Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 13 december 2019 13:38:

@Skater

Is het ooit bij jou opgekomen dat de door jou erkende disruptiefactor zelfs E. Musk heeft verrast en dat hij probeert gebruik te maken van dit voordeel door versneld de productiecapaciteit op te voeren waardoor hij gebruik maakt van de rugwind die de EV nu veel nadrukkelijker eigen is tov ICE indien je het vergelijkt met 1, 2 of 3 jaar terug.
Het lijkt er meer op dat het begon met een overlijk ambitieus project dat alleen lukte omdat de wind eronder kwam. Aandelen makkelijk te verkopen, schuld makkelijk te krijgen, goede engineers in de rij bij de recruitment, dikke overheidssubsidies aan alle kanten en zeer lage rente die een nieuwe auto heel betaalbaar maakt.

Een aantal keer gingen ze nét niet ten onder, toen Musk zijn credit limit al gemaxt had. Ondanks de dusruptie die er vanaf dag 1 gewoon was.
Misschien dat een ander management minder te maken had gehad met mismanagement en productie beter op orde zou hebben gekregen. Ook zonder de verafgelijkende hype.
Fangirls die nog nooit een pickup hadden, willen nu die hele lelijke.
De polarisatie van het merk en de tunnelvisie waar je als fan in terecht komt, het sleept klanten mee, ze kopen whatever te koop aangeboden wordt. Dat het product goed is, daar begint het mee. Dank aan de founders die inmiddels het schip verlaten hebben en Franz die er nog is. Musk is er voor de cult en jongensachtige visie. En het meekrijgen van investeerders die misschien beter zouden moeten weten.

Dus nee, ik zie geen versnelde productie, ik zie achterblijvende productie, op alle vlakken. En het kost ze gewoon geld. Dat komt niet omdat de disruptie zo onverwacht giga is, Tesla is gewoon een slecht productiebedrijf. Niet alle facetten van de auto's en energy producten zijn bottlenecks, maar hier zijn we vandaag, met bottlenecks die na 2,5 jaar Model 3 productie nog steeds niet opgelost zijn. Ondanks extreme controle op de eigen supply chain. Ze maken (maakten) hun eigen cellen notabene! En komen die al jaren gruwelijk tekort, genoodzaakt veel duurdere te gebruiken en bepaalde producten te rantsoeneren of door schrappen van instapmodellen impopulair te maken. Lekkere manier van marktaandeel naar je toe harken...

Als Model 3 er uit zou hebben gezien als Model Y, gewoon iets hoger en ruimer, zouden de krantkoppen vol staan met de lange wachtlijsten. Dat ze niet met Model 3's blijven zitten komt voor een deeltje doordat het een goede auto is, maar het is vooral de enige in zijn soort. Dankzij de meewind kopen mensen gewoon het enige gerecht op het menu. Als er maar één restaurant in de stad is en ze serveren alleen een magistrale pekingeend met slechte patat, ga je er toch heen en eet je gewoon je bordje leeg. Reserveer je alvast voor over 2 weken.

Er is een nieuwe grote kans gecreëerd met de Cybertruck. Zou zomaar een kaskraker kunnen worden, áls ze er genoeg maken. En mensen willen al een kleinere sedan/hatchback versie ervan. Zullen ze deze keer net zo efficiënt zijn als andere gevestigde merken (dat zijn ze nu namelijk wel) en gewoon de productie uitrollen zoals gepland, meteen grote happen nemend uit de reserveringen? Je kunt er donder op zeggen dat er iets heel groots heel fout gaat. De cellen die hem betaalbaar moeten maken zijn te laat, ze kunnen er te weinig van maken, homologatie valt tegen, etc, etc.

Ze hebben nu 4 a 5 voertuigen gepresenteerd die niet te koop zijn. Je mag wel al wat geld dokken, maar nog niets ophalen. Er zijn 3 modellen in productie, 2 ervan doen het veul slechter dan ze ooit delen. Vooral omdat de normale versies van het menu gehaald zijn, alleen de hooligan opties zijn nog beschikbaar en die zijn duur, te duur voor de meeste 1%ers zelfs. Er is echt iets tragisch aan de hand bij de S en X. Zulke gruwelijk goede wagens die nu de Rolex treatment krijgen. Recht tegen de mission statement in.

Die Model Y zal wel loslopen. Het moet niet te moeilijk zijn daar Model 3 capaciteit voor te cannibaliseren. Want als kapitaalkrachtige klant moet je wel knetter zijn om niet de Y te hopen zelfs als er een dikke strik om de 3 zit.
Semi, Roadster en Cybertruck...lijken allemaal te leunen op batterijtechnologie die er eigenlijk nog niet is. En productielocaties zijn nog niet eens aangekondigd, alleen leveringstijd. Dit zijn wel de echt disrupters/boegbeelden.
Tegen de tijd dat de Roadster uit komt heeft die wellicht niet eens meer de leiding in de zelf begonnen 0-60 mph oorlog. Moet die het hebben raketstuwers en onnodig lange actieradius. Dat gaat helpen mensen aan de BEV te krijgen natuurlijk...
Cybertruck moeten er zo snel mogelijk zo veel mogelijk van gemaakt worden. En laat dat nu net hun zwakste kant zijn, afgezien van zindelijk krijgen van de CEO.
Nog steeds zo veel kans, maar het doorpakken en waarmaken blijft eraan schorten. Ik zie nog niet hoe of dankzij wie daar kentering in moet gaan komen.

Het bedrijf leunt ontzettend op de goede auto's, die voor een groot deel zo goed zijn omdat ze op accu's lopen. Dat voordeel gaat weg.
Kwaliteit, service, dingen die je toch wel verwacht bij zo'n prijsniveau, is een pijnlijk verhaal. Hit and miss.
Luisteren naar de wensen van echte klanten, strikt voor zaken als Dog Mode en dan alleen wanneer de CEO de suggestie hoogstpersoonlijk toevallig tegen komt op zijn Twitter tussen miljoenen tweets aan hem gericht die hij nooit ziet. Zijn toilet tijd ís voor een klein deel de hele klantrelaties en externe input afdeling. Dubbele faceplam volstaat niet, kan ik iemands palm lenen?

Deze grafiek toont hoeveel werk er nog gedaan moet worden. Het ligt niet aan de auto's die ze al hebben en hadden. En ze breken verkoop(aantal) record na record. infographic.statista.com/normal/chart...
boem!
0
Jij ziet achterblijvende productie en beleggers die beter zouden moeten weten.

Daarnaast constateer je, dat de auto's gewoon goed zijn mede veroorzaakt door hun vooorsprong in accu-technologie.

Ondanks de fors toenemende productieaantallen en de langzaam aan de horizon verschijnende groene kleur die winsten voorstellen in je bijgevoegde grafiek hebben die jouw mening over Tesla en met name E. Musk niet gewijzigd.

Tesla zal ingehaald worden door de gevestigde OEM's en Musk is zonder enige twijfel de grootste fantast en in wezen een gevaar voor de mensheid die hij zegt te willen redden.
[verwijderd]
0
Is dit weer zo'n episode waar je een vreemde polariserende woorden in de mond probeert te leggen? Hardnekkige gewoonte...
voda
0
‘Geen Europese toelating voor Tesla's Cybertruck’

De Cybertruck van Tesla wordt volgens experts van het Duitse veiligheids- en keuringsinstituut TÜV niet toegelaten in West-Europa. Door de te rigide body worden de krachten bij een aanrijding niet opgevangen door het chassis.

Erik Kouwenhoven 14-12-19, 06:01 Laatste update: 10:16

In de Verenigde Staten zouden al meer dan 100.000 mensen een aanbetaling hebben gedaan op Tesla's veelbesproken Cybertruck en ook in West-Europa is de belangstelling groot. Wanneer de auto hier precies naartoe komt, is nog niet bekend. Experts van de Duitse onderzoeksinstantie TÜV zeggen dat het er mogelijk helemaal niet van komt.

Voordat de auto een Europese goedkeuring kan krijgen, moeten volgens Stefan Teller van de TÜV ‘grote veranderingen in de basisstructuur’ worden aangebracht, zo zei hij tegen het Duitse Automobilwoche. ,,Het basisconcept van deze Tesla is in tegenspraak met de gemeenschappelijke Europese veiligheidsfilosofie. De inzittenden voelen zich veilig, maar zijn het niet”, aldus Teller.

Tussen de VS en Europa bestaan grote verschillen als het gaat om de typegoedkeuring van voertuigen. In de VS hebben autofabrikanten de mogelijkheid de technische controle van hun voertuigen zelf te certificeren. In West-Europa is een typegoedkeuringsprocedure van kracht, waarbij fabrikanten én autoriteiten (zoals onafhankelijke technische diensten als de TÜV) zijn betrokken. Voertuigen moeten hierdoor voldoen aan 50 tot 60 voorschriften.

Lees ook
Ruiten sneuvelen bij presentatie ‘onverwoestbare’ truck Tesla
Tesla onthult aanhanger voor Cybertruck

Bij een botsing vervormt er bijna niets, waardoor er enorme krachten worden uitgeoe­fend op de inzitten­den

Stefan Teller

Te ‘stijf’
Bovendien is de cybertruck in de VS een 'truck', oftewel een lichte vrachtwagen. Voertuigen van deze klasse zijn daardoor vrijgesteld van veel zogenoemde passieve veiligheidsvoorschriften voor inzittenden. De passieve veiligheid gaat over de maatregelen om de gevolgen van ongevallen te beperken. In Europa zijn passieve veiligheid en voetgangersbescherming erg belangrijk. ,,Zo mag de voorkant van het voertuig niet ‘stijf’ zijn”, zegt Teller. ,,De bumper en de motorkap moeten energie kunnen absorberen om de passanten te beschermen.”

Deze gerichte vervorming is volgens de TÜV niet mogelijk bij de nieuwe Tesla, omdat in de cybertruck zeer stijve platen zouden worden geïnstalleerd. ,,Bij een botsing vervormt er bijna niets, waardoor er enorme krachten worden uitgeoefend op de inzittenden. Daar verandert een hoeveelheid airbags niets aan", aldus Teller. Volgens hem heeft Tesla-baas Elon Musk een flinke uitdaging als hij de auto naar Europa wil exporteren. Eigenlijk geven alleen de kogelwerende zijruiten een beetje mee, zo lijkt het.

www.ad.nl/auto/geen-europese-toelatin...
Bijlage:
Dutcheon
0
Blij dat Stefan de dromers even helpt. De Cybertruck hoeft ook helemaal niet naar Europa te komen om een succes te worden!

Laat maar lekker daar, veel te groot en te lomp voor Europa.
Je mag hier toch maar 3,5ton achter je auto knopen.

[verwijderd]
0
Tesla technisch onderschatten is niet de slimste benadering.

Geef me een team engineers met sterke software en computers en er is vast een manier om dat plaatstaal aan de binnenkant te verzwakken met undiepe insneden. Sterk genoeg voor de zelfdragendheid, zwak genoeg voor impacts. Als kreukelzone ten behoeve van inzittenden.

Een voetganger of fietser is gewoon ten dode opgeschreven natuurlijk, maar dat geldt net zo goed voor de huidige SUVs en trucks op de Europese wegen.

Amerikanen, ook Tesla fangirls, kopen openlijk zo zwaar mogelijk wagens voor de familie, omdat in een crash de zwaarste wint. Tevens een reden dat kleine hatchbacks het minder goed doen dan goed zou zijn voor het verkeer aldaar...
Trigger happy, crash happy. Dus liefst een groter geweer en een groter voertuig. This is the way.
löngterm
0
Ik kijk erg uit naar de resultaten van Q4. De guidance van 360K deliveries dit jaar is een uitdaging maar is zeker haalbaar. Een update voor zowel Shanghai en Berlijn liggen in lijn. Daarnaast is vooral de storage en solar een punt van intresse aangezien ik hier groei van >100% verwacht in enkele kwartalen en zo'n 300% voor 2020.

De koerst stijgt inmiddels vrolijk verder en mijn opties doen doen al plus 365 en 312 %. Op de aandelen staat nu een plus van 36%. Zoals eerder vermeld heb ik mijn positie voor zo'n 35% afgebouwd sinds de harde stijgen na Q3. Ik wacht tot Q4 en zal misschien nog een paar kleine verkopen doen wanneer we zo blijven stijgen als nu. Wanneer er een dip komt breid ik zonder twijfel weer verder uit gezien de lange termijn uitzichten nog steeds erg goed zijn in mijn optiek.
Dutcheon
0
hij gaat weer lekker vandaag ja, was ook wel te verwachten na de gemanipuleerde lage sluiting van afgelopen vrijdag
[verwijderd]
0
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 16 december 2019 20:11:

Was er nieuws? Of niets anders met een hint van hoop?
Ineens een ATH!
De grootste trigger lijkt de mogelijke verleningen van subsidie tot 600k voertuigen in de US(was 200k waar Tesla al overheen zit) dus zou voor nog eens 400k auto's 7k subsidie per stuk geven.

daarnaast
Beweging in Shanghai met leveringen en productie en goede berichten uit Duitsland die ze in alle mogelijke manieren lijkt te willen helpen.
boem!
0
De sterke rugwind die de OEM Tesla ondervindt vindt zijn oorzaak in het doordringende besef bij regeringen dat het inmiddels 1 minuut voor twaalf is om aan een dreigende klimaatramp te ontsnappen.
Om nog tijdelijk te ontsnappen aan strenge maatregelen tegen Big-Oil hebben de regeringen de toegeworpen handdoek door ICE te vervangen door BEV met beide handen aangegrepen.
Dat zelfs een 100% transitie van ICE naar BEV geen structurele oplossing biedt is ook bij diezelfde regeringen bekend.
Het economisch belang van Big-Oil momenteel, de zegen die het was voor de economische opgang in het verleden en het ontbreken van voldoende kostenefficiente alternatieven voor Big-Oil heeft geleid tot de spagaatstand waarin Big-Oil, Big-Car en Big-Govn zich nu in bevinden.

Door de onvermijdelijke besluiten genomen door Govn weten de OEM's niet hoe hard zij moeten lopen om de inmiddels opgelopen achterstand op Tesla in te halen.
Ook bij Big-Oil dringt het besef door dat haar defensieve houding tov alternatieve vormen van energie geen garantie meer biedt voor toekomstig succes en doen daarom de eerste schuchtere pogingen om inhoud te geven aan die alternatieve energievoorziening zonder daarbij overigens het belang van aandeelhouders in de assets van de oude energievoorziening uit het oog te verliezen.

Saillant detail in deze is dat Tesla naast de verantwoordelijkhied voor de transitie van ICE naar EV zich mede een rol toebedacht heeft in het bredere energievraagstuk met haar powerwall en powerpack.

Het doorstomen naar 380 dollar moet daarom zeker niet gezien worden als een juiste waardering als OEM maar meer in het licht van de ongekende mogelijkheden die Tesla biedt tot een gedeeltelijke oplossing voor het klimaatprobleem waar we nu voor woren gesteld.

Het kan nog alle kanten op met Tesla, maar indien met name het energiedeel van Tesla voldoende groei kan laten zien bij de komende kwartaalcijfers voorzie ik dat ik ult 2020 40% van mijn positie heb afgebouwd.


Mr sponge
0
Mooie ontwikkelingen op het gebied van waterstof:

Nieuwe zonnepanelen produceren direct groene waterstof
www.installatiejournaal.nl/energie/ni...

Dat zou op de heel lange termijn toch het mooiste zijn. Auto's met een kleine accu en een brandstofcel om de accu bij te laden. En dan waterstof tanken.
Al gaat dat nog vele jaren duren voordat dat misschien op grote schaal kan worden toegepast. Het is wachten op een partij die een Tesla achtige ontwikkeling op gang brengt in het waterstof domein.
Mr sponge
0
Nog een mooi artikel ivm de Hidden Emissions. Of het rijden van een Tesla nu de oplossing is? Dan moet de productie van de stroom wel een stuk groener worden...
En ja, dit is waarschijnlijk een gekleurd verhaal van een "concurrent".
Toch zit er wel een kern van waarheid in...
lightyear.one/news/sustainable-implem...
löngterm
0
quote:

Mr sponge schreef op 17 december 2019 11:07:

Mooie ontwikkelingen op het gebied van waterstof:

Nieuwe zonnepanelen produceren direct groene waterstof
www.installatiejournaal.nl/energie/ni...

Dat zou op de heel lange termijn toch het mooiste zijn. Auto's met een kleine accu en een brandstofcel om de accu bij te laden. En dan waterstof tanken.
Al gaat dat nog vele jaren duren voordat dat misschien op grote schaal kan worden toegepast. Het is wachten op een partij die een Tesla achtige ontwikkeling op gang brengt in het waterstof domein.
Ik voorzie een hele kleine kans dat waterstof op lange termijn zal werken. Het chemische proces is simpelweg inherent te ineffiecient en de infrastructuur vele malen complexer.

Er zit nog steeds enorm veel rek in de energie dichtheid en kosten van batterijen. We zijn het kantelpunt inmiddels voorbij en in de komende jaren zal de nieuwe generatie batterijen op de markt komen.
löngterm
0
quote:

Mr sponge schreef op 17 december 2019 11:15:

Nog een mooi artikel ivm de Hidden Emissions. Of het rijden van een Tesla nu de oplossing is? Dan moet de productie van de stroom wel een stuk groener worden...
En ja, dit is waarschijnlijk een gekleurd verhaal van een "concurrent".
Toch zit er wel een kern van waarheid in...
lightyear.one/news/sustainable-implem...
Zeker een kern van waarheid en een relevant topic. Vandaar dat Tesla zich niet enkel focussed op EV's maar ook op zonnecellen en opslag. Daarnaast hebben Tesla rijders een veel grotere kans om zonnepanelen op het dak te hebben en daardoor al optimaal gebruik te maken van groene energie.

Daarnaast zien we hier de zelfde progressie als in batterijen en zijn zowel prijs als efficientie van de panelen nog steeds jaarlijks significant beter.
Mr sponge
0
Ik zag vanmorgen trouwens weer voor het eerst dit kwartaal Model 3's staan bij Tesla in Tilburg. Ik heb begrepen dat ze de afgelopen maanden vanuit Rotterdam zijn uitgeleverd omdat er in Tilburg niet voldoende ruimte was.
Ik heb laatst ook foto's gezien a parkeerplaatsen vol Model 3's. En je zie hier echt overal Model 3's rijden. Dit wordt echt een mega kwartaal voor Nederland.
Helaas voor Tesla zijn dit hoofdzakelijk de goedkoopste uitvoeringen omdat die het dichtst bij de 50K grens zitten. Ik ben echt benieuwd naar de resultaten (niet de aantallen, maar vooral de financiële resultaten).

Los daarvan ben ik ook benieuwd naar wat er in China echt al is gerealiseerd /geproduceerd. En dan niet de piekproductie in een dag of een uur. Maar de totale productie van een week of maand. Die piekcapaciteit per uur of dag wordt steeds gesimuleerd dat hebben we eerder gezien.
boem!
0
@Mr sponge ik waardeer de terughoudendheid die jij aan de dag legt indien het de door Tesla voorgestelde oplossingen betreft inzake climate-control.

Ook ik ben ervan overtuigd dat er meerdere wegen naar Rome leiden en ik hoop dan ook van ganser harte dat de waterstofoplossing vanaf nu ook serieus wordt benaderd door de partijen die in die oplossing een belang hebben.

Ik denk overigens dat door het getreuzel van die kant deze oplossing wel serieuze achterstand heeft opgelopen tov EV's.
[verwijderd]
0
Ja, klimaat krijgt veel meer politieke en pers aandacht dan de wetenschap echt verdient. En het wordt eens tijd dat ze daad bij woord gaan voegen. BEVs zijn zichtbaar voor burger, al helpt het natuurlijk geen rk de eerste jaren. Een Tesla is een jaar of 4 net zo goor als een diesel, pas erna wordt er minder uitgestoten (zeker als over CO2 blijven obsederen) en dat gaat met helemaal niet zo veel per jaar.
Waterstof is leuk en aardig, maar de compressie om het in een auto te krijgen en het veiligheidsaspect ervan... Zo onlogisch direct aansluitend op de War on Terrorism. Echt niets makkelijkers dan een in de stad geplaatst H station opblazen. Het bedrijfsleven verstrekt de explosieven. En met een waterstofwagen door de stad tuffen is net zo opvallend als nu met een tankwagen. Niet heul logisch voor de stropdassen in Brussel ed.

Als nieuwe Teslas nu een grote handout krijgen weer, gaan we misschien zowaar eens een demonstratie door burgers in Washington meemaken. Al die arme 1%ers die dan pech hadden met hun timing!!! Kan bloederig worden, kom niet aan de tax credit van een Tesla rijder. Heb je die lui zien schrijven online? Zit heel veel boosheid achter ;-)
Neen, het zou onacceptabel zijn als die credits niet bij reeds verkochte auto's terecht kwam. En dan blijven er weinig slots over voor het volle pond op nieuwe auto's. Als de deal snel rond is komt er vast nog een effectje op de locale markt, maar lekker boeiend als ze bijna uitkomen met de Model Y die veel beter aansluit bij wensen én budget van echte burgers.
Bedenk je ook dat de concurrentie dan veel langer baat gaat hebben van die handout. De voorsprong van Tesla is al ingeprijsd geweest. Ford gaat dan de tijd krijgen met hun Mach-E, andere merken kunnen binnenkomen.

Er is ook een voorstel om de tax credit om te zetten naar $15k, bij aankoop. Voor auto's ONDER $35K. Mits van USA makelij, en dat stuit mogelijk nog op illegale protectionisme problemen.
Economisch en als je echt zou geven om milieu, veel voor te zeggen.
Goedkope auto's zijn de massa, en die stoten ook uit. Het zou veel mensen hun eerste nieuwe auto doen kopen denk ik. Tesla en Ford zouden net een instapmodelletje kunnen maken, uitdelen is het dan.
Mr sponge
0
quote:

löngterm schreef op 17 december 2019 12:54:

[...]

Ik voorzie een hele kleine kans dat waterstof op lange termijn zal werken. Het chemische proces is simpelweg inherent te ineffiecient en de infrastructuur vele malen complexer.

Dat wordt wel steeds gezegd. Maar als je dan leest in het artikel:

"Een standaard zonnepaneel zet 18 tot 20 procent van de zonne-energie om in elektrische energie. Als je vervolgens met die opgewekte energie ook nog water moet splitsen in waterstof en zuurstof, dan gaat er door omzettingsverliezen veel energie verloren. De onderzoekers zouden dat rendementsprobleem hebben opgelost met een zonnepaneel dat via een chemisch proces direct waterstof maakt. Met het Leuvense zonnepaneel (1,65 m²) zou 15 procent van het zonlicht rechtstreeks worden omgezet in waterstofgas."

Enige wat ik mij nog afvraag, hoe efficiënt de brandstofcellen zijn die de waterstof weer omzetten in elektriciteit.

Het opslaan van grote hoeveelheden waterstof in een tank is toch goedkoper dan het opslaan van elektriciteit in een grote accu. Voor in auto's is het gewicht wel belangrijk en het snel bijtanken ook. Over een paar jaar verwacht ik ook grote problemen met het stroomnet door alle elektrische auto's. Daar is het netwerk niet op berekend. Een powerwall kan dan een oplossing zijn in combinatie met zonnepanelen. En het rijden op waterstof.

Leuke ontwikkelingen in ieder geval. Nu lijkt er eindelijk wat beweging te zitten in de waterstof beloften van jaren terug. Het leek een beetje dood te bloeden... En het zal uiteindelijk toch een mix gaan worden van alle mogelijke manieren van energie opslag. Afhankelijk van de toepassing.
[verwijderd]
0
Ik dacht dat we allang op meer dan 80% van de Faraday constante zaten. 80% van 20% is 16%. Misschien dat die nieuwe panelen een hoop apparatuur en onderhoud besparen, dat zou zeker winst zijn.
Maarja, je hebt niets aan waterstof aan 1 atmosfeer. Je moet het comprimeren voor vervoer. Of je moet serieuze pijpleidingen hebben naar de plek waar het zonder compressie ingezet kan worden. Die druk op een waterstofcel, dat alleen maakt het een bom, zelfs met stoom of zelfs lucht ipv waterstof. En die energie krijg je niet terug in de omzetting naar elektriciteit.

Ik ben 100% voor decentrale energeopwekking, we moeten echt overal zonnepanelen gaan plaatsen. BEVs verplicht vehicle to grid maken zeker zodra ze meer cycli aankunnen.
Jaren was ik onwijze fan van waterstof en HHO-on-demand. Nu accu's gewoon werken, is waterstof gewoon moeilijk doen. Energieverspilling. En groene energieverspilling is evengoed energieverspilling.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -5,610 (-3,61%)
Hoog 152,100
Laag 148,700
Volume 95.654.207
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront