Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Vavli
0
quote:

scampy schreef op 3 november 2020 10:50:

Is het een goed moment om in te stappen zo net voor de cijfers?
Graag jullie raad.
Waarvoor dank.
Moeilijk in te schatten. Op korte termijn zal het aandeel allicht weinig bewegen. Veel lager zie ik het niet gaan maar echt omhoog gezien de pandemie ook nog niet. Maar als je belegt voor de lange termijn is het zeker een goed moment. Zodra de pandemie voorbij is en de economie herpakt, zie ik het zeker naar 11/12 euro gaan.
scampy
0
quote:

Vavli schreef op 3 november 2020 11:02:

[...]

Moeilijk in te schatten. Op korte termijn zal het aandeel allicht weinig bewegen. Veel lager zie ik het niet gaan maar echt omhoog gezien de pandemie ook nog niet. Maar als je belegt voor de lange termijn is het zeker een goed moment. Zodra de pandemie voorbij is en de economie herpakt, zie ik het zeker naar 11/12 euro gaan.
Vavli, bedankt voor uw feedback. Ik kijk even vanop de zijlijn. Ik denk eerlijk gezegd dat de cijfers niet super zullen zijn en dat de koers hierdoor iets lager zal vallen. Dan een kans om in te stappen.
Pink Elephant
0
quote:

Tellen schreef op 4 november 2020 07:21:

vergeet de inkoop eigen aandelen niet die na 05/11 zal starten
Interessant, dat had ik nog niet meegekregen. Waar kan ik die informatie vinden?
boothram
0
uitkijken wanneer de nieuwe schepen zullen aankomen
suezmax : wat is de bedoeling op en zelf 2 te charteren voor 2 jaar:misschien om uitgescharterde te verkopen? clean scrap vermijden ligt niet in de lijn van wat euronav voorstaat, maar oude schepen houden ook niet. indien ze nieuwe zelf charteren zijn ze wellicht zeker van extra winst, we krijgen wel uitleg..
verder q4 zal wellicht ontgoochelen, alhoewel q1 was na 2 maanden ook nog vrij dramatisch, en het werd toch nog wat :contango of een koudegolf of versnelde scrap of vertraagde nieuwbouw kan het uitzicht grondig wijzigen, en dat kan ook vrij snel blijken
de lange termijn lijkt veilig, maar de korte termijn kan snel omslaan: nu nog vrij somber door de spotprijs, maar de lange termijncontracten voor vlcc liggen voor nieuwe vlcc nog altijd ruim boven breakeven: vlcc 3 jaar = 1095 dagen aan 33000... (hellenic shipping) dan is al een flink stuk van een nieuwbouw afbetaald, zelfs de helft als je ook rekening houdt met de scrapwaarde, en van het resterende deel is de helft wellicht geleend aan <2% ...na die 3 jaar is het schip misschien niet eens de helft waard op de spotmarkt, maar de break-even ligt niet meer veel hoger dan de afschrijvingen.... en als de ceo voor de nieuwbouw de spot interessanter vindt, hij zou wel eens gelijk kunnen krijgen... de nieuwbouw en de scrap, benieuwd hoe dat evolueert! elk maand dat de nieuwbouw wordt uitgesteld is ook een maand langer met relatieve schaarste en duurdere spot
ik denk dat hij opnieuw de helft van de uitkeerbare winst zal reserveren voor aandelenaankoop, en dan nog een dividend kan betalen van 25 $ct bruto... maar niets belet hem toch meer aan te kopen, want hij kan zo nodig ook meer besteden dan de daartoe gereserveerde winst: let op, op 5% (11 miljoenaandelen) bij te kopen aan de huidige koers is komt hij niet zoveel tekort en hij kan de statutair de uitzonderlijke koers inroepen als 'excuus' om toch te kopen ook als dat niet zou kunnen met de 'voor uitkering' bestemde winst

i
Tellen
0
0,40-0,50 euro winst per aandeel Q3. Hiervan gaat deel ( volledig ? ) gebruikt worden voor inkoop eigen aandelen.
belegger1981
0
beleggerke
0
Voor de VLCC’s worden de laatste maanden van het jaar lagere inkomsten verwacht, terwijl de markt normaal juist verbetert in de wintermaanden. Nu worden vrachten voor de VLCC’s verwacht van op zijn best $ 25.000 per dag. De inkomsten liggen nu, afhankelijk van de reis, rond $ 11.000 per dag. De tankerrederijen overwegen meer VLCC’s naar de slopers te brengen in een poging de vrachtprijzen omhoog te krijgen.

De tankers met bestemming Chinese havens moeten rekening houden met wachttijden van tenminste een week. Gezien de lage inkomsten voor de VLCC’s zijn er nogal wat reders die besloten om de droogdokbeurt te vervroegen op hoop van betere tijden.

Voor de suezmaxen en aframaxen is de markt nog steeds slecht. Voor reizen op de Noordzee en Baltische Zee weigerden de aframax-reders een verdere daling van de huren te accepteren, waarop er inderdaad een kleine stijging kwam.

Voor de suezmaxen waren de huren op de Middellandse Zee nog redelijk, maar op de meeste routes waren de inkomsten bedroevend. De Opec-landen hebben een probleem. De vraag naar ruwe olie daalt, terwijl de grote olielanden juist hun productie willen opvoeren. Bovendien is Libië van plan een groot olieveld weer op te starten met een productie van een miljoen vaten per dag.
aossa
0
Euronav verlengt FSO-contracten voor tien jaar

"Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “Dit is fantastisch nieuws voor Euronav. Deze contracten
verzekeren Euronav van inkomsten op lange termijn. Beide FSO’s genereren sinds 2010
aanzienlijke waarde voor onze klant. Deze verlenging toont aan dat NOC zeer tevreden is
over de kwaliteit die we gedurende die periode hebben geleverd. Dit project laat bovendien
zien dat Euronav in staat is haar activiteiten te diversifiëren en ook zeer specifieke en
complexe langlopende opdrachten met aanzienlijke opbrengsten buiten het traditioneel
vervoer van ruwe olie aankan."

www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...
[verwijderd]
0
9 dollar cent div. Das de helft vd winst. Andere helft gaat naar inkopen eigen aandelen
[verwijderd]
0
HOOGTEPUNTEN
• Vrachttarieven derde kwartaal: 42.000 USD per dag voor VLCC en 23.500 USD
voor Suezmax
• 80% van netto-kwartaalinkomsten van derde kwartaal wordt uitgekeerd aan
aandeelhouders:
o 18,5 miljoen USD via uitbetaling cash dividend (0,9 USD per aandeel)
o 18,5 miljoen USD via inkoop eigen aandelen
• Uitdagend winterseizoen door productieverminderingen van OPEC+, trager herstel
ten gevolge van COVID-19 en toenemend aanbod van schepen (door terugkeer uit
opslagopdrachten)
• Stand van zaken vierde kwartaal: reeds 50% van de VLCC-vloot geboekt op de
spotmarkt aan 22.500 USD en 45% van de Suezmax-vloot geboekt aan 11.500
USD per dag
• Verlenging FSO-contracten met 10 jaar tot 2032
ANTWERPEN, België, 5 november 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) maakte vandaag de niet-geauditeerde financiële
resultaten bekend voor het derde kwartaal van 2020, eindigend op 30 september 2020.
Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “De sector staat onder druk door het toenemende
verschil tussen het aanbod van schepen en het karige vrachtaanbod op korte termijn als
gevolg van de beperkte productie van de OPEC+ en het vertraagde herstel van de vraag
naar olie. Dit zal wellicht het hele winterseizoen zo blijven. Door onze sterke balans, met
meer dan een miljard USD liquide middelen, is Euronav goed gewapend om dergelijke
periodes te overbruggen en om kansen tot waardecreatie te grijpen mochten die zich
aanbieden.”
Bijlage:
keffertje
0
Resultaten zijn fors lager, maar de vraag is natuurlijk of dit al is ingeprijsd in de koers, die fors gedaald ism de afgelopen tijd (iemand een onderbouwde mening?)

Share buyback en dividend geven in ieder geval steun aan de koers, volgens mij
DeZwarteRidder
0
Tjonge, jonge, wat is dit aandeel gekelderd.............!!!!

Zo'n grote daling had ik zelfs niet verwacht.
[verwijderd]
0
quote:

MC oil schreef op 5 november 2020 08:18:

9 dollar cent div. Das de helft vd winst. Andere helft gaat naar inkopen eigen aandelen
Ik zie hier wel 0.9$ dividend per aandeel
Klopt dit?
[verwijderd]
0
Iceman
0
Kwartaaldividend Euronav neemt duik van 80 procent
Oliereder Euronav EURN0,00% realiseerde in het derde kwartaal een nettowinst van 46 miljoen dollar, of 22 dollarcent per aandeel. Dat is minder dan de consensusprognose volgens Bloomberg (25 cent). De nettoschuld stond eind september op 1,09 miljard dollar.
Zoals beloofd keert Euronav 80 procent van die winst uit in de vorm van de inkoop van eigen aandelen of via een dividend. Euronav heeft reeds 18,5 miljoen dollar uitgegeven aan de inkoop van eigen aandelen. Blijft nog over : 18,5 miljoen dollar om te keren als dividend, oftwel 9 cent per aandeel. Dat dividend wordt in de loop van november uitbetaald. Ter vergelijking: in augustus lag het interim dividend over het tweede kwartaal nog op 47 dollarcent na een kwartaalwinst van 259 miljoen dollar.
Euronav ziet de winst slinken als gevolg van lagere olierederijtarieven. 'Enerzijds stijgt het aanbod aan tankers op korte termijn, anderzijds is er een trager vraagherstel naar olie. Die combinatie treft onze sector nu, en allicht ook in de winter. Met meer dan 1 miljard dollar aan liquide middelen, kunnen wij deze periode doorkomen en mogelijk kansen grijpen waar ze voorkomen', zegt CEO Hugo De Stoop.
[verwijderd]
0
quote:

MC oil schreef op 5 november 2020 08:36:

Dat is een typfoutje in de Nederlandstalige versie. Het is 9 cent
Bedankt, ik was al net iets te hoopvol ;)
Duur type foutje
Pink Elephant
0
quote:

Iceman schreef op 5 november 2020 08:37:

Kwartaaldividend Euronav neemt duik van 80 procent
Oliereder Euronav EURN0,00% realiseerde in het derde kwartaal een nettowinst van 46 miljoen dollar, of 22 dollarcent per aandeel. Dat is minder dan de consensusprognose volgens Bloomberg (25 cent). De nettoschuld stond eind september op 1,09 miljard dollar.
Zoals beloofd keert Euronav 80 procent van die winst uit in de vorm van de inkoop van eigen aandelen of via een dividend. Euronav heeft reeds 18,5 miljoen dollar uitgegeven aan de inkoop van eigen aandelen. Blijft nog over : 18,5 miljoen dollar om te keren als dividend, oftwel 9 cent per aandeel. Dat dividend wordt in de loop van november uitbetaald. Ter vergelijking: in augustus lag het interim dividend over het tweede kwartaal nog op 47 dollarcent na een kwartaalwinst van 259 miljoen dollar.
Euronav ziet de winst slinken als gevolg van lagere olierederijtarieven. 'Enerzijds stijgt het aanbod aan tankers op korte termijn, anderzijds is er een trager vraagherstel naar olie. Die combinatie treft onze sector nu, en allicht ook in de winter. Met meer dan 1 miljard dollar aan liquide middelen, kunnen wij deze periode doorkomen en mogelijk kansen grijpen waar ze voorkomen', zegt CEO Hugo De Stoop.

aanvulling:

Q3-2020 dividend (coupon 23):

Ex dividend 19 november 2020
Registratiedatum 20 november 2020
Betalingsdatum 30 november 2020
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 15,360
Verschil +0,060 (+0,39%)
Hoog 15,450
Laag 15,300
Volume 25.364
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 24.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront