Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Tankers
0
quote:

Hansbeurs schreef op 6 mei 2020 17:41:

Ik bewonder je optimisme! Gelet op alle ontwikkelingen en de zich elkaar tegensprekende cijfers en andere factoren gaat de koers de laatste dagen gestaag naar beneden, terwijl iedereen op dit forum tot een week of anderhalf / twee geleden er vast van overtuigd was dat we op 7 mei rond de 11 zouden staan.
Ik heb tot nu toe nog niet echt een goede reden kunnen vinden voor de koersdalingen van de laatste dagen......maar optimistisch ben ik zeker niet meer.....
De moed niet opgeven. In Euronav we trust. ;)
Tankers
0
quote:

Poly’dor schreef op 6 mei 2020 17:41:

Ik heb ook bijgekocht vandaag. Binnen 2 maanden ziet de economische wereld er heel anders uit. Hoog dividend zal dan uitzonderlijk zijn. Ik heb er vertrouwen in.
Zo denk ik er ook over. Q2 zal heel erg slecht zijn voor 90% van de westerse wereld. Er zijn al heel veel bedrijven die hun dividenden schrappen en de olieprijzen zullen nog zeer volatiel blijven voor enkele maanden. Deze chaos in de wereld kan nu tot paniek lijden, maar als je het hoofd koel houdt en naar de cijfers kijkt, dan zie je dat de VLCC rates nog altijd veel hoger liggen dan het gemiddelde van de vorige jaren. Euronav verdient nog altijd zeer veer geld. Dit zal wel beloond worden. Als het nu niet is, dan is het binnen enkele maanden.
Investor
0
[quote alias=krach03 id=12385387 date=202005061617]
[...]

Normaliter en ik zeg wel normaliter zou dat een ideaal scenario zijn (volgens het boekje!):

Opgaande trend (200-daags boven 40-daags) en dan als ultieme test het 40-daagse gemiddelde aantikken,

maar dit zou dan betekenen dat we vandaag moeten sluiten aan 9,4 EUR

Zelfs bij koersen zoals vandaag is de trend niet gebroken. Maar het aandeel moet natuurlijk geen twee weken aan 8,5 noteren.
Jan Frans B
1
quote:

Tankers schreef op 6 mei 2020 17:47:

[...]

Zo denk ik er ook over. Q2 zal heel erg slecht zijn voor 90% van de westerse wereld. Er zijn al heel veel bedrijven die hun dividenden schrappen en de olieprijzen zullen nog zeer volatiel blijven voor enkele maanden. Deze chaos in de wereld kan nu tot paniek lijden, maar als je het hoofd koel houdt en naar de cijfers kijkt, dan zie je dat de VLCC rates nog altijd veel hoger liggen dan het gemiddelde van de vorige jaren. Euronav verdient nog altijd zeer veer geld. Dit zal wel beloond worden. Als het nu niet is, dan is het binnen enkele maanden.
"zeer veel geld verdienen" ongetwijfeld, maar een stevig dividend uitbetalen dat is wat anders.
De Stoop spreekt altijd over grote winsten, nooit over hoge dividenden, en dat doet hij zeker bewust.

Normaal moet hij 80% uitkeren "ten gunste van de aandeelhouders". Dat laatste interpreteert hij heel liberaal, dus reken er maar niet op dat je 80% van de winst in dividenden zal krijgen. Hij zal een groot deel opzij zetten voor inkoop van eigen aandelen, en die worden natuurlijk gekocht als de beurs heel laag staat. En het resultaat is niet dat ze dan plots enorm de hoogte in gaan. Neen dan is de koers even minder slecht, en nog steeds te laag om er met een behoorlijke winst uit te stappen. Als de groot aandeelhouders binnenkort niet op hun achterste poten gaan staan dan zal Euronav een rijke bedrijf blijven met arme aandeelhouders.

Dus ik hoop vooral morgen te horen wat het kwartaal dividend zal zijn, en niet enkel wat de winst is.
Tordan
0
quote:

Jan Frans B schreef op 6 mei 2020 18:05:

[...]

"zeer veel geld verdienen" ongetwijfeld, maar een stevig dividend uitbetalen dat is wat anders.
De Stoop spreekt altijd over grote winsten, nooit over hoge dividenden, en dat doet hij zeker bewust.

Normaal moet hij 80% uitkeren "ten gunste van de aandeelhouders". Dat laatste interpreteert hij heel liberaal, dus reken er maar niet op dat je 80% van de winst in dividenden zal krijgen. Hij zal een groot deel opzij zetten voor inkoop van eigen aandelen, en die worden natuurlijk gekocht als de beurs heel laag staat. En het resultaat is niet dat ze dan plots enorm de hoogte in gaan. Neen dan is de koers even minder slecht, en nog steeds te laag om er met een behoorlijke winst uit te stappen. Als de groot aandeelhouders binnenkort niet op hun achterste poten gaan staan dan zal Euronav een rijke bedrijf blijven met arme aandeelhouders.

Dus ik hoop vooral morgen te horen wat het kwartaal dividend zal zijn, en niet enkel wat de winst is.
Focus je nooit teveel op het dividend, is een sigaar uit eigen doos. Kan op elk moment ook weer worden aangepast. Morgen kijk ik naar de cijfers, outlook en hoe ze het "verpakken". Ik ben op zich niet zo bang voor de cijfers q1 en q2, maar vrees dat ze zich alvast op de kwartalen daarna gaan richten. Dan zal daar de aandacht naar uitgaan en kun je verdienen wat je wil, maar gaat de koers verder naar het zuiden.
[verwijderd]
1
quote:

Jan Frans B schreef op 6 mei 2020 18:05:

[...]

"zeer veel geld verdienen" ongetwijfeld, maar een stevig dividend uitbetalen dat is wat anders.
De Stoop spreekt altijd over grote winsten, nooit over hoge dividenden, en dat doet hij zeker bewust.

Normaal moet hij 80% uitkeren "ten gunste van de aandeelhouders". Dat laatste interpreteert hij heel liberaal, dus reken er maar niet op dat je 80% van de winst in dividenden zal krijgen. Hij zal een groot deel opzij zetten voor inkoop van eigen aandelen, en die worden natuurlijk gekocht als de beurs heel laag staat. En het resultaat is niet dat ze dan plots enorm de hoogte in gaan. Neen dan is de koers even minder slecht, en nog steeds te laag om er met een behoorlijke winst uit te stappen. Als de groot aandeelhouders binnenkort niet op hun achterste poten gaan staan dan zal Euronav een rijke bedrijf blijven met arme aandeelhouders.

Dus ik hoop vooral morgen te horen wat het kwartaal dividend zal zijn, en niet enkel wat de winst is.
Snap jij het principe wel van share buybacks? Dat is niet om verkopende aandeelhouders te sponseren lol. Dat doe je liefst bij een zo laag mogelijke koers zodat heel het bedrijf en dus winsten over een kleiner aantal aandelen verdeelt wordt.
Dan is er nog het argument dat je schepen aan kortingen op nav koopt. Je kan een euro geven aan een aandeelhouder maar als je een schip voor de helft van zijn waarde kan inkopen heb je wel met 1 euro 2 euro gekocht.
Tordan
0
quote:

Twoane schreef op 6 mei 2020 12:45:

Ik lig niet zo wakker van die korte-termijn volatiliteit eerlijk gezegd. Onder de 9 koop ik nog wat bij.

Voor de kenners : De huidige rates zijn nog steeds vrij goed correct? En sommige boekingen hebben al impact tot Q4? Afgaande op onderstaande zijn de SUEZMAX rates met name hoog, vanwaar de discrepantie met VLCC?. Weet iemand een interessante bron met uitleg om data juist te interpreteren?

Alvast bedankt!

www.crweber.com/
Dat zie ik ook. Geen idee echter hoe ik dit moet verklaren. Iemand??
Frey
0
Webcast Information Event Type: Audio webcast with user-controlled slide presentation
Event Date: 7 May 2020 Event Time: 8 a.m. EST / 2 p.m.
CET Event Title: “Q1 2020 Earnings Conference Call” Event Site/URL: services.choruscall.com/links/euronav...
Risky bets
0
quote:

lucky14 schreef op 6 mei 2020 19:08:

[...]

Dat zie ik ook. Geen idee echter hoe ik dit moet verklaren. Iemand??
Zijn rates in world scale, niet in $.

En nee, spot dagen worden nog niet geboekt tot in Q4.
joanm
0
Chalo
0
Olieprijzen zakken terug en voorraden blijven stijgen. Ik ben benieuwd voor vandaag na de Q1 resultaten
Thole
0
Q1 dividend and 2019 final dividend (USD 0.81 and USD 0.29 totaling USD 1.10)
to be paid June 2020
Tordan
0
EURONAV ANNOUNCES FIRST QUARTER 2020 RESULTS
HIGHLIGHTS


• Strong underlying tanker dynamics drive record quarterly results • Robust freight market improved by record contango price structure & storage requirements • Q2 trading VLCC rates so far USD 95,000 per day; Suezmax USD 65,500 per day • Q1 dividend and 2019 final dividend (USD 0.81 and USD 0.29 totaling USD 1.10) to be paid June 2020
ANTWERP, Belgium, 7 May 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” or the “Company”) today reported its non-audited financial results for the first quarter of 2020 ended 31 March 2020.

Hugo De Stoop, CEO of Euronav said: “The past few months have seen a number of disruptive and seismic events simultaneously impacting on the wider crude and tanker markets. Most importantly our primary focus has been on the wellbeing, protection and safety of our staff, seafarers and their families in the face of the threat from Covid-19. So far, the gyrations in the crude market have largely had positive implications for the crude tanker market.”
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 15,260
Verschil -0,220 (-1,42%)
Hoog 15,460
Laag 15,260
Volume 29.779
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 30.839

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront