TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom december '19...het kan vriezen of dooien ;-)

962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Eva1960
0
Het is te stil rond het bedrijf....
Je hoort niets meer over nieuwe klanten.

quote:

MvM! schreef op 12 december 2019 17:21:

Daar ben ik nu ook achter! TT is volgens mij een prachtbedrijf met mooie producten , alleen het aandeel is verrot en stinkt.

Wereldbelegger
0
postzegels kijken vond ik al saai,
TomTom koers kijken is dubbel zo saai.
Maar ieder zijn hobby toch?
((-;

quote:

Hoopmazzel schreef op 12 december 2019 16:49:

[...]

Je moet er ook niet in zitten voor de winst.Ik heb al mijn postzegels verkocht en zocht een andere hobby.
Hoop....
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 12 december 2019 18:34:

postzegels kijken vond ik al saai,
TomTom koers kijken is dubbel zo saai.
Maar ieder zijn hobby toch?
((-;4

[...]
We moeten een hooo mazzel hebben wil dit nog goedkomen. Misschien iemand aanwezig op de nieuwjaars borrel.;-)
Brouwer285
0
Vreemd al die publiek geagendeerde roadshows, terwijl je geen geld uit de markt nodig hebt.
tatje
1
quote:

pwijsneus schreef op 12 december 2019 17:19:

[...]

Het is bekend dat Apple druk bezig is om eigen mapdata te produceren. Hiermee zal Apple op termijn niet meer afhankelijk zijn van mapdata zoals van TomTom.

De Verenigde Staten zijn nu bijna over op eigen data, en uiteindelijk zal Europa en de rest van de wereld volgen.

Wat betekend dit voor de bijdrage van Apple aan de omzet voor TomTom in 2020 en verder?
Wijs is geweldig als je het bent.
Neus een geweldig reukorgaan.

2 geweldige eigenschappen, maar samen gevoegd, heeft het niet die geweldige eigenschappen.

het samen voegsel zet vraagtekens bij de apple omzet van Tom Tom, voor 2020 en volgende jaren.

Andres Truelsen hoofd Enterprise zei er op de CMD, het volgende over:
So Apple and TomTom have been having a strategic partnership for many years and for many years to come.

Omzet in APIs 1 miljard en groeiend.
but we definitely have high expectation in the overall Maps API space.

If you look at our Maps API channels, we have high level two channels how we go to market with our Maps APIs.

We gaan met de APIs via 2 kanalen naar de markt.

- zelf
- The other area, as I mentioned, is the enterprise area and one specific contract I want to highlight is our contract with Microsoft. So we started our contract with Microsoft a while ago, but we, as TomTom, and now as we are putting our Maps APIs in Microsoft Cloud, Azure, which basically means that all the Microsoft internal developers have access to the APIs. Then we also agreed with Microsoft that they could bring it to the market under their own brand. So they bring our Maps APIs under the Azure Maps brand. Microsoft is then adding some other interesting things in the product offering themselves. We recently also announced between TomTom and Microsoft that the Bing Maps and Cortana will also move to TomTom.

"" So they bring our Maps APIs under the Azure Maps brand.""

Dus brengt Microsoft onder azure maps merk onze maps APIs naar de markt.

Licentie.

nl.wikipedia.org/wiki/Softwarelicentie

Kijk naar de verschillen in software licenties.

Tom Tom zal er een licentie op loslaten, die ook voor Tom Tom steeds meer geld oplevert.

AVE
VanillaSky
0
quote:

Brouwer285 schreef op 12 december 2019 19:03:

Vreemd al die publiek geagendeerde roadshows, terwijl je geen geld uit de markt nodig hebt.
Tja je hoort er ook niks van er is natuurlijk ook niet veel te melden. We hebben onlangs een plaatje tot 2030 gekregen. Tm 2022 vlakke omzet / op papier weinig/geen winst. Daarna ambitie om te groeien.

Overigens zegt het ook genoeg dat enkel een medewerker van de IR afdeling erbij is. Geen Harold of Taco.
pwijsneus
0
quote:

VanillaSky schreef op 12 december 2019 20:03:

[...]

Tja je hoort er ook niks van er is natuurlijk ook niet veel te melden. We hebben onlangs een plaatje tot 2030 gekregen. Tm 2022 vlakke omzet / op papier weinig/geen winst. Daarna ambitie om te groeien.

Overigens zegt het ook genoeg dat enkel een medewerker van de IR afdeling erbij is. Geen Harold of Taco.
Dus over 2 jaar wellicht een beetje groei. TOP!!

Vanaf 7 januari weer de CES. Zal wel een nieuwe gadget worden uitgebracht, of misschien wel een update van de camperapp!!1!

#exciting
[verwijderd]
0
quote:

Hoop.... schreef op 12 december 2019 18:48:

[...]

We moeten een hooo mazzel hebben wil dit nog goedkomen. Misschien iemand aanwezig op de nieuwjaars borrel.;-)
Ik niet.Dan moet ik in totaal 500 km rijden om ook dan niets te horen.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 12 december 2019 21:42:

Nog meer slecht nieuws: ik kom ook niet....
Jammer....
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 12 december 2019 21:55:

[...]
Kan ik je deze aanraden:

www.bol.com/nl/f/de-cursus-met-gaat-w...
Dank voor de tip!.

Hoe loopt de T2 story uiteindelijk af?.
NewKidInTown
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 12 december 2019 22:00:

Dank voor de tip!.

Hoe loopt de T2 story uiteindelijk af?.
Heb geen idee hoe oud je bent, maar misschien ga je dat niet mee maken.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 12 december 2019 22:07:

[...]
Heb geen idee hoe oud je bent, maar misschien ga je dat niet mee maken.
67 jaar nog maar.Dus ja....het is idd. de vraag.
nr36
0
Weg veiliger door data uit auto
Auto's met internet kunnen Rijkswaterstaat schat aan informatie leveren
JET PETERS
JET PETERS
Rijkswaterstaat gaat de data van honderdduizenden auto's gebruiken om realtime de verkeersveiligheid te verbeteren. In een later stadium wordt de informatie van de auto's gebruikt om de onderhoudstoestand van het wegdek te meten.
TON VOERMANS
Er rijden naar schatting 600.000 auto's in Nederland die continu verbonden zijn met internet. Het zijn rijdende computers met tientallen sensoren en camera's die voortdurend data naar de autofabrikant doorzenden. Een deel van die gegevens gaat Rijkswaterstaat volstrekt anoniem gebruiken.

Het gaat bijvoorbeeld om het automatisch doorgeven van een geactiveerde airbag, een glad of slecht wegdek, of rommel op de weg. Andere weggebruikers krijgen die informatie dan via hun navigatie-app of boordcomputer.

Nederland doet dit project met vier andere landen (Duitsland, Luxemburg, Spanje en Finland), vier autofabrikanten (BMW, Ford, Mercedes en Volvo) en twee serviceproviders (TomTom en Here). Inmiddels hebben vijf andere automerken zich gemeld om ook mee te doen. De data gaat van de autofabrikanten naar Rijkswaterstaat en de servicebedrijven.

Nog dit jaar ontvangt Rijkswaterstaat van zo'n 250.000 auto's informatie. De deelnemende partijen benadrukken dat de informatie volstrekt anoniem is. Het gaat Rijkswaterstaat om de gegevens om de verkeersveiligheid mee te verbeteren en niet om de identiteit van de chauffeur.

Adviseur Smart Mobility bij Rijkswaterstaat Laurens Schrijnen: ,,Als een airbag ontploft, dan weet je 99,9 procent zeker dat er iets ernstigs aan de hand is met die auto. Dat kun je realtime met andere bestuurders delen. En onze weginspecteurs kunnen meteen op pad. En als meerdere auto's op een bepaalde plek een onverwachte stuurbeweging maken, dan kan er iets op de weg liggen. Aan de hand van de werking van de ruitenwissers ontstaat een regenkaart die nauwkeuriger is dan de kaart die buien-apps geven.''

Rijkswaterstaat start in het vervolg hierop een proef om de data van honderdduizenden auto's met een internetaansluiting te gebruiken om de toestand van het wegdek te controleren. Nieuwe meetwagens zijn daardoor wellicht overbodig. Autofabrikanten proberen met de data digitale diensten aan hun klanten aan te bieden en aan wegbeheerders te verkopen om te helpen het onderhoud van het wegdek te verbeteren.

Rijkswaterstaat denkt aan de hand van anonieme autodata de toestand van het wegdek te kunnen meten. Als veel auto's bijvoorbeeld doorgeven dat de lane assist even niet werkt, dan kan het zo zijn, dat de belijning ter plaatse niet goed is. Veel grote uitslagen van de schokbrekers op een bepaalde plek? Dan kan er iets op het wegdek liggen of sprake zijn van een kuil. Slaat de ABS even aan? Als het niet regent, ligt daar wellicht olie op de weg of het wegdek is door slijtage glad geworden.
Pril
De techniek is nog pril, maar er zijn al bedrijven die aan de hand van de minieme rotatieverschillen van de wielen de slijtage van het wegdek in kaart kunnen brengen.

Schrijnen: ,,Rijkswaterstaat had tot voor kort twee ARAN-auto's - de Automatic Road Analyzers - die reden heel het jaar over al onze wegen door het land. Ze deden er zo'n anderhalf jaar over om het wegennet heel precies op te meten en te bepalen waar onderhoud nodig is. Dure voertuigen met heel gevoelige camera's en meetapparatuur aan boord. Door brand zijn beide voertuigen niet langer inzetbaar, dat was reden om naar een alternatief te kijken, zoals het inkopen van data. Die data uit gewone auto's is minder nauwkeurig, maar je krijgt uit honderdduizenden auto's wel héél veel data. En dienstverleners bouwen die data dan weer om tot hoogwaardige toepasbare informatie."

Autofabrikanten gebruiken data om de werking van de auto's te monitoren en om de service aan hun klanten te verbeteren. ,,BMW meldt nu al gladde wegen op basis van de data van de eigen auto's. Om een overzicht te krijgen van het volledige wegennetwerk heb je ook informatie nodig van andere automerken. En de autobedrijven hebben elkaar.''

Consumenten moeten wel zelf de regie krijgen over de door hen gegenereerde voertuigdata, vinden ANWB, de autobranche en verzekeraars. De macht van de autofabrikanten is nu te groot. Brancheorganisaties pleiten voor nieuwe (Europese) wetgeving.

Artikel AD
[verwijderd]
0
Slow, methodologically, it gets pushed lower and lower, almost, as if.. an algorythm within a machine is looking at me, and showing me numbers, hmm, i might be crazy.
Wereldbelegger
0
Donderdag 12 december beetje turbo handel.
Daarmee de 20ste dag op rij dat kleine plukjes turbo's op het bord staan.

Het is niet veel maar er zijn blijkbaar particulieren die gezien de Stoploss en aankoopbedrag geloven in een koers van boven de 9,43 – tot zelfs(!) boven de 10,26

Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 8,6 5,73 1,55 1,64 0,09 1,660 +1,84% 800 9:20
Turbo Long BNP 9,002 15,98 0,51 0,6 0,09 0,520 -12,61% 1.500 14:09
Booster Long BNP 8,5 8,57 1,02 1,11 0,09 0,990 -10,41% 1.700 15:13
BEST Turbo Long Commerzbank 6,02 2,74 0 0 0 3,410 -18,03% 200 16:05
Dutchy Ron
0
Het herstel na top op 11,80 duurt veel te lang in vergelijking met bijvoorbeeld een ING, ASML, Tesla, NVidia, etc

Het blijft schommelen tussen 9,20 en 9,50 .... geen beweging meer in te krijgen ....... tot de dag dat het aandeel deze bandbreedte verlaat als AEX terug gaat naar 570-575 ..... PR TT sucks inderdaad ...... fantasie is uit het aandeel ..... ze duiken onder de radar .... puur voor eigen belang ...... op 10 ben ik eruit..... nu houd ik woord.
Dutchy Ron
0
SDC en TT blijf ik wel volgen ... heeft gewoon m’n interesse ... ;-)
Maar ik ben geen lange termijn belegger merk ik
962 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:40
Koers 7,120
Verschil -0,155 (-2,13%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 35.301
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront