Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Gevo Inc.

2.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 » | Laatste
[verwijderd]
0
Hoe hoog schatten jullie het belang in van het feit dat Black Rock zo'n groot deel heeft van de aandelen?
MarkvB
0
quote:

Carlinhoske schreef op 9 februari 2021 23:46:

Hoe hoog schatten jullie het belang in van het feit dat Black Rock zo'n groot deel heeft van de aandelen?
Schept vertrouwen
Jantje__belegger
0
quote:

Carlinhoske schreef op 9 februari 2021 23:46:

Hoe hoog schatten jullie het belang in van het feit dat Black Rock zo'n groot deel heeft van de aandelen?
Black Rock is een vermogensbeheerder en beleggingsmaatschappij. Die gaat gaan aandelen kopen van een - naar hun idee - waardeloos bedrijf.
TheBiG
0
quote:

Carlinhoske schreef op 9 februari 2021 23:46:

Hoe hoog schatten jullie het belang in van het feit dat Black Rock zo'n groot deel heeft van de aandelen?
Blackrock heeft 1,16% van de aandelen in handen na hun laatste melding op 5 februari 2021.
fintel.io/so/us/gevnw/blackrock

Ik vind dit, voor Blackrock, geen groot belang als ja dit vergelijkt met het belang van Blackrock in bijvoorbeeld Plugpower en in Energy Fuels Inc.
[verwijderd]
0
Uit De Standaard van deze morgen .. .Ze kunnen toch effe Gevo bellen niet?

Kan synthetische kerosine luchtvaart klimaatvriendelijker maken?

Shell claimt een doorbraak in de productie van koolstofneutrale brandstof voor vliegtuigen. Maar experts temperen de verwachtingen.

Korneel Delbeke

Woensdag 10 februari 2021 om 3.25 uur

KLM tekende op 22 januari voor een wereldprimeur: een mengeling van gewone kerosine en synthetische brandstof. zuma" href="https://static.standaard.be/Assets/Images_Upload/2021/02/10/2ae5b958-6b12-11eb-b27b-2be5c46b577f.jpg?width=1152&format=jpg" target="_blank" style="box-sizing: inherit; background-color: transparent; color: rgb(154, 103, 12); text-decoration: none; border: none; outline: none; display: block; touch-action: manipulation;">

KLM tekende op 22 januari voor een wereldprimeur: een mengeling van gewone kerosine en synthetische brandstof. zuma

De passagiers van KLM-vlucht KL1703, op 22 januari van Amsterdam naar Madrid, hadden het niet in het snotje. En alles verliep ook vlekkeloos, die vrijdag. Tot de gezagvoerder hen bij aankomst vertelde dat ze op een unieke vlucht hadden gezeten. Het toestel had net ‘als eerste ooit’ gevlogen met een mengeling van gewone kerosine en synthetische brandstof. Daarmee tekende KLM voor een ‘wereldprimeur’, zei Cora van Nieuwenhuizen, de Nederlandse minister van Transport, maandag tijdens een conferentie over duurzame brandstoffen voor de luchtvaart.

Volgens de Brits-Nederlandse oliereus wordt zo de cyclus gesloten en komt bij de verbranding ervan geen bijkomende CO2 vrij. Voor de luchtvaart kan dit een belangrijke stap zijn naar vergroening. De sector is in Europa goed voor 3,8 procent van de CO2-emissies, en de snelle groei van de afgelopen jaren maakt dat hij de Europese klimaatdoelstellingen kan ondermijnen. Tegelijk zijn vliegtuigen moeilijk koolstofneutraal te maken. Waar emissievrije wagens al jaren op onze wegen rijden, zijn elektrische vliegtuigen nog verre toekomstmuziek. Vandaag is dan ook ‘een punt gezet op de horizon naar een duurzamere luchtvaart’, maakte Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland, zich maandag sterk.

‘Genoeg om te taxiën’

Mogelijk een belangrijke stap dus. Maar er zijn voldoende redenen om niet te hard van stapel te lopen. Shell produceerde in totaal 500 liter van zijn duurzame brandstof. ‘Net genoeg om naar de startbaan te taxiën en voor de eerste seconden van de start’, reageerde luchtvaartexpert Joris Melkert van de TU Delft, in De Volkskrant. Een Boeing 737 kan tot 40.000 liter tanken.

Bovendien is de productie van de duurzame brandstof duur én energie-intensief. Om groene waterstof te produceren is enorm veel hernieuwbare energie nodig – en die is er (nog) niet. Het is de reden waarom milieu-organisaties blijven pleiten om tegelijk het aantal vluchten te beperken.

Maar ondanks die tegenkantingen zijn alternatieve brandstoffen, zoals synthetische of uit biogewassen, ‘de meest haalbare en effectieve manier om op korte termijn de luchtvaartsector te vergroenen’. Dat stellen acht EU-lidstaten, waaronder onze buurlanden Duitsland, Nederland, Frankrijk en Luxemburg. In een brief aan de Europese Commissie vragen ze om het gebruik van duurzame brandstoffen dan ook te verplichten voor de luchtvaart. Door afdwingbare doelstellingen zal de productie worden opgeschaald en goedkoper worden, denken ze.

De Commissie werkt momenteel aan een plan (het ReFuelEU-initiatief) om de luchtvaart­industrie minder koolstofintensief te maken.

DonJos
0
Die pek naar 15.57, hoe moet ik dat interpreter? Iemand die weet wat er gaat komen en er dan per se in wil zitten?
veer62
0
quote:

DonJos schreef op 12 februari 2021 22:35:

Die pek naar 15.57, hoe moet ik dat interpreter? Iemand die weet wat er gaat komen en er dan per se in wil zitten?
yep ik las op Stocktwits met 3 miljoen aandelen hmmmmmmmmm
TheBiG
0
Afgelopen week zijn er een aantal grote koop orders door gedrukt van +1mljn. Vrijdag was weer een grote koop van ruim 2mljn aandelen waardoor de koers even piekte. Binnenkort groot nieuws?
[verwijderd]
0
quote:

TheBiG schreef op 13 februari 2021 13:34:

Afgelopen week zijn er een aantal grote koop orders door gedrukt van +1mljn. Vrijdag was weer een grote koop van ruim 2mljn aandelen waardoor de koers even piekte. Binnenkort groot nieuws?
In elk geval een goed teken dat de volumes dag na dag groot zijn. Zou inderdaad een teken kunnen zijn dat dit aandeel volgende week nòg hoger gaat. Is nu al mijn grootste aandeel in port.
Dave Keij
0
Iemand een beetje idee waar deze komende weken naar toe gaat.Zou hij de 16 nog gaan halen in februari?
De kakelende kip
1
quote:

Dave Keij schreef op 16 februari 2021 21:26:

Iemand een beetje idee waar deze komende weken naar toe gaat.Zou hij de 16 nog gaan halen in februari?

De 16 gaat ie zeker halen, wanneer weet ik niet, maar dat er meer speelt is wel duidelijk. GEVO is meer een aandeel voor de lange termijn, aandeel kan naar 25 en veel hoger de komende jaren. Buy the dips!
De kakelende kip
0
DonJos
0
Nabeurs staat ook weer enkele procenten in het rood.. Doet inderdaad even pijn, maar de hele beurs krijgt wel wat klappen. Op lange termijn komt dit wel weer goed. Binnenkort nieuw pb en wie weet..
[verwijderd]
0
Verontrustend wat mij betreft is dat het volume lager ligt dan het gemiddelde en desondanks gaan we 10 procent lager. Het werk van shorters alleen?
De kakelende kip
1
2.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 865,35 -9,32 -1,07% 17 apr
AMX 918,68 -1,38 -0,15% 17 apr
ASCX 1.207,91 -8,96 -0,74% 17 apr
BEL 20 3.794,57 -2,35 -0,06% 17 apr
Germany40^ 17.771,70 +1,68 +0,01% 17 apr
US30^ 37.727,71 0,00 0,00% 17 apr
US500^ 5.019,56 0,00 0,00% 17 apr
Nasd100^ 17.504,91 0,00 0,00% 17 apr
Japan225^ 37.744,07 0,00 0,00% 17 apr
WTI 82,21 0,00 0,00% 17 apr
Brent 87,31 0,00 0,00% 17 apr
EUR/USD 1,0676 +0,0005 +0,04% 04:18
BTC/USD 61.590,52 +337,58 +0,55% 04:18
Gold spot 2.369,56 +8,57 +0,36% 04:18
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ING 14,926 +0,222 +1,51% 17 apr
ASR Nederland 44,950 +0,360 +0,81% 17 apr
RANDSTAD NV 47,100 +0,360 +0,77% 17 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASML 852,400 -61,000 -6,68% 17 apr
ASMI 580,200 -20,600 -3,43% 17 apr
Philips Koninklijke 18,940 -0,220 -1,15% 17 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront