Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.743 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
TjeBo
0
quote:

Dynafire schreef op 4 januari 2021 14:37:

[...]

En dat is twee keer...voegt dat veel toe?

Maar ik zal maar reageren als u dat prettiger vind.

evcompare.io/cars/nio/nio-es8-425km-b... ik kan niet zo heel goed vinden wat nu de laadsnelheid is van een NIO maar als dit het is wordt ik daar niet zo vrolijk van.
Misschien kunt u mij betere info met betrekking tot snelladen van een NIO verschaffen?

Waar het om gaat is wel dat het BAAS systeem van NIO uniek is en als dat niet werkt een groot stuk 'voordeel' dus verdwijnt, dan is het wel heel leuk dat hij ook aan de snellader kan maar als je een abo moet afsluiten voor BAAS het dan wel allemaal dubbele kosten zullen zijn..
Foutje! (nieuw hier). Geen betere info nog. Maar wat ik bedoelde is dat men zich blind staart op het wisselsysteem terwijl ze ook 'gewoon' opgeladen kunnen worden. In de toekomst zal de laadtijd af gaan nemen verwacht ik....
[verwijderd]
0
quote:

TjeerdBos84 schreef op 4 januari 2021 15:04:

[...]

Foutje! (nieuw hier). Geen betere info nog. Maar wat ik bedoelde is dat men zich blind staart op het wisselsysteem terwijl ze ook 'gewoon' opgeladen kunnen worden. In de toekomst zal de laadtijd af gaan nemen verwacht ik....
Het 'gewoon' opladen zit de markt al vol mee en daar zijn ze ,voor zover ik nu kan zien, nog slecht in ook. Hoezo in de toekomst zal de laadtijd af gaan nemen? Dat zie ik niet gebeuren en die paar softwarematige procentpuntjes zullen geen zoden aan de dijk zetten.
DeZwarteRidder
0
quote:

StartendeBelegger schreef op 4 januari 2021 15:26:

www.nio.com/nio-power

3,5 uur over het opladen.
LOL

Geen wonder dat ze accu's willen verwisselen...........!!!
[verwijderd]
0
quote:

StartendeBelegger schreef op 4 januari 2021 15:26:

www.nio.com/nio-power

3,5 uur over het opladen.
Dat zag ik dus ook al bij die link die ik postte, dat is de helft van wat wij thuis opladen met onze Tesla >.<

Aan de knpjes draaien en hoger zetten had ook geen zin, betekent dus dat het 'reguliere' opladen net als bij de Jaguar I-Pace (1 fase) indertijd gewoonweg ruk is....
StartendeBelegger
0
quote:

Dynafire schreef op 4 januari 2021 15:39:

[...]

Dat zag ik dus ook al bij die link die ik postte, dat is de helft van wat wij thuis opladen met onze Tesla >.<

Aan de knpjes draaien en hoger zetten had ook geen zin, betekent dus dat het 'reguliere' opladen net als bij de Jaguar I-Pace (1 fase) indertijd gewoonweg ruk is....
Zonder twijfel doet Tesla dit veel beter, nu maar ook in de toekomst.
StartendeBelegger
0
quote:

TjeerdBos84 schreef op 4 januari 2021 15:43:

Toch bijna 10% er bij na opening.....
Cijfers van gisteren zijn schijnbaar toch goed gevallen. Had een flinke daling verwacht, net zoals de vorige keer dat de cijfers bekend werden.
Matsversch
2
Nio Inc - ADR
NYSE: NIO
53,33 USD +4,59 (9,42%)

mooie start van de dag toch, ook al zijn die stations bullshit volgens sommigen
[verwijderd]
0
quote:

Matsversch schreef op 4 januari 2021 15:47:

Nio Inc - ADR
NYSE: NIO
53,33 USD +4,59 (9,42%)

mooie start van de dag toch, ook al zijn die stations bullshit volgens sommigen
Inderdaad een mooie start van het nieuwe jaar.

Maar hoe had jij die 'stations' in Nederland gezien dan? Bij elke Shell langs de snelweg ook een swapbooth? Naast elke Appie? Open van 0600-2300? Aanleveren/Opladen van batterypacks, of heb je net pech als de laatste voor je geplaatst is? Kostenplaatje plaatsen booth, batterij opslag etcetera...

Dat ZwarteRidder het allemaal bullshit vind prima maar op die manier reageer je zelf ook, ik vraag me af of het binnen Europa een rendabel systeem wordt...
RW1963
0
quote:

Dynafire schreef op 4 januari 2021 16:01:

[...]

......................................

Dat ZwarteRidder het allemaal bullshit vind prima maar op die manier reageer je zelf ook, ik vraag me af of het binnen Europa een rendabel systeem wordt...
Heb jij De Zwarte Ridder ooit kunnen betrappen op iets positiefs?
Heb jij ooit van hem gehoord welke aandelen hij aanprijst?
Dat is de reden dat er tegen hem veel aversie is, ook op tientallen andere forums waar hij zich vertoont met negativiteit!
RW1963
0
Toch al weer een stuk af van DayHigh. Ach ja, we zijn het gewend. Als het nu maar weer stopt ;-)
DeZwarteRidder
0
Voor de accu van de toekomst is ritje van 1000 kilometer een makkie

Solid state-accu’s vormen al jaren een grote belofte, maar dit jaar moet het er echt van komen: Toyota, ’s werelds grootste autofabrikant, heeft voor 2021 het prototype aangekondigd van een accu waarmee een opgeladen ‘stekkerauto’ 1000 kilometer vooruit kan. Ook in Nederland, met zijn innovatieve automotive industrie, wordt hard gewerkt aan de technologie.
Redactie 02-01-21, 18:06 Laatste update: 11:18

Veel nadelen van de huidige lithium-ionbatterijen, die vloeistof- of gel-oplossingen gebruiken, verdwijnen met een solid state-accu. Het risico op brand neemt af en de energiedichtheid (de energie die een batterij kan leveren in verhouding tot het gewicht), neemt toe. Het duurt ongeveer 10 minuten om een ??elektrisch voertuig met een solid state-batterij geheel op te laden, fors korter dan wat we nu gewend zijn. De accu kan de rijafstand van een compact elektrisch voertuig verlengen zonder dat dit ten koste gaat van de binnenruimte. Allemaal met minimale veiligheidsproblemen.

Echte gamechanger

De solid state-batterij van Toyota belooft dus een echte gamechanger te worden. Niet alleen voor elektrische voertuigen, maar voor een hele industrie. Naast Toyota zijn er veel meer partijen bezig met de ontwikkeling van solid state-batterijen. Toevallig of niet, in dezelfde week dat Toyota bovengenoemd nieuws bracht, kwam de door Volkswagen gesteunde start-up QuantumScape met nieuwe gegevens die de mogelijkheden van z’n solid-state-batterijtechnologie laten zien.

Als het lukt om binnen niet al te lange tijd de solid state-accu in massaproductie te maken, dan betekent dit volgens sommige experts dat na het gebruik van lithium-ionbatterijen de tweede revolutie in elektrische mobiliteit begint. Enige nuance daarbij is trouwens gepast. Weliswaar wil de Europese Commissie dat er in 2030 in heel Europa 30 miljoen elektrische auto’s rondrijden, op dit moment zijn het er nog maar iets meer dan 600.000. Dat we uiteindelijk allemaal elektrisch gaan rijden is duidelijk, zeker als de solid state-batterij op de markt komt, ook al is er is wel enige fantasie voor nodig om het snel te noemen.
Vijf keer sneller laden

Ook in Nederland wordt druk gewerkt aan de solid state-technologie. Zo boekt het Eindhovense bedrijf SALD grote vooruitgang met zijn revolutionaire ‘Spatial Atom Layer Deposition’-accu. Volgens ceo Frank Verhage zullen zijn accu’s het binnen een paar jaar mogelijk maken dat e-auto’s zelfs 2000 kilometer kunnen rijden zonder opladen. De SALD-accu’s zijn bovendien vijf keer zo snel op te laden als de nu gebruikelijke accu’s. Binnen 10 minuten zit een bijna lege accu alweer op 80 procent en na 20 minuten is hij vol.

Volgens Verhage wordt er gesproken met verschillende autoproducenten over het inbouwen van de SALD-accu’s in hun elektrische auto’s, maar namen wil hij nog niet prijsgeven. Verhage verwacht dat deze auto’s op zijn vroegst rond 2022-2023 op de markt komen.
Alle grote accufabrikanten

De SALD-technologie wordt volgens Verhage op de voet gevolgd door Elon Musk van Tesla, die in september tijdens de ‘Battery Day’ aandacht vroeg voor het verbeteren van de uitwisseling van ionen tussen de kathode (+) en anode (-) in een accu. Dat is precies waar SALD mee bezig is.

Volgens SALD is de techniek uitgetest op een lithium-ijzerfosfaataccu, en dat is ook het model dat Tesla gaat gebruiken in zijn fabriek in China voor z’n Model 3. Ook andere soorten accu’s behoren tot de mogelijkheden. „We staan in nauw contact met bijna alle grote accufabrikanten om het industriële potentieel van onze technologie te tonen.”

Verhage geeft aan dat SALD in het bezit is van alle belangrijke patenten en dat er bovendien al machines beschikbaar zijn voor productie op kleinere schaal. De SALD-techniek is niet alleen van nut voor betere accu’s in auto’s, de coatingtechniek kan verder worden gebruikt voor allerlei soorten oppervlaktes zoals beeldschermen, computerchips, zonnecellen en textiel. En misschien minstens zo relevant: de verwachting is dat met solid state-accu’s ook mobiele telefoons en andere elektrische apparaten het tot drie dagen zonder opladen kunnen uithouden.

We staan in nauw contact met bijna alle grote accufabri­kan­ten om het indu­striële potentieel van onze technolo­gie te tonen
Frank Verhage, ceo SALD
DeZwarteRidder
0
Dankzij bovenstaand zeer positief artikel, weten we nu al dat er nooit 'batterij-wissel-stations' zullen komen.

Dat scheelt weer een hoop onzinverhalen op dit draadje........!!!
Don Corleone
0
ja deze is mooi

Geschreven door de CEO van SALD.

"Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend!!!"
[verwijderd]
2
quote:

Don Corleone schreef op 4 januari 2021 21:02:

ja deze is mooi

Geschreven door de CEO van SALD.

"Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend!!!"
Daar gingen alleen de eerste alinea's niet over, dan krijg ik weer het idee dat de porto verdedigd wordt en niet objectief naar de het verhaal. Daarnaast blijft het een Chinees bedrijf en als ik dan kijk dat Jack Ma ook al ff niet te vinden is...beetje voorzichtigheid kan geen kwaad maar hier lijkt het af en toe wel RobinHoodNL omdat NIO de nieuwe Tesla moet worden...

Zelf inderdaad nu zonder NIO maar wel bakken aan verdiend. Op dit moment meer in EVs als CIIG, QELL en NGA (gisteren uitgestapt, even aankijken) en halve porto vol met zilvermijnen.

@RW1963 ik weet het ZR is de welbekende azijnzeiker maar helemaal verkeerd is het ook weer niet, azijnzeikers geven mij altijd de kritische invalshoek om naar redenen te zoeken het juist wel te vinden (of niet)
Don Corleone
0
quote:

Dynafire schreef op 5 januari 2021 14:07:

[...]

Daar gingen alleen de eerste alinea's niet over, dan krijg ik weer het idee dat de porto verdedigd wordt en niet objectief naar de het verhaal. Daarnaast blijft het een Chinees bedrijf en als ik dan kijk dat Jack Ma ook al ff niet te vinden is...beetje voorzichtigheid kan geen kwaad maar hier lijkt het af en toe wel RobinHoodNL omdat NIO de nieuwe Tesla moet worden...

Zelf inderdaad nu zonder NIO maar wel bakken aan verdiend. Op dit moment meer in EVs als CIIG, QELL en NGA (gisteren uitgestapt, even aankijken) en halve porto vol met zilvermijnen.

@RW1963 ik weet het ZR is de welbekende azijnzeiker maar helemaal verkeerd is het ook weer niet, azijnzeikers geven mij altijd de kritische invalshoek om naar redenen te zoeken het juist wel te vinden (of niet)
De porto verdedigen haha, kom op zeg. Ik kijk juist objectief naar de bron door even duidelijk te maken dat de auteur er zelf groot belang bij heeft. Het is een marketingpraatje en die moet je altijd met een korrel zout nemen. Daarnaast is het wel ironisch dat je het verwijt van RobinhoodNL maakt, terwijl je zelf in spac's zit en dus net zo goed mee doet. Zelf handel ik ook in spac's hoor daar niet van.

Dat er enige voorzichtigheid geboden dient te worden met Chinese aandelen ben ik zeker met je eens, dit heb ik al vaker gezegd op dit forum.

Verder is 'Solid state' niets nieuws en wordt het al lange tijd toegepast. Denk bijvoorbeeld aan een solide state drive i.p.v. een hard drive. Nadelen zijn het lastige productieproces en het feit dat het veel duurder is. In het artikel wordt hier ook niets over gezegd. Ik ben derhalve benieuwd naar hoe ze dit betaalbaar willen gaan maken, zodat het op grote schaal kan worden toegepast. We moeten de ontwikkelingen maar even afwachten.
[verwijderd]
0
quote:

Don Corleone schreef op 5 januari 2021 23:21:

[...]

De porto verdedigen haha, kom op zeg. Ik kijk juist objectief naar de bron door even duidelijk te maken dat de auteur er zelf groot belang bij heeft. Het is een marketingpraatje en die moet je altijd met een korrel zout nemen. Daarnaast is het wel ironisch dat je het verwijt van RobinhoodNL maakt, terwijl je zelf in spac's zit en dus net zo goed mee doet. Zelf handel ik ook in spac's hoor daar niet van.
Objectief naar de bron? Ik had al gezegd dat je de eerste paar alinea's negeerde omdat jij dacht dat het artikel van Frank Verhage was...
www.ed.nl/dossier-innovatie-de-21-van...

En als je je aangesproken voelt door de opmerking van RobinHoodNL prima maar om dan op basisschool niveau 'ja maar hij deed het ook!" te gaan roepen getuigt niet in je voordeel.
Beleggen in SPACs en IPOs is niet waar het om draait, meer om het blind instappen en dan roeptoeteren. Discussie prima sta ik ook voor open, vandaar dus ook mijn vragen omtrent het plaatsen van swapstations en de kosten die hiermee gemoeid zijn.

Verder is 'Solid state' niets nieuws en wordt het al lange tijd toegepast. Denk bijvoorbeeld aan een solide state drive i.p.v. een hard drive. Nadelen zijn het lastige productieproces en het feit dat het veel duurder is. In het artikel wordt hier ook niets over gezegd. Ik ben derhalve benieuwd naar hoe ze dit betaalbaar willen gaan maken, zodat het op grote schaal kan worden toegepast. We moeten de ontwikkelingen maar even afwachten.

Dit was een hele mooie reactie geweest op het artikel wat ZR postte, dan had ik niet hoeven zeveren over rest. Dit is info waar ik en de rest van het forum meer aan hebben dan de reactie die er wel stond ;-)

Wel in tegenstelling tot je uitspraak dit was ook het geval met batterijen voor EVs dus het is ook een stuk technologie die verder moet worden uitgediept. De huidige EV batterij met bijbehorende actieradius is voor verbetering vatbaar en misschien is SolidState daarop termijn wel een beter alternatief voor. Volgens mij was Tesla daar al weer mee gestopt omdat ze het niet zagen zitten...
insideevs.com/news/443450/ex-tesla-so...
DeZwarteRidder
1
quote:

Don Corleone schreef op 5 januari 2021 23:21:

[...]
Verder is 'Solid state' niets nieuws en wordt het al lange tijd toegepast. Denk bijvoorbeeld aan een solide state drive i.p.v. een hard drive. Nadelen zijn het lastige productieproces en het feit dat het veel duurder is. In het artikel wordt hier ook niets over gezegd. Ik ben derhalve benieuwd naar hoe ze dit betaalbaar willen gaan maken, zodat het op grote schaal kan worden toegepast. We moeten de ontwikkelingen maar even afwachten.
'Solid state' drive heeft totaal helemaal niks te maken met 'solid state' bij batterijen.
Don Corleone
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 januari 2021 10:00:

[...]

'Solid state' drive heeft totaal helemaal niks te maken met 'solid state' bij batterijen.
Zeker wel, het is het zelfde concept, maar dan op verschillende manieren uitgevoerd. Bij een SSD houdt het in dat er geen bewegende onderdelen in zitten en bij solid state batterijen zitten er geen bewegende vloeistoffen in. Vandaar de naam 'solide state'...
1.743 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 874,02 0,00 0,00% 24 apr
AMX 925,76 0,00 0,00% 24 apr
ASCX 1.207,07 0,00 0,00% 24 apr
BEL 20 3.883,83 0,00 0,00% 24 apr
Germany40^ 18.045,70 -43,00 -0,24% 08:33
US30^ 38.353,31 0,00 0,00% 24 apr
US500^ 5.072,39 0,00 0,00% 24 apr
Nasd100^ 17.524,13 0,00 0,00% 24 apr
Japan225^ 37.998,76 0,00 0,00% 24 apr
WTI 82,87 -0,03 -0,04% 08:33
Brent 87,10 -0,98 -1,11% 08:33
EUR/USD 1,0722 +0,0025 +0,23% 08:34
BTC/USD 64.558,77 -1.813,21 -2,73% 02:59
Gold spot 2.318,63 +2,51 +0,11% 08:34
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 15,905 0,000 0,00% 24 apr
ADYEN NV 1.418,400 0,000 0,00% 24 apr
Aegon 5,752 0,000 0,00% 24 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 15,905 0,000 0,00% 24 apr
ADYEN NV 1.418,400 0,000 0,00% 24 apr
Aegon 5,752 0,000 0,00% 24 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront