Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

RSA2020
0
quote:

Themaster schreef op 12 juni 2020 11:48:

[...]

Doe je goed,

Ik heb terug gekocht op 15.4 en mijn order voor vandaag was 14.5 (aangezien ik erg rood had verwacht vandaag) dus heb maar een kleine pluk gekocht op 15.4 (helaas) wil rond de 14.5 nog inslaan
15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
[verwijderd]
0
quote:

RSA2020 schreef op 12 juni 2020 11:55:

[...]

15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
1 grote casino ja!
Underdog
0
[verwijderd]
0
hmm, het lijkt erop dat we langzamerhand weer wat omhoog gaan. Zou leuk zijn om voor het weekend toch nog even wat groene cijfers op mijn PF te zien.
Burstner
0
quote:

RSA2020 schreef op 12 juni 2020 11:55:

[...]

15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
[verwijderd]
0
quote:

RSA2020 schreef op 12 juni 2020 11:55:

[...]

15.4 is ook netjes toch. Ben wel benieuwd wat er vanmiddag gebeurt. Kan geen peil trekken op die Amerikanen als die wakker worden. Met beetje geluk nog even inzakken? Maar kan net zo goed omhoog schieten.
Ja voor L.T. wel alleen had er toch wat meer moeten inslaan, maar dacht doe maar klein beetje ivm risico/casino en vanmorgen leek het op weer knalrood
RSA2020
0
quote:

Burstner schreef op 12 juni 2020 12:03:

[...]

Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
zou je wel denken ja. Maar afgelopen maand de gekste dingen gezien. Olie omhoog, futures in groen en Shell als enige bleef maar zakken of stil staan. tot die plotselinge (absurde) sprint boven die 17.
Futures VS staan goed in de plus. en Brent ook half procentje. Dus je zou denken dat het er voor vandaag ok uit ziet.
Buyandhold2020
0
quote:

Burstner schreef op 12 juni 2020 12:03:

[...]

Vraagje, volgen wij gewoon niet de prijs van Brent olie?
Nee, behalve Brent volgt RDS ook gas (is 15-20% van de omzet en een nog groter stuk van de winst in een 'normaal' jaar, dit om de impact weer te geven) en natuurlijk marktsentiment. Daarnaast (is net als bij elk aandeel) de RF (Risk Free) van belang (ook bekend als marktrente) en de WACC (Weighted Average Cost of Capital) > juist ook vanwege deze laatste is de dividendverlaging als positief te zien omdat zo de rentekosten laag kunnen blijven in de toekomst (door goede credit rating).

Voor olie/gasprijzen is bijvoorbeeld deze site handig:
oilprice.com/
Behalve een verschil in de olie zelf zit er vaak een verschil in termijn tussen WTI en Brent (vaak WTI in c1 contracts en Brent vaak in c2 contracts), waarbij de 1 en de 2 de maanden zijn. Onder andere daardoor is WTI vaak volatieler dan Brent. Zo zijn er allerlei verschillen waardoor het voor ons als particulier niet 1:1 door te rekenen is.
Daan 008
0

Voor olie/gasprijzen vind ik onderstaande site handig, het geeft door de grafiek gelijk het verloop weer tussen beide

www.macrotrends.net/2500/crude-oil-vs...
RSA2020
0
quote:

Buyandhold2020 schreef op 12 juni 2020 12:14:

[...]

Nee, behalve Brent volgt RDS ook gas (is 15-20% van de omzet en een nog groter stuk van de winst in een 'normaal' jaar, dit om de impact weer te geven) en natuurlijk marktsentiment. Daarnaast (is net als bij elk aandeel) de RF (Risk Free) van belang (ook bekend als marktrente) en de WACC (Weighted Average Cost of Capital) > juist ook vanwege deze laatste is de dividendverlaging als positief te zien omdat zo de rentekosten laag kunnen blijven in de toekomst (door goede credit rating).

Voor olie/gasprijzen is bijvoorbeeld deze site handig:
oilprice.com/
Behalve een verschil in de olie zelf zit er vaak een verschil in termijn tussen WTI en Brent (vaak WTI in c1 contracts en Brent vaak in c2 contracts), waarbij de 1 en de 2 de maanden zijn. Onder andere daardoor is WTI vaak volatieler dan Brent. Zo zijn er allerlei verschillen waardoor het voor ons als particulier niet 1:1 door te rekenen is.
Weer wat geleerd.En gas hield ik ook bij inderdaad via oilprice.com. Die begon wat later vandaag te stijgen. De invloed vanuit Amerikaanse beurs blijft voor mij een vraagteken. Ik zit 98% LT. Maar vind leuk om beetje te traden. tot 1530 nog overzichtelijk. Maar dan maakten die yanks het moeilijk voo mij.
Vriendelijke
1
Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
RJ 80
3
quote:

Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
Nogal suggestief bericht, enkele hiaten:
-Jouw stelling: aandeel staat momenteel veel te hoog - Fijn zo'n stelling maar zeg dan waarom en wat het jou dan wel waard zou moeten zijn. Heb je daar geen antwoord op, laat het dan...
- Jouw stelling: OPEC heeft niet meer te vertellen icm Rusland aversie naar OPEC - Is echt niet de eerste en laatste keer geweest. Dit zijn korte termijn impulsen, geen gemiddelde impact vanaf middellange termijn....
- Jouw stelling: Vroeger had de Opec de macht en was olieprijs stabiel - olieprijs is altijd vrij volatiel geweest. Momenteel en op enkele andere momenten is het historisch volatiel geweest, maar stabiel nooit echt....
-Jouw stelling Meer mensen rijden op stroom (en gesuggereerde impact op olieprijs): Klopt, maar enkel voor de westerse wereld. Er komen nog altijd momenteel jaarlijks minimaal 80 mln nieuwe mensen globaal bij die auto kunnen gaan rijden. In opkomende landen zullen dat nog langere tijd vooral ICE auto's uit 2e hands markt blijven. Vraag naar brandstof blijft dus nog wel hoog en neemt zelfs mss nog wel eventjes toe ondanks impact EV mobiliteit in Westerse wereld. 2e wat neit geheel klopt hier naar mijn mening is de vermeende impact van autoindustrie op totaalverbruik olie. Tuurlijk is die aanwezig, maar ze zijn niet de enige afnemers, en ook andere afname neemt naar verwachting helaas wereldwijd nog wel even toe. Dit mag je dus echt beter in perspectief plaatsen dan je hier doet...

Over dat laatste heb ik geen commentaar op. Die kennis heb ik niet dus als dat zo is dan heb je een punt.

Buiten bovenstaande, Shell zit niet alleen in olie, ze worden met tijd vorderend meer en meer een energiebedrijf en intussen worden steeds vaker oliegerelateerde belangen verkocht / afgestoten.

Ik acht RDS absoluut niet overgewaardeerd om deze redenen. Zeker niet als dividend weer opgeschaald gaat worden. RDS is ook sterker gedaald dan andere oliemajors. Ik schat daarom ook in dat Shell als een van de eerste in hun sector uitbodemt qua koersontwikkeling.
Wilbar
0
quote:

Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
...
Tip: dan zou u er ook maar niet zo veel woorden vuil over moeten gaan maken.
Wilbar
0
quote:

Terpstreet schreef op 12 juni 2020 13:30:

Wat een overgewaardeerd k*t aandeel!!!
Oftewel: wat een overgewaardeerde k*t bijdrage!!! :)
Buyandhold2020
0
quote:

Underdog schreef op 12 juni 2020 13:10:

www.google.com/amp/s/www.forbes.com/s...

Buy and hold denk ik.
Ja dat sowieso, en dan nog + de extra steunmaatregelen uit de USA volgende maand.. de koersen kunnen helemaal niet naar beneden op termijn, vanwege inflatie alleen al (moet de economie wel herstellen, maar de koers zal vooruitlopen op het herstel van de economie).
Equilibrium01
3
quote:

Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
Hoe vreemd je kreeg een AB voor wat onwaarheden, .
-De ergste is nog de aceton, 20 to 40% goedkoper, dan is het wel een grote flesje aceton die je er bij gooit. Ik dacht max 5% winst en hopelijk houdt je motor het uit, ik zou het niet aan raden voor nieuwe wagens.
-SA heeft de prijs doen crashen, ja duidelijk een teken van de onmacht van opec.
-En de hordes voor elektrisch wagens zijn nog groot. Naast de hoge prijs van de wagen, zal de elektrische productie moeten stijgen, daarnaast zijn ook extra investeringen nodig in het net. Hoe korter de omschakeling, hoe hoger de jaarlijkse kosten voor de omschakeling. Maar dit is net goed voor gas, want er zullen extra gascentrales nodig zijn.
Maar de overheid zal ook accijnzen zien verdwijnen als de elektrische wagen veel terrein wint. Raadt eens hoe ze dat zullen compenseren, weg subsidies en meer belastingen op de elektrische wagens.
[verwijderd]
0
quote:

Vriendelijke schreef op 12 juni 2020 12:49:

Shell blijft de komende jaren een gevaarlijk aandeel, zeker voor de mensen die lt gaan, aandeel staat momenteel nog veel te hoog.
Bij Q2 cijfers zal alles anders zijn dan komt de echte waarde naar boven.
De olieprijs zal de komende jaren niet meer op een gewenste niveau komen, de Opec heeft niet veel meer te vertellen in de wereld, dus zal de prijs gewoon gaan zakken.
Er zijn zoveel landen afhankelijk van de inkomsten van olie dat deze hun eigen weg zullen gaan, en dat heeft tot gevolg dat de prijs blijft zakken.
We hebben het gezien met Rusland die het oneens was met de Opec dit was eigenlijk een speldenprik, de olie zakte als een baksteen.
Vroeger had de Opec de macht over iedereen dus was de olieprijs stabiel maar dit komt nooit meer terug.
En we vergeten dat er steeds meer mensen op stroom gaan rijden,dit lijkt momenteel nog weinig maar de auto industrie zal straks ook besluiten om nog maar 1 soort auto's te bouwen en dan zal deze markt langzaam opdrogen.
Maar ook worden mensen voor de gek gehouden we gooien dure brandstof in de auto's, maar de meeste weten dat als je een klein flesje aceton bij je volle tank doet, je gewoon 20 tot 40 %goedkoper kunt rijden, maar dit hangen ze niet aan de grote klok.
[verwijderd]
2
[quote alias=WIM GELUK id=12493224 date=202006121348]
[...]
[/quot elektrische auto's hebben geen toekomst. Zijn te duur voor de gewone man. En vervelend je moet steeds je stroom in de gater houden anders sta je stil. Zal waterstof moeten worden. Maar voordat men in Azië en Afrika zoón auto kan betalen zijn we 30 jaar verder. Dus nog lange tijd olie.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:39
Koers 34,040
Verschil +0,025 (+0,07%)
Hoog 34,270
Laag 33,845
Volume 5.672.494
Volume gemiddeld 7.597.398
Volume gisteren 5.309.503

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront