Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Jopieklaploper
0
Misschien kan euronav vandaag wel op 7,55 eindigen dus in de +, dat zou gigatisch zijn. één koers/winstverhouding om en nabij de 3 voor dit aandeel is super hoog, nee dan is een bedrijf als Ayden met een koerswinstverhouding van rond de 300 veel normaler genoteerd.

Welkom in de nieuwe wereld waarin het abnormale normaal geworden is en het normale abnormaal geworden is met dank aan de Lucifersprikjes elite.
mijn gedacht
0
Verleden week schreef ik dat het aandeel kon dalen tot 7,35 - 7,50 €. Toen stond het rond 7,85 - 8 €. Mij lijkt het shorten een sterke koper te hebben tegengekomen op ca 7,45-7,55 % Dat zou Eurn zelf kunnen zijn of een/enkele fondsen die het niveau laag genoeg vonden. Shorters hebben sinds verleden week op 3 dagen tijd het aandeel nog ca 7 % lager gekregen. Ze hebben hun zaakjes dus nog mooi voor elkaar gekregen. Ik zit quasi constant voor mijn scherm om het patroon te volgen. De shorters staan nooit aan de laatkant maar verkopen altijd op de bid orders. Zo kan je hun gedrag nooit peilen. . Als inderdaad kopers op dit niveau opduiken zal de koers niet verder dalen, want shorters moeten dan teveel aandelen kopen om te slagen. Op deze niveaus wel risky, gezien het ook koopadviezen regent. Wat kan er nu gebeuren ? Kopers kunnen bereid zijn de komende tijd de koers op te drijven richting 8 €. Shorters gaan dit wellicht met kleine tegenposities proberen wat af te remmen, maar terzelfdertijd moeten ze aankopen om op hun posten tussen 7,5 en 8 € in te dekken. Ze hebben dus een marge van 7 % om op hun aankopen van de laatste dagen iets te kunnen verdienen. Maar dat zal dus steeds opwaartse druk creëren. Voor de rest van hun positie hebben ze m.i. marge tot ca 8,75 €. Wslk, want hoeveel ze aan koersen boven de 10 € hebben geshort weet niemand. En ze kunnen ondertussen ook al wat ingekocht hebben om te moyenneren.
[verwijderd]
0
quote:

mijn gedacht schreef op 23 juni 2020 12:52:

Verleden week schreef ik dat het aandeel kon dalen tot 7,35 - 7,50 €. Toen stond het rond 7,85 - 8 €. Mij lijkt het shorten een sterke koper te hebben tegengekomen op ca 7,45-7,55 % Dat zou Eurn zelf kunnen zijn of een/enkele fondsen die het niveau laag genoeg vonden. Shorters hebben sinds verleden week op 3 dagen tijd het aandeel nog ca 7 % lager gekregen. Ze hebben hun zaakjes dus nog mooi voor elkaar gekregen. Ik zit quasi constant voor mijn scherm om het patroon te volgen. De shorters staan nooit aan de laatkant maar verkopen altijd op de bid orders. Zo kan je hun gedrag nooit peilen. . Als inderdaad kopers op dit niveau opduiken zal de koers niet verder dalen, want shorters moeten dan teveel aandelen kopen om te slagen. Op deze niveaus wel risky, gezien het ook koopadviezen regent. Wat kan er nu gebeuren ? Kopers kunnen bereid zijn de komende tijd de koers op te drijven richting 8 €. Shorters gaan dit wellicht met kleine tegenposities proberen wat af te remmen, maar terzelfdertijd moeten ze aankopen om op hun posten tussen 7,5 en 8 € in te dekken. Ze hebben dus een marge van 7 % om op hun aankopen van de laatste dagen iets te kunnen verdienen. Maar dat zal dus steeds opwaartse druk creëren. Voor de rest van hun positie hebben ze m.i. marge tot ca 8,75 €. Wslk, want hoeveel ze aan koersen boven de 10 € hebben geshort weet niemand. En ze kunnen ondertussen ook al wat ingekocht hebben om te moyenneren.
Onderschat de "Platformen" niet, die tussenhandel koopt en verkoopt op dagbasis, en heeft steeds de stukken die ze shorten reeds vastgelegd.
Wanneer ze in of andere richting gaan hebben ze steeds de winst, diegene die zijn stukjes s'avonds terug krijgt heeft de trein dan spijtig genoeg "net" gemist.
:)
PAPA JOE
0
quote:

mijn gedacht schreef op 23 juni 2020 12:52:

Verleden week schreef ik dat het aandeel kon dalen tot 7,35 - 7,50 €. Toen stond het rond 7,85 - 8 €. Mij lijkt het shorten een sterke koper te hebben tegengekomen op ca 7,45-7,55 % Dat zou Eurn zelf kunnen zijn of een/enkele fondsen die het niveau laag genoeg vonden. Shorters hebben sinds verleden week op 3 dagen tijd het aandeel nog ca 7 % lager gekregen. Ze hebben hun zaakjes dus nog mooi voor elkaar gekregen. Ik zit quasi constant voor mijn scherm om het patroon te volgen. De shorters staan nooit aan de laatkant maar verkopen altijd op de bid orders. Zo kan je hun gedrag nooit peilen. . Als inderdaad kopers op dit niveau opduiken zal de koers niet verder dalen, want shorters moeten dan teveel aandelen kopen om te slagen. Op deze niveaus wel risky, gezien het ook koopadviezen regent. Wat kan er nu gebeuren ? Kopers kunnen bereid zijn de komende tijd de koers op te drijven richting 8 €. Shorters gaan dit wellicht met kleine tegenposities proberen wat af te remmen, maar terzelfdertijd moeten ze aankopen om op hun posten tussen 7,5 en 8 € in te dekken. Ze hebben dus een marge van 7 % om op hun aankopen van de laatste dagen iets te kunnen verdienen. Maar dat zal dus steeds opwaartse druk creëren. Voor de rest van hun positie hebben ze m.i. marge tot ca 8,75 €. Wslk, want hoeveel ze aan koersen boven de 10 € hebben geshort weet niemand. En ze kunnen ondertussen ook al wat ingekocht hebben om te moyenneren.
Dit zijn allemaal hypotheses waar er hier al een tientallen de revue gepasseerd zijn.
Echter jou opzoekingswerk is te appreciëren.
De toekomst zal het uitwijzen
Had het aan mij gelegen dan was shorten verboden tot het eind van 2020.
En dan hadden er hier velen een aardig centje gewonnen waaronder mezelf.
Zoals hier iemand reeds heeft vermeld , leve het abnormale .
EURN heeft zijn winst verelfvoudigd maar wordt lekker afgestraft .
Leg dat maar eens aan de ganzen uit.
Long Short
1
Heel wat verwarring/twijfels over TCE.

Er zijn 2 manieren om als ladinghebbende een zeereis te laten uitvoeren.
Voyage charter : Je betaald x USD per MT om te laden in bv AG - CHINA. Laaddatum (laycan) bv 14-15/07. Alle kosten (behalve demurrage) inclusief.
Ofwel een time charter: Dan huur je het schip per dag (incl bemanning) maar moet je als charterer zelf zorgen voor bunkers, havenkosten, etc. Ook dien je het schip op een vooraf afgesproken plaats en moment teruggeven. Tot dan blijft de huur lopen.

TCE is gewoon een manier om beide soorten reizen te vergelijken en per definitie arbitrair. Je zet immers een voyage charter om naar een fictieve time charter.

[verwijderd]
0
quote:

PAPA JOE schreef op 23 juni 2020 13:06:

[...]

Dit zijn allemaal hypotheses waar er hier al een tientallen de revue gepasseerd zijn.
Echter jou opzoekingswerk is te appreciëren.
De toekomst zal het uitwijzen
Had het aan mij gelegen dan was shorten verboden tot het eind van 2020.
En dan hadden er hier velen een aardig centje gewonnen waaronder mezelf.
Zoals hier iemand reeds heeft vermeld , leve het abnormale .
EURN heeft zijn winst verelfvoudigd maar wordt lekker afgestraft .
Leg dat maar eens aan de ganzen uit.
Er wordt geschreven dat er gigantische olieoverschotten de markten overspoelen.
Ze gaan op land de olie niet meer kunnen opslaan.
Ze gaan schepen nodig hebben om ze op te slaan op zee.
Voor China liggen er al 200 schepen met olie te wachten om gelost te worden.
Ze gaan potten en pannen nodig hebben om de olie op te slaan.
Wel, ik zie nog veel lege vaten op de zee stil liggen.
Ze zijn misschien niet meer zeewaardig maar wat trekken sommigen daar van aan?
:)
Lossen zal de volgende maanden nog wel kunnen denk ik dan.
:)
mijn gedacht
0
@papa joe. Dit is idd niet meer dan een hypothese, maar ik heb ze behoorlijk onderzocht. Ik gebruik ze om voor mezelf de lijnen uit te zetten. De consequentie is dat ik tegen het einde vd maand een koers van boven de 8 € verwacht. Maar even goed respect ook voor jouw mening. :-). De zeetransport sector is mij inhoudelijk weinig bekend en is zeer technisch. Meningen als die van bvb Long Short, Risky Bets,...interesseren mij heel erg en zijn zeer aanvullend. Het zijn mensen uit de business.
Mnie
0
En voor al de zeveraars over de koers op de Amerikaanse beurs.. Premarket zit al ongeveer een uur op +2,6%.. Daar zijn we hier in Brussel de afgelopen uren nog niet bij in de buurt gekomen.. Misschien vandaag eens een positief effect na 15:30?
boothram
0
floatin storage h de st op argus media
1 fso
1 suezmax
3 VLCC
en nog wel voor een tijdje
nog een tijdje voor euronav en voor de anderen idem
en china? die leggen naar ik meen te weten onshore strategische voorraden aan aan die prijs, dus die olie komt wellicht nooit op de markt wat shorters beweren om de koers te doen zakken
.shorten zou moeten verboden worden, of toch beperkt tot een handelsvolume van 2 weken bv..
Jan Frans B
0
quote:

ComputerSaysNo schreef op 23 juni 2020 10:31:

[...]

Het positieve effect is dat de steun van 7.50 behouden is.

Ik weet niet wat de niveaus zijn van andere andere shorters, maar ze zitten erin voor omgeveer 5 miljoen aandelen.
Volgende div Q2 van $ 1,22 komt eraan.
Dus dat kan een leuke shortsqueeze worden van 1,5 tot 3 dagen.

"Volgende div Q2 van $ 1,22 komt eraan." waar haal je die $ 1,22 ? Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik snap niet hoe je dat nu al kan weten. Zeker omdat er geen enkele garantie is dat we 80% van de winst van Q2 gaan krijgen, remember the buybacks ?
mijn gedacht
0
erg taaie kerels...stijging asap stilgelegd. Gaan weer naar volume van 1,8 mio stuks ?
ComputerSaysNo
0
quote:

Jan Frans B schreef op 23 juni 2020 14:03:

[...]
"Volgende div Q2 van $ 1,22 komt eraan." waar haal je die $ 1,22 ? Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik snap niet hoe je dat nu al kan weten. Zeker omdat er geen enkele garantie is dat we 80% van de winst van Q2 gaan krijgen, remember the buybacks ?
money.cnn.com/quote/forecast/forecast...
mijn gedacht
0
dat is een stevige rem voor de shorters, op zo'n laag niveau dgl bedrag moeten verkopen...en die opduikende kooplust, slechte mix voor hen.
Becb
0
quote:

harryhol schreef op 23 juni 2020 13:30:

En intussen zakken de rates langzaam door hun hoeven...
idd: alle oil on water en Chinese inkoop ten spijt. net nog 35.5K voor 69 dagen voor een modern scrubber op de vlcc app. Boottochtje vanaf 16 juli. Daar worden we niet meer warm van... On the plus side: dat is winstgevende business voor bijna heel Q3!

We gaan naar een periode van normale (tot slechte rates wanneer we in de destockage periode zitten), met aandelenkoersen on par met een paar jaar geleden (Bij 'normale' rates /lage verwachtingen werd euronav rond de 6.5 gewaardeerd). Ik vrees dus dat we moeilijk van de huidige 7.5 tot 8 weg zullen geraken, en na de dividenduitkering voor Q2 zou dat geld gewoon van de koers kunnen afgaan Hopelijk niet.
Hopelijk is covid 19 snel weg en verstookt de wereld weer 100mio vaten olie per dag; dan kan de koers samen met het percentage scrappings weer omhoog.
RJ 80
0
quote:

Becb schreef op 23 juni 2020 15:13:

[...]

idd: alle oil on water en Chinese inkoop ten spijt. net nog 35.5K voor 69 dagen voor een modern scrubber op de vlcc app. Boottochtje vanaf 16 juli. Daar worden we niet meer warm van... On the plus side: dat is winstgevende business voor bijna heel Q3!

We gaan naar een periode van normale (tot slechte rates wanneer we in de destockage periode zitten), met aandelenkoersen on par met een paar jaar geleden (Bij 'normale' rates /lage verwachtingen werd euronav rond de 6.5 gewaardeerd). Ik vrees dus dat we moeilijk van de huidige 7.5 tot 8 weg zullen geraken, en na de dividenduitkering voor Q2 zou dat geld gewoon van de koers kunnen afgaan Hopelijk niet.
Hopelijk is covid 19 snel weg en verstookt de wereld weer 100mio vaten olie per dag; dan kan de koers samen met het percentage scrappings weer omhoog.

Beetje (of eigenlijk nogal) een naar statement. Je hoopt dat we de wereld maar weer snel op oude tempo (en liever meer? ) vervuilen zodat jij je winsten ziet maximaliseren en kan verzilveren? Ik hoop dat je dat toch niet meent, maar dit suggereert het wel.
Jan Frans B
0
quote:

ComputerSaysNo schreef op 23 juni 2020 14:26:

[...]

money.cnn.com/quote/forecast/forecast...

Je moet wel lezen wat er staat 1.22$ earnings per share is niet het dividend.
Het is de geraamde winst/aandeel. In het allerbeste geval krijgen we daar 80% van.
dus max dividend Q2 is dan 0.976 $ , aan de huidige koers is dat 0.86 € bruto.
Netto in het allerbeste geval dus 0.602 €.

En dat allemaal onder 2 voorwaarden, primo dat hun berekening juist is en secundo
dat we 80% van de winst gaan krijgen, wat verre van zeker is gezien Hugo het recht
gekregen heeft om een onbepaald zelf gekozen % van die 80% af te romen voor zijn buyback reserve.
Jan Frans B
0
Het blijft me verbazen dat hier op het forum zovelen denken dat winst = dividend. Niets is minder waar. Vorig jaar is er ruwweg 200.000.000 $ van de winst niet uitgekeerd als dividend maar in het bedrijf gehouden. Het echte dividend was maar 27% van de totale winst van dat jaar.
ComputerSaysNo maakte hierboven die fout, maar hij is niet de eerste en verre van de enige.
De verhouding tussen de winst en het uitgekeerde dividend kan heel sterk verschillen van bedrijf tot bedrijf, sommigen geven zelfs geen dividend uit ook al maken ze elk jaar een fortuin aan winst. Vele geven waar ze mee weg geraken in verhouding tot de opbrengst van andere beleggingen.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 15,520
Verschil -0,030 (-0,19%)
Hoog 15,540
Laag 15,320
Volume 43.784
Volume gemiddeld 224.369
Volume gisteren 23.581

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront