AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - Oktober 2019

1.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

rene66 schreef op 11 oktober 2019 22:33:

[...]Hartelijk bedankt voor het sturen van de mail naar de AFM, elke mail kan helpen. Ik heb vorig weekend hier ook een flink aantal berichten op het forum over geplaatst. Ook al zouden de shorters op dit moment handelen binnen de regels, dan moeten gewoon de regels worden aangepast. Maar eerlijk gezegd heb ik echt het idee dat er een falend toezicht is. Ik heb inmiddels van het FD wel bericht gehad dat ze mijn mail ten aanzien van shorters zeer interessant vinden en bekijken of er aandacht aan kan worden besteed in een artikel.
WEEWOOWEEWOO HUILBABY ALARM
rene66
0
quote:

Derealiteit schreef op 11 oktober 2019 20:59:

www.iex.nl/Nieuws/ANP-111019-368/VS-e...

Hopelijk maandag verdere stijging
Je zou maandag op een stijging kunnen rekenen als er geen prijsmanipulaties plaatsvinden. Het begint erop te lijken dat de shorters verkeerd hebben gegokt mbt de handelsdeal, die lijkt er dus wel te komen.

Het is nog wel een heel proces waar wij door heen moeten. Ik zat net te kijken naar Trump bij Yahoo Finance en die klonk heel positief. Fase 1 moet nog wel goed worden uitgewerkt. Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat er een mondelinge deal is voor fase 1, daarna komt er ook nog een fase 2 en wellicht misschien nog een fase 3. Je zou echter mogen verwachten dat de shorters toch worden uitgerookt door nieuwe grote aandeelhouders de komende maanden.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
3
Zie hieronder een linkje naar het YouTube-kanaal van Corning incorporated. Een glasspecialist die nieuwe glas-technieken ontwikkelt:

www.youtube.com/user/CorningIncorpora...

Ik vind het een mooi voorbeeld van hoe je je als industrieel bedrijf mooi aan de wereld kan tonen, fantasie bij je producten kan creëren en laten zien aan de wereld hoe trots je bent op hetgeen je maakt.

Zie bijvoorbeeld ook deze filmpjes:

www.youtube.com/watch?v=12OSBJwogFc
www.youtube.com/watch?v=13B5K_lAabw

Wel met 2 TV-bekenden, maar het is geweldige reclame. Ik wil echt per direct aandelen kopen (weet niet eens of dat kan hoor), maar ik wil bij dat bedrijf betrokken zijn. Kijk uit naar hun ontwikkelingen en vorderingen. Ook al weet ik niets van hun financiën e.d.

Ik mis bovenstaande heel erg bij AMG. Laat toch eens zien aan de wereld wat je wel niet allemaal doet, voor al die industrieën, hoe je bijdraagt, laat je medewerkers praten over welk geweldig werk ze hebben en laat zien hoeveel passie ze hebben, een passie die het bedrijf ondersteunt, aanmoedigt, de ruimte geeft, om tot nieuwe ontwikkelingen te komen en verder te gaan.

En ja, AMG T leent zich hier misschien iets meer voor, maar ook de rest van AMG herbergt zeker vele ontwikkelingen en ze dragen bij op velen vlakken. Maak het toch eens zichtbaar.

Maar goed, het is aan dovemansoren gericht vrees ik. AMG wil onzichtbaar zijn, zo min mogelijk laten zien, zo min mogelijk delen, en alleen soms middels wat cijfers in contact treden met de wereld. Ik mis de bevlogenheid, de passie, in hoe ze zichzelf presenteren. Ik weet zeker dat deze er is, het is zo zonde dat ze deze niet met de wereld delen, zodat we ervan kunnen meegenieten. Aandelen zijn niet meer wat cijfertjes in de krant aan het einde van de dag. Ook als bedrijf koet je aandeelhouders aan je zien te binden, en dat doe je volgens mij door deze te betrekken bij wat er binnen het bedrijf plaatsvindt. Helaas publiceert AMG slechts cijfertjes en soms een PB, als het echt moet en niet anders kan. Wanneer het niet wettelijk had gemoeten had AMG denk ik de afgelopen weken niets van zich laten horen.

Ik mis dit aspect zo bij AMG. En ik voel gewoon hoe mij dat als aandeelhouder minder betrokken maakt en dat je daardoor mogelijk ook minder bereid bent om eens wat tegenvallers te accepteren en eerder tot verkopen overgaat.

De corporate marketing van AMG vind ik echt niet meer van deze tijd. Al moet ik zeggen dat ze wel een mooie website hebben, dat dan weer wel. En iets van dit alles aan de communicatieafdeling van AMG melden, dovemansoren....
peter_36
0
quote:

Clowns n Animals schreef op 11 oktober 2019 22:40:

[...]

WEEWOOWEEWOO HUILBABY ALARM
Its all in the name... :)
Deventenaarforever
1
Om de moed er maar weer eens in te houden.

Redactie -vrijdag, 11 oktober 2019

Uitgelicht: herstel voor AMG

AMG Advanced Metallurgical Group heeft afgelopen week een herstel ingezet, onder meer na positieve ontwikkelingen op het handelsfront. Het aandeel sloot vrijdag op 23,94 euro, hetgeen op weekbasis een winst betekende van ruim 14 procent.

Het aandeel gaat al lange tijd gebukt onder het handelsconflict tussen China en de Verenigde Staten. Afgelopen week kwamen er hoopvolle berichten van het politieke front, hetgeen AMG in de kaart speelde. De Amerikaanse president Donald Trump bevestigde dat zou spreken met de Chinese vicepremier Liu He en dat de onderhandelingen met de Chinese delegatie in Washington positief verlopen.

Verder was er ook bedrijfsspecifiek nieuws, waarbij vooral de joint venture met Shell Catalysts & Technologies opviel. AMG gaat met Shell een joint venture aan om een langdurige duurzame oplossing te bieden voor het terughalen en recyclen van gebruikte katalysatoren.

Volgens beide partijen zullen olieraffinaderijen profiteren van de gecombineerde technische mogelijkheden en middelen door de risico's en kosten van het transport en afvoeren van gebruikte katalysatoren weg te nemen. Bovendien neemt hierdoor de behoefte aan stortplaatsen af. Volgens ING is de joint venture positief voor het beleggerssentiment, omdat het groeimogelijkheden biedt voor AMG Vanadium buiten Noord-Amerika en het de recyclingtechnologie van AMG erkent.

Ook analist Paul Weeteling van IEX Group stelde dat het initiatief veel potentie heeft. "Voor AMG biedt deze stap een stukje extra potentie die er tot dusver niet was. Een partner als Shell geeft de mogelijkheid sneller op te schalen dankzij de kapitaalkracht en het netwerk van het bedrijf", aldus de analist.

Volgens Weeteling zit AMG in de 'sweet spot' als het gaat om speciale metalen die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen. "Het is wachten op een nieuwe upcycle in de prijzen van deze metalen, waardoor de resultaten van AMG aanzienlijk zullen verbeteren."

ING voorspelt een stijging van het bedrijfsresultaat (EBITDA) met meer dan 300 miljoen dollar binnen vijf jaar, "zelfs zonder prijsopleving", aldus analist Stijn Demeester. Daarbij wordt de groei gedreven door sterke prestaties bij de vanadium-divisie en expansie in lithium.

Terwijl de resultaten in de tweede helft van 2019 nog steeds het effect van de lagere ferrovanadium-prijzen zullen voelen, ziet de analist veel positieve stimuli voor de koers van het aandeel, waaronder de nieuwsstroom over de samenwerking met Royal Dutch Shell op het vlak van vanadium, de goedkeuring voor Lithium Chemicals en de vooruitzichten die AMG hiervoor geeft, hogere afzetprijzen, nieuwe groeiplannen en de waarde die wordt vrijgemaakt als het tot een afsplitsing van de divisie Technologies komt. ING hanteert een koopadvies en een koersdoel van 35,00 euro voor AMG.

Verder nam AMG afgelopen week het Amerikaanse bedrijf International Specialty Alloys (ISA) over van Kennametal. Financiële details werden niet gemeld. ISA is een toonaangevende producent van legeringen voor de ruimtevaartmarkt. Analist Demeester stelde dat naast een positieversteviging in de ruimtevaartmarkt, de acquisitie ook impact heeft op het technologisch segment van AMG, dat mogelijk wordt afgesplitst middels een eigen beursnotering.
stockholder
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 11 oktober 2019 22:02:

Even kleine opsomming:
- 10% eigen aandelen ingekocht
- JV Shell
- Deal Glencore
- Overname
- eerste stapje handelsdeal China/VS
- V-prijs die nog niet echt herstelt
- kleine short afname

Wat er nog komen gaat:
- Q3-cijfers (als deze niet al te erg tegenvallen kan het teken zijn van beginnend herstel)
- Mogelijke splitsing AMG T
- toelichting deals/overname en hoe deze op elkaar inspelen
- herstel/daling V-prijs
- short afbouw/toename

Om eerlijk te zijn vind ik het moeilijk in te schatten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Het belangrijkste lijkt toch te zijn dat de resultaten nu gaan bewijzen dat de genomen stappen ook daadwerkelijk de juiste keuzes zijn voor AMG. Totdat dit bewezen is vindt er denk ik ook nog geen splitsing plaats. AMG moet ook substantieel genoeg zijn om gezond op eigen benen te staan zonder het vangnet van AMG T.

stockholder
0
Voldoende argumenten voor mij om bij bv het verdere ineen drukken van de koers, nog wat bij te kopen. Toekomst ziet er gewoon goed uit.
Just lucky
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 11 oktober 2019 20:23:

[...]

Nagenoeg nooit heeft een analist het over shorters, dat was ook zo verfrissend aan het artikel dat gisteren hier werd gedeeld. 21-30% short, en dat werd met de recente ontwikkelingen als positief omschreven.

Ga even zoeken...
Dat is nogal logisch, iets wat je niet begrijpt, daar praat je meestal niet over.
NLvalue
1
quote:

Lamsrust schreef op 11 oktober 2019 00:01:

[...]

“With Glencore we avoid being caught out with an inventory exposure that is subject to price risk,” says Steve Hanke, chairman AMG’s supervisory board, and a professor of applied economics at Johns Hopkins University.

Dit is een zeer belangrijke opmerking van de RvC voorzitter die niet helemaal helder uit het persbericht komt. Deal met Glencore lijkt namelijk te impliceren dat de vanadiumproductie reeds verkocht is zodra deze uit het productieproces komt, zodat deze niet meer als voorraad wordt geboekt. Geen prijsrisico meer, doch ook geen werkkapitaal beslag. Dit zou impliceren dat van de huidige voorraad van USD 260 miljoen een heel groot deel in cash kan worden omgezet waardoor de netto schuldpositie fors daalt. Deze cash vrijval is vermoedelijk deels ingezet voor de recente acquisitie.

Waarschijnlijk wordt over deze deals bij Q3 meer verteld, doch deze uitspraak van de RvC voorman duidt erop dat de deals nog wel wat positiever lijken te zijn dan waarvan we nu op basis van de persberichten kunnen uitgaan.
Nuttige info Lamsrust.

Wel verrast het me dat de voorzitter RvC zich uitlaat over deze deal. De enige reden daarvoor zou zijn dat hij dat doet vanuit zijn statutaire verantwoordelijkheid “bewaken continuïteit vd onderneming”. Hetgeen erop zou kunnen wijzen dat a) er in de markt zorgen waren daaromtrent, of b) ze de CEO met zachte hand hebben moeten dwingen om een contract manufacturing deal te sluiten ( minder risico, maar ook minder toekomstige winst”)
Lamsrust
0
quote:

NLvalue schreef op 12 oktober 2019 13:22:

[...]

Nuttige info Lamsrust.

Wel verrast het me dat de voorzitter RvC zich uitlaat over deze deal. De enige reden daarvoor zou zijn dat hij dat doet vanuit zijn statutaire verantwoordelijkheid “bewaken continuïteit vd onderneming”. Hetgeen erop zou kunnen wijzen dat a) er in de markt zorgen waren daaromtrent, of b) ze de CEO met zachte hand hebben moeten dwingen om een contract manufacturing deal te sluiten ( minder risico, maar ook minder toekomstige winst”)
Ik haal mijn quote uit een artikel in Forbes. RvC voorzitter zal door een journalist benaderd zijn om een toelichting en heeft dit toen waarschijnlijk gezegd. Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Overigens is geen sprake van CM doch louter van een pre verkoop van de resterende productie.

Hopenlijk komt er bij de Q3 cijfers meer duidelijkheid over deze deal en m.n. of de runrate EBITDA vanaf 1.1.2020 door deze deal nog steeds EUR 150 mln bedraagt. Inmiddels vermoedelijk meer tgv de recente acquisitie voor de technologies afdeling.
DeZwarteRidder
1
quote:

Lamsrust schreef op 12 oktober 2019 18:48:

[...]

Ik haal mijn quote uit een artikel in Forbes. RvC voorzitter zal door een journalist benaderd zijn om een toelichting en heeft dit toen waarschijnlijk gezegd. Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Overigens is geen sprake van CM doch louter van een pre verkoop van de resterende productie.

Hopenlijk komt er bij de Q3 cijfers meer duidelijkheid over deze deal en m.n. of de runrate EBITDA vanaf 1.1.2020 door deze deal nog steeds EUR 150 mln bedraagt. Inmiddels vermoedelijk meer tgv de recente acquisitie voor de technologies afdeling.
En wat is CM.....??
[verwijderd]
1
AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. EN SHELL CATALYSTS & TECHNOLOGIES RICHTEN SHELL & AMG RECYCLING B.V. OP
08 okt 2019

AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") en Shell Catalysts & Technologies hebben hun handtekening gezet onder een overeenkomst voor het oprichten van een joint venture met de naam Shell & AMG Recycling B.V. De joint venture is een duurzame langetermijnoplossing voor het terugwinnen en recyclen van katalysatoren.
AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") en Shell Catalysts & Technologies hebben hun handtekening gezet onder een overeenkomst voor het oprichten van een joint venture met de naam Shell & AMG Recycling B.V. De joint venture is een duurzame langetermijnoplossing voor het terugwinnen en recyclen van katalysatoren.

Dr. Heinz C. Schimmelbusch, voorzitter & Chief Executive Officer van AMG: “AMG heeft in de loop der tijd een wereldwijd toonaangevende recyclingtechnologie voor uitgewerkte katalysatoren ontwikkeld. We zijn blij dat we, na 17 jaar recyclingdiensten voor uitgewerkte katalysatoren aan Shell te hebben geleverd, met deze joint venture onze relatie aanzienlijk kunnen uitbouwen en verdiepen. Met de implementatie van de IMO 2020-verordening voor zwavelgehalte in brandstof verwachten we een aanzienlijke groei in het aantal uitgewerkte katalysatoren. De end-to-end-optie die voor olieraffinaderijen beschikbaar zal komen, betekent een uitstekende mogelijkheid voor CO2-reductie.”

Andy Gosse, President Shell Catalysts & Technologies: "Deze veranderende regelgeving en de toegenomen aandacht voor de productie van chemicaliën uit olie in onze industrie, heeft gezorgd voor een aanzienlijke toename van het aantal units voor het upgraden van restproducten. Zowel van units die al in bedrijf zijn, als die op dit moment worden gebouwd of waar voorbereidingen voor worden getroffen. Deze kans gaat gepaard met een uitdaging op milieugebied, namelijk het beheer van de grote hoeveelheid katalysatoren die hiervoor nodig zullen zijn. In combinatie met het bestaande productaanbod van Shell Catalysts & Technologies kunnen wij raffinaderijen nu de mogelijkheid van een echte circulaire oplossing bieden door afval om te zetten in waarde en door te recyclen en hergebruiken in plaats van af te voeren. Met aanzienlijk minder vervuiling en uitstoot tot gevolg.”

Raffinaderijen profiteren van de gecombineerde technische capaciteiten en geïntegreerde middelen van Shell & AMG Recycling B.V. doordat de transport- en afvoerkosten van uitgewerkte katalysatoren afnemen, ze hierbij minder risico lopen en ze minder afval hoeven te storten. Een ander voordeel is dat ze de waardevolle metalen in hun afval kunnen gaan omzetten in geld.

In het door Shell & AMG Recycling B.V. toegepaste proces worden kritische materialen zoals ferrovanadium, inclusief vanadium, uit uitgewerkte katalysatoren geëxtraheerd. Ferrovanadium is een legering die staal sterker maakt en wordt voornamelijk gebruikt in infrastructurele toepassingen als betonstaal of liggers. Door ferrovanadium uit uitgewerkte katalysatoren te extraheren, hebben staalfabrikanten een CO2-vriendelijk alternatief voor het winnen van vanadium uit de mijnbouw.

De joint venture zal actief zijn buiten Noord-Amerika en is onderhevig aan de noodzakelijke wettelijke goedkeuringen.



Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Laura van Lingen

Woordvoerder Shell

Laura.vanLingen@shell.com

+31703774238

Shell Investor Relations: + 31 70 377 4540
[verwijderd]
0
@drooglegging1920: veel dank hiervoor!

Kijk, zo schrijf je nu een PB dat meer is dan slechts een simpele aankondiging van een overeenkomst. Wat invulling van hetgeen de overeenkomst betekent en de toekomstige positieve impact die het heeft.

Wellicht kan de communicatieafdeling van AMG eens een leuke werkstage gaan doen bij Shell.

Ik voel me persoonlijk nog steeds weinig betrokken bij AMG. Baal er echt van dat ze zichzelf niet beter kunnen profileren. De kans is groot dat ik er op korte termijn toch uitstap. Ondanks dat ze in mijn LT-mapje zitten. Ik beleef er weinig plezier aan.
drooglegging1920
0
Dank!....persbericht in het Nederlands ook wel belangrijk..zo laat het weinig aan interpretatie of eigen invulling meer over
DeZwarteRidder
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 13 oktober 2019 10:46:

@drooglegging1920: veel dank hiervoor!

Kijk, zo schrijf je nu een PB dat meer is dan slechts een simpele aankondiging van een overeenkomst. Wat invulling van hetgeen de overeenkomst betekent en de toekomstige positieve impact die het heeft.

Wellicht kan de communicatieafdeling van AMG eens een leuke werkstage gaan doen bij Shell.

Ik voel me persoonlijk nog steeds weinig betrokken bij AMG. Baal er echt van dat ze zichzelf niet beter kunnen profileren. De kans is groot dat ik er op korte termijn toch uitstap. Ondanks dat ze in mijn LT-mapje zitten. Ik beleef er weinig plezier aan.
Helaas staat er HELEMAAL NIKS in het bericht waar we wat aan hebben.

Ik lees alleen promotie en veel mooie woorden.
[verwijderd]
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 13 oktober 2019 10:46:

@drooglegging1920: veel dank hiervoor!

Kijk, zo schrijf je nu een PB dat meer is dan slechts een simpele aankondiging van een overeenkomst. Wat invulling van hetgeen de overeenkomst betekent en de toekomstige positieve impact die het heeft.

Wellicht kan de communicatieafdeling van AMG eens een leuke werkstage gaan doen bij Shell.

Ik voel me persoonlijk nog steeds weinig betrokken bij AMG. Baal er echt van dat ze zichzelf niet beter kunnen profileren. De kans is groot dat ik er op korte termijn toch uitstap. Ondanks dat ze in mijn LT-mapje zitten. Ik beleef er weinig plezier aan.
Sorry, maar dan heb je niet goed naar de conference call van Q2 geluisterd en niet goed de investor presentations gelezen.
Daar heeft Heinz alles meer dan duidelijk uitgelegd.
Just lucky
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 13 oktober 2019 10:46:

@drooglegging1920: veel dank hiervoor!

Kijk, zo schrijf je nu een PB dat meer is dan slechts een simpele aankondiging van een overeenkomst. Wat invulling van hetgeen de overeenkomst betekent en de toekomstige positieve impact die het heeft.

Wellicht kan de communicatieafdeling van AMG eens een leuke werkstage gaan doen bij Shell.

Ik voel me persoonlijk nog steeds weinig betrokken bij AMG. Baal er echt van dat ze zichzelf niet beter kunnen profileren. De kans is groot dat ik er op korte termijn toch uitstap. Ondanks dat ze in mijn LT-mapje zitten. Ik beleef er weinig plezier aan.
Als je alles verplaatst naar Gala loop je ook risico hoor. Gala kan tot eind volgend jaar vlak blijven liggen terwijl AMG een mooie stijging laat zien. Bij een recessie zit je weer beter in Gala. Allemaal keuzes, maar ja, thats live....
[verwijderd]
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 oktober 2019 11:17:

[...]
Helaas staat er HELEMAAL NIKS in het bericht waar we wat aan hebben.

Ik lees alleen promotie en veel mooie woorden.
Hoe kan je ook al iets in dat bericht zetten als de JV zelfs nog lang niet is opgestart. We gaan waarschijnlijk pas nieuws krijgen omtrent de toekomstplannen van deze JV wanneer ze toestemming hebben van regulering om de JV op te starten.
Dat zal ergens voor 2020 zijn.
De aankondiging om met Shell, zo'n enorme gigant, in zee te gaan vind ik op zich al geweldig. Gewoon als lange termijn belegger wat geduld uitoefenen.
1.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront