Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Dutcheon
1
quote:

Kaspersky schreef op 13 februari 2020 20:33:

[...]
Media -> publiceert in een keer allemaal tegelijk negatief nieuws over Tesla
Google -> koers van Tesla is opeens niet meer beschikbaar

Opvallend dat 1,5-2 week terug dezelfde media positief was.

(Om 11:24 zijn er 9,76 miljoen aandelen Tesla verhandeld)

Ik ben benieuwd of de media een downtrend kan veroorzaken of niet. Dat zou ook wel wat betekenen.

*Conspiracy*
Denk dat het google is opgevallen dat API van de koersgrafiek nogal veel load veroorzaakte...

De google samenvatting resultaten zijn daarom denk ik aangepast.
zoek maar op "koers tesla nasdaq"en je krijgt hem wel weer
Mr sponge
0
"Tesla pricing $2B offering at $767/share - Bloomberg"

Dat is dus de reden dat de prijs gisteren hoger werd gezet.
Door de koers hoger te zetten hoeven er minder aandelen te worden uitgegeven.

[verwijderd]
1
Duimpje omhoog @Dutcheon
maar het blijft vreemd: Google zou genoeg capaciteit moeten hebben om spikes in zoekresultaten op te kunnen vangen.
Op de een of andere manier als je zoekt op ''corona'' krijg je meteen 779 miljoen resultaten :o) en ik denk dat dat ook een zoekwoord is van mensen de laatste tijd.

De media in het westen zorgt voor paniek onder de mensen; in China zijn een groot aantal getreurd om het overlijden van Kobe (een basketballer) een korte tijd geleden. Ik kende Kobe niet eens..
Mr sponge
0
quote:

voda schreef op 14 februari 2020 06:36:

Elon Musk: Jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard

De uitspraak van de Zuid-Afrikaanse zakenman, ‘jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard’, zal niemand verbazen. Dat hij als topman van Tesla vooral de elektrische zaak bepleit is natuurlijk niet onlogisch, maar toch zit er een zekere logica achter zijn redenering.

Autoredactie/Fangio 13-02-20, 20:00 Laatste update: 22:04

Kies EV of ga failliet

Elon Musk
Musks bewering volgt op een tweet van een zekere Sam Talks Tesla. Die stelde dat ‘het voorziene verbod op auto’s met verbrandingsmotor in het Verenigd Koninkrijk in 2035 een belangrijk keerpunt is’. Vele andere landen zullen volgen, aldus de twitteraar. ‘Tesla heeft 100 procent bewezen dat EV’s (electric vehicle, elektrisch voertuig, red.) wereldwijd levensvatbaar en superieur zijn. Wie koopt er nog een auto met verbrandingsmotor na 2025, wetende dat de restwaarde nihil zal zijn?’.

Musks antwoord luidde: ,,Je laatste opmerking is superbelangrijk voor autokopers. Restwaardes van benzine-/dieselauto’s zullen de komende jaren kelderen. Kies EV of ga failliet’’, is zijn niet mis te verstane devies.

Lees ook
‘Geen Europese toelating voor Tesla's Cybertruck’

Logisch?
Hoewel de redenering van Musk en Sam Talks Tesla lijkt te kloppen, vergeten de twitteraars wel één detail: auto’s met verbrandingsmotor die in 2034 worden verkocht aan de andere kant van het Kanaal, zullen daar (waarschijnlijk) nog lang mogen blijven rondrijden. Het zou dus net zo goed kunnen dat de laatste generatie auto’s met verbrandingsmotor juist een hogere restwaarde zal krijgen door het spel van vraag en aanbod. Tenzij het gebruik ervan onmogelijk gemaakt wordt door maatregelen zoals Zero Emissie Zone’s.

Met tweet

www.ad.nl/auto/elon-musk-jouw-benzine...
Natuurlijk moet je wel goed nadenken over de ontwikkeling van de restwaardes van auto's met verbrandingsmotor. Kijk maar naar de restwaarde van auto's met dieselmotoren. De vraag is hoe lang het gaat duren voordat men ook de schonere benzine auto's gaan weren uit steden. Dat zal nog wel een tijd duren.
Een auto die je nu koopt is in 2035 al lang afgeschreven (als je net als ik 30K km per jaar rijd). Hoeveel auto's die nu op de weg rijden rijden over 15 jaar nogsteeds rond?
Mocht de trend in 2025 inderdaad nog steeds zijn dat de EV de standaard gaat worden, dan moet je wel gaan overstappen. Nu zie ik de noodzaak nog niet.
Eerst maar eens kijken of de hele infrastructuur er wel op wordt aangepast. Het elektriciteitsnetwerk is er helemaal niet op berekend als morgen 50% van alle auto's elektrisch gaan rijden.
DWB Happy
0
quote:

Mr sponge schreef op 14 februari 2020 11:30:

"Tesla pricing $2B offering at $767/share - Bloomberg"

Dat is dus de reden dat de prijs gisteren hoger werd gezet.
Door de koers hoger te zetten hoeven er minder aandelen te worden uitgegeven.

Dat de koers zwaar gemanipuleerd wordt daar ben ik ook 100% van overtuigd.

Het iets meer of minder aandelen verhaal dat snijd geen hout, maar om $767/share te kunnen krijgen mocht de koers zeker niet lager staan.

Ik heb deze morgen nog leuk kunnen handelen, sta nu even aan de zijlijn,
je zou nu denken dat koers omlaag kan na deze emmisie, maar kan ook als positief
gezien worden dat het aandeel vandaag door de 900 knalt.

Of hoger zetten voorbeurs om alvast de emissie aandelen te kunnen verkopen/uitdelen aan de goedgelovige beleggers bij opening?...

DWB Happy
0
quote:

boem! schreef op 14 februari 2020 13:13:

Ik zie het als de vierde door Musk opgestoken dikke middelvinger richting de Shorters.

Jammer dat hij geen 20 mio eigen deelname bekendmaakte.
Vroeg of laat gaan de shorters altijd gelijk krijgen, deze hoax zal een keer lek gaan.

Maar de juiste timing is bij iedere belegging moeilijk in te schatten...
boem!
0
Ik denk dat je deze move verkeerd inschat.

Ook Musk beseft terdege dat de huidige financiele prestaties geleverd door de OEM Tesla eerder een $ 300 a $ 500 koers impliceert echter voor degenen die kunnen en durven rekenen zien in de toekomst $ 1.000 a $ 2.000 als reeele waarde voor Tesla als OEM indien zij erin slagen door te groeien naar een OEM met een productie van 5 mio stuks per jaar.

Musk ergert zich al jaren aan de ongelijke behandeling tussen CEO's van beursgenoteerde bedrijven en de shorters waar het aankomt op transparantie en eerlijke infovoorziening.

Op het hoogtepunt van alle fake en fud berichten vanuit de shorters lanceerde hij zijn alom bekende tweet ; $ 420 en secured.

De reactie was te voorzien, de waakhond SEC reageerde als een wesp gestoken waarop Musk het nog erger maakte door de SEC te betitelen als The Shorters Enrichment Co.
De nasleep is bekend de SEC dacht te kunnen schikken tegen 10 miljoen waarop Musk voor de tweede keer zijn middelvinger opstak.

Ook bij de het volgende onderzoek waarbij de SEC zich wel heel makkelijk voor het karretje liet spannen van het shortersgilde was het Musk die ongeschonden uit de strijd kwam.

Na de publicatie van de 4q cijfers is het voor iedereen duidelijk dat het door de Shorters afgeschilderde doemscenario in ieder geval even in de ijskast kan.
Er is echter 1 groot probleem: zij zitten met hun ballen klem aam een verlies van 10 miljard.

Dus het aloude principe van boord gehaald en FUD berichten de media insturen.

Dit antwoord van Musk is briljant want bij een daadwerkelijke plaatsin van 3 mio aandelen tgen $ 767 zijn het niet enkel de ballen van de shorters die pijn doen maar hun hele gestel.

Hoe gaan zij deze 10 miljard verantwoorden en wie zijn degenen die opdraaien voor die verliezen(conspiracy gedachte Big-Oil en Big-Car).

löngterm
0
quote:

Hoppschwiiz schreef op 13 februari 2020 19:22:

Voor $ 2Bln nieuwe aandelen uitgeven, en dan een koersstijging van 4,5% laten zien. Dat kan alleen bij Tesla.
Daar ligt geen fundament onder. @Kaspersky het is id net een bitcoin, en met 13% shorts kun je easy door de $1000
Het ophalen van geld laat zien dat ze een bestemming hebben voor het geld. Dat kun je beter hebben dan bakken dividend die het bedrijf uitlopen omdat ze er zelf geen rendabele bestemming voor hebben.

Nogmaals we hebben het hier niet over value/dividend beleggen. Tesla is en blijft een enorm groei aandeel en daar valt en staat de koers dan ook.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 13 februari 2020 20:41:

Net als vorige keer. Nooit meer geld nodig, alle groei vanuit activiteiten betalen. En ijna de volgende dag handje ophouden.
In de earnings call wisten ze niet waar ze hun geld moesten laten.

Hebben ze iets gesjoemeld dan?
Haha daar gaan we weer...
Heb jij inmiddels de 10K al doorgespit en al dat beloofde gesjoemel gevonden of? Hou toch eens op met dat ongefundeerde gedoe met fake cijfers ect....
DWB Happy
0


Vandaag (vanaf voorbeurs) goed kunnen handelen met de turbo's:), paar keer gedraaid, daarna uiteindelijk short rondom de $805,- de hele verdere dag zitten wachten, ik verwachte dat er een correctie zou komen naar de 750/780, uiteindelijk tegen het einde toch nog leuk verkocht

Verder vond ik het koers verloop ook vandaag weer zeer merkwaardig, de $800,- was
duidelijk heilig, vele pogingen werden er gedaan om die te slopen maar koers werd kost wat kost steeds zwaar gesteund rond de $800,-.

Ik schrijf dit nu hier dit omdat ik me verbaas dat er hier zo weinig echte aandeelhouders of handelaartjes/gokkers zitten op dit forum,
er zijn de hele dag vele kansen om te traden, kansen met een spread die meer dan voldoende is om goed te kunnen scoren.

Het lijkt er toch sterk op dat Tesla de steun heeft van het grote geld, ik acht daardoor de kans steeds groter worden dat dit aandeel kan pieken richting $1000 of zelfs daarboven.
Het blijft een wild west casino aandeel, ik vraag me niet meer af hoe het kan maar profiteer ervan:)
[verwijderd]
0
Nadat de earnings beter dan verwacht waren kwamen enkele nieuwe aandeelhouders erin die de prijzen omhoog jaadgen. Daarna was er meer nieuws rondom cybertruck, fabrieken, etc -> nog verder stijging.
Daarna ging de media erop in en er onstaat een positieve feedback loop.

Waardoor uiteindelijk geld van de hele wereld richting Tesla ging en iedereen tegen elke prijs Tesla wilde kopen.

Fundamenteel is het nog steeds te moeilijk voor mij om Tesla te analyseren.
[verwijderd]
0
quote:

löngterm schreef op 14 februari 2020 19:10:

[...]

Haha daar gaan we weer...
Heb jij inmiddels de 10K al doorgespit en al dat beloofde gesjoemel gevonden of? Hou toch eens op met dat ongefundeerde gedoe met fake cijfers ect....
Gadver, wat wil je me nu weer in de mond leggen??
Neem dat terug!
[verwijderd]
0
quote:

Skater schreef op 15 februari 2020 01:04:

800.00 -0.03 (-0.00%)
After hours: 6:57PM EST

Best precies 800.
Door bepaalde invloeden zoals eerder genoemd vlakt de geldstroom tijdelijk af waardoor er een horizontale grafiek ontstaat.

Met meer negatief nieuws richting Tesla kan de koers over een tijdje gaan dalen, zodat een aantal die in wilden stappen alsnog in kunnen stappen. Voor de volgende earnings acht ik mogelijk.
boem!
1
quote:

DWB Happy schreef op 15 februari 2020 00:35:

Vandaag (vanaf voorbeurs) goed kunnen handelen met de turbo's:), paar keer gedraaid, daarna uiteindelijk short rondom de $805,- de hele verdere dag zitten wachten, ik verwachte dat er een correctie zou komen naar de 750/780, uiteindelijk tegen het einde toch nog leuk verkocht

Verder vond ik het koers verloop ook vandaag weer zeer merkwaardig, de $800,- was
duidelijk heilig, vele pogingen werden er gedaan om die te slopen maar koers werd kost wat kost steeds zwaar gesteund rond de $800,-.

Ik schrijf dit nu hier dit omdat ik me verbaas dat er hier zo weinig echte aandeelhouders of handelaartjes/gokkers zitten op dit forum,
er zijn de hele dag vele kansen om te traden, kansen met een spread die meer dan voldoende is om goed te kunnen scoren.

Het lijkt er toch sterk op dat Tesla de steun heeft van het grote geld, ik acht daardoor de kans steeds groter worden dat dit aandeel kan pieken richting $1000 of zelfs daarboven.
Het blijft een wild west casino aandeel, ik vraag me niet meer af hoe het kan maar profiteer ervan:)
Er waren slechts 3 aandeelhouders actief op dit forum voordat de koersbeweging begon.
Ikzelf als BAH belegger met koerdoelen van 450 oplopend naar 1050 waarbij het grote verschil de ratio gaf om in dit toen zeer risicovolle fonds te stappen a 335.
Longterm die naast zijn gewone aandeelpositie gokte op een koersprong door long te gaan met afgeleide producten.
Skater waarvan ik verwachtte dat hij een shortpositie had ingenomen vanwege zijn onverbloemde kritiek richting Tesla en met name Musk.

De "gok" op basis van fundamentals heeft voormij goed uitgepakt er resteert slechts een 20% positie met koersdoel 1050.
De grote spekkoper is Longterm welke naast zijn rendement op zijn aandelenpositie het vliegwiel van de afgeleide producten aan den lijve heeft ondervonden.(deze keer uitermate positief)
Of Skater een shortpositie had ingenomen is uit de historie voor zover ik het me kan herinneren niet duidelijk geworden.
Wat ik uit zijn laatste commentaren op kan maken laat ook hij zich meer leiden door de waan van de dag( de huidige koers) dan door fundamentals.
De toeloop van day-traders/gokkers is vooralsnog beperkt op dit forum maar neemt met rasse schreden toe.

Ik blijf het aandeel nog even volgen waarbij ik hoop op een shortsqeeze naar 1050.
Voor mij geen reden om in het aandeel te blijven zitten of uit te breiden op deze nivo's.
Fundamenteel kan Tesla OEM een waarde bereiken van 1000 a 2000 dat er daarnaast veelvouden van deze waarden aanwezig zijn bij het Energy deel en het Content en Service gedeelte van de EV als de nieuwe device waarbij koersdoelen in een superblue scenario genoemd worden van boven de 10.000 is mij bekend maar aan mij nog niet besteedt.

Het afbreuk risico is mij te hoog.

ik wens alle gelukzoekers in het day-traden alle geluk toe maar dat is niet mijn piece of cake mbt beleggen.
DWB Happy
0
quote:

boem! schreef op 15 februari 2020 03:18:

[...]

ik wens alle gelukzoekers in het day-traden alle geluk toe maar dat is niet mijn piece of cake mbt beleggen.
@Boem!
Bedankt voor je goede en duidelijke bijdrage.

Zelf doe ik normaal ook niet zo vaak aan daytraden, maar ik kreeg snel in de gaten dat
er dagelijks regelmatig een grote spread was waarop je heel mooi kan traden en vaak meerdere keren in slechts enkele uren tijd.

Het mooie is dat je voorbeurs vanaf 10:15 uur al kunt traden met Turbo's op de pre market koers, die koers kan voorbeurs zelfs een spread laten zien van enkele procenten
lager of hoger vice versa, dit ook meerdere keren zelfs voorbeurs.

Het verwonderde mij dat er hier verder geen mensen zijn die hier ook naar handelen.

Op dit moment geen positie meer, ik kijk maandagmorgen of ik weer kansen zie:)

Mogelijk dat ze de koers nu proberen hoog houden tot aanstaande vrijdag, expiritatiedag van de optie's contracten, vermoedelijk zitten er mega veel banken/retailers flink klem.
boem!
1
Dat de koers onder grote druk staat is duidelijk.

Een gigantisch papieren verlies voor de shorters op dit koersnivo(10 miljard) waarbij de huidige koers al veel toekomstperspectief in zich heeft verwerkt.

Terwijl je een shortsqeeze mocht verwachten of een koersval naar een nivo dat meer recht doet aan wat Tesla als OEM nu heeft bereikt zie je tgengestelde krachten.
De shorters zijn er volgens mij nog steeds van overtuigd dat dit koersnivo niet haalbaar blijft gezien de status van Tesla als OEM en ik denk dat zij daar gelijk in hebben waar zij mis hebben gerekend is dat er nieuwe toetreders tot het aandeel zijn gekomen die gezien het succes van Tesla als OEM het bedrijf ook daadwerkelijk kansen toedichten als Energy en Content en Service bedrijf.

Deze twee onderdelen hebben een veel groter potentieel dan dat van de automaker Tesla.
De grote verrassing in dit spel was de aankondiging van Musk dat hij op het nivo $ 767 2,3 miljard aan nieuw geld op gaat halen.

het spel is op de wagen wie er gaat winnen is ongewis.
Grote winsten en verliezen zijn er te maken met afgeleide producten.

Ik wens alle handelaren veel success toe met hun posities maar ik pas.

marktwaarde
0
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront