Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

[verwijderd]
0
quote:

alrob schreef op 22 januari 2021 09:10:

Tja maar als je voor de lange termijn gaat en voor een koers van boven de € 20, dan tellen die paar centen niet mee.
Geef eens een degelijke onderbouwing die deze prijs rechtvaardigt. Dan heb je een lager dividendrendement bij veiligere aandelen. LNG contracten zijn soms verlieslatend, terwijl het overschot aan aanbod blijvend is. Onder deze omstandigheden is 14 - 17 een reële prijsrange en was 17 dus al hoog.
Koffievlek
0
quote:

alrob schreef op 22 januari 2021 09:20:

[...]
Dan heb je het dus helemaal mis. ik ga voor de lange termijn.
Ok, dan allemaal kortetermijn gokkers en jij alrob
Just lucky
0
quote:

alrob schreef op 22 januari 2021 09:20:

[...]
Dan heb je het dus helemaal mis. ik ga voor de lange termijn.
Excuses, dacht gelezen te hebben dat je deze morgen 2x had kunnen traden, maar je schreef bijkopen.
Leuk_en_aardig
1
Laat je nou niet gek maken jongens. Expres de koers laten openen onder de weerstandszone van 11 jan zodat er weer wat stoplosses getriggerd worden en de big sharks alles voor een prikkie kunnen opkopen. En dan maandag weer openen als een raket zodat niemand kan kopen. Als je wil bijkopen is nu het moment o.a.
[verwijderd]
3
Niet om lullig te doen maar ben net op tijd uitgestapt.
Net voor 11 februari stap ik weer in
JJJS
0
quote:

Namy schreef op 22 januari 2021 09:24:

[...]
Geef eens een degelijke onderbouwing die deze prijs rechtvaardigt. Dan heb je een lager dividendrendement bij veiligere aandelen. LNG contracten zijn soms verlieslatend, terwijl het overschot aan aanbod blijvend is. Onder deze omstandigheden is 14 - 17 een reële prijsrange en was 17 dus al hoog.
En reken jij mij eens de waardering van een Fastned of Tesla voor aub. Ben benieuwd hoe je de hoge mate van hysterie en sentiment (en in verband daarmee gespeculeer) op de beurs in getallen weet te vertalen, maar ik laat mij graag door jou overtuigen
JoebarTeam
0
quote:

JJJS schreef op 22 januari 2021 09:47:

[...]

En reken jij mij eens de waardering van een Fastned of Tesla voor aub. Ben benieuwd hoe je de hoge mate van hysterie en sentiment (en in verband daarmee gespeculeer) op de beurs in getallen weet te vertalen, maar ik laat mij graag door jou overtuigen
Tesla is wel apart. Als je tesla alleen ziet als autofabrikant dan is het volledig belachelijk ja.
Maar... Tesla is geen autofabrikant, het is een van de meest innoverende tech bedrijven die er bestaat:
Auto’s, trucks.. maar dan accu systemen van auto tot aan complete backup batteries voor hele dorpen, een ruimtevaart bedrijf, een boor bedrijf, hyperloop als toekomstig transport en ik had net een korte docu gezien dat tesla al 1000+ communicatie satellieten had gelanceerd om dit jaar! Een global satellite internet provider te worden voor ong $100 een 100mb verblinding overal ter wereld..

Tesla is gigantisch.. maar lijkt alleen dat iedereen naar de auto waarde kijkt. Als hun nieuw accu technologie lukt en aanslaat kan dit een oplossing voor opslag worden zoals we al lang op wachten
WTShell
0
quote:

Namy schreef op 22 januari 2021 09:24:

[...]
Geef eens een degelijke onderbouwing die deze prijs rechtvaardigt. Dan heb je een lager dividendrendement bij veiligere aandelen. LNG contracten zijn soms verlieslatend, terwijl het overschot aan aanbod blijvend is. Onder deze omstandigheden is 14 - 17 een reële prijsrange en was 17 dus al hoog.
Onder de huidige omstandigheden valt een koers van €20 niet te onderbouwen, echter is het voor de LT zeker te onderbouwen. Ook Shell zal zich groener gaan positioneren met in haar achterhoofd dat olies/gassen de komende 10-tallen jaren op grote schaal nodig zullen blijven. Een koers van €30 verwacht ik komende jaren niet, maar met een stabiel stijgend dividend in combinatie met de groene ambities en vraag naar olies/gassen verwacht ik wel koersen van €20+. Binnen één jaar wel te verstaan.
SummitMan
1
quote:

De moeder van Juul schreef op 21 januari 2021 22:19:

stelletje angsthazen. brent oil staat gewoon BOVEN DE $56 ! HET GELD STROOMT MET MILJARDEN EN MILJARDEN BINNEN BIJ SHELL!

Ze maken daar iedere dag MEGAWINSTEN bij deze olieprijzen! En 20% van hun gas wordt tegen ENORME HOGE DAGPRIJZEN verkocht!

Dit lijkt mij een PRIMA MOMENT om shell aandelen te hebben, ik ga morgen flink BIJKOPEN !
Ze zijn spot goedkoop vandaag. Heb je al bijgekocht?

Trouwens, "De moeder van Juul" is wel een lange naam. Kunnen we je niet gewoon Wilhelmina noemen? ;-)
[verwijderd]
0
quote:

JJJS schreef op 22 januari 2021 09:47:

[...]

En reken jij mij eens de waardering van een Fastned of Tesla voor aub. Ben benieuwd hoe je de hoge mate van hysterie en sentiment (en in verband daarmee gespeculeer) op de beurs in getallen weet te vertalen, maar ik laat mij graag door jou overtuigen
Dat lijkt mij irrelevant, want Shell =/= Tesla en Tesla is niet representatief voor de gehele markt. Als je zo redeneert, kun je net zo goed kooporders van 100 euro @ KLM plaatsen. Desalniettemin, hou ik Tesla in mijn portefeuille. Tesla heeft een grotere market cap dan de gehele auto-industrie en daarom kan Tesla gemakkelijk kapitaal ophalen en uitbreiden. Daarom zie ik nog veel groeipotentie in de lange termijn.Tesla gaat monopolie krijgen op zelfrijdende taxi's, misschien samen met Alphabet Inc, waardoor retailbeleggers zich verkijken op de groeipotentie. De CEO heeft duidelijk een lange termijn visie, net als Jeff Bezos, waar de earnings negatief tot erg laag waren. Tesla, Microsoft en Alphabet vind ik echt must haves voor elke portefeuille, dat kan ook via de SP500.


Terug naar Shell. Een saai dividendaandeel. Gaat het goed, dan pluk je er de vruchten van. Gaat het slecht, dan pluk je een zure appel. Wat betreft olie, denk ik dat het rappor van Bloomberg outdated is door Biden en Tesla. Olievraag zal in een sneller tempo afnemen. Wat betreft aardgas, denk ik dat Shell gelijk heeft. De vraag naar aardgas zal toenemen, maar een bijproduct van schaalolie is schaalgas en het aanbod is te hoog. $0.16 dividend is goed over nagedacht en door het jaarlijks met 4% jaar te verhogen, blijft het dividend laag. Je hebt dus een erg lange adem nodig voor Shell. Tijdens deze crisis was Shell imo de beste keuze risisco/rendement om in opties te handelen, maar ik heb de losse aandelen die ik had alweer verkocht @ 16 euro.

Stel je herbelegd het dividend tien jaar, de koers van Shell is dan 20 euro. Dan heb je ~10% rendement per jaar, terwijl gezondheidszorg momenteel een P/E ratio heeft van 15. Het aantal orders van de grote spelers groeien jaarlijks gemiddeld met 3%, waardoor ik meer brood zie in healthcare ETF's dan in Shell.
[verwijderd]
0
quote:

JoebarTeam schreef op 22 januari 2021 09:57:

[...]

Tesla is wel apart. Als je tesla alleen ziet als autofabrikant dan is het volledig belachelijk ja.
Maar... Tesla is geen autofabrikant, het is een van de meest innoverende tech bedrijven die er bestaat:
Auto’s, trucks.. maar dan accu systemen van auto tot aan complete backup batteries voor hele dorpen, een ruimtevaart bedrijf, een boor bedrijf, hyperloop als toekomstig transport en ik had net een korte docu gezien dat tesla al 1000+ communicatie satellieten had gelanceerd om dit jaar! Een global satellite internet provider te worden voor ong $100 een 100mb verblinding overal ter wereld..

Tesla is gigantisch.. maar lijkt alleen dat iedereen naar de auto waarde kijkt. Als hun nieuw accu technologie lukt en aanslaat kan dit een oplossing voor opslag worden zoals we al lang op wachten
Dat is zeker waar. Waar andere automerken hun fabrieken sluiten, opent Tesla MEGAGROTE fabrieken in verschillende continenten. Die luxe hebben ze nu ook gewoon, omdat ze via de aandelenbeurs gratis geld kunnen ophalen. Wat ironisch zorgt voor nog meer beurswaarde. Het doel van Tesla was altijd al om betaalbare EV's te maken, in 2022 komt een nieuw model die goedkoper is dan de gemiddelde benzine-auto. Daarnaast geniet je van geen mrb en minder onderhouds- en brandstofkosten. De $40 mrd taximarkt in USA gaan ze ook veroveren, zonder personeelskosten. DE MILJARDEN GAAN BINNENSTROMEN zou Juul dan zeggen.
[verwijderd]
0
quote:

Namy schreef op 22 januari 2021 10:19:

[...]
Dat lijkt mij irrelevant, want Shell =/= Tesla en Tesla is niet representatief voor de gehele markt. Als je zo redeneert, kun je net zo goed kooporders van 100 euro @ KLM plaatsen. Desalniettemin, hou ik Tesla in mijn portefeuille. Tesla heeft een grotere market cap dan de gehele auto-industrie en daarom kan Tesla gemakkelijk kapitaal ophalen en uitbreiden. Daarom zie ik nog veel groeipotentie in de lange termijn.Tesla gaat monopolie krijgen op zelfrijdende taxi's, misschien samen met Alphabet Inc, waardoor retailbeleggers zich verkijken op de groeipotentie. De CEO heeft duidelijk een lange termijn visie, net als Jeff Bezos, waar de earnings negatief tot erg laag waren. Tesla, Microsoft en Alphabet vind ik echt must haves voor elke portefeuille, dat kan ook via de SP500.


Terug naar Shell. Een saai dividendaandeel. Gaat het goed, dan pluk je er de vruchten van. Gaat het slecht, dan pluk je een zure appel. Wat betreft olie, denk ik dat het rappor van Bloomberg outdated is door Biden en Tesla. Olievraag zal in een sneller tempo afnemen. Wat betreft aardgas, denk ik dat Shell gelijk heeft. De vraag naar aardgas zal toenemen, maar een bijproduct van schaalolie is schaalgas en het aanbod is te hoog. $0.16 dividend is goed over nagedacht en door het jaarlijks met 4% jaar te verhogen, blijft het dividend laag. Je hebt dus een erg lange adem nodig voor Shell. Tijdens deze crisis was Shell imo de beste keuze risisco/rendement om in opties te handelen, maar ik heb de losse aandelen die ik had alweer verkocht @ 16 euro.

Stel je herbelegd het dividend tien jaar, de koers van Shell is dan 20 euro. Dan heb je ~10% rendement per jaar, terwijl gezondheidszorg momenteel een P/E ratio heeft van 15. Het aantal orders van de grote spelers groeien jaarlijks gemiddeld met 3%, waardoor ik meer brood zie in healthcare ETF's dan in Shell.
shell gaat zijn dividend niet per jaar verhogen met 4%. ze hebben hun dividend verhoog en willen dit jaarlijks doen. het is gewoon dit jaar 4%. shell wilt 20%/30% van hun operationele cashflow uitdelen aan aandeelhouders.

[verwijderd]
0
quote:

altijd bullish schreef op 22 januari 2021 10:27:

[...]

shell gaat zijn dividend niet per jaar verhogen met 4%. ze hebben hun dividend verhoog en willen dit jaarlijks doen. het is gewoon dit jaar 4%. shell wilt 20%/30% van hun operationele cashflow uitdelen aan aandeelhouders.

Dividend is altijd stabiel. Je kunt je dividend niet verhogen, verlagen, verhogen, verlagen omdat je cashflow instabiel is. Daarom heeft Shell gekozen jaarlijks 16 dollarcent met 4% te verhogen en het overige van de 20/30% gaat gebruikt worden om eigen aandelen in te kopen. Zoals ik al zei, over die 16 dollarcent is goed nagedacht. Deze informatie zou zo automatisch moeten zijn als ademenen is. Zie de slides van Shell.
4finance
1
quote:

Namy schreef op 22 januari 2021 10:23:

[...]
Dat is zeker waar. Waar andere automerken hun fabrieken sluiten, opent Tesla MEGAGROTE fabrieken in verschillende continenten. Die luxe hebben ze nu ook gewoon, omdat ze via de aandelenbeurs gratis geld kunnen ophalen. Wat ironisch zorgt voor nog meer beurswaarde. Het doel van Tesla was altijd al om betaalbare EV's te maken, in 2022 komt een nieuw model die goedkoper is dan de gemiddelde benzine-auto. Daarnaast geniet je van geen mrb en minder onderhouds- en brandstofkosten. De $40 mrd taximarkt in USA gaan ze ook veroveren, zonder personeelskosten. DE MILJARDEN GAAN BINNENSTROMEN zou Juul dan zeggen.
SHELL,

Voorlopig is TESLA nog niet in staat een kwalitatief goede auto te maken. De huidige batterij technologie is verre van goed. e-auto's zijn veel te zwaar en hun actieradius bedroevend. Een rit naar Oosterijk? Wel, plan maar uren oponthoud bij e-laadstations in. Ik heb dat afgelopen zomer gedaan. 2x in de file bij een laadstation en vele uren wachten.

Auto's op fossiele brandstof zullen nog tot in lengte van jaren in de overgrote meerderheid blijven rijden. Zo ook luchtvaart, vrachtvervoer en ander zwaar materieel. SHELL zet ook fors in op waterstof en zal een behoorlijke energie transitie door gaan maken. Overigens zijn de huidige dieselauto's super schoon en zuinig.

Gewoon 3 jaar vooruit kijken, dan is SHELL op dit niveau een mega koopje.

[verwijderd]
0
quote:

4finance schreef op 22 januari 2021 10:37:

[...]

SHELL,

Voorlopig is TESLA nog niet in staat een kwalitatief goede auto te maken. De huidige batterij technologie is verre van goed. e-auto's zijn veel te zwaar en hun actieradius bedroevend. Een rit naar Oosterijk? Wel, plan maar uren oponthoud bij e-laadstations in. Ik heb dat afgelopen zomer gedaan. 2x in de file bij een laadstation en vele uren wachten.

Auto's op fossiele brandstof zullen nog tot in lengte van jaren in de overgrote meerderheid blijven rijden. Zo ook luchtvaart, vrachtvervoer en ander zwaar materieel. SHELL zet ook fors in op waterstof en zal een behoorlijke energie transitie door gaan maken. Overigens zijn de huidige dieselauto's super schoon en zuinig.

Gewoon 3 jaar vooruit kijken, dan is SHELL op dit niveau een mega koopje.

De wat oudere wagens (zelfs kleine auto's die 1:13 rijden) worden vervangen voor grotere auto's die gemakkelijk 1:20 halen. Brandstofverbruik in Nederland neemt al jaren af, terwijl het aantal geregistreerde auto's toenemen. Marktaandeel EV's neemt toe. Thuiswerken gaat blijvend toenemen. Bedrijven gaan ook zeker niet meer hun personeel de halve wereld over laten vliegen omdat 'ecologische afdruk' een nieuwe peiler is voor bedrijven.
[verwijderd]
1
man man man, wat een AMGSTHAZEN die shell verkopen.
In 2016 stond de olieprijs onder de $30 en zakte shell naar 16 euro.
Nu staat olie op $56 en staat shell op 16 euro.

shell verdient MILJARDEN EN MILJARDEN bij deze stijgende olieprijzen!
Weet u waar shell naar toe ging in de jaren 2017-2019?

Tot BOVEN de 30 EURO !!!!! ik ga *NU* shell aandelen BIJKOPEN!! We gaan straks UP UP UP !
[verwijderd]
0
quote:

De moeder van Juul schreef op 22 januari 2021 10:59:

man man man, wat een AMGSTHAZEN die shell verkopen.
In 2016 stond de olieprijs onder de $30 en zakte shell naar 16 euro.
Nu staat olie op $56 en staat shell op 16 euro.

shell verdient MILJARDEN EN MILJARDEN bij deze stijgende olieprijzen!
Weet u waar shell naar toe ging in de jaren 2017-2019?

Tot BOVEN de 30 EURO !!!!! ik ga *NU* shell aandelen BIJKOPEN!! We gaan straks UP UP UP !
shell was toen ook schulden vrij toch?

nu zitten we met dikke 73 miljard
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 4157 4158 4159 4160 4161 4162 4163 4164 4165 4166 4167 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 09:16
Koers 33,785
Verschil -0,275 (-0,81%)
Hoog 33,885
Laag 33,645
Volume 603.221
Volume gemiddeld 7.443.880
Volume gisteren 7.870.903

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront