Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Vavli
0
quote:

christo1 schreef op 1 mei 2020 11:43:

Wat in niet begrijp dat in de vlcc app bijna geen Euronav tankers vermeld worden, is daar een reden voor, het kan toch niet zijn dat de Euronav tankers zo lange routes hebben dat er maar sporadisch om de maand eentje weer in de app verschijnt, heeft iemand een plausibele verklaring voor?
Risky heeft die vraag onlangs beantwoord: Euronav houdt zijn contracten geheim, ze verschijnen bijna nooit op de VLCC app
Vavli
0
Yahoo finance:

Clarksons Platou estimates that, were it not for floating storage, the hit to tanker demand from the output cuts would slash the tanker fleet’s utilization rates by 21 percentage points to 79%, and that day rates would tumble to levels of about $9,000 -- roughly what supertankers need to cover their running costs.

However, the continued overproduction of oil and traders’ consequent need to keep storing barrels on ships will see that utilization rate at about 90% by late June -- a level that’s still very high by historical standards and will support day rates as high as $75,000 a day, according to Morkedal.

Oil on Water

Frontline Ltd. boss Robert Hvide Macleod says ships will keep storing and the amount of oil on the water -- up 18% this year by his reckoning -- will keep on rising even when the output cuts do start to result in fewer cargoes.

“Oil on water is steadily increasing,” he said. “This is likely to continue as the world produces far more oil than the world consumes, which has a positive effect on tanker rates. Simply put, we expect the oil on water increase to outpace supply cuts. Oil-on-water statistics captures storage, congestion, slow steaming and we find it a very good indicator.”

Earnings for very large crude tankers, known as VLCCs, on the benchmark route from the Middle East to China have been been at high levels since early March because of a battle for market share among major crude producers at a time when demand was being crushed by Covid-19.

They peaked this year at $250,000 a day on March 16, but even rates of $100,000 are very high by historical standards.

“We believe the steep contango in Brent crude prices will continue due to Covid-19 demand destruction, which will further support floating storage demand and tanker rates,” said Randy Giveans, senior vice president for equity research at Jefferies LLC in Houston.
Thole
1
Ik heb er alle vertrouwen in. Het is duidelijk dat er op vandaag al veel nood is aan storage op ships (of oil on sea als indicator). De beginsituatie is dus al goed. Zelfs al beginnen de economieën weer te draaien, dan nog moet de productie eerst nog kleiner worden in vergelijking met de consumptie om effectief voorraden te kunnen afbouwen. Dat is logisch. Zelfs met de production cuts van de komende maand zullen we daar waarschijnlijk niet geraken.

Stel dat het wel zo is, dat consumptie> productie, dan moet het nog redelijk veel meer zijn dan de productie. Bij trage afbouw hebben we nog voor een lange periode steun voor hoge rates. Die telkens extra ondersteund zullen worden door de afbouw van de production cuts (als ze die al effectief handhaven de cuts).

Daarenboven komt nog eens dat als de economie aantrekt de olie nog altijd op de juiste plaats zal moeten geraken, wat op dit moment nog niet per se het geval is en dat door het feit dat een deel van de ships als storage gebruikt worden zij voor langere tijd vastgelegd zijn en dus onbeschikbaar zijn. Daardoor daalt het aantal beschikbare ships in de komende 3 - 9 maanden, wat de prijzen verder ondersteunt.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat opec rare beslissingen neemt, dat er plots meer opslagruimte gemaakt wordt en weet-ik-veel wat allemaal, maar dat is op dit moment gissen. Dit is hoe ik het met een portie (of dat denk ik toch) gezond boerenverstand probeer te bekijken.
Vavli
0
Ik denk niet dat de Opec of enige andere speler zomaar wat opslagruimte kan bij creëeren: de investeringen om dat te realiseren voor een zeer tijdelijk project zijn gewoon te hoog.
Ik denk inderdaad dat de tankers nog een hele tijd in een zeer sterke positie zitten: zelfs met een cut van 10 miljoen vaten is het aanbod nog steeds hoger dan het verbruik. We gaan naar de zomer en dan is op het noordelijk halfrond het olieverbruik sowieso al lager. En de economie draait nog lang niet op volle toeren: vooraleer de luchtvaart terug op peil zit, zitten we vele maanden verder. Met daarboven het risico dat er een tweede golf in de pandemie komt en de economische activiteit alweer vermindert.

Het tankerverhaal lijkt te mooi om waar te zijn en dat schrikt blijkbaar nog steeds veel mensen af. Maar zodra de dividenden worden uitgekeerd en zodra duidelijker is dat vele tankers nog een hele tijd als opslag uit de vaart zijn, zal het tij wel keren.

Dit is het gedroomde moment om bij te kopen.
[verwijderd]
0
Jan Frans B
0
quote:

Vavli schreef op 1 mei 2020 12:41:

Yahoo finance:

Clarksons Platou estimates that, were it not for floating storage, the hit to tanker demand from the output cuts would slash the tanker fleet’s utilization rates by 21 percentage points to 79%, and that day rates would tumble to levels of about $9,000 -- roughly what supertankers need to cover their running costs.

"....and that day rates would tumble to levels of about $9,000 -- roughly what supertankers need to cover their running costs." dixit Clarksons Platou.
In welke wereld kan je een VLCC een dag runnen voor $9000 ???
[verwijderd]
0
quote:

harryhol schreef op 1 mei 2020 00:53:

[...]

Ik geef toe dat het stemmingmakerij was, maar iedereen kijkt wel even twee keer. Heb zelf nog Diamond bijgekocht vanavond, ben niet flauw op tankers. Leuk filmpje btw.
Thanks voor de tip 850 stuks dssi @ 12.19 gekocht.
GiGa
2
How can we get the pessimistic price forecasts from the bears (tanker shares should be at 0). I'm going to value $EURN in a few different ways so we can get an idea.

threadreaderapp.com/thread/1256362045...
joanm
0
Mooi verhaal/analyse van Calvin Froedge, iemand die daar gaten in kan schieten en we maandag niet 'gewoon' bijna Eur 0.50 omlaag gaan met de vrijdag NYSE nabeurs koers van $10.60?
SB19
0
quote:

joanm schreef op 2 mei 2020 12:02:

Mooi verhaal/analyse van Calvin Froedge, iemand die daar gaten in kan schieten en we maandag niet 'gewoon' bijna Eur 0.50 omlaag gaan met de vrijdag NYSE nabeurs koers van $10.60?
Nee, daar kan je geen gaten in schieten want het verhaal eindigt....

Long $ EURN

/End
[verwijderd]
0
Vavli
0
quote:

chefke schreef op 3 mei 2020 13:47:

Wat verwachten jullie van de koers deze week? Gaan we morgen onder de € 9,- ?

Het lijkt me onmogelijk te voorspellen.
7 mei wordt allicht belangrijk. Dan kennen we het concrete resultaat van het eerste kwartaal en dat zal meteen een accuraat beeld geven van het tweede kwartaal.
En verder is het de vraag wat de olieprijs zal doen. Zal de oliecut van 10 miljoen vaten lukken en volstaat dat om de prijs in balans te brengen zodat de verdere opslag stopt?
belegger1981
0
En aan de mensen die wat op de hoogte zijn,ziet het er positief uit het eerste kwartaal?
Ik ben te laat ingestapt bij dit aandeel en vrees nog te weinig te weten over euronav.
Bedankt alvast
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:25
Koers 15,130
Verschil -0,130 (-0,85%)
Hoog 15,280
Laag 15,070
Volume 15.684
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront