Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Vavli
0
Bloomberg Green:

Chinese oil demand has dropped by about 3 million barrels a day, or 20% of total consumption, as the coronavirus squeezes the economy, according to people with inside knowledge of the country’s energy industry.

The drop is probably the largest demand shock the oil market has suffered since the global financial crisis of 2008 to 2009, and the most sudden since the Sept. 11 attacks. It could force the hand of OPEC and its allies, which are considering an emergency meeting to cut production and staunch the decline in prices.

“It is truly a black swan event for the oil market,” said John Kilduff, a partner at Again Capital LLC in New York. “There was some hope for the demand outlook this year before the outbreak, but that has been knocked off its block. OPEC+ has to react. If there are no further production cuts, there will only be more price losses.”
Henry WILLEM
0
Zou Euronav aandelen aan het kopen zijn ? , koers blijft tot op dit moment in de US stabiel ?
Stephan010
0
quote:

Henry WILLEM schreef op 3 februari 2020 18:54:

Zou Euronav aandelen aan het kopen zijn ? , koers blijft tot op dit moment in de US stabiel ?
Koers zakt weer terug naar 6 a 7 regionen.
Prijzen zijn fors gezakt voor tankers zoals FRO, NAT, NNA, NM, NMM, TNK, EURN, TK ETC van Gulf regio naar Azie.
Prijzen zijn weer terug voor IMO2020 en COSCO
Erik VG
0
Nu 36k rate voor China trip 2019 scrubber fitted...is zo’n beetje de meest kostbare op dit moment dus geeft de druk op de rates aan....
Vavli
0
Freight rates for supertankers on the Mideast Gulf and U.S. Gulf routes to Asia sink to their lowest since mid-September as the coronavirus outbreak hit Chinese demand, Reuters reports.

"The market has gone back to what it was before the COSCO sanctions came in," one ship broker says. "All the other variables have gone away, such as IMO 2020 congestion at ports, movement of low-sulfur fuel and industrial action in Europe."

The rate for a very large crude carrier from the U.S. Gulf to Asia dropped to $8M, the lowest since Sept. 19, according to ship broker Braemar; another ship broker, Riverlake, said the world scale rate for the Middle East route was at its lowest since Sept. 16.

Chinese refiner Sinopec reportedly is cutting throughput this month by ~12%, or 600K bbl/day, in its steepest cut in more than a decade.

Potentially relevant tickers include FRO, EURN, NAT, NNA, NM, NMM, TNK, TNP, TK, DSSI, ASC, SFL, DHT, INSW, GNK, SB, SBLK, STNG
Erik VG
0
Ik heb het idee gezien koersverloop vanochtend - en op basis van de uitspraken van De Stoop en verlopen silent period - EURN aan het inkopen is.....volgende week maar eens checken!
Risky bets
0
Ik hoop het Erik. Maar FRO bounced in Oslo ook hard, dus opzich is de koers van vandaag niet een heel sterke indicatie.
Risky bets
0
Als dit klopt, komt er een pers bericht aan met een book gain op deze verkoop.

EURN: Rumoured sale of 17Y old suezmax at firm price
Over the weekend, shipbrokers are reporting that EURN has sold the 2003-built
suezmax ‘Finesse’ to an unknown Greek buyer. The price is believed to be USD 20.5 –
21m, which is well above our USD 18m valuation

While not confirmed, and likely negotiated some time ago, this is still proof that asset
values should not fall dramatically (vs. our quotes) – if the virus-blow is not lasting too
long. We have a NAV-estimate of USD 12.6 per share in EURN, implying a sharp
discount to underlying values at present valuation
Vavli
0
Zeer sombere analyse op alpha:

EURN predicts that 1Q20 will be even stronger than 4Q19.

However, coronavirus has decimated China's oil demand, and refinery demand for crude is plummeting.

COSCO sanctions also were lifted, returning VLCCs to the market.

Tanker rates have dropped to pre-COSCO sanction levels.

That implies EURN's share price will head back to its pre-sanction level as well.
boothram
0
de prijzen en benuttiging Voor januari (gemiddelden) lagen beduidend hoger dan in 4de kwartaal, en zijn het ook nog na een daling van 20% (afte leiden uit kwartaalverslag en prijsevolutie)
Overigens is het coronavirus eerder een tijdelijk probleem en volgt . qua bevoorrading op alle niveauas een niet te verwaarlozen inhaalbeweging:
De gelvderde cijferinformatie is uitzonderlijk recent en de vraag blijft prijsondersteunend. het voorgestelde divedend over 2019 is eerder een dividend over het laatste kwartaal,;;
de belangrijke kasstroom en de verkoop van 3 schepen zal de schuldgraad aanzienlijk verlagen
(afschrijvingen , (nog) niet uitgekeerde winst of gereserveerde winst en verkopen ) en wordt wellicht slechts in kleine mate gebruikt voor nieuwe investeringen; daardoor zou de intrestlast gevoelig kunnen dalen, en ook de afschrijvingen op de verkochte schepen vallen weg en een deel van de verkoopwinst.wordt zit nunog in de terughuurprijs van de verkochte schepen. ik acht het daarom waarschijnlijk dat het volgende kwartaaldividend-80% van de winst- hoger zall liggen dan het jaardividend 2019:
Erik VG
0
Risky, FRO gaat straks negatief (nu nog half procentje in de plus) en EURN bijna 3 procent in de plus
Risky bets
0
"het volgende kwartaaldividend-80% van de winst- hoger zall liggen dan het jaardividend 2019 "

Veel hoger. Zelfs als ze de rest op 0$ TCE boeken, komen ze veel hoger uit.

Behalve natuurlijk als ze veel van die cash in share buybacks stoppen, die zijn op dit moment natuurlijk veel logischer met deze goedkope share prijzen.
Vavli
0
quote:

Risky bets schreef op 4 februari 2020 14:50:

"het volgende kwartaaldividend-80% van de winst- hoger zall liggen dan het jaardividend 2019 "

Veel hoger. Zelfs als ze de rest op 0$ TCE boeken, komen ze veel hoger uit.

Behalve natuurlijk als ze veel van die cash in share buybacks stoppen, die zijn op dit moment natuurlijk veel logischer met deze goedkope share prijzen.
Dus ofwel koopt Euronav eigen aandelen in om de koers niet verder te laten zakken ( maar hoelang gaat dat werken?) maar dan is er minder geld voor het dividend ( en zal de koers allicht toch zakken)
Ofwel reserveert men de winst voor het dividend maar is de kans groot gezien alle onheilsberichten, dat de koers verder daalt en de winst toch verdampt...

Alles hangt af van de snelheid waarmee China dat Coronavirus onder controle krijgt. Als de Chinese economie nog verder verlamt ziet het er voor de rest van dit jaar somber uit, zo vrees ik.
Risky bets
0
NAV is hoger dan de huidige koers. Dus eigen aandelen inkopen, doet NAV stijgen. Je moet het zien alsof je in je eigen vloot investeert op 80% van de kosten per tanker.
PAPA JOE
0
Ik heb al veel bedrijven meegemaakt die eigen aandelen inkopen . Dit is in vele gevallen nog nooit een
slecht signaal geweest.
christo
0
zou het niet kunnen dat Euronav momenteel opgepikt wordt door fondsbeheerders na de goede cijfers en vooruitzichten.
momenteel bodemen de rates uit , olieprijs wordt ondersteund door Opec en versnelde uitstroom van oudere schepen
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 10:25
Koers 15,440
Verschil +0,080 (+0,52%)
Hoog 15,450
Laag 15,370
Volume 2.892
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 25.364

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront