AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - eerste kwartaal 2021

2.161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 105 106 107 108 109 » | Laatste
moneypocket
1
quote:

geldmaker schreef op 17 maart 2021 08:57:

[...]
Mooie post Haegen , hoe meer je leest over Vanadium Lithium Accu's hoe meer je beseft dat we in een gouden aandeel zitten. Echter is de vertaalslag naar AMG helaas niet terug te zien op de beurs.
Vraag me werkelijk af hoe dit te doorbreken.
Iemand een idee?
Zou het niet weten geldmaker.....vandaag verwacht ik voor de derde dag op rij een daling van AMG. De vertaalslag is er gewoonweg niet op dit moment. Afwachten!
Zellem
2
Het management zal met de Q1 cijfers moeten aangeven hoe ze deze gouden kansen gaan pakken. Hoe belangrijk is lithium en vanadium in de totale portefeuille? Zitten er elders bleeders? Bv. bij Technologie? En hoe zit het met de IPO van AMG Technologies? Zijn ze al twee jaar mee bezig. Schuld is fors opgelopen door die obligatie uitgifte voor de fabriek in USA. Wanneer gaat zich dit terugbetalen?
De keuzes van het management lijken heel goed maar dat moet nog bevestigd worden.
Hans_U
2
quote:

geldmaker schreef op 17 maart 2021 08:57:

[...]
Mooie post Haegen , hoe meer je leest over Vanadium Lithium Accu's hoe meer je beseft dat we in een gouden aandeel zitten. Echter is de vertaalslag naar AMG helaas niet terug te zien op de beurs.
Vraag me werkelijk af hoe dit te doorbreken.
Iemand een idee?
Een idee? Gewoon WACHTEN. Geduld.

Sommige beleggers (wij?) analyseren/durven meer dan anderen. En doen daar dan hun voordeel mee.
Laag inkopen ;-)

Anderen hebben eerst bewijs nodig.
En kopen dan later duurder in. :-(

Kopen, op de plank leggen en leuke/nuttige dingen gaan doen ipv elke dag naar de koers kijken.

Zit je er voor de korte termijn in ? Geen klagen met een koersverdubbeling in een paar maanden.
Zit je er voor de lange termijn in? dan doet de korte termijn je toch niks?

wijsheid, succes, groeten, Hans.
lanciared
2
Juist Hans, maar gelijk op vele andere beurzen te zien is , en / of in vele andere sectoren , wordt gewoon x aantal maanden ; of x aantal jaren voorop gelopen op de verwachte winstontwikkeling , aankomende bedrijfsvoering.

Dus is het vreemd dat hier bij AMG dit niet op gaat.

Een stukje uit artikel uit De Standaard, van eind februari - Jan Reyns :

De excessen van duurzaam :

Er is een categorie aandelen waar resultaten geen kopzorg zijn. Om de eenvoudige reden dat die er nog nauwelijks zijn. De waardering van die aandelen steunt volledig op verwachtingen.
Aandelen van bedrijven die aktief zijn in de sector van groene energie , of energie transitie liefst in markten die maar in de verre toekomst groot kunnen worden, hebben de problemen niet dat de resultaten zouden tegenvallen.
Er is nauwelijks omzet, laat staan winst.
Er is zelfs geen gevaar dat de cijfers de volgende jaren tegenvallen, want deze markt is meer iets voor eind van dit decennium, dan voor het eind van volgend jaar.

Eind februari werd in Parijs Hydrogen Refueling Solutions (HRS) naar de beurs gebracht.
Het aandeel schoot onmiddellijk 36 % hoger naar 34 euro, om 2 dagen nadien verder te stijgen tot 42 euro. Goed voor een beurswaarde van 650 miljoen euro !
De omzet over het boekjaar tot midden 2020 bedroeg amper 2,6 miljoen euro, het verlies 1 miljoen euro.
Ook HRS is net als Fastned (de koers vertienvougdigde op een jaar ) een installateur van pompstations. Het gaat niet over een waardevolle technologie die heel de wereld de volgende decennia van deze bedrijfjes wil kopen.
_______________

Iemand nog een mening dat bij AMG de koers te ver vooruit zou lopen (of gelopen zijn ) op aankomende cijfers Q1 - Q2 en verder ?

-- Overgenomen uit het artikel : De excessen van duurzaam uit de Standaard.

lanciared
0
Trouwens , ter informatie dat een aantal lezers het ook zouden kunnen weten ; deze koersvorming vandaag, en of deze dagen lijkt me volledig fake. Koers wordt gestuurd. En is het omkijken gewoon nog niet waard.
(Maar hierdoor gaan ze beslist een heel aantal gefrusteerde particulieren laten uitstappen : (Bij groene beurzen is dit weggegooid geld, hierin blijven zitten) . Naar omlaag mag het aandeel natuurlijk wel vlot gaan. Ook om wat beleggers hun stukken te laten verkopen.
Grijs gedraaide plaat, maar kan er ook niets anders van maken. Zo is het.
Gestuurd door ratten. (en vermoed dat er velen opereren, en al sinds lang , met shortpercentages onder de 0,5 % )
lanciared
0
Nog een artikel uit de Standaard van 23 februari - Jan Reyns :

De kunst van risicobeheer : Shorten

Shorten is het verkopen van iets, meestal een aandeel, dat een belegger niet in portefeuille heeft.
Een belegger doet dit als hij denkt dat het bewuste aandeel in prijs zal zakken.
Omdat het zwaar overgewaardeerd is, of omdat de bedrijfswinst fors zal zakken.
Ook kan het omdat de belegger inziet dat de bedrijfsvoering de komende jaren stevige tegenwind zal krijgen.

--------------- x - Tot zover geplaatst.
De inhoud van het betreffende artikel wordt nog doller. Nog dwazer. Maar gestopt met stukjes eruit te halen. Een flink bewijs van dwaasheid, als de betreffende journalist werkelijk zo denkt, heb ik aangehaald. Moet niet meer.
Voor gewone, of andere leden hier toch onbegrijpbaar. Dit wordt dus geplaatst door een journalist / analist in een Finan. Economische krant van een groot mediaconcern, ook met grote participaties in Nederland ! ( Nrc Handelsblad?)
En voor deze inhoud moet je dus een abonnement hebben, en betalen.

Steeds, en steeds blijven journalisten schrijven over het feit dat shorters , shorten omdat ze - denken - dat het aandeel gaat dalen !!!!!
Neen, Zou er nu eindelijk eens iemand gaan inzien, van journalisten dat ratten niet - denken - dat een aandeel gaat dalen, maar dat zij aktief deze koersdaling veroorzaken; dat zij het zijn.
Die er aan de basis van liggen.

..... AMG : ? - .....Omdat de bedrijfsvoering de komende jaren stevige tegenwind gaat krijgen ..... - ? - Hallo ? Is het hiervoor ?

..... AMG : ? - ...... Omdat de bedrijfswinst stevig zal zakken - ? - Hallo ? Hiervoor ?
..... Zwaar overgewaardeerd ? ( HRS even bekijken )

LR

Piet Plezier
3
quote:

lanciared schreef op 17 maart 2021 10:25:

Juist Hans, maar gelijk op vele andere beurzen te zien is , en / of in vele andere sectoren , wordt gewoon x aantal maanden ; of x aantal jaren voorop gelopen op de verwachte winstontwikkeling , aankomende bedrijfsvoering.

Dus is het vreemd dat hier bij AMG dit niet op gaat.

Een stukje uit artikel uit De Standaard, van eind februari - Jan Reyns :

De excessen van duurzaam :

Er is een categorie aandelen waar resultaten geen kopzorg zijn. Om de eenvoudige reden dat die er nog nauwelijks zijn. De waardering van die aandelen steunt volledig op verwachtingen.
Aandelen van bedrijven die aktief zijn in de sector van groene energie , of energie transitie liefst in markten die maar in de verre toekomst groot kunnen worden, hebben de problemen niet dat de resultaten zouden tegenvallen.
Er is nauwelijks omzet, laat staan winst.
Er is zelfs geen gevaar dat de cijfers de volgende jaren tegenvallen, want deze markt is meer iets voor eind van dit decennium, dan voor het eind van volgend jaar.

Eind februari werd in Parijs Hydrogen Refueling Solutions (HRS) naar de beurs gebracht.
Het aandeel schoot onmiddellijk 36 % hoger naar 34 euro, om 2 dagen nadien verder te stijgen tot 42 euro. Goed voor een beurswaarde van 650 miljoen euro !
De omzet over het boekjaar tot midden 2020 bedroeg amper 2,6 miljoen euro, het verlies 1 miljoen euro.
Ook HRS is net als Fastned (de koers vertienvougdigde op een jaar ) een installateur van pompstations. Het gaat niet over een waardevolle technologie die heel de wereld de volgende decennia van deze bedrijfjes wil kopen.
_______________

Iemand nog een mening dat bij AMG de koers te ver vooruit zou lopen (of gelopen zijn ) op aankomende cijfers Q1 - Q2 en verder ?

-- Overgenomen uit het artikel : De excessen van duurzaam uit de Standaard.

De koers van AMG loopt inderdaad juist achter bij de resultaten ontwikkeling. Het is voor mij ook een raadsel dat voor nieuwkomers een prijs wordt betaald gebaseerd puur op sky high verwachtingen en voor een bedrijf als AMG die de sporen al verdiend heeft als organisatie, ver achter blijft met de koersontwikkeling . Zelf heb ik nog maar 2 jaar historie met AMG, alleen voor sommige van jullie hebben een aantal flinke pieken en dalen meegemaakt lees ik, dit kan een hele goede reden zijn waarom beleggers terughoudend zijn om in te stappen en eventueel juist nu winst nemen.
Het aandeel is best wel aardig gestegen afgelopen jaar, maar de huidige koers geeft in de verste verte nog niet de werkelijke toekomstige waarde weer. Er zullen er eerst een paar wakker moeten worden in beleggersland, en advies geven om te kopen , net als recent in beleggersbelangen die AMG blijvend koopwaardig vinden en dat doen ze nu al een paar jaar, ben toen ook ingestapt.
Alleen door de corona dip is alles en iedereen , dus ook de verduurzaming op zijn gat komen te liggen, maar daar is nu echt een einde aan gekomen, je merkt het nu al aan de plannen van de auto industrie, luchtvaart volgt daarna en de verdere groei van de wereldbevolking met daarbij behorende economisch groei. Wij weten allemaal dat AMG ook een cyclisch bedrijf is en dat deze bedrijven als eerste gaan profiteren in winstcijfers als de echte economie op stoom komt. Daarbij gaat deze cyclus niet van korte duur zijn, maar de komende 10 jaar komt een nieuwe groene golf over de wereld heen. Voor mij is AMG dus ook een diamant die nog opgepoetst en ontdekt gaat worden.

Komt allemaal goed met de koers.
BowmoreBoerke
1
Shorten kan succesvol zijn als aan een aantal factoren wordt voldaan. Eén daarvan moet zijn, dat het short gaan (= dumpen van aandelen) leidt tot een verlaging van de koers. Men kan dan de gedumpte aandelen weer goedkoper terugkopen en weer terugleveren. Zo simpel is short gaan.

Bij Tesla zit alles verkeerd, maar menigeen bijt zijn tanden stuk door short te gaan op Tesla. Waarom? Omdat Tesla hot is en iedere Pipo met een saldo Tesla koopt bij een daling. Er zijn erg veel mensen die roepen: "we're gonna buy Tesla FOREVER!".

AMG zit (nu nog) in de hoek met "kleine aandelen" en is verschrikkelijk volatiel en daarnaast verschrikkelijk "onzichtbaar" voor de gemiddelde belegger. Pas wanneer er nieuws komt over een grondstoffentekort, holt men naar AMG.

Het is juist de onzekerheid rondom het fonds (welke kant gaan we op? Snel dikke winsten of juist niet?) wat dit mede tot een ideaal fonds voor shorters maakt. Vergeet ook niet, dat veel mensen nog volgens de oude regels handelen: "never catch a falling knife" en "buy when it goes up". Ik ben meer van het "commando-beleggen"- bij onrust ren ik er juist naartoe.
moneypocket
0
quote:

drooglegging1920 schreef op 17 maart 2021 13:20:

pfff omzet niet eens 100k
Dat wordt een korte periode in de AMX, drooglegging1920, bij zo'n laag dagvolume!

drooglegging1920
0
BowmoreBoerke
0
quote:

moneypocket schreef op 17 maart 2021 13:27:

dat wordt een korte periode in de AMX, drooglegging1920, bij zo'n laag dagvolume!
Ik weet niet of alle fondsen welke trackers in de AMX hebben, hun aandeeltjes al hebben ingeslagen. In ieder geval zal de promotie duren tot de volgende herweging. Tot die tijd: bijkopen waar het kan. Ik zie twee speerpunten voor groei op korte termijn: het opnemen in de AMX (meer zichtbaarheid) én de economische groei.
moneypocket
0
quote:

BowmoreBoerke schreef op 17 maart 2021 13:29:

[...]

Ik weet niet of alle fondsen welke trackers in de AMX hebben, hun aandeeltjes al hebben ingeslagen. In ieder geval zal de promotie duren tot de volgende herweging. Tot die tijd: bijkopen waar het kan. Ik zie twee speerpunten voor groei op korte termijn: het opnemen in de AMX (meer zichtbaarheid) én de economische groei.
Laten we het hopen BowmoreBoerke; de laatste tijd zien we dit niet qua dagvolumes op de borden!
moneypocket
0
quote:

geldmaker schreef op 17 maart 2021 13:47:

Gisteren 50.000 teruggestort bij I Borrow nu weer opgenomen de ratten.
Geldmaker; bedankt voor de info. Had ik wel verwacht gezien het lage dagvolume. De koers is een speelbal geworden.
Dalon
1
wesmail
2
Vrijdag verkennende gesprekken China, Amerika. Biden gaat sancties tegen rusland afkondigen. Rente stijgt verder. De halve wereld vlucht naar Disney+ omdat daar wel alles goed afloopt.
Iceman
1
quote:

Iceman schreef op 17 maart 2021 14:14:

vlug nog een plukje bijgekocht
precies op een goed moment... :)
Piet Plezier
2
BATTLEGROUND STATES

LG's political allies warn that reversing the ITC could hurt workers in Michigan and Ohio, also key political battleground states.

LG is nearing completion of a cell manufacturing plant in Ohio with General Motors GM.N and sources said they are in talks to build a second facility in Tennessee.

"LG Chem's stolen intellectual property should not be used to directly compete against Ohio workers at the new factory or the Ohio- and Michigan-based businesses in the factory's supply chain," Ohio Gov. Mike DeWine wrote in a March 8 letter to Biden.

In Tennessee, home to SK customer Volkswagen's VOWG_p.DE U.S. assembly plant, state economic development chief Bob Rolfe said politics and jobs take center stage.

"You can weigh certainly the political side of this and then you also need to weigh the impact to the economy," said Rolfe, who declined to support either battery maker.

LG said it plans to invest more than $4.5 billion in U.S. battery production over the next four years and build at least two plants, including possibly in Georgia. LG insists it can handle auto industry's battery needs if SK abandons its Georgia plant.nL1N2L91W6nL4N2LB048

SK said LG's spending plans are meant to sway Biden and added it would be impossible for LG to handle the VW and Ford Motor Co F.N contracts. nL4N2L900S

"Georgians know the difference between our real commitment to the state and LG's paper promises," an SK spokeswoman said.

SK warned Chinese manufacturers may replace lost battery capacity, striking a chord with some lawmakers sensitive to ceding ground to a major trade rival.

FOCUS-Power Play: Volkswagen abruptly pulls plug on South Korean battery makersnL4N2LE54E

Volkswagen takes aim at Tesla with own European gigafactoriesnL8N2LD3JE

LG Energy Solution to invest $4.5bln in U.S. battery production nL1N2L91W6

GM in talks to build second U.S. battery plant with LG Chem in Tennessee nL3N2L22R0

GM aims to end sale of gasoline, diesel-powered cars, SUVs, light trucks by 2035nL1N2K31YY

INSIGHT-Picture brightens for commercial EVs on rising demand from delivery customersnL2N2KZ2XY

(Reporting by David Shepardson in Washington and Ben Klayman in Detroit
Editing by Nick Zieminski)

((David.Shepardson@thomsonreuters.com; 2028988324;))

Zo dames en heren, niet alleen in Europa gaan ze 6 megafabrieken bouwen voor batterijnen door VW, vandaag weer even € 20 omhoog met de koers, maar dat terzijde.

In de VS gaan ze ook volop megafabrieken bouwen voor batterijen volgens dit persbericht, een fabriek komt in OHIO en raad eens wie dit jaar een recycling fabriek in produktie neemt? juist onze AMG, wie kan rekenen is dit 1+1=3 Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zodra deze megabedrijven zaken gaan doen, kan het heel hard gaan, dit wordt een miljarden zaak al die nieuwe fabrieken en batterijen, dit is niet voor even en er gaat mega $ in om. AMG is maar een leverancier, alleen wel een belangrijke voor de basisgrondstoffen,

AMG GO FOR IT
2.161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 105 106 107 108 109 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:47
Koers 24,240
Verschil +0,080 (+0,33%)
Hoog 24,460
Laag 23,840
Volume 95.115
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront