Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Palmerston
0
quote:

patrick 22 schreef op 25 maart 2021 14:34:

zo ben weer short gegaan in shell
hopelijk nu beter
eerst maar eens naar de 15.
Je weet dat 29 april er aan komt hé? De Q1 resultaten.

Koelpiet
0
zorgen over mondiale Covid ontwikkeling baren beleggers (veel) meer zorgen dan een week oponthoud van olieleveringen
Geer
0
Shell hunts for hydrogen opportunities in Australia in net zero push

MELBOURNE (Reuters) - Royal Dutch Shell is scouring Australia for opportunities to develop its hydrogen business, so far focused on projects in Europe, in its drive to achieve net zero carbon emissions by 2050.

www.reuters.com/article/us-shell-aust...
Fyxity
0
Lagere olieprijzen zijn slechts tijdelijk (vooral laatste alinea interessant)

De olieprijzen daalden afgelopen week fors, met ruim 11 procent. Maar de daling werd gisteren tot staan gebracht. Gisteren stegen de prijzen weer met zo’n 5,5 procent. Reden voor de ommekeer was waarschijnlijk de blokkade in het Suezkanaal door het containerschip EverGiven van de Taiwanese rederij Evergreen. Het megaschip is vastgelopen in het kanaal, ligt overdwars en er kan geen muis meer door. Het Suezkanaal is één van de drukste en belangrijkste vaarroutes ter wereld, vooral voor de olie-industrie die zo’n 10 procent van de wereldwijde ‘zee’-olie door het kanaal vervoert. Volgens researchbureau Vortexa zouden er momenteel minimaal 10 olietankers met daarin zo’n 13 miljoen vaten ruwe olie in de file achter de blokkade liggen te wachten tot ze weer verder kunnen. Inmiddels is de geijkte redder in nood, Smit Salvage van Boskalis (AS:BOSN), ingeroepen om de blokkade ongedaan te maken.

Een andere verklaring voor de gestegen olieprijzen gisteren, vandaag dalen ze alweer met ruim 1 procent, zouden de meevallende inkoopmanagersindices kunnen zijn. Vooral de economie van de eurozone bleek het beter te doen dan verwacht. Hier draaide de economie in maart van een krimp naar groei volgens de cijfers van Markit Economics. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de eurozone steeg van 48,8 in februari naar 52,2 in maart. Dit is de hoogste stand in 8 maanden tijd en vooral de Duitse industrie droeg hieraan bij. De Europese industrie liet een groeiversnelling zien en de dienstensector kromp minder dan verwacht. Ondanks de nieuwe lockdownmaatregelen in de eurozone bleven Europese fabrikanten profiteren van het mondiale herstel. Volgens Markit Economics bleef ook de Amerikaanse economie groeien, zij het iets minder dan vorige maand. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de Verenigde Staten daalde van 59.5 in februari naar 59,1 in maart.
Het waren juist deze nieuwe lockdownmaatregelen die de flink opgelopen olieprijs van de afgelopen maanden deed stokken. Als gevolg van de opgestarte vaccinatieprogramma’s wereldwijd, leek het opengaan van de mondiale economie slechts een kwestie van tijd. Met dit in het vooruitzicht, liepen de olieprijzen op. Maar dankzij het ‘gedoe’ met het vaccin van AstraZeneca (NASDAQ:AZN), de tegenvallende snelheid van het vaccineren en de groeiende aantallen nieuwe besmettingen, nam de somberheid over een herstart van de economie weer toe. Met als gevolg dat handelaren en speculanten winst namen op hun olieposities. Overigens droeg de sterker wordende dollar hier ook aan bij. De spotprijs van Brent-olie kwam voor het eerst sinds januari weer lager uit dan de prijs van olie welke de komende maanden geleverd moet worden. We noemen dit contango. Een hogere olieprijs in de toekomst zorgt ervoor dat handelaren olie gaan opslaan teneinde het in de toekomst te kunnen verkopen tegen een hogere opbrengst. We zagen dit eergisteren terug in de rapportage van de wekelijkse olievoorraden. Het American Petroleum Institute meldde een toename van 2,9 miljoen vaten ruwe olie terwijl analisten volgens Reuters een afname van 300.000 vaten verwachtten.

Maar ook zonder de blokkade van het Suezkanaal zou de daling van de olieprijzen slechts tijdelijk zijn geweest. Hiervoor zijn twee redenen aan te wijzen. Ten eerste zal volgens het rapport van het gerenommeerde Internationale Energie Agentschap (IEA), met daarin de outlook voor dit jaar en verder, al in 2022 de vraag naar olie weer op het niveau van vóór de coronacrisis uitkomen. Dit betreft een dagelijkse vraag van zo’n 100 miljoen vaten olie. Vervolgens zal dit, aldus het IEA, verder oplopen naar een vraag van 104 miljoen vaten per dag in 2026. Ten tweede blijkt dat de toestroom van Amerikaanse schalieolie minder hoog is dan werd verwacht. De oliesector in het zuiden van de Verenigde Staten is nog steeds herstellende van de vorstschade van enkele weken geleden. Bovendien is er door de lage olieprijs van de afgelopen jaren maar weinig aan onderhoud gedaan aan die olie-installaties. Analisten van Barclays (NYSE:BCS), JPMorgan (NYSE:JPM) en Goldman Sachs (NYSE:GS) blijven daarom achter hun eerder uitgebrachte prognoses staan. Barclays verwacht een prijs voor Brent-olie van 66 dollar per vat in 2021 en 71 dollar per vat in 2022. JPMorgan voorziet een prijs van 74 dollar in 2022 en de analisten van Goldman Sachs zien zelfs al een prijs van 80 dollar per vat ‘ergens in de komende maanden’. Zij noemen de teruggevallen olieprijzen dan ook een ‘buying opportunity’. Wist u overigens dat Royal Dutch Shell (AS:RDSa) al break-even draait bij ongeveer 50 dollar per vat? En dat elke 10 dollar meer per vat ongeveer 6 miljard dollar toevoegt aan de operationele kasstroom van Shell?

Bron: Fintessa
nl.investing.com/analysis/lagere-olie...
bp5ah
2
quote:

Greyhounds schreef op 25 maart 2021 15:38:

Had nog even de hoop op een klein sprintje up, maar het lijkt wel down!
Dat wordt nog dieper

Daylow.

www.investing.com/commodities/brent-oil

Mag lijen waar RDS staat als brent onder de 60 gaat vandaag of morgen .....................

Onder de 62 voor het eerst vandaag. 61.80
Koelpiet
0
daarbij zijn de kosten van een Suezkanaal rit dusdanig hoog dat omvaren over de Kaap aanzienlijk scheelt, tijd en uitstoot zijn echter drijfveren om dat niet te doen
bp5ah
0
quote:

Jordan Belfort schreef op 25 maart 2021 15:47:

nl.investing.com/analysis/lagere-olie...
Alles is tijdelijk, zelfs het leven ;) ....

Brent dayrange 61.37 - 64.23 latest 61.44

Overnight gaat belangrijk worden $59 of $63 ??

Bij $59 begint de koers van Shell morgen met eerste twee cijfers een 1 en een 5.
bp5ah
0
quote:

Debo schreef op 25 maart 2021 15:49:

3.5% er af....
Het begint een beetje een k@taandeel te worden......
Is gewoon verworden tot een speculatief aandeel, matig dividend en een underperformer.

Gisteren steeg de olieprijs op blokkade suez, benieuwd wat ze vandaag weer verzinnen, want dat is het, allemaal speculate.

Order erin op 16.352
Just lucky
1
quote:

Fyxity schreef op 25 maart 2021 15:41:

Lagere olieprijzen zijn slechts tijdelijk (vooral laatste alinea interessant)

De olieprijzen daalden afgelopen week fors, met ruim 11 procent. Maar de daling werd gisteren tot staan gebracht. Gisteren stegen de prijzen weer met zo’n 5,5 procent. Reden voor de ommekeer was waarschijnlijk de blokkade in het Suezkanaal door het containerschip EverGiven van de Taiwanese rederij Evergreen. Het megaschip is vastgelopen in het kanaal, ligt overdwars en er kan geen muis meer door. Het Suezkanaal is één van de drukste en belangrijkste vaarroutes ter wereld, vooral voor de olie-industrie die zo’n 10 procent van de wereldwijde ‘zee’-olie door het kanaal vervoert. Volgens researchbureau Vortexa zouden er momenteel minimaal 10 olietankers met daarin zo’n 13 miljoen vaten ruwe olie in de file achter de blokkade liggen te wachten tot ze weer verder kunnen. Inmiddels is de geijkte redder in nood, Smit Salvage van Boskalis (AS:BOSN), ingeroepen om de blokkade ongedaan te maken.

Een andere verklaring voor de gestegen olieprijzen gisteren, vandaag dalen ze alweer met ruim 1 procent, zouden de meevallende inkoopmanagersindices kunnen zijn. Vooral de economie van de eurozone bleek het beter te doen dan verwacht. Hier draaide de economie in maart van een krimp naar groei volgens de cijfers van Markit Economics. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de eurozone steeg van 48,8 in februari naar 52,2 in maart. Dit is de hoogste stand in 8 maanden tijd en vooral de Duitse industrie droeg hieraan bij. De Europese industrie liet een groeiversnelling zien en de dienstensector kromp minder dan verwacht. Ondanks de nieuwe lockdownmaatregelen in de eurozone bleven Europese fabrikanten profiteren van het mondiale herstel. Volgens Markit Economics bleef ook de Amerikaanse economie groeien, zij het iets minder dan vorige maand. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de Verenigde Staten daalde van 59.5 in februari naar 59,1 in maart.
Het waren juist deze nieuwe lockdownmaatregelen die de flink opgelopen olieprijs van de afgelopen maanden deed stokken. Als gevolg van de opgestarte vaccinatieprogramma’s wereldwijd, leek het opengaan van de mondiale economie slechts een kwestie van tijd. Met dit in het vooruitzicht, liepen de olieprijzen op. Maar dankzij het ‘gedoe’ met het vaccin van AstraZeneca (NASDAQ:AZN), de tegenvallende snelheid van het vaccineren en de groeiende aantallen nieuwe besmettingen, nam de somberheid over een herstart van de economie weer toe. Met als gevolg dat handelaren en speculanten winst namen op hun olieposities. Overigens droeg de sterker wordende dollar hier ook aan bij. De spotprijs van Brent-olie kwam voor het eerst sinds januari weer lager uit dan de prijs van olie welke de komende maanden geleverd moet worden. We noemen dit contango. Een hogere olieprijs in de toekomst zorgt ervoor dat handelaren olie gaan opslaan teneinde het in de toekomst te kunnen verkopen tegen een hogere opbrengst. We zagen dit eergisteren terug in de rapportage van de wekelijkse olievoorraden. Het American Petroleum Institute meldde een toename van 2,9 miljoen vaten ruwe olie terwijl analisten volgens Reuters een afname van 300.000 vaten verwachtten.

Maar ook zonder de blokkade van het Suezkanaal zou de daling van de olieprijzen slechts tijdelijk zijn geweest. Hiervoor zijn twee redenen aan te wijzen. Ten eerste zal volgens het rapport van het gerenommeerde Internationale Energie Agentschap (IEA), met daarin de outlook voor dit jaar en verder, al in 2022 de vraag naar olie weer op het niveau van vóór de coronacrisis uitkomen. Dit betreft een dagelijkse vraag van zo’n 100 miljoen vaten olie. Vervolgens zal dit, aldus het IEA, verder oplopen naar een vraag van 104 miljoen vaten per dag in 2026. Ten tweede blijkt dat de toestroom van Amerikaanse schalieolie minder hoog is dan werd verwacht. De oliesector in het zuiden van de Verenigde Staten is nog steeds herstellende van de vorstschade van enkele weken geleden. Bovendien is er door de lage olieprijs van de afgelopen jaren maar weinig aan onderhoud gedaan aan die olie-installaties. Analisten van Barclays (NYSE:BCS), JPMorgan (NYSE:JPM) en Goldman Sachs (NYSE:GS) blijven daarom achter hun eerder uitgebrachte prognoses staan. Barclays verwacht een prijs voor Brent-olie van 66 dollar per vat in 2021 en 71 dollar per vat in 2022. JPMorgan voorziet een prijs van 74 dollar in 2022 en de analisten van Goldman Sachs zien zelfs al een prijs van 80 dollar per vat ‘ergens in de komende maanden’. Zij noemen de teruggevallen olieprijzen dan ook een ‘buying opportunity’. Wist u overigens dat Royal Dutch Shell (AS:RDSa) al break-even draait bij ongeveer 50 dollar per vat? En dat elke 10 dollar meer per vat ongeveer 6 miljard dollar toevoegt aan de operationele kasstroom van Shell?

Bron: Fintessa
nl.investing.com/analysis/lagere-olie...
Ze draaien toch break-even bij 35$/vat?
steef78
0
quote:

Fyxity schreef op 25 maart 2021 15:41:

Lagere olieprijzen zijn slechts tijdelijk (vooral laatste alinea interessant)

De olieprijzen daalden afgelopen week fors, met ruim 11 procent. Maar de daling werd gisteren tot staan gebracht. Gisteren stegen de prijzen weer met zo’n 5,5 procent. Reden voor de ommekeer was waarschijnlijk de blokkade in het Suezkanaal door het containerschip EverGiven van de Taiwanese rederij Evergreen. Het megaschip is vastgelopen in het kanaal, ligt overdwars en er kan geen muis meer door. Het Suezkanaal is één van de drukste en belangrijkste vaarroutes ter wereld, vooral voor de olie-industrie die zo’n 10 procent van de wereldwijde ‘zee’-olie door het kanaal vervoert. Volgens researchbureau Vortexa zouden er momenteel minimaal 10 olietankers met daarin zo’n 13 miljoen vaten ruwe olie in de file achter de blokkade liggen te wachten tot ze weer verder kunnen. Inmiddels is de geijkte redder in nood, Smit Salvage van Boskalis (AS:BOSN), ingeroepen om de blokkade ongedaan te maken.

Een andere verklaring voor de gestegen olieprijzen gisteren, vandaag dalen ze alweer met ruim 1 procent, zouden de meevallende inkoopmanagersindices kunnen zijn. Vooral de economie van de eurozone bleek het beter te doen dan verwacht. Hier draaide de economie in maart van een krimp naar groei volgens de cijfers van Markit Economics. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de eurozone steeg van 48,8 in februari naar 52,2 in maart. Dit is de hoogste stand in 8 maanden tijd en vooral de Duitse industrie droeg hieraan bij. De Europese industrie liet een groeiversnelling zien en de dienstensector kromp minder dan verwacht. Ondanks de nieuwe lockdownmaatregelen in de eurozone bleven Europese fabrikanten profiteren van het mondiale herstel. Volgens Markit Economics bleef ook de Amerikaanse economie groeien, zij het iets minder dan vorige maand. De samengestelde inkoopmanagersindex voor de Verenigde Staten daalde van 59.5 in februari naar 59,1 in maart.
Het waren juist deze nieuwe lockdownmaatregelen die de flink opgelopen olieprijs van de afgelopen maanden deed stokken. Als gevolg van de opgestarte vaccinatieprogramma’s wereldwijd, leek het opengaan van de mondiale economie slechts een kwestie van tijd. Met dit in het vooruitzicht, liepen de olieprijzen op. Maar dankzij het ‘gedoe’ met het vaccin van AstraZeneca (NASDAQ:AZN), de tegenvallende snelheid van het vaccineren en de groeiende aantallen nieuwe besmettingen, nam de somberheid over een herstart van de economie weer toe. Met als gevolg dat handelaren en speculanten winst namen op hun olieposities. Overigens droeg de sterker wordende dollar hier ook aan bij. De spotprijs van Brent-olie kwam voor het eerst sinds januari weer lager uit dan de prijs van olie welke de komende maanden geleverd moet worden. We noemen dit contango. Een hogere olieprijs in de toekomst zorgt ervoor dat handelaren olie gaan opslaan teneinde het in de toekomst te kunnen verkopen tegen een hogere opbrengst. We zagen dit eergisteren terug in de rapportage van de wekelijkse olievoorraden. Het American Petroleum Institute meldde een toename van 2,9 miljoen vaten ruwe olie terwijl analisten volgens Reuters een afname van 300.000 vaten verwachtten.

Maar ook zonder de blokkade van het Suezkanaal zou de daling van de olieprijzen slechts tijdelijk zijn geweest. Hiervoor zijn twee redenen aan te wijzen. Ten eerste zal volgens het rapport van het gerenommeerde Internationale Energie Agentschap (IEA), met daarin de outlook voor dit jaar en verder, al in 2022 de vraag naar olie weer op het niveau van vóór de coronacrisis uitkomen. Dit betreft een dagelijkse vraag van zo’n 100 miljoen vaten olie. Vervolgens zal dit, aldus het IEA, verder oplopen naar een vraag van 104 miljoen vaten per dag in 2026. Ten tweede blijkt dat de toestroom van Amerikaanse schalieolie minder hoog is dan werd verwacht. De oliesector in het zuiden van de Verenigde Staten is nog steeds herstellende van de vorstschade van enkele weken geleden. Bovendien is er door de lage olieprijs van de afgelopen jaren maar weinig aan onderhoud gedaan aan die olie-installaties. Analisten van Barclays (NYSE:BCS), JPMorgan (NYSE:JPM) en Goldman Sachs (NYSE:GS) blijven daarom achter hun eerder uitgebrachte prognoses staan. Barclays verwacht een prijs voor Brent-olie van 66 dollar per vat in 2021 en 71 dollar per vat in 2022. JPMorgan voorziet een prijs van 74 dollar in 2022 en de analisten van Goldman Sachs zien zelfs al een prijs van 80 dollar per vat ‘ergens in de komende maanden’. Zij noemen de teruggevallen olieprijzen dan ook een ‘buying opportunity’. Wist u overigens dat Royal Dutch Shell (AS:RDSa) al break-even draait bij ongeveer 50 dollar per vat? En dat elke 10 dollar meer per vat ongeveer 6 miljard dollar toevoegt aan de operationele kasstroom van Shell?

Bron: Fintessa
nl.investing.com/analysis/lagere-olie...
die 50 dollar per vat break even is toch wel iets hoger dan ik dacht te begrijpen van iemand hier op het forum die schreef dat het 30 dollar per vat was.

Ben te vroeg ingestapt, nadat ik mij had voorgenomen pas rond 15/16 ergens in te stappen. Als ergens anders mijn porto een beetje aantrekt dan koop ik wel wat bij om mijn gemiddelde te verlagen. Denk dat de prijsdaling wel tijdelijk is en goed te overzien qua tijdsperiode, en anders maar gewoon dividend ontvangen.
Greyhounds
1
Vind het jammer wat er naar gisteren vandaag weer gebeurd. Maar ook niet meer dan dat. Blijf lekker zitten en uiteindelijk(denk ik) komt het zeker weer goed en gaan wij wel weer een keertje naar de 20 kijken. Paniek is een hele slechte raadgever! Amen haha
bp5ah
0
Fyxity
0
quote:

Just lucky schreef op 25 maart 2021 15:54:

[...]Ze draaien toch break-even bij 35$/vat?
Ja dat meende ik ook. Als het goed is draaien ze rond 30$ a 35$ per vat break-even. Zou best kunnen dat ze het verkeerd erin hebben gezet
[verwijderd]
0
Achja, stil zitten en geschoren worden. Wie kent het niet..
Lekker blijven relativeren mensen, hoe pijnlijk soms ook. Als het sentiment weer omslaat kan hij ook zomaar weer twee euro omhoog, dat hebben we ondertussen vaak genoeg gezien. In de rit naar beneden gewoon weer gestaffeld bijkopen, en je lacht je op de langere termijn nog harder stuk.

En diegenen die niet zo lang de tijd hebben... Wellicht is het dan indd beter om weg te blijven van de beurs.
patrick 22
0
Royal Dutch Shell -A- 16,466 -0,684 -3,99 % 16:03:10

morgen nog zo dag..................

200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 4793 4794 4795 4796 4797 4798 4799 4800 4801 4802 4803 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:24
Koers 34,250
Verschil +0,235 (+0,69%)
Hoog 34,270
Laag 34,045
Volume 1.768.816
Volume gemiddeld 7.597.398
Volume gisteren 5.309.503

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront