Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Mr sponge
1
quote:

thejaguar schreef op 30 januari 2020 18:44:

ik koop geen aandelen van bedrijven waar ik niet in geloof en zeker niet als ze zo stervens duur zijn, zoals bij tesla. ook in het internettijdperk liepen beleggers jarenlang achter zwaar verliesgevende bedrijven aan, de meeste bestaan nu niet meer.
Ja ik weet precies wat je bedoelt. Ik zie best toekomst voor Tesla hoor. Maar de huidige waardering slaat nergens op, wat duid op een bubbel/hype. Ik heb hier het vergelijk met de internethype ook al eens gelegd.
Waar ik mij het meest aan stoor bij Tesla is dat ze de boekhouding zo schimmig mogelijk maken. Ik lees te veel verhalen die er op wijzen dat de cijfers structureel worden opgepoetst. Zo zouden garantiekosten niet in de margeberekening worden meegenomen maar als goodwill worden weggeschreven. Ook over de FCF berekening heb ik veel gelezen. Helaas ben ik geen accountant om dit 100% op waarde te kunnen schatten(al kloppen ze wel voor zover ik het kan beoordelen). Het zegt wel wat dat mensen die er vragen over stellen aan de investor relations van Tesla structureel worden genegeerd/geen antwoord krijgen.
Je ziet nu ook dat de belangen van shorts echt beginnen te spelen, waardoor er veel negatieve onzin verhalen de wereld in worden geslingerd. Van de andere kant zie je ook weer longs die een verhaal gaan ophangen waarom Tesla door kan stijgen naar bv $1.200,- ofzo.
Het huidige koersverloop kan ik alleen verklaren door kuddegedrag. Mensen willen de boot niet missen. Ze willen op verjaardagen ook vertellen dat ze Tesla aandelen hebben. Al het spaargeld wordt de aandelenbeurs opgejaagd door de negatieve spaarrente. Gevolg is dat mensen zonder enige kennis gaan beleggen en vaak tegen het eind van de hype instappen. En tja, wanneer zitten we echt op de top... Als ik dat precies wist..$$$
Ik brand mijn handen niet aan Tesla. Ik blijft de soap zeker wel volgen.
Nog even wachten op de 10-K filing. Dat bied iets meer inzicht in de gang van zaken.
boem!
0
quote:

thejaguar schreef op 31 januari 2020 14:09:

herstel: dit was een reactie op boem! waarvan akte! waarom zou tesla in 2020 met 50% of meer groeien terwijl de groei in 2019 een magere 2,4% bedroeg??
Met dank aan @Skater die de beantwoording al voor zijn rekening heeft genomen.
[verwijderd]
0
Goh, toch nog gesloten op $650.
Technisch (MACD 12, 26, 9) is het nog steeds feest, geen reden een correctie te verwachten.
Een systeem dat ik recent hoorde had een uitstap signaal bij het kruisen van deze MACD. Normaal is dat flink na de top. Daling in de 12 kan een verkoopsignaal zijn als je het uitstapmoment vreest te missen of een sterke sell-off.
De volgende keer dat er een vers koopsignaal is (na een goede dip) wil ik er misschien wel dik in stappen. En dan met een plan. Opties, bescheiden turbo's en die steeds rollen op mid-rally dips.
Dutcheon
1
Wat zitten jullie toch heerlijk te miepen... the jaguar hoort hier helemaal
Niet thuis als je niks met tesla hebt... kun je er ook niks van snappen....
Raad eens ik heb wel wat met Jaguars, heb een mooie oude xj6, open staan voor zaken das belangrijk in het leven....

Vind het jammer dat je nu eerst wilt wachten op een correctie naar 450 Skate...
Waarom nooit iets willen aannemen toen Tesla onder de 300 ging en zelf onder de 200 dook.
Was steeds aan het bijkopen toen hij richting de 200 ging als kleine jongen...

Vorig jaar was het koopmoment, gecreëerd door de VW en big oil short.... oneindig veel FUD onzin.
Blij dat we nu weer focus hebben op de big picture... Ev’s maken, want de legacy automakers komen niet op gang.
Sterker nog Total en Peugeot hebben net pas samen een plannetje bedacht.... pfffff dat had 10 jaar geleden ook gekund jongens!
[verwijderd]
0
Secret: maybe a blow-up and then a cool down. Be sure when to take the profit and enjoy it.
[verwijderd]
0
@Dutcheon: Ik ben geen HODL type, dat is te makkelijk :-)

Nu instappen voor gewone zou knetter zijn, ook al kan het goed uitpakken. Veel te grote bull run om nu een lange termijn positie te nemen. Er zijn zoveel andere aandelen die NU een koopsignaal bieden dat over de komende weken of maanden gemiddeld beter gaan doen dan TSLA. Die laatste is toevallig van een bedrijf waar ik graag een product van wil hebben. En sub-producten voor wil helpen ontwikkelen.

$450 is geen hard doel, immers een doorbraak naar nog hogere koersen kan me weer doen instappen. Te groot bedrijf om mezelf een gewaardeerde aandeelhouder te voelen, dus ik speculeer liever dan ik HODL. Met een goed systeem is dat ook beter voor het bedrijf. Als ik slaag neem ik geld van andere speculanten en kan ik daardoor tzt TSLA meer koopdruk geven dan door gewoon te HODLen.

In de tussentijd, hoe is deze verdubbelde koers nu ineens een gezonde waardering voor een bedrijf met deze omzet en soms minimieme GAAP winstjes?
De beursen staan op ploffen, TSLA is niet automatisch een aandeel om in te duiken.
Ja, er is een theoretisch scenario waar TSLA een soort veilige haven functie (hoe lachwekkend ook) gaat vervullen, geen ander aandeel houdt zo sterk stand.
Als er mensen zijn die zich automotive investeerder achten, weten die waar ze hun geld moeten laten. Dus een dalende markt voor auto's kan nog steeds TSLA boosten.

Wie FUD schrijft ondermijnt gezonde discussie.
boem!
0
Het domste wat je kunt doen bij een zeer risicovolle belegging is anticiperen op een doorbraak van dat bedrijf om daarna vanwege de ontstane winst op die belegging die winst te gelde te maken waardoor je de potentie mist om een grotere winst te realiseren met minder risico.

Jij zult wel behoren bij het gilde van de koersfetisjisten die iedere beweging van de koers aangrijpen om in actie te komen.

De BAH belegger richt zich op fundamentals als groeiverwachting, te verwachten marges en de te verwachten FCF als beloning voor zijn investering.

Ik ben uiteraard blij dat mijn vorig jaar gestarte investering aan $ 335 inmiddels met 40% is afgenomen door het bereiken van 2 van de 5 door mij gestelde koersdoelen maar ik peins er niet over de andere 3 doelen geen kans te geven.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 1 februari 2020 02:35:

@Dutcheon: Ik ben geen HODL type, dat is te makkelijk :-)

Nu instappen voor gewone zou knetter zijn, ook al kan het goed uitpakken. Veel te grote bull run om nu een lange termijn positie te nemen. Er zijn zoveel andere aandelen die NU een koopsignaal bieden dat over de komende weken of maanden gemiddeld beter gaan doen dan TSLA. Die laatste is toevallig van een bedrijf waar ik graag een product van wil hebben. En sub-producten voor wil helpen ontwikkelen.

$450 is geen hard doel, immers een doorbraak naar nog hogere koersen kan me weer doen instappen. Te groot bedrijf om mezelf een gewaardeerde aandeelhouder te voelen, dus ik speculeer liever dan ik HODL. Met een goed systeem is dat ook beter voor het bedrijf. Als ik slaag neem ik geld van andere speculanten en kan ik daardoor tzt TSLA meer koopdruk geven dan door gewoon te HODLen.

In de tussentijd, hoe is deze verdubbelde koers nu ineens een gezonde waardering voor een bedrijf met deze omzet en soms minimieme GAAP winstjes?
De beursen staan op ploffen, TSLA is niet automatisch een aandeel om in te duiken.
Ja, er is een theoretisch scenario waar TSLA een soort veilige haven functie (hoe lachwekkend ook) gaat vervullen, geen ander aandeel houdt zo sterk stand.
Als er mensen zijn die zich automotive investeerder achten, weten die waar ze hun geld moeten laten. Dus een dalende markt voor auto's kan nog steeds TSLA boosten.

Wie FUD schrijft ondermijnt gezonde discussie.
Mag ik vragen hoe lang je al met deze strategieën bezig bent en wat je jaar rendementen geweest zijn?
boem!
0
quote:

Skater schreef op 1 februari 2020 02:35:

@Dutcheon: Ik ben geen HODL type, dat is te makkelijk :-)

Nu instappen voor gewone zou knetter zijn, ook al kan het goed uitpakken. Veel te grote bull run om nu een lange termijn positie te nemen. Er zijn zoveel andere aandelen die NU een koopsignaal bieden dat over de komende weken of maanden gemiddeld beter gaan doen dan TSLA. Die laatste is toevallig van een bedrijf waar ik graag een product van wil hebben. En sub-producten voor wil helpen ontwikkelen.

$450 is geen hard doel, immers een doorbraak naar nog hogere koersen kan me weer doen instappen. Te groot bedrijf om mezelf een gewaardeerde aandeelhouder te voelen, dus ik speculeer liever dan ik HODL. Met een goed systeem is dat ook beter voor het bedrijf. Als ik slaag neem ik geld van andere speculanten en kan ik daardoor tzt TSLA meer koopdruk geven dan door gewoon te HODLen.

In de tussentijd, hoe is deze verdubbelde koers nu ineens een gezonde waardering voor een bedrijf met deze omzet en soms minimieme GAAP winstjes?
De beursen staan op ploffen, TSLA is niet automatisch een aandeel om in te duiken.
Ja, er is een theoretisch scenario waar TSLA een soort veilige haven functie (hoe lachwekkend ook) gaat vervullen, geen ander aandeel houdt zo sterk stand.
Als er mensen zijn die zich automotive investeerder achten, weten die waar ze hun geld moeten laten. Dus een dalende markt voor auto's kan nog steeds TSLA boosten.

Wie FUD schrijft ondermijnt gezonde discussie.
@Skater jij bent in mijn ogen geen belegger maar een handelaar die op basis van commentaar op de fundamentals van het bedrijf een graantje probeert mee te pikken.
Tot voor kort altijd negatief over de uitvoering van de strategie geen short positie ingenomen maar nu met enig success gescoord met een tijdelijke longpositie op basis van marktverwachtingen mbt 4qcijfers.

Alhoewel het duidelijk is dat het "grote" geld verdiend kan worden door gebruik te maken van de volatiliteit van een aandeel heb je hier ook direct de angel te pakken.
Het zijn nl de door analisten uitgebrachte adviezen die de volatitiliteit in een aandeel brengen en wanneer is het een uitgebracht FUD-bericht zoals Morgan Stanley's bijna hilarische $10 dollar prijstarget met als doel zelf als bank goedkoop in te slaan en wanneer is het een serieus bedoeld advies.
Opvallend is wel dat de adviezen meebewegen met de koers van het moment.

Omdat het voorspellen van de koers op korte termijn altijd moeilijk en discutabel blijft heb ik me toegelegd om een aandeel te waarderen op de onzekere verdienmogelijkheden op de langere termijn.
De toevoeging ONZEKERE is een bewuste want wie kan er in de toekomst kijken?

Wat je wel kan doen is aandelen selecteren op het verdienmodel(=FCF) , omdat die winsten gegenereert moeten worden uit omzet en de daarbij te realiseren marge onder aftrek van de noodzakelijk te maken kosten.

Indien je sustainable omzetgroei vergezeld van groeiende marge als uitgangspunt neemt vallen veel bedrijven uit de oude markt af.
Nog afgezien van integriteitsproblemen die ik heb met Big-Oil, Big-Car en Big-Bank ik zie niet in hoe deze bedrijven groei in omzet en marge kunnen bewerkstelligen de komende jaren het zal vooral voor Big-Oil en Big-Car een overlevingsstrijd worden.

De toekomst ligt bij High-Tech bedrijven die iets speciaals in hun productenpakket hebben waardoor zij op hun gebied uit kunnen groeien tot wereldleiders.

Ik kom met de selectie niet verder dan twee nog niet gearriveerde bedrijven die een reeele kans maken om dat doel op wereldschaal te bereiken.

De ene is Tesla die ik een reeele kans toedicht om binnen 3-5 jaar een FCF te tonen van 10-15 mia (2019 2 mia).
De ander is TomTom die binnen 3-5 jaar in staat moet worden geacht een FCF in de boeken te schrijven van 2,50 per aandeel waar dat in 2019 rond de 50 cent zal bedragen.

Terwijl de investering in Tesla nog steeds een groot risicogehalte in zich draagt vanwege de grote schuldenlast die het bedrijf meetorst is dat bij Tomtom allerminst het geval met een overtollige kaspositie.
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat een gedeelte van de potentie bij Tesla al opgesloten zit in de huidige koers daar staat tegenover dat de potentie van Tesla bijna onmetelijk lijkt indien je het beziet vanuit Energy en Software toepassingen,

Bij TT is die potentie om wereldleider te worden er slechts op het terrein van LBS en dan heb je het over een max omzet van 5 miljard met een FCF per aandeel van 28 euro.




[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 1 februari 2020 12:55:

[...]

@Skater jij bent in mijn ogen geen belegger maar een handelaar die op basis van commentaar op de fundamentals van het bedrijf een graantje probeert mee te pikken.
Jij en Longterm labelen maar raak.

Ik zoals eerder aangegeven herintreder in de markten. Pretendeer niet een geweldig rendement te hebben. Werk nog aan mijn strategiën voor ik de reserves op grotere schaal in ga zetten.

Nu TSLA kopen, gewoon de aandelen, zou pure FOMO zijn. Na de hele verdubbeling uit het reeds overprijsde handelskanaal instappen. Voor geld dat ik pas bij pensioen heb hanteer ik al een andere strategie. Als ik ergens rond $300 gekocht had was het vooral speculatie op hype en short squeeze geweest, zeker niet op fundamentals. Zelfs 50% per jaar groeien rechtvaardigt geen (zeg) 10x te hoge waardering. Koers kan doorgroeien maar doet dat mijns inziens dan op hype, niet fundamentele waarde.

Als je altijd de juiste hypes weet te kiezen heb je het makkelijk. Facebook IPO, Amazon toen het er weinig hoopvol uit zag, Bitcoin toen we nog geloofden dat het anoniem was, etc, etc. Twee van de drie overwoog ik, maar ik deed het niet toen ze laag stonden. Facebook omdat ze evil zijn en dat ooit algemene kennis moet worden, Bitcoin om het gebakken lucht is, minder intrinsieke waarde dan een genummerde scheet. Beiden achteraf zo fout, want mensen betalen het geld ervoor. Geven FB poen voor persoonlijke gegevens. Kopen Bitcoin om welke reden dan ook terwijl er goedkopere betere alternatieven zijn.

Nee, TSLA kopen na zo'n run lijkt me een verkeerd moment zelfs als het een goed aandeel is voor de komende 10 jaar (wat ik wel geloof). Mijn geduld staat dat niet toe, nog.
TSLA shorten denk ik, op basis van fundamentals, is negeren hoe het aandeel leeft en bij hoeveel mensen. Zoveel redenen te shorten, maar 1 reden is genoeg om het niet te proberen: hoop en hype. Het enige moeilijkere dan iemand foppen is hem aan het verstand te brengen dat hij gefopt was.
Gaat TSLA kunnen klimmen als de beursen eromheen instorten? Binnenkort waarschijnlijk op de S&P wat een boost kan geven. Maar wat als S&P in zijn algemeen voor een tijdje normaliseert omdat QE infinity tractie verliest en grote jongens winsten nemen en even parkeren in edelmetaal of onroerend goed?

Proficiat voor hen die jaren geleden instapten met gewone aandelen.
Ik kniel voor hen die jaren geleden in een Turbo long of call optie stapten en er nog steeds in zitten, laat staan steeds hun positie vergrootten door de koersbewegingen goed te schatten.
Instappen op ATH is wanhoop en gebrek aan inspiratie. Ik wacht en kijk naar andere methoden. Het doel is niet zoveel mogelijk TSLA bezitten maar een fijn leven leiden. Als het even kan met een Tesla Model S onder mijn kont. Grote frunk, weinig aan DC opgeladen.
löngterm
0
722 staat er al op het bord. Werkelijk waar ongelofelijk. Achteraf toch jammer dat ik mijn optie positie vrijdag van de hand gedaan heb. Had me toch al snel zo'n 7000 euro gescheeld. Hoe dan ook een mooi rendement gehad en achteraf waren we allemaal miljonair geweest.
RJ 80
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 3 februari 2020 16:39:

735!
Pfoe... ik ben bullish op Tesla en blij met die paar aandeeltjes die ik heb, maar dit begint toch absurd vormen aan te nemen. Wel vormen die ik met genoegen aanschouw!

Ik kijk over 15 jaar wel wat ze waard zijn als die kids van me gaan studeren ;-)
[verwijderd]
0
Wat is er nu weer aan de hand??? Eindelijk de echte short squeeze dan?

Of gaat TSLA nu de safe haven van investeerdersland vormen als groot groeibedrijf?

De Shanghai fabriek is voor 2 weken dicht en we moeten maar zien of het daarbij blijft.

Hoe absurder de koers oploopt zonder echt nieuws, hoe meer we ons mogen opmaken voor een geweldige dip. Laten we voor Tesla hopen dat ze snel wat zaken doen met emissies en dergelijk, kapitaal is meer dan half off nu.
RJ 80
0
quote:

Skater schreef op 3 februari 2020 17:17:

Wat is er nu weer aan de hand??? Eindelijk de echte short squeeze dan?

Of gaat TSLA nu de safe haven van investeerdersland vormen als groot groeibedrijf?

De Shanghai fabriek is voor 2 weken dicht en we moeten maar zien of het daarbij blijft.

Hoe absurder de koers oploopt zonder echt nieuws, hoe meer we ons mogen opmaken voor een geweldige dip. Laten we voor Tesla hopen dat ze snel wat zaken doen met emissies en dergelijk, kapitaal is meer dan half off nu.
Onder een steen gelegen zonder zonlicht? Stijging is wel heel bijzonder, maar ook niet zonder precedent, de huidige grote techbedrijven zijn maar enkele voorbeelden daarvan . Laat Tesla nou net ook zo'n bedrijf zijn, misschien nog wel meer dat dan een autofabrikant.

Ben het wel met je eens dat het dichtblijven van de fabriek in China voor een dipje kan zorgen, maar die is tijdelijk van aard. Heeft enkel impact op productievolume, niet op de potentie(!).
[verwijderd]
0
Hoeveel is die potentie dan? Hoe waardeer je die?
Geef je er nu $735 voor omdat je denkt dat volgend jaar $1000 misschien gehaald wordt? De doelpaal lijkt steeds op te schuiven op basis van nieuwe prijsrecords.
50% groeien per jaar lijkt haalbaar. Winstontwikkeling...hoor je weinigen over.
Die groei was er jaren geleden al, waarom toen niet $735 betalen gewoon? Mensen zijn echt niet zo dom.

Proficiat voor wie uitstapt rond zulke koersen, slaap goed voor degenen die de aandelen nog even onder het kussen laat liggen.
RJ 80
0
quote:

Skater schreef op 3 februari 2020 17:30:

Hoeveel is die potentie dan? Hoe waardeer je die?
Geef je er nu $735 voor omdat je denkt dat volgend jaar $1000 misschien gehaald wordt? De doelpaal lijkt steeds op te schuiven op basis van nieuwe prijsrecords.
50% groeien per jaar lijkt haalbaar. Winstontwikkeling...hoor je weinigen over.
Die groei was er jaren geleden al, waarom toen niet $735 betalen gewoon? Mensen zijn echt niet zo dom.

Proficiat voor wie uitstapt rond zulke koersen, slaap goed voor degenen die de aandelen nog even onder het kussen laat liggen.
Je leest me zoals je wil lezen. Ik geef er zeker geen 735 voor op dit moment, ik vind de stijging ook absurd. Maar het is nu eenmaal zo dat Tesla weet te leveren 2 kwartalen op rij en met winst eruit gaat. Als je jarenlang vooral geinvesteerd hebt en je schulden hebt laten stijgen, dan is het niet ondenkbaar zo'n upswing zoals nu te krijgen. Nogmaals, er zijn precedenten, zo heel vreemd is dit niet. Wel ontzettend behoorlijk.

ik heb er 500 minder voor betaalt per aandeel, maar denk er niet over ze nu van de hand te doen.
[verwijderd]
0
quote:

RJ 80 schreef op 3 februari 2020 17:37:

[...]

Je leest me zoals je wil lezen. Ik geef er zeker geen 735 voor op dit moment, ik vind de stijging ook absurd. Maar het is nu eenmaal zo dat Tesla weet te leveren 2 kwartalen op rij en met winst eruit gaat. Als je jarenlang vooral geinvesteerd hebt en je schulden hebt laten stijgen, dan is het niet ondenkbaar zo'n upswing zoals nu te krijgen. Nogmaals, er zijn precedenten, zo heel vreemd is dit niet. Wel ontzettend behoorlijk.

ik heb er 500 minder voor betaalt per aandeel, maar denk er niet over ze nu van de hand te doen.
"je" was bedoeld als mensen in het algemeen.
Als het echt de shorts zijn doe afwikkelen in een meest illiquide aandeel, is het alleen timing en eieren voor het geld kiezen.
De entiteiten die de shorts hielden hadden hun geld wellicht allang verdiend met grotere gewone aandelen. Geen centje pijn, al moet je de reacties op Yahoo Finance eens lezen...
7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 22:00
Koers 162,130
Verschil +17,450 (+12,06%)
Hoog 167,970
Laag 157,510
Volume 181.178.020
Volume gemiddeld 101.632.094
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront