Nel ASA « Terug naar discussie overzicht

NEL ASA 2021

3.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 151 152 153 154 155 » | Laatste
Matsversch
0
Idioten die wallstreet proberen te dwarsbomen om vervolgens hun eigen crypto te boosten.
Onder het mum dat ze achter miljardairs en hedgefunds aangaan maar tegelijkertijd aansporen om bepaalde altcoins te kopen (die ze zeker zelf in het groot bezitten). Een cheap trick die enkel goed is voor diegene die het oproepen. Hopelijk stopt het snel. Ze beseffen niet dat ze alle kleine beleggers harder raken en de rijken het minder zullen voelen (zoals altijd)
Matsversch
2
insidebeleggen.knack.be/beurs/podcast...

Hier een leuke podcast over waterstof en het beleggen erin!
Geen idee of het al is gepost geweest maar net beluisterd en zeker interessant.
Eric61
0
Lees het nieuws en geloof niet dat Nickola helemaal failliet is.
Het aandeel is toch nog steeds best flink bepalend voor de beurswaarde van NEL.

500 000 auto's van de overheid in Amerika groen Nog meer is ook positief.
Eric61
0
Ik heb wel getwijfeld na de graaipraktijken van Trevor wie hier nog mee wil werken maar Trevor is gelukkig uit beeld.
ramp 2017
0
Kan Nikola komende week ook gaan profiteren van de shortsqeeuze acties van robbbinhooters in us.?..
gbakl
0
Nel

Overzicht Fundamenteel Technisch ...
.
normaal staat onder een aandeel ook Forum genoemd, ook tot voor kort bij Nel en dat is een
vd opties om dit forum te benaderen.

niet meer...of ben ik opeens dyslectisch ?
DeZwarteRidder
1
Grote fabrikant laat waterstofwagens vallen ten gunste van batterijelektriciteit
Door Loz Blain
28 januari 2021

Waar past waterstof in de schone transportmix? Niet in het vrachtvervoer, zegt een van 's werelds grootste fabrikanten van zware bedrijfsvoertuigen, die zijn onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten op het gebied van brandstofcellen op grote schaal terugschroeft ten gunste van batterij-elektrische energie.

Waterstof is zeker aan het gebeuren. Het is een handige (zij het inefficiënte) manier om schone energie op te slaan, te vervoeren en te exporteren, het biedt enorme voordelen op het gebied van energiedichtheid voor emissievrije luchtvaart en scheepvaart, en veel mensen verwachten dat het een overtuigende toepassing zal vinden in het langeafstandstransport, waar het snelle bijvulvermogen kan grote platforms langer op de weg houden dan batterijtrucks die gedurende lange perioden moeten worden aangesloten en opgeladen.

Maar de Zweedse Scania, 's werelds tiende grootste vrachtwagenbedrijf , denkt daar anders over. Het bedrijf heeft al zowel batterij- als brandstofcelwagens op de markt gebracht en heeft aangekondigd dat het zich inzet voor batterijen, daarbij verwijzend naar het verspillend inefficiënte gebruik van hernieuwbare energie door waterstof, evenals de extra systeemcomplexiteit, kosten, veiligheid en voortdurende onderhoudsfactoren.

"Scania heeft geïnvesteerd in waterstoftechnologieën", luidt een persbericht, "en is momenteel de enige fabrikant van zware voertuigen met voertuigen die in bedrijf zijn bij klanten. De ingenieurs hebben waardevolle inzichten verkregen uit deze vroege tests en de inspanningen zullen doorgaan.

Het gebruik van waterstof voor dergelijke toepassingen zal worden beperkt aangezien er drie keer zoveel hernieuwbare elektriciteit nodig is om een waterstofwagen aan te drijven in vergelijking met een batterij-elektrische vrachtwagen. Er gaat namelijk veel energie verloren bij de productie, distributie en omschakeling naar elektriciteit."

"Reparatie en onderhoud moeten ook worden overwogen", vervolgt hij. "De kosten voor een waterstofvoertuig zullen hoger zijn dan voor een batterij-elektrisch voertuig omdat de systemen complexer zijn, zoals een uitgebreid lucht- en koelsysteem. Bovendien is waterstof een vluchtig gas dat meer onderhoud vereist om de veiligheid te garanderen."

Scania zal de deur open laten, zegt hij, voor de toekomstige ontwikkeling van brandstofcelwagens, maar het is een vrij duidelijke uitspraak over het onderwerp en een leerzaam inzicht in waar de industrie heen gaat. Wat betreft de manier waarop batterij-elektrische systemen zich zullen opstapelen, heeft Scania dit toe te voegen: "Over een paar jaar is Scania van plan om elektrische vrachtwagens voor lange afstanden te introduceren die een totaalgewicht van 40 ton kunnen dragen gedurende 4,5 uur, en snel opladen tijdens de verplichte rust van 45 minuten van de chauffeurs. Tegen 2025 verwacht Scania dat geëlektrificeerde voertuigen goed zullen zijn voor ongeveer 10 procent van onze totale verkoopvolumes in Europa en tegen 2030 wordt verwacht dat 50 procent van onze totale verkoopvolumes van voertuigen geëlektrificeerd. "

Bron: Scania via Recharge News
Highway Patrol
0
gbaki:

Klopt, ik heb afgelopen week met iex-support geprobeerd te communiceren om dit op te lossen;)
Straks nog maar eens een mailtje aan wagen.
Nu via omweg tabblad forum/ scrollen Nel Asa.
'belegger''
0
ramp 2017
0
Volgens onderstaand artikel 4 dagen oud zo er nog steeds sprake zijn van samen werking tussen nikola en gm voor trucks

www.theverge.com/2021/1/27/22251582/g...
[verwijderd]
0
quote:

Highway Patrol schreef op 31 januari 2021 12:46:

gbaki:

Klopt, ik heb afgelopen week met iex-support geprobeerd te communiceren om dit op te lossen;)
Straks nog maar eens een mailtje aan wagen.
Nu via omweg tabblad forum/ scrollen Nel Asa.

Doen niks hoor. Die lopen mateloos achter in de ontwikkeling van het platform. IEX heeft binnenkort een probleem, dan komt er een andere en veel betere site met app. En dan lopen ze zo ontzettend achter, dan halen ze het niet meer in ook. Weg bezoekers, weg omzet.
gbakl
0
koersenbak IEX loopt ook regelmatig vast...
.
Silver spot 29,73 plus 10.16%
was weer eens tijdje bevroren (was interne 'freeze' waar niemand op zit te wachten) en
gelukkig veel andere en meer betrouwbare bronnen
Kwast
0
Matsversch
0
Via Beursduivel heb je gewoon je 'actieve discussies'. Elke fora staat erop waarin je iets hebt gezegd. handig wel
[verwijderd]
1
quote:

Cosy schreef op 1 februari 2021 10:24:

JIBA: kom op zeg ! Een beetje loyaliteit zou toch niet misstaan.
Nou 'kom op zeg'
.
Er wordt gewoon geld gemaakt als men hier op die forum zit hoor.
De advertenties vliegen je om de oren. Dat is prima verder, keuze van de gebruiker om dat te willen zien etc.
Maar, als er geld gemaakt wordt, is het ook wel handig om dat te gebruiken om je platform te verbeteren, al helemaal als het duidelijk gebreken heeft die ook nog eens door die 'loyale' gebruiker worden kenbaar gemaakt.

Dus, dit heeft niks met loyaal te maken verder. Een gezonde concurrent kan geen kwaad hoor.
RW1963
1
quote:

ramp 2017 schreef op 31 januari 2021 10:50:

Kan Nikola komende week ook gaan profiteren van de shortsqeeuze acties van robbbinhooters in us.?..
Wat wordt er bedoeld met robbbinhooters (Robin Hood)? Ik lees het steeds vaker, ook op andere forums.
Scoupy-
1
quote:

RW1963 schreef op 1 februari 2021 19:39:

[...]

Wat wordt er bedoeld met robbbinhooters (Robin Hood)? Ik lees het steeds vaker, ook op andere forums.
Startende/beginnende beleggers die denken dat ze via het platform van (je raad het nooit) Robinhood gratis kunnen beleggen.
Verder zijn deze mensen veel op het forum van Reddit te vinden waar ze zich allemaal bij elkaar pakken en richten op één aandeel.
3.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 151 152 153 154 155 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 feb 2024 09:16
Koers 5,668
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 21.963

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront