Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 21 oktober 2019 18:07:

[...]

Ja originele accu, wel 11% degradatie, heb m een jaar geleden gekocht met 187k op de teller. is een p85+ van 2013. Moet binnenkort wel een keer voor een drive unit, die begint nu teveel lawaai te maken. Verder foutloos ding
11%, OMG OMG!!!
Maar het is en blijft een goed ontwerp. En je komt waar je wezen moet, snel.
Giga frunk. Ik wil zo graag een S85, afgezien van dat ik echt geen auto nodig heb.
Als ik eenmaal Tesla rijk ben, laat ik er wel een estate van choppen. Mogen ze mijn kist er ook in wegrijden tzt.
voda
1
Leuk zo’n Tesla, tot het scherm het begeeft

Het leek zo mooi en vooruitstrevend: Tesla heeft heel veel functies van zijn auto’s ondergebracht in een reusachtig beeldscherm. Maar nu bij oudere Tesla’s dit scherm het plotseling blijkt te kunnen begeven, zijn de problemen groot. De elektrische auto’s worden er praktisch onbruikbaar door en kunnen zelfs niet meer opgeladen worden.

Niek Schenk 22-10-19, 05:00

Voor de Tesla-rijders die erdoor getroffen worden, is er maar één oplossing: het vervangen van de SSD-geheugenchip die aan het scherm is verbonden. Die blijkt na een paar jaar de hoeveelheid data niet meer te kunnen verwerken, met alle gevolgen van dien. De betreffende auto’s zijn vrijwel altijd uit de garantie en de vervanging van het onderdeel kost al gauw 1600 euro.

Lees ook
Hernieuwde kennismaking met de Tesla Model X: hard- en software vernieuwd
Lees meer
Tesla-politieauto moet achtervolging staken door lege accu

Sensatie
De Tesla Model S was bij zijn introductie in 2012 een sensatie. Niet alleen omdat hij met zijn spannende design de elektrische auto sexy maakte en vriend en vijand verbaasde met zijn rijbereik op batterijen. Ook zijn reusachtige, ruim 17 inch metende touchscreen was spectaculair en is tot de dag van vandaag door geen ander automerk geëvenaard.

Maar nu sommige auto’s van het type Model S tot wel zeven jaar oud zijn, duiken er problemen op rond dit beeldscherm. In Amerikaanse media en op fora van Tesla-rijders verschijnen steeds meer klachten van Tesla-eigenaren die melden dat hun auto ineens niet meer bruikbaar is. Tesla-eigenaren merken in eerste instantie dat het systeem steeds langer nodig heeft om op te starten en dat de bediening trager gaat. Vervolgens gaat het scherm op zwart en is het niet meer tot leven te brengen.

Monteurs
Sommige monteurs slaakten na tientallen reparaties via Twitter een noodkreet en richtten zich persoonlijk tot Tesla-topman Elon Musk. Die heeft inmiddels met een tweet gereageerd: ‘Het zou nu beter moeten zijn’. Wat hij daar precies mee bedoelt is onduidelijk. Mogelijk wijst hij er op dat Tesla de betreffende SSD-geheugenchip vorig jaar heeft vervangen door een nieuwer type met groter geheugen. Dat is inderdaad gebeurd. De fabrikant gaat ervan uit dat het probleem zich bij de nieuwere auto’s niet meer zal voordoen, al blijft het lastig de levensduur van computer-onderdelen op lange termijn te voorspellen. Ook bij de geheugenchip die Tesla destijds inbouwde, was niet voorzien dat die later tot problemen zou leiden, omdat er nu eenmaal steeds meer data in een auto opgeslagen wordt.

Pijnlijk
Natuurlijk komt het vaker voor dat auto-onderdelen het na een jaar of zeven begeven. Maar bij Tesla is het extra pijnlijk als dit het centrale beeldscherm betreft, omdat het een essentiële rol speelt in het functioneren van de auto.

Het laat zich verder eenvoudig verklaren waarom juist Tesla-rijders in de VS de afgelopen weken hier melding van maken. De Tesla Model S, het eerste model met een dergelijk scherm, werd destijds eerst in Amerika en Canada op de markt gebracht. Dat gebeurde in 2012. Pas in de jaren daarna kwam hij naar Europa. Het lijkt dus een kwestie van tijd voordat de problemen zich ook hier voor zullen doen.

www.ad.nl/auto/leuk-zo-n-tesla-tot-he...
voda
0
Leuk zo’n Tesla, tot het scherm het begeeft

Het leek zo mooi en vooruitstrevend: Tesla heeft heel veel functies van zijn auto’s ondergebracht in een reusachtig beeldscherm. Maar nu bij oudere Tesla’s dit scherm het plotseling blijkt te kunnen begeven, zijn de problemen groot. De elektrische auto’s worden er praktisch onbruikbaar door en kunnen zelfs niet meer opgeladen worden.

Niek Schenk 22-10-19, 05:00

Voor de Tesla-rijders die erdoor getroffen worden, is er maar één oplossing: het vervangen van de SSD-geheugenchip die aan het scherm is verbonden. Die blijkt na een paar jaar de hoeveelheid data niet meer te kunnen verwerken, met alle gevolgen van dien. De betreffende auto’s zijn vrijwel altijd uit de garantie en de vervanging van het onderdeel kost al gauw 1600 euro.

Lees ook
Hernieuwde kennismaking met de Tesla Model X: hard- en software vernieuwd
Lees meer
Tesla-politieauto moet achtervolging staken door lege accu

Sensatie
De Tesla Model S was bij zijn introductie in 2012 een sensatie. Niet alleen omdat hij met zijn spannende design de elektrische auto sexy maakte en vriend en vijand verbaasde met zijn rijbereik op batterijen. Ook zijn reusachtige, ruim 17 inch metende touchscreen was spectaculair en is tot de dag van vandaag door geen ander automerk geëvenaard.

Maar nu sommige auto’s van het type Model S tot wel zeven jaar oud zijn, duiken er problemen op rond dit beeldscherm. In Amerikaanse media en op fora van Tesla-rijders verschijnen steeds meer klachten van Tesla-eigenaren die melden dat hun auto ineens niet meer bruikbaar is. Tesla-eigenaren merken in eerste instantie dat het systeem steeds langer nodig heeft om op te starten en dat de bediening trager gaat. Vervolgens gaat het scherm op zwart en is het niet meer tot leven te brengen.

Monteurs
Sommige monteurs slaakten na tientallen reparaties via Twitter een noodkreet en richtten zich persoonlijk tot Tesla-topman Elon Musk. Die heeft inmiddels met een tweet gereageerd: ‘Het zou nu beter moeten zijn’. Wat hij daar precies mee bedoelt is onduidelijk. Mogelijk wijst hij er op dat Tesla de betreffende SSD-geheugenchip vorig jaar heeft vervangen door een nieuwer type met groter geheugen. Dat is inderdaad gebeurd. De fabrikant gaat ervan uit dat het probleem zich bij de nieuwere auto’s niet meer zal voordoen, al blijft het lastig de levensduur van computer-onderdelen op lange termijn te voorspellen. Ook bij de geheugenchip die Tesla destijds inbouwde, was niet voorzien dat die later tot problemen zou leiden, omdat er nu eenmaal steeds meer data in een auto opgeslagen wordt.

Pijnlijk
Natuurlijk komt het vaker voor dat auto-onderdelen het na een jaar of zeven begeven. Maar bij Tesla is het extra pijnlijk als dit het centrale beeldscherm betreft, omdat het een essentiële rol speelt in het functioneren van de auto.

Het laat zich verder eenvoudig verklaren waarom juist Tesla-rijders in de VS de afgelopen weken hier melding van maken. De Tesla Model S, het eerste model met een dergelijk scherm, werd destijds eerst in Amerika en Canada op de markt gebracht. Dat gebeurde in 2012. Pas in de jaren daarna kwam hij naar Europa. Het lijkt dus een kwestie van tijd voordat de problemen zich ook hier voor zullen doen.

www.ad.nl/auto/leuk-zo-n-tesla-tot-he...
Bijlage:
Dutcheon
0
FF niet zo uitvergroten AUB... deze chip is binnen 4 uur te vervangen door een betere en dat kost met arbeid ongeveer 400 euro. De prijs van een kleine beurt ;)

Je kunt overal wel een probleem van maken, praat dan liever over alle fabrikanten die brakke plastic kettingspanners in hun auto's verwerken die tot permanente motorschade lijden.... Dat zijn alleen al in Europa een paar honder duizend auto's. Hier gaat het relatief om een paar auto's waar gewoon een oplossing voor is!
Dutcheon
1
Ben trouwens wel benieuwd wat voor auto's jullie hier allemaal rijden!
@Skater, ik ben niet Tesla rijk hoor, ik heb gewoon de goedkoopste tweedehands Model-s P85 gekocht en daar moest ik 20k voor lenen.
Mijn plan was echter omdat ik best veel rijd en kilometers kan declareren om door de besparing op mrb, onderhoud en brandstof die lening versneld af te lossen. Dat is redelijk gelukt, resteerd nog 6k na een jaar.
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 22 oktober 2019 19:53:

Ben trouwens wel benieuwd wat voor auto's jullie hier allemaal rijden!
@Skater, ik ben niet Tesla rijk hoor, ik heb gewoon de goedkoopste tweedehands Model-s P85 gekocht en daar moest ik 20k voor lenen.
Mijn plan was echter omdat ik best veel rijd en kilometers kan declareren om door de besparing op mrb, onderhoud en brandstof die lening versneld af te lossen. Dat is redelijk gelukt, resteerd nog 6k na een jaar.

Dat is het betere werk! En wat mensen ook vinden van het merk of bedrijf, je komt wel in stijl op je bestemming aan. Betere investering voor je geweest dan de aandelen voor hetzelfde bedrag :)
boem!
0
@Dutcheon.

Ik ben in het bezit van een 1,5 jaar oude Ford Ranger pick-up truck.

Wel tijdens aanschaf mijn gedachten laten gaan over een meer bewuster milieu-alternatief.
BEV was en is hier in Thailand geen optie vanwege het volledig ontbreken van een charging netwerk en daarnaast subsidieert de overheid hier ter plaatse gefabriceerde auto's waartegenover forse importheffingen staan voor geimporteerde wagens.

[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 23 oktober 2019 00:34:

@Dutcheon.

Ik ben in het bezit van een 1,5 jaar oude Ford Ranger pick-up truck.

Wel tijdens aanschaf mijn gedachten laten gaan over een meer bewuster milieu-alternatief.
BEV was en is hier in Thailand geen optie vanwege het volledig ontbreken van een charging netwerk en daarnaast subsidieert de overheid hier ter plaatse gefabriceerde auto's waartegenover forse importheffingen staan voor geimporteerde wagens.

Bjorn Nyland wil misschien iets gaan doen met het stimuleren van de Thaise economie/infra? Iets voor jou?
Wanneer ik wat ruimer in de slappe was zit ga ik toch nog eens kijken naar ombouwkits voor bestaande auto's. Een matige ICEV upgraden tot hele goede PHEV die amper ooit nog tankt. Vraagt wel om infra in een doelmarkt.
[verwijderd]
0
electrek.co/wp-content/uploads/sites/...

Allemaal recordaantallen en volumes, maar minder omzet en winst. Dat is toch wel knap. Ik zie een duidelijk S-curve op de staafgrafieken, maar die is al wel bijna af. Dus beloofde productie uit huidige kapitaalgoederen gaat er niet komen. Pas na de nieuwe uitbreidingen (Shanghai) en Model Y (voor zover er nog iemand een Model 3 uit Fremont wil dan).

Leuk wel dat ze voor op schema liggen met laatstgenoemden. Van Shanghai kun je niet zeggen dat het te danken is een underpromise, dat project ging gewoon echt snel. Wat helpt is dat ze niets nieuws doen daar, en ook minder dan in de VS. Cellen inkopen ipv maken, alleen een basis Model 3.
Model Y verwachten ze nu volgende zomer. Dus 3 jaar na Model 3 voor een wagen die 75% van de parts deelt. Wat mij betreft een bedrijfkundige flater van jewelste. Als je zo goed een fabriek kunt bouwen (Shanghai) had je Model Y eerder moeten lanceren (met de Model 3 stand van technologie) en meteen minimaal 1 fabriek erbij knallen in Europa. Die CUV gaat echt wel verkopen.

Maarja, ondanks dat ze maken wat ze willen ipv wat de klant wil (Model 3 geen hatchback, pas heel recent trakhaak op S en 3), onbreekt het ze niet aan vraag althans voor de 3. Zo ver als ze achter lopen op hun productieverwachtingen is maar de vraag of ze er echt 10% meer van hadden kunnen douwen vandaag de dag, en aan welke prijs. Want hoewel ze zo snel maken als ze kunnen, hoeft ook niemand echt te wachten tenzij ze links rijden.

Model S en X pas ergens in of na 2020 een behoorlijke update geven kost ze gewoon serieus geld en winst. Ik weet niet of dat wel goed te praten valt. Voelt voor mij als een giga blunder in productmanagement.

Dat ze niet echt kunnen verdienen op een recordaantal Model 3 is natuurlijk ook verre van florisant. Wat belooft dat voor Shanghai en Model Y?

Projecten als Semi, Pickup en Roadster zijn erg sexy, maar nog langebaan. Geen fabrieken voor geoormerkt.
löngterm
0
Waarom verbaasd het mij 0 dat er hier nog niets gereageerd is na de cijfers.
In elk geval ziet het er op het eerste oog erg goed uit. Ik zit hier voor de lange termijn maar een cash positie van 5.3 miljard dollar geeft in elk geval lucht voor als het de komende jaren zou gaan rommelen op in de economie.

Wat ik dan wel weer op pik is dat zowel Shanghai als Model Y en zelf solar/powerpack allemaal voor op schema en flink in de lift zitten. Tot slot zijn de marges ruim beter dan verwacht en dit terwijl shanghai nog niet levert. De 25% lijkt ver van onredelijk zeker wanneer we in het oog nemen dat Tesla nog steeds veel heeft bij te slijpen op het vlak van efficientie bij productie. Tel daar bij op de rek die nog in technologie zit in vergelijking tot combustion engines en de toekomst ziet er erg mooi uit.

Om nog maar te zwijgen over de transitie die wordt gepushed vanuit de linkse politiek wereldwijd.

Ik ga straks eens even goed zitten voor de conference call en ga tot dan de cijfers eens even wat beter doorspitten.
löngterm
0
Als je het over de duivel hebt....

quote:

Skater schreef op 23 oktober 2019 23:38:

electrek.co/wp-content/uploads/sites/...

Allemaal recordaantallen en volumes, maar minder omzet en winst. Dat is toch wel knap. Ik zie een duidelijk S-curve op de staafgrafieken, maar die is al wel bijna af. Dus beloofde productie uit huidige kapitaalgoederen gaat er niet komen. Pas na de nieuwe uitbreidingen (Shanghai) en Model Y (voor zover er nog iemand een Model 3 uit Fremont wil dan).
Hoe dan ook die S curve die jij ziet is wanneer je ingezoomde kijkt en letterlijk je hele brein uit zet... Het is dit kwartaal simpelweg precies een jaar geleden dat de model 3 in echte volumes de fabriek uit kwam. De model Y staat voor de deur en loopt voor op schema. Daarnaast komt Shanghai online zoals je zelf al zegt. Tegenspraak in 1 alinea.. "goed werk"

"Beloofde productie uit huidige kapitaal goederen gaat er niet komen"
Dit terwijl je niet veel later zegt dat model Y 75% van de onderdelen deelt en we gister te horen hebben gekregen dat initieel veel onderdelen voor Shanghai vanuit Fremont die kant op gaan. Kortom wederom tegenspraak bij je eigen argumenten. Ik ben er vrij zeker van dat je geen enkel idee hebt wat de huidige capaciteiten zijn van individuele onderdelen en de bezetting van desbetreffende productie apparatuur.

En tot slot ben ik ook wel een beetje klaar met dat gezeik over "ik ben kritisch". Kritisch zijn is erg belangrijk, cynisch is echter onproductief en verloren zijn in een ideologie die niet in verband staat met de realiteit.

"A cynic is a man who knows the price of everything, and the value of nothing."

en oja nog een ding. Er staat in middels bijna +20% op het bord. Nogmaals ik zit hier voor de lange termijn maar vind dit wel ironisch met de enorme hoeveelheid short.

fun fact: 36 miljoen aandelen short betekent een verlies van zo'n 1.7 miljard. Als we er dan aan denken dat het dagelijks verhandelde volume zo'n 6x uitstaat zou je toch zeggen dat als er zo iets als een short squeeze is die nu zal toe slaan?
löngterm
0
Zit eens even door de cijfers heen te gaan en de volgende dingen vallen mij op.

1. De GAAP gross margin is van 14.5% gestegen naar 18.9% Q over Q.
2. Operating expenses zijn zo'n 14% gedaald tegenover het vorige kwartaal terwijl de productie beduidend hoger ligt.
3. Positieve cash flow terwijl zowel de ramp up van Shanghai en model Y voor de deur staan.
4. Solar deployment stijgt 50% QoQ eindelijk een keurpunt naar de teleurstellende overgang van solar city.
5. "During Q3, we registered one accident for every 4.34 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged.This compares to the national average of one accident for every 0.5 million miles based on NHTSA's most recent US data." Laat zien hoe veel autopilot doet voor veiligheid en zet daarmee de weg naar full autonomy open.
6. Tesla insurance staat nog steeds op de stoep en uitbreiding wordt verwacht. (heb het idee dat dit zo goed als vergeten is)
7. "highly confident" dat het doel van 360.000 gehaald gaat worden. Had dit na q1 gezegd en je werd voor gek verklaart.
gbakl
0
Tesla, Inc. (TSLA)

254.68-0.90 (-0.35%)
At close: October 23 4:00PM EDT
307.87 +53.19 (20.88%)
After hours: 6:04PM EDT

heerlijk dat opportunisme in de Amerikaanse markt.
plus 20% nabeurs terwijl de impact vd cijfers nog nauwelijks is
ingeschat en ingedaald.
dit natuurlijk tenzij je short zit op deze cijfers, maar dat is historisch gezien meestal een ramp op Tesla gebied, niet doen dus.

lekker laten uitrazen die koers en als dan de onvermijdelijk positivo's
uitgekocht zijn binnenkort dan kan alsnog een leuk shortproduct
gezocht worden.

löngterm
0
quote:

gbakl schreef op 24 oktober 2019 00:36:

Tesla, Inc. (TSLA)

254.68-0.90 (-0.35%)
At close: October 23 4:00PM EDT
307.87 +53.19 (20.88%)
After hours: 6:04PM EDT

heerlijk dat opportunisme in de Amerikaanse markt.
plus 20% nabeurs terwijl de impact vd cijfers nog nauwelijks is
ingeschat en ingedaald.
dit natuurlijk tenzij je short zit op deze cijfers, maar dat is historisch gezien meestal een ramp op Tesla gebied, niet doen dus.

lekker laten uitrazen die koers en als dan de onvermijdelijk positivo's
uitgekocht zijn binnenkort dan kan alsnog een leuk shortproduct
gezocht worden.

Op korte termijn zal Tesla nog lang een short product blijven. Op lange termijn zal een bedrijf altijd naar prestatie gewaardeerd worden.

Inmiddels is de earnings call afgelopen en daar was weinig verrassend in te bekennen. Dingen die mij het meest zijn bij gebleven is de presentatie van Solar die gepland staat voor morgen. Dit in combinatie met de enorme groei die Elon verwacht in de markt van opslag en Solar.

Daarnaast de update over selfdriving die nog steeds voor feature compleet staat in aplha vorm voor eind 2019!?

En tot slot de confirmatie van Shanghai sectie 2 die inderdaad voor cell productie gaat zijn en de vooruitzichten van nog veel meer bouw activiteiten voor de voorbereidingen van model Y
boem!
0
AB @longterm voor de balans in jouw analyse.

Evenals jij zit ik erin voor de long-term. Vorig jaar ingestapt op 335 dollar in de overtuiging dat bij succes dit aandeel makkelijk een aantal keren over de kop kan gaan en met de wetenschap dat het succes zeker niet voor het oprapen ligt en er gezien de platte cijfers nog ontzettend veel werk valt te verzetten.

Wat mij vooral opvalt uit de Q&A is de rust en het vertrouwen dat Musk uitstraalt en dat hij gedraaid lijkt van overpromise to underpromise hoewel dat laatste moeilijk blijkt te bevatten indien je hem hoort praten over de toekomstmogelijkheden bij de energie-tak, de target voor model Y, de release bij SDU en het aantal nieuw te openen Giga's met als meest bijzondere voorspelling dat op de lange termijn er 20 mio BEV's per jaar verkocht zullen gaan worden.
Ook zijn opmerkingen over het ter beschikking stellen van accu=packs aan "concurrenten" geeft aan dat hij Tesla als OEM enkel ziet als middel om te komen tot betere klimaatomstandigheden in onze wereld.

voda
0
Tesla verrast met kwartaalwinst

Gepubliceerd op 23 okt 2019 om 23:51 | Views: 1.380

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla rapporteerde woensdag een verrassende winst over het derde kwartaal. De maker van elektrische auto's gaf daarbij aan dat het veel vertrouwen heeft in het leveren van meer dan 360.000 wagens dit jaar.

Het aandeel Tesla schoot in de Amerikaanse nabeurshandel maar liefst 18 procent omhoog. Tesla zette in de verslagperiode een winst in de boeken van 143 miljoen dollar. Dat was 311 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet kwam uit op 6,3 miljard dollar. Dat was vorig jaar nog ruim 6,8 miljard dollar.

Twee opmerkingen over belangrijke projecten stemden beleggers echter zeer tevreden. Tesla zei dat het voor op schema loopt met de de bouw van zijn Gigafactory in Shanghai. Die is volgens de onderneming inmiddels klaar om te produceren. Ook de ontwikkeling van de Model Y, een compacte SUV, verloopt goed. De productie van deze wagen wordt voorzien rond de zomer van 2020.
boem!
0
Tussentijds bericht van Ford geeft perfect de zorgen aan waar de traditionele OEM's mee geconfronteerd worden.

Als OEM heeft men het moeilijk de opbrengsten nemen af terwijl men het kostennivo onvoldoende terug weet te brengen.
In feite functioneerd Ford Credit nog als laatste stootkussen om niet direct rode cijfers te moeten schrijven.

Derhalve zeer moeilijke tijden in het verschiet voor Ford om deze trend te keren.
[verwijderd]
0
Autopilot dat alleen op rechttoe rechtaan wegen werkt levert wat het moet, dat is zo. Maar zodra er echte bochten genomen gaan worden zonder dat er een in-control bestuurder is, zijn er nog maar een paar km nodig voor een ongeluk. De complexiteit gaat door het dak. En daarom is Autopilot al jaren behoorlijk goed (hoewel nog steeds en steeds meer phantom braking wat feitelijk verboden is op de snelweg), maar is er ondanks jaren investeren nog steeds geen ritje door een binnenstad met krappe bochtjes, voetgangers en kinderwagens. De tech ziet een hoop niet eens, laat staan dat het er actie op kan ondernemen, een route plotten.

TSLA lijkt op te geven vwb S.3.X. in Fremont, de ene lijn hoeft geen aantallen meer te doen, de andere gaat ondanks vroege ongeplande uitbreiding van 50% capaciteit nooit halen waar het op ontworpen was. Daarom zoveel verlies en schuld erbij in het laatste jaar terwijl het smooth sailing had moeten zijn met gedegen productie. Nu moeten een nieuwe auto en fabriek het hele bedrijf uit het slob gaan halen, is dat fair?
Ik denk dat vroege aandeelhouders een mooi verhaal verteld is. Zij stapten gewoon te vroeg in. Ooit, en dat duurt veel te lang met Musk aan het roer, gaat het misschien een serieus bedrijf worden. En het aandeel op fundamentals meer waard dan nu. Aan vraag uit de markt ligt het niets. De cijfers zijn vooral een verhaal van gemiste en verknalde kansen van een monopolist die geen duimbreed in weg gelegd is, miljarden meewind maar amper tot een winstje kon komen met een supersexy product waar mensen een nieuwe kerk voor namen.

Stel je voor dat er alleen modemerk-horloges waren, van alle prijsklassen. En Rolex komt erbij, krijgt de horloges niet aangesleept maar ziet geen manier om geld te verdienen aan horloges van €10K/st met wachtlijst. Dát is het verhaal van Tesla. En wat gaat het verhaal veranderen? Waar zit het verschil nu echt in voor de toekomst? Een door persoonlijke flaters opgedwongen nieuwe chairperson die geen voetveeg van Musk wil zijn en echt een prestatie leveren voor het merk dat haar een positie gaf? Als het daar van af moet hangen...
Er zijn lichtpuntjes, maar voelt nog steeds too little too late. Dit aandeel had zonder structureel mismanagement allang $1000 mogen staan op basis van betere fundamentals en in dat licht faire revenue multiple. De vroege aandeelhouders hadden gelijk, de potentie was er, maar de kansen zijn in rook opgegaan ergens. En de profeet voelt zich niet zo verantwoordelijk, zet in op nog ambitieuzere techniek en business model :-D
roloff
0
quote:

Skater schreef op 24 oktober 2019 08:35:

Autopilot dat alleen op rechttoe rechtaan wegen werkt levert wat het moet, dat is zo. Maar zodra er echte bochten genomen gaan worden zonder dat er een in-control bestuurder is, zijn er nog maar een paar km nodig voor een ongeluk. De complexiteit gaat door het dak. En daarom is Autopilot al jaren behoorlijk goed (hoewel nog steeds en steeds meer phantom braking wat feitelijk verboden is op de snelweg), maar is er ondanks jaren investeren nog steeds geen ritje door een binnenstad met krappe bochtjes, voetgangers en kinderwagens. De tech ziet een hoop niet eens, laat staan dat het er actie op kan ondernemen, een route plotten.
@Skater, Tesla Autopilot is geen autopilot (al vindt de marketing afdeling dat misschien wel zo).
löngterm
0
Ik heb nog een toevoeging nu ik een tweede keer over de cijfers heen ben gegaan en weer fris ben op deze ochtend.

De CapEx voor model 3 in Shanghai was maar liefst 65% lager per unit of production capacity in vergelijking met Fremond zo'n jaar eerder. Voordat dit word weggedrukt als iets dat mogelijk is door de goedkopere manuren in China is er ook een verwachting uitgegeven voor de Model Y in Fremont.

Hier is de verwachting dat de CapEx per unit capacity 50% lager zal liggen dan voor de model 3 in Fremont! Dit zal betekenen dat de uitbreiding van andere gigafactories met de eerstvolgende in Europa veel goedkoper kan dan eerder de verwachting was. Daarnaast zal de winstgevendheid van de auto's toenemen doordat de afschrijvingen ruim gehalveerd kunnen worden.

Die marges van 25% lijken met de dag haalbaarder gezien ook FSD op schema loopt en dit terwijl OEM's de marges zien dalen en stuk voor stuk in de maag zitten met de transitie richting EV's
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,200
Laag 148,700
Volume 96.098.830
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront