Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Chalo
0
Zelf heb ik geen Tesla aandelen maar ook (veel) Euronav aandelen zoals jullie. Wat ik met mijn commentaar bedoel is simpelweg dat ik geen logica zie met wat er gaande is. Dus niet meer of niet minder.
Vavli
0
quote:

Henry WILLEM schreef op 5 mei 2020 15:44:

Alles zal afhangen van de eerste kwartaal cijfers , als hier teveel is vastgelegd aan lage prijzen (februari) zal er dit jaar niet veel meer te stijgen zijn.
Eind 2019 gaf Stoop aan dat 60 procent van de totale vloot al geboekt was voor het eerste kwartaal aan hoge tarieven. Het eerste kwartaal zal dus beter zijn dan het vierde en zoveel zal er in de dip tijdens februari dus niet geboekt zijn. De enige streep door de rekening is de voorraad fuel die gekocht werd in 2019. Maar dat wordt gecompenseerd door de 0,29 dollar die we nog tegoed hebben van 2019. In het vierde kwartaal was het dividend per aandeel 0,75 dollar. Ik mik dus op ergens tussen 1 en 1,5 dollar
Thole
1
Vanavond begint het resultatenseizoen voor de tankers als ik me niet vergis, hopelijk begint dat ook al goed.
Twoane
0
Hoge volumes ook in de VS. EURN koers omgekeerd evenredig met de olieprijs. Dumping? Of is er nieuws? Ben eens benieuwd binnen 2 weken als de juni contracten aflopen voor WTI, wat die olieprijs dan gaat zijn :D
[verwijderd]
0
quote:

Chalo schreef op 5 mei 2020 16:17:

Zelf heb ik geen Tesla aandelen maar ook (veel) Euronav aandelen zoals jullie. Wat ik met mijn commentaar bedoel is simpelweg dat ik geen logica zie met wat er gaande is. Dus niet meer of niet minder.
Sorry dat ik redelijk bot reageerde, was gefrustreerd dat m'n tanker aandeeltjes kelderen.
PAPA JOE
0
Als M&G hun aandeel verhogen boven de 5% is dit een van de positieve gegevens . Die gaan niet verhogen uit liefdadigheid.
Die hebben alles goed geanalyseerd alvorens te investeren.
Dus ik heb alle vertrouwen met dit gegeven en met de goede rates en resultaten voor Q1 en goede forecast Q2 de koers naar hogere horizonten zal brengen.
PAPA JOE
0
Heb er nog 2000 bijgekocht - Het is weliswaar geen 5% maar ik geloof erin.
En als ze morgen zouden zakken koop ik er nog
Risky bets
0
quote:

Vavli schreef op 5 mei 2020 16:17:

[...]

Eind 2019 gaf Stoop aan dat 60 procent van de totale vloot al geboekt was voor het eerste kwartaal aan hoge tarieven. Het eerste kwartaal zal dus beter zijn dan het vierde en zoveel zal er in de dip tijdens februari dus niet geboekt zijn. De enige streep door de rekening is de voorraad fuel die gekocht werd in 2019. Maar dat wordt gecompenseerd door de 0,29 dollar die we nog tegoed hebben van 2019. In het vierde kwartaal was het dividend per aandeel 0,75 dollar. Ik mik dus op ergens tussen 1 en 1,5 dollar
Als je voor 2019 div + Q1 div tussen de 1 en 1,5 verwacht, dan ga je denk ik teleurgesteld worden. Ik verwacht ongeveer 0.75 (dus 0.29+0.46), maar misschien verrekenen ze de bunker storage afschrijving toch niet. Echte knal dividend wordt Q2 natuurlijk.

Ik ben maar weer aan het kopen vandaag. Bizarre drop.
[verwijderd]
0
Als ik met gemiddeldes van poten reken, 100k vlcc en 55k suezmax kom ik toch aan 1.8 voor de afschrijving op VLSFO. Niet rekening houdend met vertraging tussen boeken en het betaald worden.
christo1
0
Denk dat de koersval te maken heeft dat de vlcc spot tot 56000 dollar gezakt is en dat zijn nog steeds goede rates die uitermate winstgevend zijn, maar ze vrezen misschien voor nog lagere rates, denkt dat er binnenkort weer volop in India en China olie zal aangekocht worden om hun reserves aan te vullen aan deze lage prijzen en indien de markt verwacht dat binnen zes maanden de olie 40 of 50 dollar per vat zou bedragen, kunnen traders weer aan het werk gaan door vlcc te boeken voor stockage met gevolg dat de rates weer zullen stijgen in normale toestanden.
Tordan
0
quote:

Midstreamer schreef op 5 mei 2020 18:21:

Als ik met gemiddeldes van poten reken, 100k vlcc en 55k suezmax kom ik toch aan 1.8 voor de afschrijving op VLSFO. Niet rekening houdend met vertraging tussen boeken en het betaald worden.
daar zit april denk ik bij in?
DW Services
0
Ik ben redelijk wat volatiliteit gewoon als ex biotech belegger maar deze laatste 3 maanden zijn toch redelijk heftig te noemen. Elke keer we boven de 10,50 gaan had ik me voorgenomen om te verkopen en lager in te kopen maar elke keer denk ik dan het is de laatste spike en nu gaan ze verder up en ga eraan zijn voor de moeite. Soit blijven zitten is de boodschap.
Chalo
0
quote:

Peertux schreef op 5 mei 2020 16:33:

[...]

Sorry dat ik redelijk bot reageerde, was gefrustreerd dat m'n tanker aandeeltjes kelderen.
Geen probleem... ik zit ook met verlies
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 5 mei 2020 18:43:

[...]

daar zit april denk ik bij in?
Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
Tordan
0
quote:

Midstreamer schreef op 5 mei 2020 19:03:

[...]

Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
Rider
0
quote:

lucky14 schreef op 5 mei 2020 19:30:

[...]

We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
Nog steeds bijna dubbel zo hoog dan normaal wel de rates.
Thole
0
quote:

lucky14 schreef op 5 mei 2020 19:30:

[...]

We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
Dat vraag ik me ook af. Normaal is er nog altijd overaanbod van olie op dit moment. Dus op dat vlak niets veranderd. Mss is het een tijdelijke dip: net olieproductie naar beneden, sommige landen die wat opstarten opnieuw, olieprijzen die tijdelijk (?) stijgen, ...

Misschien is de ilussie (?) er dat het (olie)probleem opgelost geraakt op korte termijn.
Risky bets
0
quote:

Midstreamer schreef op 5 mei 2020 19:03:

[...]

Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
Die rates in April zijn natuurlijk niet weg ofzo, ze zitten alleen niet in het Q1 rapport (maar in het Q2 rapport).

Huidige wall street estimate voor adjusted eps is $0.86 voor Q1.
[verwijderd]
0
Paddy Rogers zegt al jaren dat het beste voor de tankermarkt lage tarieven zijn.
Als jullie het jaarverslag en de laatste marktupdate presentatie met een half oog hebben bekeken zie je dat tegen 2022 20% van de globale vloot op scrapleeftijd is, er zijn amper new buildings besteld en ik zie niet in wie dat gaat doen zolang er niets gekend is over imo2030. Op de panel gesprekken van capital link zeggen alle ship owners dat het idioot zou zijn om new buildings te bestellen, moet je die op hun woord geloven? Nee, maar zegt toch al iets.
Lees het speciaal rapport van dit jaar, banken willen niets te maken hebben met scipping. De tijden van 70% lenen voor een schip zijn gedaan. Kapitaal is moeilijk om aan te geraken en zal meer en meer van behoude winst moeten komen.

Toen in oktober 40 schepen werden gebant schoten de tarieven van 25k naar 200+k. Wat denken jullie dat er gebeurt als er tot 20% is gescrapt en olievraag pikt op? Beter daar wat tijd in steken dan heel de dag naar een prijs zitten te kijken die op en neer stuitert.

Als ik een vraag stel is het vaak enkel Risky die hier een zinnig antwoord op heeft.
Dus Risky tis maar om te zeggen dat het wordt geapprecieerd =).
harryhol
0
quote:

Risky bets schreef op 5 mei 2020 20:32:

[...]

Die rates in April zijn natuurlijk niet weg ofzo, ze zitten alleen niet in het Q1 rapport (maar in het Q2 rapport).

Huidige wall street estimate voor adjusted eps is $0.86 voor Q1.
Is dat incl. 25 cent afschrijving voor bunker ?

Belangrijkste nieuws van vandaag is het instappen van M&G, die gaan er in voor de lange termijn, en willen vast beginnen met de dividenden. Met een beetje goed fatsoen is 2 euro dividend voor 2020 wel het minimum. Dat geeft ze een instapprijs van rond de 7,50 a 8 bij een NAV van zeg 11 euro, aan het begin van een decennium met stevig minder supply. Degelijke investment case en dat is wat je nu wel eens wil zien bij Euronav. Dan komen we ook van die idiote swings af.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 10:43
Koers 15,370
Verschil +0,070 (+0,46%)
Hoog 15,450
Laag 15,360
Volume 1.362
Volume gemiddeld 226.295
Volume gisteren 24.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront