PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL - November 2019

2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
wins
0
Het is gewoon een topaandeel om in Porto te hebben voor de lange termijn, en niet om elke dag naar het koersverloop want daar wordt je niet vrolijk van
davidvl
0
quote:

painter75 schreef op 16 november 2019 13:27:

zet de postbodes maar in die rijden immers toch met half volle tassen!
Meen je dit serieus? Die zal je dan eerst goed moeten inwerken. Hoewel de stratenkennis (mits zelfde buurt) heel nuttig is, is het met een auto(bus) meerdere postcodes rijden om 100 tot 200 pakketjes op een dag te bezorgen wel iets heel anders dan post bezorgen. Ik schat in dat zelfs na goed inwerken maar een klein deel van de postbodes inzetbaar is voor pakketjes.
[verwijderd]
0
quote:

painter75 schreef op 16 november 2019 13:27:

Beetje extra werkdruk een paar dagen per jaar, zet de postbodes maar in die rijden immers toch met half volle tassen!
Hoeveel pakjes zouden er in zo'n tas gaan ? Eentje ?

aandeelofoptie
0
quote:

wins schreef op 16 november 2019 14:36:

Het is gewoon een topaandeel om in Porto te hebben voor de lange termijn, en niet om elke dag naar het koersverloop want daar wordt je niet vrolijk van
En dat laatste geldt zeer zeker voor jouw oneliners
[verwijderd]
0
quote:

Landgenoot schreef op 16 november 2019 16:37:

[...]

Hoeveel pakjes zouden er in zo'n tas gaan ? Eentje ?

Denk jij dat er geen postbode is met een rijbewijs? ochtend de post, middag desnoods een Picnic auto vol pakketten. is niks mis mee toch?
davidvl
0
quote:

painter75 schreef op 16 november 2019 17:10:

[...]
Denk jij dat er geen postbode is met een rijbewijs? ochtend de post, middag desnoods een Picnic auto vol pakketten. is niks mis mee toch?
Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Ga het eens een paar weken proberen, benieuwd of je er dan nog zo over denkt :)
A3aan
0
[quote alias=Sanddaclause id=11952760 date=201911161850]
Heeft iemand de jaarcijfers van Sandd hier a l gepubliceerd?

[/q

Zo ver bekend leden ze bij SandD grote verliezen en wilde de geldschieters hun geld terug hebben. PostNL had het helemaal niet moeten kopen, dan waren ze vanzelf failliet gegaan. Nu hebben ze er geloof ik 125 miljoen voor betaald, dus in wezen een voor failliete tent. Maar goed de geldschieters van SandD krijgen hun geld terug en lachen zich een kriek.
[verwijderd]
0
quote:

davidvl schreef op 16 november 2019 17:34:

[...]

Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Ga het eens een paar weken proberen, benieuwd of je er dan nog zo over denkt :)
je slaat de spijker op zijn kop, paar weken is inderdaad genoeg en daarna is de drukte weer voorbij.
Stroopwafel
0
quote:

Landgenoot schreef op 16 november 2019 16:37:

[...]

Hoeveel pakjes zouden er in zo'n tas gaan ? Eentje ?

Met 'n beetje goede wil en een soort bakfiets kan er zo veel meer.

Bijlage:
Stroopwafel
0
Hoeveel pakjes laten we zelf bij ons thuis bezorgen? Gewoon wat vaker online bestellen zou ik zeggen, maar het is misschien ook een graadmeter.
Stroopwafel
0
Zelf zit ik vol in PostNL, ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt, af en toe verkoop ik en het lukt me ook meestal weer om lager terug te kopen. Dit jaar zit ik al op een rendement van 104% en ik hoop ergens rond de 125 uit te komen.
AdamALR
0
Als er niet iets gauw gaat gebeuren op management niveau vraag ik me af hoe het zal gaan. Zelf deel in PostNL. Hoop toch dat er wat gaat gebeuren na een onsuccesvolle dure overname Sandd.
prinszicht
0
Toevallig of niet. Zat net op KVK te zoeken naar van wat ik heb begrepen de deponering van de jaarcijfers Sandd. Wat toevallig is dat ik mijN mail krijg met kopie Jan, na optie expiratie, ik vraag er maanden om, en tegelijkertijd komen de cijfers Sandd beschikbaar. Het kon niet eerder....

En nu. Zie ik een hoop eendagsvliegen zonder onderbouwing roepen dat het een failliete tent is / was. De guru’s van de cijfers zijn afwezig. Nu wil ik best de rapporten downloaden. Maar ik heb de veb vrijdag gevraagd, zonder dat ik wist dat de jaarcijfers er waren, om te kijken naar de factor afboeken op intercompany. Tot op heden heeft nog geen 1 forumlid de moeite genomen en heb ik nog niet kunnen verifiëren of de cijfers er überhaupt zijn.

Ook toevallig dat een partij hier wist dat de cijfers vrijdagavond zijn gedeponeerd. Alsof je dat routinematig gaat controleren uit vrije wil.

Hoe dan ook. HV heeft ons deze cijfers beloofd in maart of eind feb. Nu, na een enorme haastklus van PostNL en de politiek, komen ze beschikbaar na overname en de eerste tekenen van extra kosten. Ofwel, de volgorde kon en mocht niet andersom.
prinszicht
0
quote:

prinszicht schreef op 15 november 2019 21:54:

Deze is voor Keffer. Het blaffende orakel. Help me een handje.....

Lees het onderstaande bericht. Het heeft weken geduurd en bevat op meerdere punten een unicum vanuit mijn persoonlijke perspectief. Lees en oordeel....

Geachte heer Prinszicht,

Dank voor uw bericht.

Zoals u weet is de overname van Sandd in het vierde kwartaal afgerond. In de rapportage over dit kwartaal en in de jaarrekening 2019 zullen de cijfers zichtbaar zijn.

Bij de aankondiging van de overname van Sandd op 25 februari is een indicatie van de totale omzet van Sandd over het boekjaar 2018 van ongeveer EUR 200m genoemd en hebben wij de financiële onderbouwing van de overname gepresenteerd. Op 1 oktober is deze onderbouwing bevestigd.

De omzet van Sandd (inclusief VSP) zal per 22 oktober 2019 worden meegeconsolideerd. U heeft gelijk als u aangeeft dat de omzet van Sandd in 2019 waarschijnlijk lager zal zijn door de krimp van de markt. Verder wijs ik u erop dat PostNL een deel van de post van Sandd bezorgt. Dat betekent dat een deel van de omzet geëlimineerd wordt bij consolidatie (intercompany omzet).

Met vriendelijke groet,

Investor Relations team PostNL

Ben toch nog steeds benieuwd. Intercompany. Wat ik weet maar tot voor kort alleen maar mocht aannemen. We betalen 200 miljoen voor 200 miljoen. Maar dat is exclusief 10 procent krimp. En ook. Exclusief intercompany wat even daarvoor geen intercompany was. Toch geen boekhoudkundige truc?

Voor def overname kochten we 180 miljoen of met iets minder. Ik wilde graag weten, en vroeg maanden, wat we nu kochten. Nu blijkt dat we van de 180 miljoen ook nog X omzet intercompany hebben gekocht. Omzet die we al hadden. Bv. Kerstzegel omzet. Hoeveel? 20 miljoen? 50? Dan betalen we 200 miljoen voor nog geen 130 miljoen. In briefjes. Hoe kom je dan op 60 miljoen synergie? Costs of operations Sandd! Die je 1 op 1 overneemt. Zijn die 120 miljoen? Of nog meer?

Het lijkt er op dat deze deal een moetje is. Schrijven we de claim ook af... we kopen naar mijn idee nog geen 125 miljoen omzet en een concurrent af. Maar die willen we helemaal niet! Tenzij je graag een excuus nodig hebt om te moeten presteren. Deze was vanzelf omgevallen zeker wanneer je de claim had doorgezet en daarmee af was van enige vorm van AMM. Iets wat we een jaar geleden hadden moeten doen.

Zie daar de reden om niet te claimen. Het failliet van Sandd en een politieke blunder op aanvoeren van de ACM. Dat mocht niet. HV werkt niet voor de aandeelhouder maar voor de politiek.
Rekenaar
0
Splitsing in PostNL en PakketNL lijkt mij de beste optie.

PostNL als afgescheiden systeem voor de UPD met maximaal 9% rendement op basis van specifieke regels en overheidsbemoeienis.

En PakketNL als commerciële partij met marktconforme regels.
[verwijderd]
0
quote:

prinszicht schreef op 16 november 2019 22:58:

[...]

Ben toch nog steeds benieuwd. Intercompany. Wat ik weet maar tot voor kort alleen maar mocht aannemen. We betalen 200 miljoen voor 200 miljoen. Maar dat is exclusief 10 procent krimp. En ook. Exclusief intercompany wat even daarvoor geen intercompany was. Toch geen boekhoudkundige truc?

Voor def overname kochten we 180 miljoen of met iets minder. Ik wilde graag weten, en vroeg maanden, wat we nu kochten. Nu blijkt dat we van de 180 miljoen ook nog X omzet intercompany hebben gekocht. Omzet die we al hadden. Bv. Kerstzegel omzet. Hoeveel? 20 miljoen? 50? Dan betalen we 200 miljoen voor nog geen 130 miljoen. In briefjes. Hoe kom je dan op 60 miljoen synergie? Costs of operations Sandd! Die je 1 op 1 overneemt. Zijn die 120 miljoen? Of nog meer?

Het lijkt er op dat deze deal een moetje is. Schrijven we de claim ook af... we kopen naar mijn idee nog geen 125 miljoen omzet en een concurrent af. Maar die willen we helemaal niet! Tenzij je graag een excuus nodig hebt om te moeten presteren. Deze was vanzelf omgevallen zeker wanneer je de claim had doorgezet en daarmee af was van enige vorm van AMM. Iets wat we een jaar geleden hadden moeten doen.

Zie daar de reden om niet te claimen. Het failliet van Sandd en een politieke blunder op aanvoeren van de ACM. Dat mocht niet. HV werkt niet voor de aandeelhouder maar voor de politiek.
Voor de rest wel een leuke zaterdagavond gehad?
Ze hebben Sandd gekocht om post terug tegeven aan de staat. Pakketten naar deutsche post
wins
0
Postnl heeft nu meer werknemers erbij, dat is goed voor al die briefjes die gepost moeten worden
2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 11:46
Koers 1,220
Verschil -0,021 (-1,69%)
Hoog 1,230
Laag 1,212
Volume 607.542
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront