TomTom « Terug naar discussie overzicht

TRomTom november 2019

1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
NewKidInTown
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 16 november 2019 13:12:

...Ik respecteer hoe jij het ziet
Doe jij dat dan ook bij mij....
Als je niet meer tig keer per dag hetzelfde zit te miauwen, ga ik er serieus over nadenken.
Eva1960
0
@Boem

ls ms echt een speler daarin wil worden moeten ze tt kopen. Ik snap er geen zak vsn dat dit bod niet komt. Tenzij ze vrezen voor de mededingingsautoriteiten. Waarom zou je als ms wachten tot tt teveel marktsucces heeft via henzelf en dan veel meer voor moeten betalen. Dit gast tegen elke logica in.

Kortom ze moeten nu bieden of het gebeurd nooit. En dan vwordt het dus niks met TT.

Wanneee legt oester hg nu eens een keer zijn kaarten op tafel?

quote:

boem! schreef op 16 november 2019 10:56:

@Eva Google zet gewoon door om een belangrijke factor te worden binnen de connected car met daarnaast een kans voor het bedrijf om tevens een toonaangevende rol te gaan spelen bij automatic driving door gebruik te maken van hun eigen HD-maps.
Vanwege het ontbreken van eigen HD-maps moeten de twee andere grootmachten die azen op marktaandeel in die connected car- en automatic drivingcar-markt gebruik maken van overige aanbieders van HD-maps of er voor kiezen dit in eigen beheer te gaan ontwikkelen.

Met name de ontwikkeling om te komen tot automatic driving is zo complex en behoeft zoveel afstemming tussen partijen(camera's, sensoren, lasers, lidars en hd-maps) dat ik de indruk heb dat Microsoft heeft gekozen om de regie te nemen zonder dat men de noodzaak voelt om via verticale integratie zich nu al vast te leggen op onderdelen van dit proces.

Het is duidelijk dat het zowel voor Apple als Microsoft van groot belang is om een prominente rol te spelen in de nieuwe device.

Daar komt bij dat de te benaderen markt ie de auto-industrie wordt geconfronteerd met een disruptieve factor door de transitie richting e-mobility waardoor voor OEM's extra inkomsten uit die connected car uiterst welkom zijn om te overleven.

Vanwege de kleine deeloplossing die TT hierbij kan bieden meen ik dat TT juist vanwege haar positionering als zelfstandig bedrijf en de beschikbaarheid van alternatieven de komende jaren niet bang hoeft te zijn voor aan vijandelijke overname.


NewKidInTown
0
quote:

Eva1960 schreef op 16 november 2019 13:34:

@Boem

ls ms echt een speler daarin wil worden moeten ze tt kopen. Ik snap er geen zak vsn dat dit bod niet komt. Tenzij ze vrezen voor de mededingingsautoriteiten. Waarom zou je als ms wachten tot tt teveel marktsucces heeft via henzelf en dan veel meer voor moeten betalen. Dit gast tegen elke logica in.

Kortom ze moeten nu bieden of het gebeurd nooit. En dan vwordt het dus niks met TT.

Wanneee legt oester hg nu eens een keer zijn kaarten op tafel?
Ik kan me niet voorstellen dat het eventueel oplopen van de prijs van TT een probleem voor Microsoft zal zijn.

MSFT
Capitalisation: 1.144.092.000.000 $
Omzet 2019: 125.843.000.000 $
EBITDA 2019: 54.641.000.000 $

Veel meer leidend zal zijn of TT in hun toekomstige strategie zal passen en het moment van een eventuele overname.

Een paar miljard meer of minder, who cares ? Ja, wij hier.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 16 november 2019 13:51:

[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het eventueel oplopen van de prijs van TT een probleem voor Microsoft zal zijn.

MSFT
Capitalisation: 1.144.092.000.000 $
Omzet 2019: 125.843.000.000 $
EBITDA 2019: 54.641.000.000 $

Veel meer leidend zal zijn of TT in hun toekomstige strategie zal passen en het moment van een eventuele overname.

Een paar miljard meer of minder, who cares ? Ja, wij hier.
Blij dat gij de boel hier een beetje levendig houd.

Er worden op dit forum buitenaardse krachten toegedicht aan TT en soms zelfs aan de lang zittende CEO/Founder. Is dat terecht? Nee denk ik.
TT verkeerd al jaren in de transitie. Zwalkend mag ik denk ik wel zeggen.
Firing out of 4 cilinders. Sports X. Consumer ? Nu komen we met een zelfrijdende auto en dan weer AI met de UvA. Een Vigreux die weer opduikt op een websummit - wat weet die nu eigenlijk nog inhoudelijk?

Ballonnetjes worden opgelaten en lopen na enige tijd weer leeg.
Wakkie's Endgame. Een loze kreet.
En dan is er nu een andere PC. Wat moet daar van verwacht worden?

Voor een investeerder, belegger: wat moet die aan met deze potpourri / kakafonie van strategie?

boem!
0
quote:

Eva1960 schreef op 16 november 2019 13:34:

@Boem

ls ms echt een speler daarin wil worden moeten ze tt kopen. Ik snap er geen zak vsn dat dit bod niet komt. Tenzij ze vrezen voor de mededingingsautoriteiten. Waarom zou je als ms wachten tot tt teveel marktsucces heeft via henzelf en dan veel meer voor moeten betalen. Dit gast tegen elke logica in.

Kortom ze moeten nu bieden of het gebeurd nooit. En dan vwordt het dus niks met TT.

Wanneee legt oester hg nu eens een keer zijn kaarten op tafel?

[...]
Jij doet nu net of het succes van Microsoft afhangt van TT.
Mijn mening staat daar haaks op.
TT heeft zich als preferred supplier voor maps in een florisante uitgangspositie gemanouvreerd maar Microsoft is niet veroordeeld tot zaken doen met TT.
De behaalde cloudomzetbij Microsoft spreekt daarbij boekdelen indien je dat afzet tegen de omzet die TT scoort met het Microsoftcontract.
Wereldbelegger
0
Mee eens.

Vergelijk het met bol.com
Werd al in 2009 aangeboden aan AH voor, ik meen, 30 miljoen.
Cyrte, het investeringsvehikel van John de Mol, samen met durfinvesteerder NPM Capital namen het bedrijf uiteindelijk in dat jaar over.

In 2012 legde AH 350 miljoen voor bol.com neer.

quote:

NewKidInTown schreef op 16 november 2019 13:51:

[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het eventueel oplopen van de prijs van TT een probleem voor Microsoft zal zijn.

MSFT
Capitalisation: 1.144.092.000.000 $
Omzet 2019: 125.843.000.000 $
EBITDA 2019: 54.641.000.000 $

Veel meer leidend zal zijn of TT in hun toekomstige strategie zal passen en het moment van een eventuele overname.

Een paar miljard meer of minder, who cares ? Ja, wij hier.
Wereldbelegger
0
waar de komma?
11,750
17,50
117,50?

((-;

quote:

NewKidInTown schreef op 16 november 2019 14:58:

Die 117,50 kunnen we dus vergeten, de komende twee jaar.
NewKidInTown
0
Wereldbelegger
0
Ter info

Waarom Google nu ook in jouw auto de baas wordt

uit artikel:
In veel nieuwe auto’s kun je al enkele diensten van Apple iOS en Google Android gebruiken. Dat gebeurt dan door je smartphone aan de auto te koppelen: in feite geeft het scherm in de auto alleen het scherm van je smartphone weer. Wat Google nu gaat doen, is het complete besturingssysteem van het infotainment in de auto overnemen. Daardoor kan het ook bepaalde functies van de auto zelf regelen, zoals het klimaat. Bekende diensten als Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store maken straks deel uit van de auto. En doordat het systeem continu met internet verbonden is, blijft het altijd up-to-date.

,,We geven je in de auto dezelfde ervaring die je gewend bent van je smartphone, maar dan aangepast voor veilig gebruik tijdens het rijden’’, zegt Henrik Green, chief technology officer bij Volvo Cars. De kaarten en de weginformatie (snelheidslimieten, bochten, stijgingspercentage) van Google Maps worden ook benut voor de rij-assistentiesystemen van de auto.

bron:
www.ad.nl/auto/waarom-google-nu-ook-i...
Eva1960
0
En juist daarom denk ik dat als ms niet NU tomtom koopt, ze dat NOOIT gaan doen.

Dus ik ben het met je eens.

quote:

boem! schreef op 16 november 2019 14:51:

[...]

Jij doet nu net of het succes van Microsoft afhangt van TT.
Mijn mening staat daar haaks op.
TT heeft zich als preferred supplier voor maps in een florisante uitgangspositie gemanouvreerd maar Microsoft is niet veroordeeld tot zaken doen met TT.
De behaalde cloudomzetbij Microsoft spreekt daarbij boekdelen indien je dat afzet tegen de omzet die TT scoort met het Microsoftcontract.
NewKidInTown
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 16 november 2019 18:28:

Waarom Google nu ook in jouw auto de baas wordt

uit artikel:
....Wat Google nu gaat doen, is het complete besturingssysteem van het infotainment in de auto overnemen. Daardoor kan het ook bepaalde functies van de auto zelf regelen, zoals het klimaat. Bekende diensten als Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store maken straks deel uit van de auto. En doordat het systeem continu met internet verbonden is, blijft het altijd up-to-date.
Als ik automaker was, zou ik toch wel 87 keer nadenken om mijn produkten compleet te laten overnemen, of in ieder geval essentiele delen daarvan, door google. Is er dan nog wel een weg terug ?
Ik zou minimaal 1 a 2 alternatieven achter de hand houden.
Het wordt veel gevaarlijker dan de toeleveranciers van bijvoorbeeld banden, accus en andere gemakkelijker in te wisselen onderdelen.
Niettemin zal het TT aansporen om NOG scherper op de bal te gaan spelen.

Even een off-topic vraagje: is er niks op TV vanavond ?
leonardus65
0
@wereldbelegger Maar Bol heeft nooit winst gemaakt, bij zijn vorige eigenaar niet en bij AH ook niet, Amazon.nl komt eraan, een nieuw verdeelcentrum voor Amazon wordt nu net over de grens bij Coevorden gebouwd. Zover ik weet staat Bol te koop
Dutchy Ron
2
www.handelszeitung.ch/unternehmen/goo...

Goed interview met Pauwels

Google Maps ist nicht für Autofahrer entwickelt

Understatement

Warum scheint das am Aktienmarkt niemand zu merken?
Es ist immer schwer zu verstehen, wie der Aktienmarkt funktioniert, aber wir müssen sicherlich auch noch etwas besser erklären, woran wir arbeiten
Wereldbelegger
0
Het kan waar zijn wat u schrijft.
Alleen vind ik daarover geen informatie.

Bol.com bevestigt status van grootste webwinkel van Nederland met nieuw omzetrecord van 2,1 miljard euro

bron:
www.businessinsider.nl/bol-com-bevest...

quote:

leonardus65 schreef op 16 november 2019 23:36:

@wereldbelegger Maar Bol heeft nooit winst gemaakt, bij zijn vorige eigenaar niet en bij AH ook niet, Amazon.nl komt eraan, een nieuw verdeelcentrum voor Amazon wordt nu net over de grens bij Coevorden gebouwd. Zover ik weet staat Bol te koop
[verwijderd]
2
zit hier nog iets interessants in?

Local
Bosch, TomTom team up in road radar-mapping
Written by Robert Smith × November 16, 2019
A camera’s usefulness can be limited by obstructions – not such a big deal when you’re only snapping casual scenery shots, but something of a problem when you’re relying on that camera to help drive your car.
Autonomous vehicles utilize a variety of cameras and sensors to create maps of the road. German-based engineers Bosch and Dutch traffic mapping company TomTom announced Wednesday they have harnessed radar signals that can produce the same high-definition mapping required for driverless navigation.
Company officials believe the use of radar eliminates the problem areas cameras experience, such as bad weather conditions or nighttime driving.
“The radar road signature is a milestone on the path towards automated driving,” Dirk Hoheisel, a member of Bosch’s board of management, said in a statement. “It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times.”
Maps are generated when radar signals features in the roadway and bounce back to the vehicle. Billions of “reflection points” allow the on-board computers to locate the vehicle within a few centimeters.
Radar mapping is meant to serve as an additional layer for orientation, along with cameras and sensors.
TomTom CEO Harold Goddijn said in a statement that radar mapping “will make self-localization for automated vehicles considerably more robust in every respect.”
The companies anticipate the first vehicles to use the radar will be on the road by 2020.
jlynch

valliantnews.com/2019/11/16/bosch-tom...

[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 17 november 2019 17:46:

zit hier nog iets interessants in?

Local
Bosch, TomTom team up in road radar-mapping
Written by Robert Smith × November 16, 2019
A camera’s usefulness can be limited by obstructions – not such a big deal when you’re only snapping casual scenery shots, but something of a problem when you’re relying on that camera to help drive your car.
Autonomous vehicles utilize a variety of cameras and sensors to create maps of the road. German-based engineers Bosch and Dutch traffic mapping company TomTom announced Wednesday they have harnessed radar signals that can produce the same high-definition mapping required for driverless navigation.
Company officials believe the use of radar eliminates the problem areas cameras experience, such as bad weather conditions or nighttime driving.
“The radar road signature is a milestone on the path towards automated driving,” Dirk Hoheisel, a member of Bosch’s board of management, said in a statement. “It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times.”
Maps are generated when radar signals features in the roadway and bounce back to the vehicle. Billions of “reflection points” allow the on-board computers to locate the vehicle within a few centimeters.
Radar mapping is meant to serve as an additional layer for orientation, along with cameras and sensors.
TomTom CEO Harold Goddijn said in a statement that radar mapping “will make self-localization for automated vehicles considerably more robust in every respect.”
The companies anticipate the first vehicles to use the radar will be on the road by 2020.
jlynch

valliantnews.com/2019/11/16/bosch-tom...

Dit lijkt mij wel een welkome ontwikkeling, daar mag best wat meer vanuit tomtom zelf over bericht of geroepen worden toch?
[verwijderd]
3
quote:

Sunshine Band schreef op 17 november 2019 17:46:

valliantnews.com/2019/11/16/bosch-tom...

Heel fijn dat wij een update van die samenwerking krijgen. Ik was bang dat de samenwerking was doodgebloed
[verwijderd]
0

DATE DETAILS REMIND ME
14 Nov 2019
Barcelona - Morgan Stanley European Technology, Media & Telecom Conference
View Additional Information
19 Nov 2019
Frankfurt - ABN AMRO Benelux Equities Conference
View Additional Information
Add to Outlook
Add to Google Calendar
27 Nov 2019
London - Kempen 16th London Conference
View Additi

Dinsdag dan maar
1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront