Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.286 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
0
@Chalo Ken ze niet.

Ik had gisteren zelf ook wel extra DSSI gekocht. Product tanker rates gaan inderdaad parabolisch. STNG is een andere goedkope en goede optie.

Ik heb ook veel NNA2021 bonds, die iets van 45-55% YTM doen. (Doe je eigen onderzoek, bonds met die yields zijn uiteraard erg risicovol).
Jan Frans B
0
quote:

Risky bets schreef op 23 april 2020 09:55:

Ik bedoel dat het al maanden, elke dag underperformed gedurende Belgische uren. Ik verwacht dan een keer een "return to the mean". Blijkbaar een domme gedachte. Als grote insiders elke beweging omhoog crushen, dan had ik gewoon voor een ander aandeel moeten kiezen, tot die grootaandeelhouders eruit zijn.

Les; some minder naar fundamentals kijken, maar meer naar randzaken.
Ik hou mijn hart vast voor de conference call op 7 mei. Ik hoop de De Stoop het van de daken brult hoe goed zijn bedrijf wel is en wat voor een gigantisch DIVIDEND (en niet gewoon winst) ze gaan uitkeren.

Ik vrees dat hij het weer gaat kapot relativeren, zo van " ja vandaag schijnt de zon, maar misschien regent het morgen kak". Daar is hij altijd erg goed in geweest. EURN hun PR kwaliteiten zijn op zijn minst gezegd ondermaats. En dat reflecteert zich ook in de koers.

Hoop heel erg dat ik ongelijk ga krijgen.
[verwijderd]
0
Mogen we er niet van uit gaan dat de Q1- en Q2-resultaten goed gaan zijn en dat de koers dan de hoogte in gaat?

Mijn idee was minstens te wachten tot de resultaten van Q2 bekend worden gemaakt... allez ik lees niks dan goede zaken over hoge inkomsten, topverhuurprijzen, oudere schepen die duurder verkocht worden dan verwacht,...

Allez, ik ben een nieuwe belegger en ken er allemaal niet veel van, maar 6/8 (resultaten Q2) staat alvast in mijn agenda genoteerd.

Verwachtten jullie sneller opbrengst van dit aandeel? Lees ik nu goed, Risky, dat jij vindt dat het niet snel genoeg gaat?
Risky bets
1
EURN blijft ver achter bij con-collega's op de beurs. Dat is mijn frustratie Mercurius.
Jan Frans B
0
Misschien komt het voor De Stoop ook wel allemaal te vroeg en te snel achter elkaar. Hij is amper CEO of hij moet IMO 2020 in goede banen leiden. En voor dat dit achter de rug is komt heel de corona situatie op hem af. Hij is vermoedelijk nog met steunwieltjes aan het rondrijden, maar het wordt nu echt wel tijd dat hij ze er af gooit .
Risky bets
0
Ja, maar nog dik down van NYSE close. Nabeurs was EURN zelfs nog mee rup.

Ik vind De Stoop het eigenlijk erg goed doen. Komt erg sterk inhoudelijk over. Maar, hoeft inderdaad geen "pumper" te zijn, maar mag af en toe wel optimistisch zijn als het verhaal ook gewoon goed is.

Pareto update verwachte winsten. Ze verwachte eps voor EURN nu op 3.71 in 2020. Dat zou dus rond de 3$ aan dividend zijn op 80% van eps.
[verwijderd]
0
De koers kan niet anders dan omhoog gaan als de resultaten bekend gemaakt worden, in tussentijd kan het hoger of lager gaan.
Maar de gemaakte winsten gevolgd door het dividend zullen zeker zorgen voor een goede return dit jaar.
Erik VG
0
trek 3.7 dividend van de koers af en je hebt EUR 7. Is dat een reële koers voor EURN historisch gezien met tegen die tijd mogelijk zeer zwakke rates?
Becb
0
Even bijlezen hier. Het is duidelijk nagelbijten tot 7 mei, en het is zeker rot om te zien dat ze zo achter blijven tov hun peers. Maar fundamenteel zit het zeer goed. Vandaag weer updates op de VLCC app van 180+, 240+ en 300+ (!). De contango is er nog steeds; 11 dollar voor 3 maand. Nog 2 weken, en we zitten al 2 maand in deze situatie.
boothram
0
niet teveel illusies over het eerstvolgende kwartaaldividend
ik denk - maar weet het niet zeker - dat bij de aankoop van schepen een voorschot betaald wordt, in verhouding met de vorderingen en ong 60% bij levering. het zou dus kunnen dat een eerste voorschot van 6% en een tweede voorschot van 10 % ten laste van het eerste kwartaal vallen voor 4 schepen? Zou dat 60 miljoen zijn. ik denk wel dar er dan nog ruimte is voor voor 74 ct brutodividend maar daarvoor moet de verdeelbare nettowinst na die kostenpost nog 1 euro per aandeel zijn ...en DATwaarschijnlijk ook zonder de uitzonderlijke meerwaarden.meerwaarden; met het dividend van vorig jaar kan dat dan een verdedigbaar kwartaaldividend worden van 1 euro bruto,...Veel meer zou ik niet verwachten, maar ik denk wel dat dat langdurig houdbaar is, en zelfs met een zeer voorzichtige aanpak stevig kan groeien dank zij de meerwaarde en de gereserveerde winst. laat het dan in de bel20, en vergelijk...
de 26 ct coupon van 2019 is een kwartaalcoupon, en de vorige kwartalen was er niets...Er is nog wel wat ruimte in de gereserveerde winst als er in het eerste kwartaal nog niet genoeg winst kon geboekt worden. Natuurlijk, er kan ook moeten afgeboekt worden op olie voor eigen gebruik en eventueel financiële tegenslagen...Met zo'n berg cash is alles mogelijk. iIk raad euronav aan voor lange termijn beleggers, op korte termijn hangen ze misschien teveel af van indexen zoals de scheepvaart en indexbeleggers mijden die nu wel. op langere termijn wacht hen wellicht een sectoraal herstel en de bel20
anderzijds was er misschien nog ruimte voor aankoop eigen aandelen uit vroegere besluiten en dient de uitkeerbare winst daarmee verminderd worden, en dat zie ik dan weer positief...maar minder dividend
BenP
1
@ basinclab

Een sectoraal herstel op de langere termijn? Kan je wat verder verklaren?
Risky bets
0
Kleine aanbetaling, dan grotere bij oplevering is standaard. Meestal kan je makkelijk 60-75% debt op een nieuwbuild krijgen, dus daar moet je ook rekening mee houden.

EURN over-deprecieerd ook en behoud natuurlijk 20% van de eps winst. Dus je hoeft je geen zorgen te maken over de financiering van die paar schepen.

EURN had natuurlijk ook die oude Suezmax en deze week die 15 jarige VLCC verkocht. Brengt flinke cash binnen die kan gebruikt worden om het equity gedeelte van de resales te financieren.
harryhol
0
Haha, alle tankers staan in de US premarket weer tussen +5 en +10%. Behalve die Belgische dan (-2%).
Risky bets
0
Nou, als je dat interview net hebt gezien, kunnen we in ieder geval die discussie over die 80% van EPS afsluiten van vandeweek. Live op US televisie nogmaals bevestigd...
Donatello
0
Als ik evenveel zou verdienen aan Euronav zoals DeltaLLoyd opgebracht heeft, was mooi jaartje dat...
Risky bets
0
Weet ik niet. Komt vast later een clip. Volgens mij herhaald CNBC dit soort interviews ook regelmatig gedurende de dag.
19.286 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 15,330
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 15,440
Laag 15,250
Volume 57.293
Volume gemiddeld 229.777
Volume gisteren 57.293

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront