Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Weinig rare haken en ogen aan steun KLM'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juni 2020 10:05
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 26 juni 2020 09:48:

    Als je als ING echt transparant wilt zijn naar beleggers dan laat je ook weten of je een van die banken bent die geld verstrekt. Dan kunnen we iets beter begrijpen waarom je met een koersdoel van maar liefst 8 euro komt. Of juist helemaal niet begrijpen.
    Is dat wel juist gesteld? De Overheid garandeert immers de kredieten van de banken.
  2. Pavlov44 26 juni 2020 10:07
    Mee eens, ING zit er waarschijnlijk tot de nek in, zoals in alle troep. Ze hebben wel gelijk te concluderen dat er geen voorwaarden zijn gesteld. Alleen een paar dooddoeners die Hoekstra in staat stellen zijn propaganda richting het volk te continueren. Los daarvan heeft KLM gewoon 3.4 miljard gekregen als blanco cheque. Iedere andere voorstelling van zaken is incorrect gezien dat dit bedrijf gewoon failliet is.
  3. [verwijderd] 26 juni 2020 10:23
    Als je iets krijgt hoef je niks terug te betalen.....in dit geval moeten ze alles terug betalen. Daarnaast kost dit de overheid uiteindelijk niets. Als 35.000 man de WW in gaat kost dat aanzienlijk meer en dan heb je het nog niet eens over wat dr overheid dan aan inkosten zoals inkomstenbelasting mist. Alleen de piloten van KLM betalen bij elkaar al zo’n 300 miljoen aan inkomstenbelasting. Dit is verre van liefdadidheid. Het alternatief kost gewoon een veelvoud.
  4. [verwijderd] 26 juni 2020 10:41
    quote:

    Mcdj schreef op 26 juni 2020 10:23:

    Als je iets krijgt hoef je niks terug te betalen.....in dit geval moeten ze alles terug betalen. Daarnaast kost dit de overheid uiteindelijk niets. Als 35.000 man de WW in gaat kost dat aanzienlijk meer ...
    Die 35.000 man moeten niet in de WW (blijven), maar wat anders gaan doen.
    Zij hebben allemaal op school gezeten.
    Ze kunnen de energietransitie vorm geven, of heel andere nieuwe dingen verzinnen.
    Ze kunnen bv robots ontwikkelen met tomaat-, bloem-, onkruid- en insectherkenning (als dat even nauwkeurig kan als gezichtsherkenning...) zodat al die buitenlandse werknemers in land- en tuinbouw niet meer nodig zijn.

    In een oude baan willen blijven hangen is bepaald géén voorspoedsgarantie voor de toekomst.
  5. forum rang 6 gbakl 26 juni 2020 11:21
    quote:

    Ritageld schreef op 26 juni 2020 10:05:

    [...]
    Is dat wel juist gesteld? De Overheid garandeert immers de kredieten van de banken.
    als ik bij ING een hypotheek wil met NHG garantie en niet al teveel eigen geld inbreng
    dan doen ze ongelooflijk moeilijk oa. over corona garantie, dat ik niet nu al mijn
    baan kwijt ben enz. plus renteopslagen voor elk wissewasje...

    hoezo garantie ???
  6. Pavlov44 26 juni 2020 12:27
    quote:

    Mcdj schreef op 26 juni 2020 10:23:

    Als je iets krijgt hoef je niks terug te betalen.....in dit geval moeten ze alles terug betalen. Daarnaast kost dit de overheid uiteindelijk niets. Als 35.000 man de WW in gaat kost dat aanzienlijk meer en dan heb je het nog niet eens over wat dr overheid dan aan inkosten zoals inkomstenbelasting mist. Alleen de piloten van KLM betalen bij elkaar al zo’n 300 miljoen aan inkomstenbelasting. Dit is verre van liefdadidheid. Het alternatief kost gewoon een veelvoud.
    Ahh er zijn er altijd wel weer, die de politici op hun blauwe ogen geloven. Ja natuurlijk hoor dit geld wordt terugbetaald. Waarvan dan volgens u? Met de giga winsten die KLM nu ineens gaat maken? Dat hebben we de afgelopen 10 jaar in economische hoogtij wel gezien: per saldo alleen maar geld verloren over die periode. Ze kunnen de rentelasten niet eens betalen van de 10 miljard die er nu bovenop de al bestaande schuld van 30 miljard komt.

    Er is maar 1 ding wat hier gebeurt en dat is dat de banken nu schadeloos worden gesteld voor 90%. In feite is de banken gevraagd om 10% verlies te nemen. De leningen die AFKLM nu krijgt gaan er sowieso nog doorheen gedraaid worden. Zodra ze op zijn, dan is het tijd voor een aandelenemissie waarmee het overheidsbelang alsnog tot 50% zal oplopen. Een andere uitweg is er namelijk niet meer. Alleen hoopt men erop dat die emissie dan kan plaatsvinden op een moment dat de economische situatie dan iets minder precair is als nu.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 18 apr
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links