. Toen Tesla de Roadster ontwikkelde was dat hun geprefereerde oplossing. Niet teveel hitteontwikkeling op hoge snelheid (toeren), genoeg koppel op lage snelheden. Tesla en toeleveranciers kregen het niet voor elkaar, Tesla ging er bijna aan tenonder. Rimac lukte het wel. Toegepast in hun eerste supercar, en de tweede die er nu aan komt, basis ook voor de eerste eerste Pininfarina auto.

Ik denk dat het een goed teken is dat Porsche (VAG) doorpakt. Misschien was het altijd gepland in stapjes te participeren (bedelen), misschien is de scope verbreed of versneld. In ieder geval, Rimac gets sh!t done. Ze doen veel meer voor merken dan ze openbaar kunnen maken. Ook voor Aziatische klanten en Mercedes.
boem!
0
Porsche behaalt al jaren omzet van ca 100 mio met een negatief resultaat.

En wat zou Porsche niet mogen, van wie?

Je staat denk ik redelijk op het verkeerde been met je plaatsbepaling van Porsche. Porsche is een investeringsfonds met een zeer slechte spreiding.
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 16 september 2019 11:58:

Porsche behaalt al jaren omzet van ca 100 mio met een negatief resultaat.

En wat zou Porsche niet mogen, van wie?

Je staat denk ik redelijk op het verkeerde been met je plaatsbepaling van Porsche. Porsche is een investeringsfonds met een zeer slechte spreiding.
Ik zie 25,78 miljard in 2018 met netto verliesje.

Het dient geen enkel legacy merk, ook niet onder de VW koepel, als één van hen een wagen zou lanceren die op alle vlakken beter is dan vergelijkbare ICEVs met vergelijkbare of lagere prijs. Zelfmoord, waarom zou je? Alleen om anderen mee te nemen?

Bugatti mocht in het Veyron tijdperk veel verlies maken. Niet zo slim om Taycan te goed en te goedkoop te maken. Er is geen prijs mee te winnen.
boem!
0
@Skater. Een omzet van 26 miljard is fors maar wordt behaald doordat Porsche de grootaandeelhouder is van VW. Of dacht je dat zij die omzet hebben behaald met de verkoop aan Porsches. Het zijn up-end cars geen supercars
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 16 september 2019 16:13:

@Skater. Een omzet van 26 miljard is fors maar wordt behaald doordat Porsche de grootaandeelhouder is van VW. Of dacht je dat zij die omzet hebben behaald met de verkoop aan Porsches. Het zijn up-end cars geen supercars
2018: 256,255 vehicles
Wat kostten ze gemiddeld, denk je?
Met een ton kom je op bijna 26 miljard.
boem!
0
Ik geef volmondig toe, dat Porsche inderdaad 25 miljard aan omzet heeft gescoord met haar verkopen op dat punt heb jij 100% gelijk.

Dat Porsche daar geen positief resultaat mee wist te scoren en dat je Porsche meer moet zien als een investeringsvehicel met zeer beperkte spreiding(VW) blijft evenwel staan.
Porsche is voor het uitoefenen van haar hobby te weten het maken van sportscar en het behouden van haar comtinuiteit volledig afhankelijk van de resultaten die haar belang in VW maakt

IK denk dat we weer genoeg uitstapjes hebben gemaakt op dit Tesla forum, de uitdagingen waar zij voor staan zijn niet mals en hoe de concurrentie het ervan afbrengt is slechts van ondergeschikt belang.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,100
Laag 148,700
Volume 96.098.830
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront