Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hier is nieuwe strategie Shell

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. Mr.Windows 1 februari 2021 08:09
    quote:

    Goldfish1080 schreef op 1 februari 2021 07:58:

    Shell doet er echt alles aan om zich hip te laten lijken. In mijn ogen een waardeloze poging om haar imago op te poetsen. Shell zal de aankomende 10 jaar nog een leuk dividend hebben, daarna is het schluss.
    Shell is (onder de motorkap) groener dan menig ander bedrijf maar zomaar een vraag, rijd u al elektrisch? En zo ja zakelijk of privé? De kans is zeer klein dat u privé een elektrische auto bent en de meeste wachten met het kopen van zo'n auto. Er worden nog gewoon (nieuwe!) benzine auto's gekocht die echt niet binnen 10 jaar naar de schroothoop zal gaan.
    Met dank aan het zwabberbeleid van EU/NL beleid en autobedrijven tot consumenten ;)
  2. ramp 2017 1 februari 2021 08:37
    quote:

    Mr.Windows schreef op 1 februari 2021 08:09:

    [...]

    Shell is (onder de motorkap) groener dan menig ander bedrijf maar zomaar een vraag, rijd u al elektrisch? En zo ja zakelijk of privé? De kans is zeer klein dat u privé een elektrische auto bent en de meeste wachten met het kopen van zo'n auto. Er worden nog gewoon (nieuwe!) benzine auto's gekocht die echt niet binnen 10 jaar naar de schroothoop zal gaan.
    Met dank aan het zwabberbeleid van EU/NL beleid en autobedrijven tot consumenten ;)
    Net als of de afdruk van zoon tesla in zijn totaliteit zo milieu vriendelijk is ...
  3. taurus86 1 februari 2021 12:55
    quote:

    Goldfish1080 schreef op 1 februari 2021 07:58:

    Shell doet er echt alles aan om zich hip te laten lijken. In mijn ogen een waardeloze poging om haar imago op te poetsen. Shell zal de aankomende 10 jaar nog een leuk dividend hebben, daarna is het schluss.
    Wel eens op een raffinaderij van Shell rond gelopen? En ook een kijkje genomen bij de laboratoria en even bij HR langs gegaan om de kwaliteit van hun personeel te beoordelen? Doen!; zou ik zeggen.
    Shell is inhoudelijk sterker dan het beste Universitair ziekenhuis in Nederland. Dat zie ik in de komende 10 jaar ook niet veranderen. Dus blijf gezond, want Shell maakt helaas geen medicijnen. Wel grondstoffen er voor.
  4. barondehuile 1 februari 2021 13:49
    quote:

    Goldfish1080 schreef op 1 februari 2021 07:58:

    Shell doet er echt alles aan om zich hip te laten lijken. In mijn ogen een waardeloze poging om haar imago op te poetsen. Shell zal de aankomende 10 jaar nog een leuk dividend hebben, daarna is het schluss.
    U volgt niet wat er in werkelijkheid gebeurt. Een duidelijk dom commentaar. Graag een gemotiveerd antwoord. De wereld verandert slechts beetje bij beetje, en helaas zijn we niet 1,2,3 van fossiel af. Zonnepanelen kosten veel energie om te maken en de eerste vier jaar levert het precies zoveel energie op dan dat het gekost heeft. Voor windmolens geldt ook zo iets. De grote olie maatschappijen zijn in de beste positie om de transitie te helpen vorm te geven, maar dat moet wel geleidelijk en daarvoor zijn verdiensten voor nodig ter investering. Als u structureel niets toe te voegen hebt, blijf dan weg van dit forum.
  5. [verwijderd] 1 februari 2021 13:54
    quote:

    barondehuile schreef op 1 februari 2021 13:49:

    [...]

    U volgt niet wat er in werkelijkheid gebeurt. Een duidelijk dom commentaar. Graag een gemotiveerd antwoord. De wereld verandert slechts beetje bij beetje, en helaas zijn we niet 1,2,3 van fossiel af. Zonnepanelen kosten veel energie om te maken en de eerste vier jaar levert het precies zoveel energie op dan dat het gekost heeft. Voor windmolens geldt ook zo iets. De grote olie maatschappijen zijn in de beste positie om de transitie te helpen vorm te geven, maar dat moet wel geleidelijk en daarvoor zijn verdiensten voor nodig ter investering. Als u structureel niets toe te voegen hebt, blijf dan weg van dit forum.
    Geen olie, geen transitie.

    Geen mijnbouw, geen transitie.

    Soms is beleggen niet zo moeilijk.
  6. forum rang 6 Ronald Engels 1 februari 2021 16:04
    Beste Tesla-auto liefhebbers,

    - Ik ben één echte autoliefhebber ondanks de 100 km per uur max in Nederland.
    - Ik ben één liefhebber van mijn persoonlijke vrijheid en mijn auto symboliseert dat, o.a.!
    - Ik hou van en respecteer echte techniek en echte industrial engineering, zeer ondergewaard in onze huidige computer wereld, waarvan de meesten onder ons niet meer echt weten hoe het werkt!!!

    - Ik zal ondanks de totale schoonheid van één Tesla de komende 15 jaar geen nieuwe auto kopen, er zitten teveel nadelen aan deze mooie Tesla`s op dit moment en in alle oprechtheid als je het grondig doorrekent pas na 8 jaar 35.000 km/jaar rijden CO2 neutraal worden en eventueel milieuvriendelijk, dit conform Zweedse/Finse onderzoeken!

    - Ik rijd nu in één 16 jaar oude LEXUS GS-430, uit 2005, één 8 cylinder 4.3 liter 300+ PK met laag energieverbruik, 11.5 km per liter benzine, het is gewoon heerlijk om op de Duitse autobaan met deze auto op 200+ km per uur, praktisch geluidloos van deze super-auto te genieten. Zelfs B.M.W liefhebbers hebben ogen voor deze bijzondere auto, praktisch onbekend in Nederland!

    - Nog liever zou ik in een 12 cylinder, b.v. een Bently GT rijden!

    - Overigens deze Lexus GS-430, 8 cylinder is uiterlijk ("lak") zowel als onder de motorkap nog als nieuw, zoals in 2005 bij aankoop. Slechts bij mijn bestuurders voorzetel geeft het leer één wat gladde indruk, verder alles nog steeds perfect en zal ik wellicht laten vernieuwen?

    - Volgens de Chef Monteur van LEXUS-Breda zal mijn Lexus GS-430 zijn baasje met tientallen jaren overleven in goede staat en met goed onderhoud!
    Dus één nieuwe b.v. E-auto, "niet voor mij", zelfs niet als onze Overheden mij daartoe zullen gaan dwingen/verplichten.

    - Bovendien, lang leve het meest fantastische en best georganiseerde en meest ingenieur en technische research onderzoek bedrijf van Nederland, zeker in vele opzichten te vergelijken met het zeer indrukwekkende bedrijf ASML, echter SHELL is de absolute TOP in engineering, methodiek, organisatie en industrial research & ontwikkeling, producing, production en manufacturing op zijn gebied "ENERGIE, OIL & GAS, enzv.", nog steeds.

    - Samen met EXXON MOBIL de absolute TOP van de wereld en zowel SHELL als EXXON MOBIL zullen met zekerheid herrijzen als de meest Milieu Vriendelijke energie productie bedrijven van de wereld, via o.a. Carbon Capture reductions met 90 % en katalytisch omzetten/recyclng van afgevangen rookgassen CO2 + H2 + H2O naar schone synthetische brandstoffen en schone synthetische chemicalien en polymeren/plastics, enzv.

    - Zeer zeker weten!

    M.v.g. Long RDS, Exxon Mobil, TOTAL.
  7. ranorene 1 februari 2021 16:35
    RDS heeft zich verkeken op de groene energietransitie. Eigenlijk zijn ze pas in 2020 wakker geworden. In 20 jaar tijd heeft RDS 400 miljard aan dividend uitgegeven. Als ze daarvan de helft toch eens in transitie hadden gestoken. Nu moeten ze zichzelf opnieuw uitvinden, dividend betalen aan veeleisende aandeelhouders, schulden aflossen en nog steeds miljarden steken in de opsporing van fossiele brandstoffen, want over 8 jaar zijn ze door hun reserves heen. RDS moet heel wat ballen in de lucht houden. Er zijn bedrijven in de sector die het makkelijker hebben. Het is best mogelijk dat ze op alle terreinen slagen, maar de tijden van het oude betrouwbare, saaie RDS aandeel zijn voorbij. Het kan alle kanten uit. De risicofactor van het aandeel is toegenomen. Dat heeft ook zijn voordelen, maar dat is weer een ander verhaal.
  8. ASK 3 februari 2021 14:51
    Shell's nieuwe strategie is gebaseerd op handel in olie, gas, waterstof, elektrische energie en energie uit windmolens. Van de laatste twee energiesoorten gaan zij er voornamelijk in handelen.

    Shell plant wereldwijd ook veel bomen. Houtopbrengst is kosteneffectief. Hier kan naast de opbrengsten uit hout volgens mij ook voor Shell een lucratieve handel in CO2 rechten ontstaan zoals Tesla aan zijn carbon rechten verdiend.

    Shell moet wel een imago specialist in de arm nemen om hiermee zijn imago op te vijzelen.

    Ook kan Shell CO2 benutten voor de groei van planten zoals taxus (wordt benut voor kanker geneeswijzen) of rode zonnehoed (hier wordt echinaforce van dr. Vogel van gemaakt) is zeer sterk weerstand verhogend.
    Dan blijkt CO2 ineens nuttig te zijn.
    Hiermee kun je je imago sterk verhogen en toch in olie en gas en blauwe waterstof blijven en hieraan blijven verdienen.
    Wat Shell nodig heeft is geen saneerder als CEO zoals Ben van Beurden maar een echte ondernemer die kansen in de markt benut.
  9. ASK 3 februari 2021 15:04
    Nog even dit.
    Bij ons in het dorp Pijnacker zijn inspraakrondes om de huizen van het gas af te krijgen. Hier krijgen de gemeentes subsidie voor van het rijk. De voorstellen zijn warmtenetten, warmtepompen of aardwarmte. Als je dan aangeeft dat Stedin in Rozenburg, Uithoorn huizen aansluit op waterstof met benutting van het bestaande gasleidingen netwerk krijg je als reactie er is niet voldoende waterstof voorhanden in Nederland. Die ambtenaren zijn helemaal voorgeprogrammeerd. Ook moet heel Nederland hiervoor vol gezet worden met Windmolens en zonnecelparken die niemand in zijn dorp wil hebben. Waarom speelt Shell hier niet op in door aan te geven dat er voldoende waterstof geleverd kan worden. Zou ook weer goed voor het imago zijn. Of het nu groene of blauwe (met het benutten van het CO2) waterstof is maakt niet uit. Beiden hebben dan een duurzaam imago.
  10. forum rang 6 mercurius-adept 3 februari 2021 16:05
    quote:

    ranorene schreef op 1 februari 2021 16:35:

    RDS heeft zich verkeken op de groene energietransitie. Eigenlijk zijn ze pas in 2020 wakker geworden.

    In 20 jaar tijd heeft RDS 400 miljard aan dividend uitgegeven. Als ze daarvan de helft toch eens in transitie hadden gestoken. Nu moeten ze zichzelf opnieuw uitvinden, dividend betalen aan veeleisende aandeelhouders, schulden aflossen en nog steeds miljarden steken in de opsporing van fossiele brandstoffen, want over 8 jaar zijn ze door hun reserves heen. RDS moet heel wat ballen in de lucht houden. Er zijn bedrijven in de sector die het makkelijker hebben.

    Het is best mogelijk dat ze op alle terreinen slagen, maar de tijden van het oude betrouwbare, saaie RDS aandeel zijn voorbij. Het kan alle kanten uit. De risicofactor van het aandeel is toegenomen. Dat heeft ook zijn voordelen, maar dat is weer een ander verhaal.
    nette analyse: eigenlijk geen tijd meer te verliezen nu...
18 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links