Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 15 juni 2020 18:25:

[...]
Imo is de aankoopprijs wat je betaalt voor een aankoop.
Hoe doe je dat "uwe aankoopprijs serieus late zakken"?

Bestaat er zoiets als drie kopen voor de prijs van twee of heb je kortingsbonnen?
De gemiddelde aankoopprijs, ik heb de volgende aankopen gedaan:

200 aan 8,985 = 1797
300 aan 8,71 = 2613
400 aan 8,26 = 3304
600 aan 8,01 = 4806

12520/1500 = 8.35 euro per aandeel (transactiekosten niet inbegrepen, ik probeer de transactiekosten en 0,35% beurstaks onder 0,7% per transactie te houden)

Als ik 10% winst kan nemen tegen 9,2 euro, dan ga ik de helft of meer verkopen. 80 eurocent winst per aandeel kunnen nemen is ietsje hoger dan het dividend en op de ex-dividend-dag terugkopen wegens de angsthazen die in paniek schieten bij een knalrode -10%.

De Belgische fiscus wilt 30% van het dividend en de eerste 800 euro van het dividend is vrijgesteld. Ik ga een luxe-probleem hebben (1500 * 0.71 = 1065 euro), het volgende dividend is teveel om fiscaal nog interessant te zijn. Dus dividend vermijden en via koerswinsten terugpakken.
[verwijderd]
0
quote:

ComputerSaysNo schreef op 15 juni 2020 18:30:

[...]

Gaat vanzelf weer naar de 9 euro.
Geef het een paar dagen.
Intrinsieke waarde is 10+ euro.
Zelf 5000 aandelen á 8.20 euro

Je hebt, net als ik, niet de maximale dip gepakt. 
Daling is puur ivm ex-dividend.
Nabeurs een lichte stijging.
Hersteld vanzelf.

www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=B...
Ik had schrik dat het verder ging stijgen tijdens de eerste minuten van de dag. Niet dus, een diepe dip tijdens het eerste uur is mogelijk en altijd wachten op wat er in de namiddag rond de opening van de Amerikaanse beurzen kan gebeuren.

Dan een order op 8,01 gezet. 7,9 was niet diep genoeg voor nog een aankoop, een order voor 7.8 gezet.
Luk J
0
Heeft iemand toegang tot de website van De Belegger en wil die de update over Euronav van vanmiddag met ons delen?

Euronav
De vrachtarieven voor olie daalden de jongste weken, en dat maakt beleggers in Euronav wantrouwig. Lagere vervoerstarieven zijn in de …

Alvast dank!
Nurfer
3
Bij deze :
De vrachtarieven voor olie daalden de jongste weken, en dat maakt beleggers in Euronav wantrouwig. Lagere vervoerstarieven zijn in de zomerperiode echter normaal. Het derde kwartaal is doorgaans de slechtste van het jaar (minder vraag naar olie in het Noordelijke halfrond). Wat de vraag naar olie betreft begrijpen we dat de langetermijnvooruitzichten niet rooskleurig zijn wegens de energietransitie (minder fossiele brandstoffen).
Maar in het komende decennium zal de vraag - met de coronacrisis als intermezzo - weldegelijk nog hoog blijven. Belangrijker nog is mogelijk de aanbodzijde van tankers. De markt bevindt zich in een unieke situatie van heel weinig bestellingen van nieuwe tankers en een verouderende wereldvloot (meer nakende verschroting). Ook de moeilijkere financiering en strengere milieunormen hebben een impact op het aanbod, gunstig voor de evolutie van de vrachttarieven. In tegenstelling tot de vorige cyclus van hoogconjuntuur voor Euronav volgde de beurskoers in verhouding niet de winstevolutie.
We verwachten voor het tweede kwartaal alvast weer meer dan 1 USD p.a. winst.

We verhogen ons advies voor Euronav (vandaag dividendonthechting) naar koopwaardig.
Vavli
0
En intussen meldt Poten dat de VLCC tarieven 52.500 zijn, alweer wat hoger dan voor het weekend en een niveau dat voor deze tijd van het jaar zeer hoog is.
PAPA JOE
0
quote:

Vavli schreef op 15 juni 2020 21:23:

En intussen meldt Poten dat de VLCC tarieven 52.500 zijn, alweer wat hoger dan voor het weekend en een niveau dat voor deze tijd van het jaar zeer hoog is.
Morgen zit er hopelijk een mooie stijging in
Gummbah
0
quote:

Vavli schreef op 15 juni 2020 21:23:

En intussen meldt Poten dat de VLCC tarieven 52.500 zijn, alweer wat hoger dan voor het weekend en een niveau dat voor deze tijd van het jaar zeer hoog is.
Fijntjes
Stefzele1
0
Close USA 9,14$ of 8,08€...de grens van €8 zal nog eens getest worden en dan kan de stijging beginnen richting €10...
Sheridans
0
quote:

Stefzele1 schreef op 15 juni 2020 22:18:

Close USA 9,14$ of 8,08€...de grens van €8 zal nog eens getest worden en dan kan de stijging beginnen richting €10...
Stefzele,
Neem dit aub niet persoonlijk, want ik zag hier al meerdere posts passeren de laatste weken over de stijging voor het eerste dividend, dan een stijging in aanloop van naar het tweede dividend, dan las ik ook de niet daling die gepland/verwacht was op de ex-dividend-data.
Telkens zonder enige onderbouwing, telkens met een averachtse reactie van de koers.

Ik zie/lees/snap dat dit aandeel volgens velen ondergewaardeerd is, ik kan me daar ook in vinden, maar waar haal jij (of vele anderen) het dat er een stijging zal komen naar 10/12 of 15€?
Stefzele1
1
@Sheridans, ik ben nog redelijk conservatief in het koersdoel van Euronav dat ik gegeven heb richting €10 à €11 en dat wegens de nog steeds hogere tarieven dat Euronav voor het ogenblik krijgt en dus ook de winst p/a in het tweede en derde kwartaal...verschillende analisten van banken, de belegger, Het Nieuwsblad die allemaal een aankoopadvies geven op het aandeel enz...misschien dat ik de timing nog wat beter zou kunnen voorspellen dat het aandeel gaat stijgen maar jammer genoeg hebk geen glazen bol om dat te kunnen zien want anders was ik deze uitleg niet aan het intikken...lol...
Stefzele1
0
...de lage k/w en de koers van het aandeel, de hogere te verwachten winst in het tweede en derde kwartaal zou toch een hogere koers verrechtvaardigen en las de analist van Kepler Chevreux een koersdoel van €17 vooropstelt dan stel ik met mijn €10 à €11 nog een bescheiden koersdoel voor...
Stefzele1
0
...misschien richting resultaten tweede kwartaal op 6/8 dat de koers in die richting evolueert en men terug $0,81 dividend voor het tweede kwartaal wil uitbetalen dan zal de koers toch vroeg of laat eens €10 à €11 halen zeker wat vanuit de huidige koers toch 25% stijging zou betekenen + een mooi dividend dat we vandaag allemaal zullen ontvangen op 26/6...
Stefzele1
0
...en dan hebk ook nog mijn buikgevoel dat me ingeeft dat die koers laat of vroeg ook zal behaald worden hetzij met een stijging op 2 à 3 dagen of tegen het einde van dit jaar of begin volgend jaar mij maakt het niet uit want dit aandeel zal me alleszins meer opbrengen dan de 0,11% dat we krijgen op één spaarboekje...vandaag met de trading van aan-en verkoop en terug aankopen aan een lagere koers is dit eigenlijk al bereikt...
Stefzele1
0
...@Sheridans, en die averechtse koersbewegingen geven ons ook de kans om goedkoper aan te kopen hé en inderdaad zit menig belegger er wel eens naast van hetgeen we hier neerschrijven of denken te voorspellen maar zolang Euronav hogere vrachttarieven blijft krijgen zou de koers het toch verdienen om hogere regionen op te zoeken maar wanneer da’s de vraag natuurlijk...
Stefzele1
1
...en nee Sheridans ik neem het jouw niet kwalijk dat je mijn posts en die van andere beleggers leest want zo kun je voor u eigen uitmaken of je een aandeel al dan niet aankoopt of verkoopt maar weet wel dat ik eerder een trader ben en als ik een aandeel beu ben dat ik mij ook kan tevreden stellen met een winstje van 2 à 3% want voor mij hoeft het niet altijd 10 à 20% of meer te zijn hé...
Stefzele1
0
...alé Stefzele1 het is tijd om U naar uw bedstee te begeven of anders mis je nog de opening van de beurzen straks...lol...
NSBB
0
de 8€ grens is precies wel een moeilijke om er van weg (omhoog) te geraken. Er liggen daar precies wel veel belangen om dit te verhinderen en nu zeker met de expiratie van a.s. vrijdag. Benieuwd hoever we omhoog (of omlaag) gaan de komende dagen. In ieder geval is EURN 1 van de weinige ver achter gebleven waarden.
[verwijderd]
0
Blijven zitten als we geschoren worden, zit niets anders op, denk dat de daling nog wel efkes kan aanhouden als ze in Amerika iedere keer verkopen... dit jaar minstens 2€ aan dividenden, en dan nog 10 jaar misschien 0,7€ en we zijn terug waar we gebleven waren op niveau van ons spaarboekje... De toekomst ziet er effectief somberder uit met de energietransitie, maar wel veel vertrouwen in dit management, ze weten wat ze doen en waar ze mee bezig zijn en after all als je uw geld nadien terug ziet is er op LT weinig aan (je zou de vergelijking kunnen maken met NBB maar daar blijft de cash wel degelijk weg van het aandeel).

Op de website van de tijd stond er een interessante grafiek m.b.t. de tankertarieven, baltic dry tanker index van bloomberg, kent er iemand deze ? Opgezocht maar is niet de baltic dry, er zou nog iets achter moeten komen of zo...
DeZwarteRidder
0
quote:

PAPA JOE schreef op 16 juni 2020 09:26:

ex-Dividend datum voorbij en er zijn er die vlug verkopen
Ja, iedereen is rijk geworden door het dividend, dus waarom zou je de aandelen nog houden.....(i)????
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 15,260
Verschil -0,220 (-1,42%)
Hoog 15,460
Laag 15,260
Volume 29.779
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 30.839

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront