Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

basinclab schreef op 16 augustus 2020 22:21:

groet havens ontbrkeken niet in de olielanden, on onbehandeld water zou wel eens retouvracht kunnen zijn...Dan is misschieneen een verdere behandeling nodig voor men het de woestijn inpompt...maar olie drijfr boven, het zal geen al te groot probleem zijn.
Er zijn echt wel grote havens gebouwd in afrika, maar pompen naar bassins op het land vergt geen dure infrastructuur, kan vanop volle zee.... gespecialiseerde schepen? ok! maar die kunnen dan geen olie vervoeren, en zijn krijgen geen toelage wegens beperkingen....Af en toe olie kan het verschil maken. 'clean' heeft nog minder beperkingen, maar dan moet de nieuwbouw zich daarop concentreren, het is en kwestie van vraag en aanbod, en als de vraag drastisch verhoogt, dan laat het antwoord zich raden...
Afrika geen geld? Europa en Amerika, china en rusland wel dan? economie is een kwestie van het aanbod verhogen, op een duurzame ( 'sustainable' )manier... Dat bepaald de globale waarde van de economie, en als men dat doet nieuwe schulden of met bestaande schulden, als er een blijvende meerwaarde is dan zijn die schulden duurzaam renderend....En nu men spreekt over de koloniale schulden... in Afrika kan men daarmee krachtige groei van de wereldeconomie creëren, wie er dan meest voordeel uithaalt... ? investeerders over de ganse wereld...Amerika,rusland,china europa...
Armoede is een van de drie grootste problemen van de economie, naast toekomstvisie en ideologische hardnekkigheid... 3 nobelprijzen economie 2016-2019, maar dat stond al in mijn paper 2009 naar aanleiding van pre electorale suggesties voor Obama...(USBIG organisatie, congress papers 2009 financial crisis)
Groen bezig, maar ook Obama kon het verschil niet niet maken. En als Al Gore gelijk had dan waren we al verzopen.
Maar natuurlijk is het streven goed, allen het moet er ook van komen.
Maar ik zal wel verkeerd zitten met mijn armoedige en hardnekkige gebrek aan toekomstvisie.
boothram
0
quote:

lute11 schreef op 16 augustus 2020 22:27:

[...]
Als dat voor een land als Koeweit goedkoper was geweest, dan hadden ze dat al lang gedaan.
de kosten voor tankers zijn wel erg an het slinken (nieuwbouwprijs, personeelskosten door automatisering,, intrestkosten,brandstofkosten)
Er waren niet genoeg tankers, waardoor die plots veel duurder zouden geworden zijn: niet intressant voor de olieindustrie...
maar wat niet was, of tegen hun belang, zou ook wel eens door derden kunnen gedaan worden...
En er is ook een probleem voor de vervanging van tankers: als de consumptie van olie duurzaam met 5% begint te verminderden zal de vloot niet meer moeten vervangen worden... Een alternatieve aanwending zal dan juist goed zijn om de transportkost van olie te verlagen. En ja, voor watertransport over kortere afstanden kan men wellicht de schepen veel langere tijd gebruiken...minder gevaar voor vervuiling. Langere afschrijfperiodes kunnen daarvan het gevolg zijn... Het kosten/baten plaatje kan er plots heel anders uiitzien!!
[verwijderd]
0
Iedereen denkt maar aan het midden oosten voor watertekort. Nog 2 jaren zoals de voorbije 3 en bij ons is het even erg. Zolang de mens met water blijft smijten en aan de bomen kap niks gedaan wordt geloof ik erin dat het watertransport korter bij is als gedacht.
[verwijderd]
0
quote:

MC oil schreef op 17 augustus 2020 09:18:

Iedereen denkt maar aan het midden oosten voor watertekort. Nog 2 jaren zoals de voorbije 3 en bij ons is het even erg. Zolang de mens met water blijft smijten en aan de bomen kap niks gedaan wordt geloof ik erin dat het watertransport korter bij is als gedacht.
Al Gore dacht dat ook iets van 10 jaar geleden.
Ik ben echt met je eens at we beter voor de natuur moeten zorgen, maar dat we over 2 jaar water moeten importeren of dat het met een tanker wordt aangeleverd, daar geloof ik niets van.
dide
0
quote:

lute11 schreef op 13 augustus 2020 16:55:

[...]
Als hij ze gaat uitdelen dan komen ze toch weer in de markt terrecht. Dus dat betekend een soort verwatering, die dus boven de markt hangt. De float kan (als de volledige 10% is opgekocht en daarna weer uitgedeeld, inclusief de reeds in bezit van Euronav zijnde aandelen) toenemen met ongeveer 15%.

Dat deze opgekochte en daarna uitgedeelde aandelen geen nieuwe aandelen zijn, dat ben ik met je eens.
Tuurlijk. Zeer realistisch scenario dat de volgende PR van EURN meldt dat ze de aandelen weer verkocht hebben...Not dus...Je kan de aangekondigde intenties van een management nooit 100% vertrouwen, maar bij EURN scoren ze toch behoorlijk hoog daarop. En bovendien weten ze ook dat je de grote investeerders maar één keer bedot...Dus dan weet je wat de bedoeling is van deze aandelen op de balans. PS De optieplannen voor management/personeel zijn gekend en zijn relatief verwaarloosbaar tov 200miljoen EURO aandelen op de balans straks ( en dan sowieso beter een mini deeltje van die aandelen gebruiken dan nieuwe uit te geven ).
aossa
0
Is er nog iets te melden about EURONAV?

Vandaag laatste dag om aandelen met coupon Q2-dividend te kunnen verhandelen!

Morgen namelijk ex-dividend dag gevolgd door registratiedag en op 28/8 de uitbetaling van brutto $0.47; in Euro geldt de EUR/USD koers genoteerd op de registratiedag. Er wordt wel nog 30% bevrijdende roerende voorheffing (RV) belastingsgeld afgehouden voor het (helpen) delgen van de Belgische overheidsschulden.
Jan Frans B
1
quote:

dide schreef op 17 augustus 2020 10:03:

[...]

Tuurlijk. Zeer realistisch scenario dat de volgende PR van EURN meldt dat ze de aandelen weer verkocht hebben...Not dus...Je kan de aangekondigde intenties van een management nooit 100% vertrouwen, maar bij EURN scoren ze toch behoorlijk hoog daarop. En bovendien weten ze ook dat je de grote investeerders maar één keer bedot...Dus dan weet je wat de bedoeling is van deze aandelen op de balans. PS De optieplannen voor management/personeel zijn gekend en zijn relatief verwaarloosbaar tov 200miljoen EURO aandelen op de balans straks ( en dan sowieso beter een mini deeltje van die aandelen gebruiken dan nieuwe uit te geven ).
Zolang ze niet vernietigd worden kan Hugo ze niet gebruiken om zijn balans op te smukken. En zolang ze niet vernietigd worden bestaat inderdaad altijd de optie om ze terug in omloop te brengen.

Dus Hugo heeft alle motivatie om ze niet te vernietigen, wat niet in het voordeel is van de aandeelhouders. Iets wat hij elk kwartaal wel halsstarrig blijft argumenteren.
Voor hem is buyback = een cash dividend voor de aandeelhouders. Wat volledige onzin is.

En ik weet het er zal hier ongetwijfeld weer iemand komen zeuren over de 30% RV. Maar die kunnen blijkbaar echt niet goed tellen want 70% van iets is nog altijd oneindig veel meer dan 100% van niets. Maar dat krijg ik er blijkbaar maar niet ingeramd.
[verwijderd]
0
quote:

dide schreef op 17 augustus 2020 10:03:

[...]

Tuurlijk. Zeer realistisch scenario dat de volgende PR van EURN meldt dat ze de aandelen weer verkocht hebben...Not dus...Je kan de aangekondigde intenties van een management nooit 100% vertrouwen, maar bij EURN scoren ze toch behoorlijk hoog daarop. En bovendien weten ze ook dat je de grote investeerders maar één keer bedot...Dus dan weet je wat de bedoeling is van deze aandelen op de balans. PS De optieplannen voor management/personeel zijn gekend en zijn relatief verwaarloosbaar tov 200miljoen EURO aandelen op de balans straks ( en dan sowieso beter een mini deeltje van die aandelen gebruiken dan nieuwe uit te geven ).
Jij denk dat deze aandelen voor eeuwig in bezit blijven van Euronav?
aossa
0
Ach ja, het gaat uitsluitend nog over de buy-back... doet ie het of doet ie het niet vandaag!

En wat doet Hugo er in de naam van alle aandeelhouders mee?
Het is het hedendaagse "to be in or to be out"...
aossa
0
quote:

lute11 schreef op 17 augustus 2020 11:44:

[...]
Jij denk dat deze aandelen voor eeuwig in bezit blijven van Euronav?
Eeuwig is lang hoor, dat overleeft Hugo niet!
StefStuntPiloot
0
quote:

Jan Frans B schreef op 17 augustus 2020 11:24:

[...]

Zolang ze niet vernietigd worden kan Hugo ze niet gebruiken om zijn balans op te smukken. En zolang ze niet vernietigd worden bestaat inderdaad altijd de optie om ze terug in omloop te brengen.

Dus Hugo heeft alle motivatie om ze niet te vernietigen, wat niet in het voordeel is van de aandeelhouders. Iets wat hij elk kwartaal wel halsstarrig blijft argumenteren.
Voor hem is buyback = een cash dividend voor de aandeelhouders. Wat volledige onzin is.

En ik weet het er zal hier ongetwijfeld weer iemand komen zeuren over de 30% RV. Maar die kunnen blijkbaar echt niet goed tellen want 70% van iets is nog altijd oneindig veel meer dan 100% van niets. Maar dat krijg ik er blijkbaar maar niet ingeramd.
En gelukkig kunnen wij Hollanders 15% terug halen in België . En daarbij de overige 15% verrekenen met de inkomstenbelasting.
Donatello
0
Om even terug te keren naar dat watertransport. In Knokke wordt dit jaar een eerste ontziltingsfilter in gebruik genomen. Hierdoor wordt het zeewater onder hoge druk door een filter geperst. Iedere drie jaar moet de filter vervangen worden maar wat uit de installatie komt is drinkbaar water (na nog een paar minder dure ingrepen). Als men dat hier begint te doen, zal men dat in Afrika ook kunnen doen. Wat niet goed zou zijn voor transport over water. Ook gaan ze water in fles verkopen van die installatie. Just for info
DeZwarteRidder
0
quote:

Donatello schreef op 17 augustus 2020 13:26:

Om even terug te keren naar dat watertransport. In Knokke wordt dit jaar een eerste ontziltingsfilter in gebruik genomen. Hierdoor wordt het zeewater onder hoge druk door een filter geperst. Iedere drie jaar moet de filter vervangen worden maar wat uit de installatie komt is drinkbaar water (na nog een paar minder dure ingrepen). Als men dat hier begint te doen, zal men dat in Afrika ook kunnen doen. Wat niet goed zou zijn voor transport over water. Ook gaan ze water in fles verkopen van die installatie. Just for info
Het bijproduct hiervan is zeezout en dat is tegenwoordig een peperdure 'delicatesse'.
mijn gedacht
0
@Jan Frans B "zolang ze niet vernietigd zijn kan Hugo ze niet gebruiken om zijn balans op te 7smukken". Niet correct. Hugo is beginnen aankopen iets boven de 7 €. Er is dus al opsmuk gebeurd, me dunkt.. Uit de post liquide middelen op zijn balans verdwijnt de cash voor de aankopen en schuift op naar ofwel beleggingen of eerder nog naar Financiëel vaste activa ? Dat laatste staat hoger op de balans en zou er tevens op duiden dat hij de stukken langer wil houden. Maar in beide gevallen is de waarde van de verdwenen cash een stuk hoger nu in de nieuwe balanspost...
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 17 augustus 2020 12:08:

[...]
Eeuwig is lang hoor, dat overleeft Hugo niet!
Dus tussen nu en eeuwig blijft dit boven de markt hangen.

Maar zonder gekheid, als de koers van euronav naar nav gaat, dan kun je er vanuit gaan dat de aandelen weer op de markt gebracht worden.
Dat zal voor euronav een boekwinst betekenen en voor de aandeelhouders voelen als een verwatering.
krach03
1
quote:

lute11 schreef op 17 augustus 2020 14:51:

[...]

Maar zonder gekheid, als de koers van euronav naar nav gaat, dan kun je er vanuit gaan dat de aandelen weer op de markt gebracht worden.

Bedoel je daarmee dat Euronav die aandelen zal gebruiken om een overname deels mee te financieren, dus een belangrijke overname gebeurt dan deels cash en deels met die aandelen, want dat is namelijk wat ik denk.
[verwijderd]
0
quote:

krach03 schreef op 17 augustus 2020 15:11:

[...]

Bedoel je daarmee dat Euronav die aandelen zal gebruiken om een overname deels mee te financieren, dus een belangrijke overname gebeurt dan deels cash en deels met die aandelen, want dat is namelijk wat ik denk.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk puur voor de boekwinst. En misschien voor nieuwe schepen.
Ik zie in de tankerwereld ook geen enkel bedrijf wat past in het euronav profiel.
Welk bedrijf zie jij als overname kandidaat?
dide
0
quote:

lute11 schreef op 17 augustus 2020 11:44:

[...]
Jij denk dat deze aandelen voor eeuwig in bezit blijven van Euronav?
Neen dat denk ik niet. Maar ze zijn alleszins niet gekocht als pure financiele belegging om dan nu weer met 10% winst op de markt te gooien. Ze worden idd mogelijks gebruikt bij een overname. En dan komen ze natuurlijk weer in omloop, maar dan normaal gezien ook samen met groei zodat er geen dilutie van winst per aandeel is. Tot dat moment zijn ze sowieso ook interessant voor het gewone dividend omdat ze niet meegerekend worden als uitstaande aandelen. Wat dus resulteert in een hoger dividend per aandeel ( op voorwaarde dat er een even groot totaal bedrag wordt uitgekeerd ).Het lijkt helaas soms nooit genoeg voor sommige beleggers.
mijn gedacht
0
jongens, lees die transcriptie van 22 blz., hier gepost door een member, eens grondig door. Dan hoef je niet te proberen het warm water opnieuw uit vinden...:-)
[verwijderd]
0
quote:

dide schreef op 17 augustus 2020 15:23:

[...]

Neen dat denk ik niet. Maar ze zijn alleszins niet gekocht als pure financiele belegging om dan nu weer met 10% winst op de markt te gooien. Ze worden idd mogelijks gebruikt bij een overname. En dan komen ze natuurlijk weer in omloop, maar dan normaal gezien ook samen met groei zodat er geen dilutie van winst per aandeel is. Tot dat moment zijn ze sowieso ook interessant voor het gewone dividend omdat ze niet meegerekend worden als uitstaande aandelen. Wat dus resulteert in een hoger dividend per aandeel ( op voorwaarde dat er een even groot totaal bedrag wordt uitgekeerd ).Het lijkt helaas soms nooit genoeg voor sommige beleggers.
Hoe wil je ze dan gebruiken bij een overname?
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 09:20
Koers 15,410
Verschil +0,050 (+0,33%)
Hoog 15,450
Laag 15,370
Volume 2.192
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 25.364

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront