Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
1
splash247.com/yards-max-out-slots-for...

Hier had ik het vandeweek ook over... Zou heel bullish zijn als het bijna niet meer mogelijk is om VLCC's met delivery voor 2024, te bestellen ....
Long Short
0
Mijn verwachting is uitgekomen wat betreft newbuildings.
splash247.com/yards-max-out-slots-for...

De hoge prijzen op de tweedehandsmarkt zijn wel een tweesnijdend zwaard.
Aan de ene kant leuk voor de NAV / KOERS verhouding
Aan de andere kant een serieuze rem op het scrap-gebeuren.

Zie ook meer en meer 'green shipping' / 'carbon reduction' verhalen opduiken met grote focus op milieuvriendelijke schepen en slow-steaming. Wederom in het voordeel van een jonge vloot.
www.trafigura.com/press-releases/traf...

Ik blijf nog steeds een grote believer in het EURONAV verhaal, wanneer het zal gebeuren daar durf ik wel geen uitspraken meer over doen. De immense discipline binnen OPEC+ blijft me immers verbazen.
Gelukkig maakt GOLDEN OCEAN in mijn portefeuille goed waarin EURONAV achterblijft.
Jackpot1983
0
quote:

Joshua41 schreef op 27 april 2021 15:22:

Binnekort misschien nog eens Euronav aanschaffen
Ik denk dat ik ook nog wat extras ga aanschaffen. Euronav heeft nog veel in te halen en mocht er een mooie Bullrun ontstaan zitten we der weer warmpjes bij.
stockholder
1
quote:

Jackpot1983 schreef op 27 april 2021 19:23:

[...]

Ik denk dat ik ook nog wat extras ga aanschaffen. Euronav heeft nog veel in te halen en mocht er een mooie Bullrun ontstaan zitten we der weer warmpjes bij.
Nu moet het nog gebeuren..............
Ik heb al wel door dat dit een aandeel is voor de lange adem
boothram
0
yards=.... dat is een probleem op 2 jaar, maarkan wel van langere duur zijn... een yard extra is niet meteen gebouwd...en er moeten zoveel grote boten vervangen worden. Ik voorzi dat de tekorten dan hoger zullenoplopen dan eind 2019...toen de boten aan tarieven werkten om in 2 jaar terugverdient te zijn. (65 000$/dag)..Alleen, geen nieuwbouw, waarschijnlijk ook weinig scraps, en nog wel een tijdje 'anriciperen'.. Ook daarom dat er nu zo weinig scrap is??
Risky bets
0
www.offshore-energy.biz/one-quarter-o...

More than 25% of the active tanker fleet, i.e., one quarter, is set to reach 20 years of age by 2023, creating quite a scrapping candidate list going forward.

Data from VesselsValue shows that of the 13, 211 tankers in its data base, including small tankers, over 3,000 are 20 years old and older.

Coupled with over 570 ships that are currently 18 and 19 years old, the estimate is on point, should low scrapping activity continue to prevail.
Nuchtere Kijk Op
0
loopt in NY ook flink door. Na de klok van 10.00 AM nu al stijging boven de 3% ;-) Ja ik zit long, maar wel op verlies. Gekocht 7,75 euro GAK
Risky bets
0
Ik wil even een momentje nemen om ING en DNB te bedanken voor hun tanker sector downgrades vorige maand. Lekker getimed jongens ;)

Heeft kans geboden om heel goedkoop weer in EURN te gaan laatste week. Ziet ernaar uit dat tankers heel stukkie hoger gaan komende weken. Momentum voor oil demand recovery story gaat snel op het moment. Gisteren Goldman Sachs met hun rapport bijvoorbeeld.
squadra03
1
Net wat bijgekocht, mijn GAK zo nog wat naar beneden gebracht. Mijn koersdoel is 11 euro voor verkoop.
boothram
1
via hellenic shipping news...
We expect the biggest jump in oil demand ever, a 5.2 million barrels per day (bpd) rise over the next six months,” Goldman said,
even rekenen
17 vlcc meer nodig per dag
gemiddeld ritje ... 90 dagen
transpor via andere kenalen? 60% ... blijft 7 vlcc
x 90 dagen? 630 meer cnodig 300 vlcc en 300 andere boten
tekort zonder scraps ??
volgenden 5 jaar: telken 30 vlcc minder??
voor een vlcc van 8 jaar, gemddelde leeftijd bij euronav is denav waarde 55 miljoen, 40 miljoen eien middelen..
20% opbrengst op eigen middelen+ alle vaartkosten +minwaarde + intrestkosten + leenkosten = 14 miljoen (na inflat) is slechts 470000.... daarvoor zullen ze die niet krijgen!! : eerder de schaarstekoersen van eind 2019...toen alleen de chinese vloot geboycot was.
Scraps zullen welwat uitblijven....ze zullen nodig zijn...maar aan 22,5 gaan ze er onverbiddelllik uit...
en tegen 2025 zijn er dat 300.. waarvan zeker de helft niet vervanfgen. Begrijpelijk dat men euronav effen aanporde om enkele boten te kopen...tegen hun gewoonte in nieuwbouw... t

PAPA JOE
0
Risky bets
0
quote:

belegger1981 schreef op 29 april 2021 21:21:

Vanwaar het herstel van de koers?
Meer optimisme over olie demand herstel. Wat meer optimisme en trades in tanker FFA's. En denk vooral olie sector rebound en correlatie met olie prijs.

www.tradewindsnews.com/tankers/west-a...
belegger1981
0
quote:

Risky bets schreef op 30 april 2021 08:33:

[...]

Meer optimisme over olie demand herstel. Wat meer optimisme en trades in tanker FFA's. En denk vooral olie sector rebound en correlatie met olie prijs.

www.tradewindsnews.com/tankers/west-a...
Bedankt voor de info!
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 15,550
Verschil +0,190 (+1,24%)
Hoog 15,590
Laag 15,370
Volume 23.581
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 25.364

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront