BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

Oktober maand van herstel

3.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 173 174 175 176 177 » | Laatste
Joop
0
Tja, rood is ook een mooie kleur. Wat maakt het uit het is een beleging voor jaren.
boldie
0
quote:

HenkdeV schreef op 23 oktober 2019 16:20:

[...]

BAM heeft de laatste jaren vaak teleurgesteld met de cijfers. Dat gaat ten koste van het vertrouwen van (veel) beleggers. Bij BAM is het nu: eerst zien dan geloven. Daar komt nog bij dat het percentage shorters in BAM best hoog is.
laatste meer een rol.
boldie
0
Apart gisteren met veel meer volume dan nu over de 2.4. Dus flink gedumpt is er niet als je volume nu ziet. Dan sluit je gisteren bij DH en nu dl. Echt bizar.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen reclame te maken, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
boldie
0
quote:

Zorgelijk schreef op 23 oktober 2019 16:31:

Tja, rood is ook een mooie kleur. Wat maakt het uit het is een beleging voor jaren.

denk dat ik het niet overleef die tijd dat het nodig heeft eer het weer groen in porto kleurt.
bartbas
0
quote:

Tartessos schreef op 23 oktober 2019 10:35:

Het aandeel BAM heeft zijn tik op de vingers gehad.
Koers staat erg laag. Lager dan dit doet geen recht aan de bam waarde.
Directie van BAM - heeft in een hoog conjunctuur periode - belangrijke besluiten genomen en het roer omgegooid.

Op de Zeesluis IJmuiden zal nog licht afgeschreven worden.
De 90 mio euro openstaande facturen zijn dit jaar door accountant meegenomen in 2019. Mogelijk is er van dit geld nog iets ontvangen. Zou mooi zijn, wordt de winstverwachting in 2019 hoger.

Verder verwacht ik (zonder de 90mio) een fikse winstpercentage stijging. De markt is goed, zeer goed.
Laten we vooral niet vergeten dat het over nog geen 2 maanden al 2020 is. Dan komen de jaarcijfers, die zijn van oudsher goed in bouwsector.

Ik verwacht ook meevallende cijfers bij de derde kwartaalreportage. Belangrijk is echter het beursklimaat. Mondiaal is er van alles aan de hand. Daar komt bij dat de bouwwereld in onzekerheid zit i.v.m. Stikstofproblematiek en specifiek voor BAM de Brexit. Tot nu toe vallen de kwartaalcijfers van veel bedrijven niet tegen, maar ook niet echt mee en iedere nieuwe groeiprognose van de instituties die zich daar mee bezig houden zijn van kwartaal op kwartaal steeds weer enkele tienden lager. Dat alles maakt de belegger terughoudend bij de keuze voor een conjunctuurgevoelige sector van BAM.
Tot de cijfers verwacht ik dan ook geen geweldige stijging. Wanneer de cijfers goed zijn en wanneer het BAMbestuur zi zic optimistisch toont optimistisch over de nabije toekomst kunnen we een mooie klapper maken.

Fijne avond allemaal,
Bartbas
Moxxey
0
quote:

boldie schreef op 23 oktober 2019 17:42:

[...]denk dat ik het niet overleef die tijd dat het nodig heeft eer het weer groen in porto kleurt.
Kan hard gaan hoor
zolder_1
1
Ongelovelijk hoeveel tijd sommigen en zeker zgn advisers hebben om dagelijks om het niets een paar zinnen uitkramen! Beetje links, beetje rechts! Moet wel een hobby zijn want hier kunnen we er niet van eten!! Waarschijnlijk nergens trouwens!!
[verwijderd]
1
quote:

zolder_1 schreef op 23 oktober 2019 22:24:

Ongelovelijk hoeveel tijd sommigen en zeker zgn advisers hebben om dagelijks om het niets een paar zinnen uitkramen! Beetje links, beetje rechts! Moet wel een hobby zijn want hier kunnen we er niet van eten!! Waarschijnlijk nergens trouwens!!
Het voldoet blijkbaar aan een sociale behoefte.
Anderen keuvelen met buurtgenoten op een bankje op het kerkplein.
Het gespreksthema is in feite secundair.
HenkdeV
0
Cobouw:

Ook in hoger beroep vangt Koreaanse staalbouwer sluisdeuren IJmuiden bot
Combinatie OpenIJ hoeft de bankgarantie van 7,5 miljoen euro niet terug te betalen aan de Koreaanse bouwer van de deuren voor de sluis bij IJmuiden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam bepaald.
Daarmee vangt Geosung voor de tweede keer bot in het geschil met de bouwers van de nieuwe zeesluis. Begin dit jaar werd de staalbouwer in een kort geding al in het ongelijk gesteld.............................
Super Q
0
We gaan omhoog vandaag :) BAM definitief aan de slag met Britse Silvertown Tunnel

(ABM FN-Dow Jones) Transport for London heeft definitief de opdracht voor de bouw van de Silvertown Tunnel gegund. Dit bevestigde één van de betrokken partijen dinsdag aan ABM Financial News.

Het project, dat 1 miljard Britse pond zal kosten, is gegund aan het samenwerkingsverband Riverlink van Cintra, BAM PPP PGGM, Macquarie Capital and SK E+C.

De toekenning werd door STC, waarin onder meer bouwer Hochtief zit, betwist. STC vond dat het een betere prijs bood en het project toegekend had moeten krijgen.

Inmiddels is de opschorting van de toekenning door de Hoge Raad opgeheven.

De bouw zal worden gedaan door een consortium van BAM Nuttal, Ferrovial Agroman en het Koreaanse SK E&C. Ook zal er een onderhoudsperiode zijn.

Vermoedelijk gaat de tunnel in 2025 open.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 24 oktober 2019 08:20:

Cobouw:

Ook in hoger beroep vangt Koreaanse staalbouwer sluisdeuren IJmuiden bot
Combinatie OpenIJ hoeft de bankgarantie van 7,5 miljoen euro niet terug te betalen aan de Koreaanse bouwer van de deuren voor de sluis bij IJmuiden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam bepaald.
Daarmee vangt Geosung voor de tweede keer bot in het geschil met de bouwers van de nieuwe zeesluis. Begin dit jaar werd de staalbouwer in een kort geding al in het ongelijk gesteld.............................
Dat is fijn!
OnoMatopee
0
quote:

HenkdeV schreef op 24 oktober 2019 08:54:

Super, dat dit bericht nog een keer geplaatst wordt:-).
groot nieuws

TfL to award Silvertown Tunnel contract as court lifts suspension order

22 Oct, 2019 By Rob Horgan

Transport for London (TfL) has been given the go-ahead to award its £1bn Silvertown Tunnel contract, after a High Court suspension order was lifted.

It comes after losing Silver Thames Connect (STC) submitted a Part 7 Claim to the Technology & Construction court, preventing TfL from awarding the contract. A Part 7 Claim relates to procurement and automatically results in a legal suspension of the defendant’s right to award a contract.

While STC is still pursuing damages, it has consented to the suspension order being lifted, paving the way for contracts to be signed with wining bidder Riverlink consortium (consisting of Ferrovial subsidiary Cintra, Bam PPP PGGM, Macquarie Capital and SK E+C).

STC – comprising Hochtieff, Dragados and Iridium Concesiones de Infraestructuras – launched its claim after TfL named the Riverlinx consortium as preferred bidder in May.

As part of its court submission, STC claims that it “should have been the winning bidder” on the grounds that it “scored significantly better than Riverlinx on price”.

It also accused TfL’s procurement process of being “flawed, in breach of the principals of equal treatment […] and manifestly erroneous”.

In its official defence, TfL denies the allegations that it disregarded its duties in relation to running a fair procurement process.

A Transport for London (TfL) spokesperson said: “We are pleased that Silver Thames Connect (STC) has consented to TfL’s application to Court to lift the automatic suspension on award of the Silvertown Tunnel contract.

“We will now progress the arrangements for award of the contract to the Riverlinx consortium as soon as possible.

“Once open, a new twin-bore tunnel, located within the extended Ultra Low Emission zone, will remove barriers for people in east London needing to cross the river for work or leisure, enable the introduction of new bus services and improve the reliability and resilience of the local road network.”

New Civil Engineer understands that contracts will be signed within the next month, paving the way for construction to begin.

The news comes amid growing pressure on London Mayor Sadiq Khan to pause the project and conduct a full review of the tunnels environmental impact.

Last week, the leader of Greenwich Council called for a “full review of alternative options” including a DLR extension, increased cycling and pedestrian links across the River Thames as well as tolling of the Blackwall and Rotherhithe tunnels.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 24 oktober 2019 08:54:

Super, dat dit bericht nog een keer geplaatst wordt:-).
Bevestiging van iets goeds mag best nog een keer langskomen. Zeker na die zeperd van gisteren.
3.539 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 173 174 175 176 177 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 3,788
Verschil -0,042 (-1,10%)
Hoog 3,814
Laag 3,758
Volume 577.058
Volume gemiddeld 1.424.137
Volume gisteren 705.352

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront