Heijmans « Terug naar discussie overzicht

2e kwartaal 2020 Heijmans

336 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
salud
0
Ik heb net die Nederlandse aandelen nog eens bekeken maar er is in de loop der jaren niet echt
veel aan waarde bijgekomen.
Volgens mij kan je aan die waarde van NL aandelen niet echt de meer de economische stand van
zaken van de achterliggende bedrijven aflezen.
De index lijkt meer een volledig door snelle computers gestuurde afroom machine.
Mij is ook nog steeds een raadsel dat een aandeel van een volledig Nederlands bedrijf zo mee
loopt met ieder beetje (non) nieuws uit de VS.
Ik denk dat de meeste Amerikanen niet eens weten waar Nederland op de wereldkaart te vinden
is .... laat staan dat ze iets kunnen zeggen over "onze" bedrijven.
Die Nederlandse beurs is een volledig elektronisch gokspelletje geworden waarbij "de grote jongens met de snelle computers" de bank spelen en wij als "gokkers" dus nooit kunnen winnen.
Heeft niets met kennis van de lokale economie te maken.
DNFTT
0
Prima toch Salud? De NL vastgoedmarkt lijkt de corona goed te weerstaan en dat is heel erg comfortabel voor Heijmans. 5x de winst is een lachertje en ik hoor om mij heen dat de bouwkosten rap oplopen. Voor mij overigens ook een teken dat 'wij' Italië best een zetje mogen geven, een slachtofferrol past ons niet.
masseur
0
De ingezette daling van Heijmans de afgelopen week heeft geen connectie met de kwaliteit van het bedrijf. Het is zuiver een sector gerelateerde correctie. Sectorgenoten zoals de Bam, Boskalis, Bouygues, Hochtief, Saint-Gobain etc. zijn deze week allemaal meer dan 10% gedaald. Heijmans valt dan relatief nog mee. Nu alles over een kam wordt geschoren begint het aandeel n.a.v. de prestaties wel erg goedkoop te worden. Het heeft verreweg de laagste KW van alle sectorgenoten en staat er financieel goed voor. De koers wordt momenteel door sentiment bepaald en niet op fundamentele basis.
MWSACC
0
Weet iemand waar de opties van Heijmans zijn gebleven bij de giro? Ik kan ze niet meer vinden. Ik dacht eerst dat ik nog een toets moest doen, maar in andere opties kan ik wel handelen.
salud
0
www.gelderlander.nl/overbetuwe/overwe...

Overweg in spoorviaduct Elst getakeld

ELST - In Elst zijn vanmorgen vroeg de beide delen van het spoorviaduct aan de Eerste Weteringsewal met elkaar verbonden. Voor de door bouwbedrijf Heijmans uitgevoerde klus reden er dit weekend geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen.

De spoorwegovergang verdwijnt en wordt vervangen door een spoorviaduct, waarbij wegverkeer hoog boven het spoor de treinen kruist. Met het leggen van betonnen balken tussen de twee bruggenhoofden oostelijk en westelijk van de spoorlijn nadert deze klus zijn einde.

Heijmans moet nu nog een reling, betonnen randen en asfalt aanbrengen. In augustus moet het nieuwe viaduct worden opgeleverd. De huidige spoorwegovergang behoort dan tot het verleden. De naastgelegen overgang op de Rijksweg-Noord is vrijdag al afgesloten om de bouw van een verkeerstunnel mogelijk te maken.
salud
0
www.nu.nl/wonen/6058223/komende-tien-...

Komende tien jaar 845.000 nieuwe woningen nodig om tekort weg te werken

Tussen 2020 en 2030 moeten er in totaal 845.000 woningen worden gebouwd om aan de groeiende vraag te voldoen. Dat schrijft minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken maandag in de Staat van de Woningmarkt 2020.

In het rapport staan de belangrijkste ontwikkelingen in de woningmarkt van het afgelopen jaar. Een van de belangrijkste doelen van de Staat van de Woningmarkt 2020 is om de woningbouwproductie op gang te houden. Alleen op die manier kan aan de groeiende vraag worden voldaan en kan tegelijkertijd het woningtekort worden weggewerkt.

Op dit moment is er een tekort van 331.000 woningen. Dat is 4,2 procent van de totale woningvoorraad in Nederland. Volgens het rapport moet dit voor 2035 zijn teruggebracht naar 2 procent.

Volgens minister Ollongren zal de vraag naar woningen de komende tijd alleen maar toenemen, onder meer door het groeiende aantal inwoners dat Nederland heeft. Naar verwachting heeft Nederland over vijftien jaar 18,8 miljoen inwoners. Verder blijkt uit het rapport dat vooral starters, mensen met een middeninkomen en kwetsbare mensen op dit moment moeite hebben om iets passends te vinden.

Vanwege onder meer de stikstofproblematiek, blootstelling aan PFAS (chemische stoffen) en omdat er te weinig bouwlocaties zijn, zakt de productie van nieuwbouwwoningen sterk, van 71.500 in 2019 naar, naar verwachting, 55.000 in 2020. In 2021 zakt de productie naar verwachting nog verder naar 50.000. Daarna zou de situatie zich langzaam moeten herstellen.

Coronacrisis maakt mensen terughoudender
Het rapport gaat ook in op de gevolgen van de coronacrisis voor de woningmarkt. Door de crisis wordt gevreesd dat mensen terughoudender zullen zijn bij het kopen van een woning. Mogelijk zullen beleggers en ontwikkelaars minder snel investeren in nieuwbouwwoningen, denkt Ollongren.

Het ziet er nu naar uit dat de vraag naar woningen inderdaad is verminderd sinds het uitbreken van het coronavirus. Volgens de minister blijkt uit de vorige crisis in 2008 daarnaast dat de gevolgen voor de bouw tijdens een crisis lang kunnen aanhouden.
Nuchtere Kijk Op
0
Ideetje voor Den Haag (zie kopie/quote onder) i.p.v. die stomme noodwet die ze in NL. i.v.m. corona er doorheen willen jassen !

"De Amerikaanse regering wil voor bijna 1 biljoen dollar, omgerekend bijna 900 miljard euro, aan financiering voor infrastructuur vrijmaken. Het plan moet helpen de zwaar door de coronacrisis getroffen economie in de VS weer op gang te brengen, melden ingewijden aan persbureau Bloomberg. Een officieel voorstel zou in de maak zijn.

In de voorlopige versie van het voorstel, dat wordt uitgewerkt door het ministerie van Transport, zal het meeste geld worden uitgetrokken voor infrastructuur als bruggen en wegen."
lokeend
0
quote:

joeparkers schreef op 16 juni 2020 18:50:

vandaag 0,34 erbij
morgen 0,40 eraf?
Zou mooi zijn want ik wil plukjes bijkopen onder de 6
objectief
0
quote:

lokeend schreef op 16 juni 2020 21:43:

[...]

Zou mooi zijn want ik wil plukjes bijkopen onder de 6
Bijkopen op lagere koersen betekent dat het slecht gaat met het bedrijf; waarom zou je dat willen??
lokeend
0
quote:

objectief schreef op 17 juni 2020 11:37:

[...]

Bijkopen op lagere koersen betekent dat het slecht gaat met het bedrijf; waarom zou je dat willen??
Complete onzin!! De koers zegt helemaal niets over hoe goed of hoe slecht het gaat met een bedrijf .
Ik wil plukjes bijkopen onder de 6 omdat mijn break even dan omlaag gaat
Succes !
[verwijderd]
0
Wat kan je beter hebben Bam of Heijmans?Alle verhalen zijn welkom. Want ik weet het echt niet meer sinds de advies verlaging van ING.
salud
0
- Nou jongens... joeparkers blij... Lokeend kan voorlopig ff fluiten naar z´n "goedkope" aandeeltjes,
of gaan de "grote jongens" gewoon weer door met hun spelletjes bij Heijmans....
Salud allemaal. -

www.telegraaf.nl/nieuws/1501406258/ka...

Kabinet past stikstofplannen aan om bouw op gang te houden

DEN HAAG - De stikstofplannen van het kabinet worden aangepast om de bouw aan de gang te houden in deze economische crisis en het nijpende woningtekort niet nog verder op te laten lopen.

Het kabinet koerst af op de invoering van een drempelwaarde. Voor bouwprojecten waar weinig stikstof bij komt kijken hoeft dan geen natuurvergunning meer te worden aangevraagd. De bouwsector moet als tegenpresentatie wel zelf zorgen voor minder stikstofuitstoot. Dat kan door bijvoorbeeld meer gebruik te maken van elektrisch materieel. Het kabinet kijkt nog naar financiële compensatie.

Verder worden stikstofmaatregelen steviger in de wet vastgelegd. Dit gebeurt op advies van de commissie Remkes. Het kabinet hoopt zo een nieuw juridisch drama te voorkomen.

Verder heeft minister Schouten (Landbouw en Natuur) aan de Kamer laten weten dat de stoppersregeling voor boeren in twee periodes zal worden opgeknipt. Volgend jaar komt er een bedrag van 750 miljoen euro beschikbaar en in 2024 is er een tweede ronde met een bedrag van 250 miljoen euro.

De aanpassing van de stikstofaanpak ging niet zonder slag of stoot. De vier coalitiepartijen hebben de afgelopen dagen opnieuw moeten onderhandelen over het pakket aan maatregelen. Donderdag is er een debat in de Tweede Kamer.

lokeend
0
quote:

schaatser schreef op 17 juni 2020 20:28:

Wat kan je beter hebben Bam of Heijmans?Alle verhalen zijn welkom. Want ik weet het echt niet meer sinds de advies verlaging van ING.
Beter bam
[verwijderd]
0
Dank je. Leuk ik heb ze ook beiden. Bam heb ik 3 X zwaarder gewogen dan Heijmans.
We gaan het zien.
Indien de regering de regie strak op zich neemt. verwacht ik een enorme koerssprong.
Maar ja de stroop gaat wel heel traag.
DNFTT
0
quote:

schaatser schreef op 17 juni 2020 20:28:

Wat kan je beter hebben Bam of Heijmans?Alle verhalen zijn welkom. Want ik weet het echt niet meer sinds de advies verlaging van ING.
Heijmans, als je naar de herkomst van de winst kijkt dan zie je dat Heijmans veel beter in staat is om te sturen en te corrigeren.
Mijn Vriend
0
quote:

schaatser schreef op 18 juni 2020 08:58:

Dank je. Leuk ik heb ze ook beiden. Bam heb ik 3 X zwaarder gewogen dan Heijmans.
We gaan het zien.
Indien de regering de regie strak op zich neemt. verwacht ik een enorme koerssprong.
Maar ja de stroop gaat wel heel traag.
Ja, +5% tot nu toe vandaag. Want naast het stikstofnieuws heeft Heijmans al een goed q1 en loopt q2 ook al niet verkeerd; waarschijnlijk wat extra coronakosten maar aan de andere kant lagere brandstof kosten en minder file's gehad.
336 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 16,820
Verschil -0,380 (-2,21%)
Hoog 17,020
Laag 16,580
Volume 101.324
Volume gemiddeld 117.720
Volume gisteren 42.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront