Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
christo
0
risky, er is momenteel door het coronavirus een grote achterstand bij de scheepswerven , o.a. bij het installeren van scrubbers , kan dit een positieve invloed hebben op Euronav , en eventueel minder schepen in de vaart in Q3 en Q4 ?
Vavli
0
quote:

lucky14 schreef op 27 februari 2020 19:59:

Zie de dayrates de laatste dagen weer wat oplopen.
De VLCC tarieven zijn, na een dieptepunt van rond de 20.000 terug met 50 procent gestegen. De Suezmaxtarieven zijn ook de afgelopen weken niet verlieslatend geweest (rond de 28.000) en stijgen ook weer.
Becb
0
@Henry Willems: Klinkt interessant. Heeft KBC securities ook iets gezegd over ten nadele van welk ander bedrijf ze in de bel20 zouden kunnen komen? De meeste andere bedrijven lijken me groter.
Phoene
0
quote:

Becb schreef op 2 maart 2020 15:39:

@Henry Willems: Klinkt interessant. Heeft KBC securities ook iets gezegd over ten nadele van welk ander bedrijf ze in de bel20 zouden kunnen komen? De meeste andere bedrijven lijken me groter.
Normaal ten nadele van Ontex en Aperam komen Aedifica en Euronav.
Becb
0
Dat wordt dan toch spannend, want Aperam is groter. We zien het later deze maand...
Phoene
0
Zou te maken hebben met de vrije beurswaarde of de aandelen die het laatste jaar niet in 'vaste handen' zitten. Daar zou Euronav, Aperam voorbij steken.
Vavli
0
VLCC market to stay supported, International Seaways CEO says

Mar. 3, 2020 7:10 PM ET|About: International Seaways, Inc. (INSW)|By: Carl Surran, SA News Editor
A bullish environment is ahead for the global tanker freight market despite temporary impacts of the coronavirus outbreak, International Seaways (NYSE:INSW) CEO Lois Zabrocky said today.

Although overall demand from Chinese crude buyers has dropped significantly, "cargoes are still moving and the liftings are still happening," Zabrocky said during today's earnings conference call.

The biggest change has been that previously booked VLCCs are seeing changes to their place of disport, particularly shifts in delivery to India or for floating storage off the coast of Singapore, Zabrocky said.

International Seaways and other shipowners have said they are looking to several bullish factors, such as an increase in ton-mile demand as non-OPEC crude interest out of the Atlantic basin ramps up; the Chinese trade deal eliminating tariffs from U.S. crude imports, and a contango crude pricing structure fueling floating storage needs.

Other potentially relevant tickers include FRO, EURN, NAT, NNA, NM, NMM. TNK, TNP, TK, DSSI, ASC, SFL, DHT, GNK, SB, SBLK, STNG
Vavli
0
Een peiling, wat doen?
(1) verkopen en bij een nog lagere koers terug instappen.
(2) bijkopen want het dieptepunt moet nu ongeveer bereikt zijn,
(3) afwachten, aandelen behouden en het uitzweten tot de economie terug aantrekt.

Wat is volgens jullie de beste optie?
JdeFL
0
Heb deze maandag bijna volledig verkocht, dinsdag was het blijkbaar niet nodig (djudedju), nu donderdag weer oef...
Manisch-depressieve fase op de beurs. Hetgeen bij mij vooral zorgwekkend overkomt is de schijnbaar in het luchtledige koersende DOW, alsof er niets anders is dan Biden Sanders of Trump. Als daar het dak afknalt, gaan we hier ook nog wat dieper.
En verder een verhaaltje over containers (heb het bij corona geplaatst) dat weergeeft dat trafieken verstoort zijn.
JdeFL
0
10:19 Euronav op laagste peil in zes maanden
Het aandeel Euronav verliest meer dan 3 procent op Euronext Brussel en duikt onder 8 euro. Het is van eind september geleden dat de tankerrederij zo laag noteerde.
Tankeroperatoren beleven moeilijke tijden. Met de lente in aantocht neemt de vraag naar tankercapaciteit af omdat het stilaan beter weer wordt op het noordelijk halfrond. Daarnaast speelt ook het coronavirus de tankersector parten. De Chinese vraag naar olie is sterk gedaald door de tijdelijk gekrompen economische activiteit. Dat zet druk op de vrachttarieven voor supertankers.
De kans bestaat bovendien dat de OPEC en haar bondgenoten de productie sterk zullen verlagen om de olieprijs op te krikken. Al is er daarover nog geen akkoord. Saoedi-Arabië zou de productie van de OPEC+ met 1,5 miljoen vaten per dag willen reduceren, maar Rusland spartelt tegen. De OPEC-landen komen vandaag samen in Wenen. Sinds begin dit jaar is de olieprijs met ruim 20 procent gedaald.

Volgens KBC Securities is Euronav - samen met Aedifica - een serieuze kanshebber om na 20 maart te worden opgenomen in de Bel20. (Tijd.be)

Gewoon wat copy/paste. Wil nog opmerken dat opname in de BEL in het verleden nogal eens een vergiftigd geschenk was. Liever niet, als het aan mij lag.
[verwijderd]
0
quote:

Vavli schreef op 5 maart 2020 10:47:

Een peiling, wat doen?
(1) verkopen en bij een nog lagere koers terug instappen.
(2) bijkopen want het dieptepunt moet nu ongeveer bereikt zijn,
(3) afwachten, aandelen behouden en het uitzweten tot de economie terug aantrekt.

Wat is volgens jullie de beste optie?
nr 3 met een combinatie van nr 2. maar ik vrees dat het dieptepunt nog niet bereikt is...
JdeFL
0
Ook Euronav voelt corona: 'Tankertarieven tot na de zomer laag'
De olietankerrederij maakt van de hernieuwde crisis gebruik om zijn vloot tegen interessante tarieven jonger en dus milieuvriendelijker te maken.
Bij de lange reeks winstwaarschuwingen gelinkt aan het coronavirus mogen we Euronav toevoegen. Terwijl CEO Hugo De Stoop tot voort kort een 'lange opwaartse cyclus' voorspelde, tempert de olietankerrederij door de huidige crisis de verwachtingen voor 2020.
'Wij geloven en hopen dat deze tegenwind van tijdelijke aard zal zijn, al vermoeden wij dat de tankermarkten de impact zullen voelen tot aan het einde van de zomer in 2020', zegt De Stoop. Hij zegt wel overtuigd te zijn dat de markt voor grote olietankers 'fundamenteel constructief' blijft.
Euronav zet intussen onverdroten de verjongingskuur van zijn vloot door, met de aankoop van een supertanker (VLCC) in aanbouw voor 93 miljoen dollar. Het gaat om een zusterschip van de drie relatief milieuvriendelijke VLCC's die de olietankerrederij vorige maand al 'opportunistisch' aankocht.
De rederij geeft wel vaker blijk een neus voor timing te hebben en in crisissituaties, zoals de huidige onrust rond de impact van het coronavirus, toe te slaan. Rond nieuwjaar cashte Euronav, dankbaar gebruik makend van de heropleving van de markt toen, stevig op drie oude en dus minder ecologische tankers.
De beurskoers van Euronav heeft duidelijk al via de algemene verkoopgolf vorige week op de sombere boodschap geanticipeerd: gisteren zakte het aandeel naar het laagste peil in zes maanden, vier euro of een derde onder de piekkoers van begin januari.
Dit in reactie op de tuimelperte van de belangrijkste vinger aan de pols van de tankertarieven, de Dirty Tanker-index van de Londense Baltic Exchange. (Tijd.be).
maci
0
Aankoop VLCC in aanbouw

ANTWERPEN, België, 6 maart 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt de aankoop aan van één VLCC in aanbouw door overname van het nieuwbouwcontract.

Deze VLCC is momenteel in aanbouw op de DSME scheepswerf in Zuid-Korea. Het overnamebedrag voor deze moderne eco-VLCC bedraagt 93 miljoen USD. Het schip zal worden uitgerust met technologie voor de reiniging van uitlaatgassen (‘scrubber’-technologie) en een ballastwaterbehandelingssysteem. De levering van het schip is gepland voor het begin van het eerste kwartaal van 2021. Het betreft een identiek zustership van de drie VLCC’s die vorige maand werden aangekocht.

Hugo de Stoop, CEO: “De Directieraad alsook de Raad van Toezicht blijven de mening toegedaan dat de markt van de grote olietankers fundamenteel constructief blijft, ondanks de aanzienlijke tegenwind die de economische activiteit thans ervaart ten gevolge van het Corona virus. Wij geloven en hopen dat deze tegenwind van tijdelijke aard zal zijn, al vermoeden wij dat de tankermarkten de impact zullen voelen tot aan het einde van het zomerseizoen van 2020.”

Aankoop en financiering van de VLCC in aanbouw door overname nieuwbouwcontract
De transactie ligt volledig in lijn met de kerndoelstellingen van de Vennootschap aangezien het schip reeds in aanbouw is, waardoor het totale vlootaanbod niet wordt uitgebreid. Euronav zal de aankoop van de VLCC financieren met beschikbare liquiditeit en kredietfaciliteiten. Het betalingsprofiel bestaat voor het grootste deel uit aanbetalingen op datum van levering van het schip. De schuldratio zal hierdoor toenemen, maar blijft verhoudingsgewijs voldoende ruimte bieden aan de Vennootschap op het vlak van slagkracht en flexibiliteit.

JdeFL
0
• Euronav koopt een zusterschip voor de 3 VLCC's die het vorige maand aankocht. Het betreft opnieuw een eco VLCC-schip, dat vandaag nog in aanbouw is in Zuid-Korea. De kostprijs bedraagt 93 miljoen dollar, maar dat is inclusief scrubber- en andere “groene(re)” technologieën. Tijdstip van oplevering is het eerste kwartaal van 2021. Geen impact op “Kopen”-advies en 13,5 euro koersdoel. • (Bolero).
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 09:00
Koers 15,490
Verschil -0,060 (-0,39%)
Hoog 15,490
Laag 15,490
Volume 1.471
Volume gemiddeld 224.369
Volume gisteren 23.581

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront