TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Mei 2021.

1.106 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Voor TT-doen stevige turbohandel volgens het IEX overzicht.
Enige verliesgevende handeltjes zitten er ongetwijfeld tussen.

Long
4-5-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 6,9 7,87 0,82 0,99 0,17 0,910 -16,89% 20.000 16:00
Turbo Long Societe Generale 6,4 6,62 0 0 0 0,590 -10,61% 2.550 15:30
Sprinter BEST Long ING 6,57 10,26 0 0 0 0,650 -23,53% 2.200 17:30
Trader Long Goldman Sachs 6,85 13,92 0 0 0 0,670 -14,10% 2.000 9:34
Trader Long Goldman Sachs 6,32 6,89 0 0 0 1,210 +0,83% 1.700 9:43
Booster Long BNP 7,09 27,42 0,18 0,35 0,17 0,440 -5,38% 750 9:03
UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 5,91 5,57 0 0 0 0,700 -7,28% 450 11:26
Booster Long BNP 6,08 5,61 1,2 1,37 0,17 1,420 -3,73% 250 14:41
Wereldbelegger
0
Als koersvoorspeller mag PM ook geen naam hebben.
Maar dat is PM bekend. ((-;

Of het moet zijn als contrairbeleggenindicator.

quote:

Profitmaker schreef op 4 mei 2021 18:16:

[...]

ja klein plukje toen gekocht. mag geen naam hebben :-)

tatje
0
sjeroen bedankt.

Harold zei ook :
„Ik denk dat we zo’n €150 miljoen aan omzet zijn misgelopen op wat we van plan waren. Je ziet een rebound in de autoverkopen die in maart goed was, maar ik denk niet dat we het helemaal weer inhalen. Ik reken erop dat we de opgaande lijn die we in 2019 hadden weer oppakken, maar het is wel jammer. Het jaar 2020 had financieel toch een oogstjaar moeten zijn.”

De outlook 2020 werd bij de cijfers Q4 2019 gegeven.

Omzet 650 - 675
Locatie technologie 450 - 475
FCF mid to high single digit.

De omzet in 2020 werd 528.

Misgelopen volgens Harold een 150 miljoen omzet.

2020

Omzet werkelijk 528 met de 150 van Harold.

150 maal zeg 80% is 120.

Opex zonder D en A
2019 746 min 292 is 454
2020 711 min 285 is 426

150 miljoen meer omzet maal 80% is 120 - het verschil tussen 454 en 426 is 28 tenslotte hebben ze door de lage omzet iets bezuinigd.
Dus gross profit 120 miljoen hoger kosten 28 hoger is 92 meer ebitda

ebitda was dan niet - 2 maar + 90 geweest.
FCF was dan geen -5% geweest ( - 11 ) zeg 8% van 675 is 54 geweest.

Het volgende zegt Harold ook.

Je ziet een rebound in de autoverkopen die in maart goed was, maar ik denk niet dat we het helemaal weer inhalen.

Maart was goed.
Vorig jaar was Q2 2020 een kwartaal dat uit 2 delen bestond.

De 1e 1,5 maanden was alles gesloten en de laatste 1,5 maand gingen de fabrieken weer open.

Inhalen betekent toch, 2020 in 2021 inhalen.

Wil je het corona jaar 2020 inhalen, dan moet je te kort in 2020 boven op je verwachtingen 2021 komen.

„Je hebt Google en die is groot, maar wij zien dat daarnaast echt behoefte is aan een onafhankelijke speler. Niet iedereen zit erop te wachten om al zijn data met hen te delen en hun technologie heeft ook beperkingen. Wij zijn meer ingericht om met onze partners samen te werken.”

Ik lees: google:„Je hebt Google. Niet iedereen zit erop te wachten om al zijn data met hen te delen en hun technologie heeft ook beperkingen.

Harold : Wij zijn meer ingericht om met onze partners samen te werken.”

Harold bedoel je MCVP en Azure maps en Baidu.

Als een founder ook de strategie bepaalt, hoor en weet je niet veel.

Benjamin G.
0
quote:

sjeroen schreef op 4 mei 2021 17:59:

Coronajaar

De ontwikkeling van nieuwe producten en het aangaan van contracten is tijdens corona goed doorgegaan, maar dat wil niet zeggen dat TomTom ongeschonden door het afgelopen jaar is gekomen. „Ik denk dat we zo’n €150 miljoen aan omzet zijn misgelopen op wat we van plan waren. Je ziet een rebound in de autoverkopen die in maart goed was, maar ik denk niet dat we het helemaal weer inhalen. Ik reken erop dat we de opgaande lijn die we in 2019 hadden weer oppakken, maar het is wel jammer. Het jaar 2020 had financieel toch een oogstjaar moeten zijn.”

DFT Dagelijks

Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.

[...]
Dank sjeroen!

150 miljoen euro aan omzet mislopen! Dan komt het zinnetje: opgaande lijn die we in 2019 hadden weer oppakken.

Wat is het niveau van die opgaande lijn? Is dat voor heel TomTom of alleen voor location technology? En dat 2019 met 426 miljoen euro omzet of 2020 met 392 miljoen euro omzet?

2020 had dus (inc. consumer ga ik vanuit) 680 miljoen euro omzet moeten doen. Location technology ergens tussen de 450 en 480 miljoen euro...?

Voor 2021 heb ik geprognosticeerd op 444 miljoen euro. Maar ja de chips.

VanillaSky
1
Gezien het sentiment denk ik dat we morgen de 6 weer gaan opzoeken, zit dan ook het vinkentouw om extra aandelen op te pikken. Begin daar mee zodra we in de 6 euro noteren maar houd ruimte om gestaffeld bij te kopen tot de laatste bodem van 5,75. Het is zeker niet uit te sluiten dat we die nog meerdere malen op gaan zoeken de komende jaren.

Daarna het hele riedeltje weer herhalen, op weg naar boven tot 8,50 de stukken weer gestaffeld verkopen.

Dat is DE manier om aandeelhouderswaarde te creëren met het aandeel @TomTom

tatje
0
quote:

VanillaSky schreef op 4 mei 2021 20:10:

Gezien het sentiment denk ik dat we morgen de 6 weer gaan opzoeken, zit dan ook het vinkentouw om extra aandelen op te pikken. Begin daar mee zodra we in de 6 euro noteren maar houd ruimte om gestaffeld bij te kopen tot de laatste bodem van 5,75. Het is zeker niet uit te sluiten dat we die nog meerdere malen op gaan zoeken de komende jaren.

Daarna het hele riedeltje weer herhalen, op weg naar boven tot 8,50 de stukken weer gestaffeld verkopen.

Dat is DE manier om aandeelhouderswaarde te creëren met het aandeel @TomTom




Alles kan en is geoorloofd lijkt het.

Velen denken aan 6, ik niet.

Koers 6 euro maal 132,5 miljoen aandelen - eind vh jaar tegen de 400 miljoen cash = 795 - 400 = 395 voor alle assets van Tom Tom.

Ik geloof wel, dat deze lage koers Tom Tom ivm de aandelen inkoop goed uitkomt.

Locatie technology.

Lekker niet splitsen .

Eind 2016 bleek Consumer een omzet te hebben van 562, sports 106. Dus Consumer zonder sports 456
Ebitda van 5,9 en een ebit van - 3,9

Maar een splitsing tussen Consumer en sports werd nooit gemaakt.
Consumer had een ebitda van 110 en sports van - 105.

In 2017 werd gestopt met sports.

De rest van Consumer had in 2018 nog een omzet van 314 en een ebitda van + 70.

Ik denk dat alleen al Enterprise zoveel waard is als Telematics :-)
tatje
0
Het volgende zei Harold ook nog in het interview.

Het jaar 2020 had financieel toch een oogstjaar moeten zijn.”

Ja Harold, corona gooide roet in het eten :-)

Dus normaal gesproken had je in 2020 financieel al kunnen oogsten.

De assets worden waardeloos en Microsoft gebruikt TT maps op het Bingplatform, Tom Tom en Azure maken azure maps en worden waarschijnlijk de grootste in de API markt, vergeet niet MCVP met inside TT.

Wat klopt hier niet !

Maar ja, wat wil het nietige Microsoft nu voor rol spelen in automotive :-)
[verwijderd]
3
Dankzij de Telegraaf weer eens een foto van HG. Het vorige beeld wat ik had was een rode koltrui en corduroy broek. Nu een dikke Corona buik in een overhemd. Het gênante is dat hij nu niet eens meer probeert recht te praten dat hij is herbenoemd. Het is Noord-Koreaanser met de dag. En maar bonus opties uitgeven op lagere niveaus. Die vent moet zich kapotschamen. Ik vind het inmiddels een paria.
pwijsneus
3
quote:

sjeroen schreef op 4 mei 2021 17:59:

...
Ook om andere reden moeten de beperkingen vanwege corona maar snel voorbij zijn, vindt Goddijn, die in de hele maatschappij ziet dat ’de fut er wel uit is’. Ook zelf mist hij het contact en de bezoeken die horen bij zijn baan. „Wat nu gebeurt, is leuk en spannend en daar ziten we midden in. Ik kom normaal gesproken zoveel leuke mensen tegen; in deze industrie, maar ook binnen het bedrijf. Beurzen zijn wel een dingetje, maar in het vliegtuigstappen en klanten bezoeken, dat is voor mij toch de kers op de taart. Dat zijn de momenten dat je tot nieuwe inzichten en inspiratie komt. Dat moet maar snel terugkomen.”

DFT Dagelijks

Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.

AB, dank voor het plaatsen.

Alles wat hier staat klopt. En het is groot.

Big Car Inc moet snel schakelen van verbrandingsmotor naar electromotor na de komst van nieuwkomer Tesla. Tegelijkertijd mengt Big Tech zich ook in de strijd. Zelfsturende functies, volledig zelfsturende auto, integratie van connectiviteitsdiensten als die van Microsoft, Google en ongetwijfeld nog een dozijn vol met Amerikaans en Chinees Tech geweld dient zich aan. De manier van productie veranderd.

Het klopt helemaal dat de auto industrie volledig op de schop gaat komende decennia. Winnaars en verliezers. Wat doet Bosch over 10 jaar? Hoeveel is VW gegroeid? Welke rol gaat TomTom hier spelen?

Dat laatste is een moeilijke vraag voor mij? De positie die TomTom naar mijn idee kan innemen, is het goedkopere Europese alternatief als je je niet wilt overleveren aan Google, of aan HERE....

Is TomTom met de huidige strategie goed voorgesorteerd om maximaal munt te slaan - met name voor de aandeelhouder - met al deze ontwikkelingen?!

Geloof het eerlijk gezegd niet. Het zal beter in staat zijn de absolute Nr.1 te worden als het zich aansluit een groter platform zoals bij Microsofts CVP, Bosch of Baidu. De markt wil een full-stack, niet TT als losse vendor. Dat is voor beide partijen op langere termijn niet interessant. Voor de eindklant is het beter omdat bv Micsosoft's platform beter in staat is de diensten van TT te integreren, en met de massieve schaal van bv MS lukt het stukken beter stukken van de markt te claimen, of gewoon direct door te stomen naar Nr.1. Geloof dat menig traditioneel autobouwer zich beter voelt zich over te leveren aan het meer zakelijke platform van Microsoft dan in zee te gaan met Google, of Chinezen...

Voor TT is het ook beter, want de condities worden onder het dak van bv Bosch of MS stukken beter. In huidige vorm lijkt het wel alsof TT de kaarten gratis moet weggeven. Dat is een kwestie van macht, of verhoudingen. En TT zit niet in de positie om het volle pond te vragen voor de HD maps, danwel op grote schaal de kaarten weg te zetten zoals Google straks gaat doen. TomTom wordt uitgeknepen, en dant kun je zien aan de cijfers. Apple, VW, Uber, leuke namen, maar de omzet is nog steeds op zijn best flat te noemen, evenals de outlook.

Onder het dak van bv MS of constructie zoals HERE heeft met bv een Bosch is het voor afnemers moeilijker om de dienst die TT levert uit te buiten, omdat het onderdeel is van een groter geheel...

Maarja, dan moet je wel het juiste team hebben om je in een dergelijke positie onder zo'n dak te kunnen manouvreren. En alles lijkt erop dat TomTom denkt de wereld in z'n eentje aan te kunnen.

Voor de koers van het aandeel maakt het niet zoveel uit. Geloof dat het voor de founders wel prima zit op en first-row-seat van al deze ontwikkelingen. Denk dat ze ook niet voor de hoofdprijs gaan in termen van Euro's, maar het beste dak om de 5000 fte's veilig te stellen voor de toekomst, en daar valt ook wat van te zeggen. Maar waarom blijf je uberhaupt op de beurs? Belastingvoordeel?

Een buyout zie ik nog steeds als een goede mogelijkheid. Mocht er een kleine correctie komen, why not?

Welk scenario het ook wordt, zelfstandig aan de beurs, onder een ander dak of een buyout. Moet nog zien of wij er veel wijzer op gaan worden.

boem!
1
quote:

sjeroen schreef op 4 mei 2021 17:59:

Aan diepgaand zelfonderzoek heeft Goddijn voor de beslissing ook niet gedaan. „Natuurlijk kijk je zo nu en dan of het team goed loopt en of je de juiste mensen aan boord hebt om aan te kunnen wat op ons afkomt. En dat zit goed. We kunnen er met volle energie tegenaan. We hebben de duidelijke ambitie om de leider worden als onafhankelijke locatiespecialist in de wereld en hebben een strategie om dat te kunnen bereiken”, meent hij.
Waarom Goddijn zijn baan ook al nog steeds ’fantastisch’ blijft vinden, is dat het ’een spannende tijd is’: „Zowel op de markt waar je ziet dat de techbedrijven aan de Amerikaanse Westkust maar geld blijven genereren en er op de automobielmarkt grote veranderingen plaatsvinden. Dat is spannend en leuk om te zien. In de automotive zie je dat door de combinatie van elektrificatie en het toenemende belang van software ervoor zorgt dat er allerlei nieuwe toetreders en startups verschijnen. Als je ziet wat er wordt aangekondigd op de beurs van Sjanghai is aangekondigd, dat zie je dat er ik denk wel veertig à vijftig nieuwe automerken opstaan die elektrische auto’s willen verkopen.”

Merkjes

Goddijn ziet parallellen met het verleden: „Als je de geschiedenis leest, lijkt het een beetje op de periode vlak voor en na de oorlog, toen er heel veel nieuwe initiatieven opkwamen en de toegangsdrempel laag was. Die nieuwe merkjes hebben het niet allemaal volgehouden, maar het lijkt alsof we weer in vergelijkbare situatie komen, waarbij de regels van het spel aan het veranderen zijn. Dan denk ik aan die nieuwe chinese merken, maar ook partijen als Lightyear in Nederland, Tesla, Lucid en Nicola.”

Dat biedt ook kansen voor een partij als TomTom, denkt Goddijn: „Nieuwe partijen hebben andere ideeën over innovatie en het uitbesteden aan fabricage. Dan krijg je een model als Foxconn (dat de iPhones voor Apple bouwt, red.). Wij kunnen een rol spelen in de navigatie en rij-hulpfeatures in die auto’s, maar ook in de ontwikkeling van het softwareplatform. De automobielindustrie werkt buitengewoon inefficient en ik denk dat er voor ons een rol is weggelegd in het simplificeren op een manier die meer lijkt op hoe de smartphone-industrie het doet, met gestandaardiseerde bouwstenen en focus op gebruikerservaring in plaats van het toevoegen van allemaal features waarvan de meeste nooit gebruikt worden”, zegt hij.
„Je hebt Google en die is groot, maar wij zien dat daarnaast echt behoefte is aan een onafhankelijke speler. Niet iedereen zit erop te wachten om al zijn data met hen te delen en hun technologie heeft ook beperkingen. Wij zijn meer ingericht om met onze partners samen te werken.”

Chauffeurloos

De ontwikkeling van kaarten en software die de zelfrijdende auto dichterbij moet brengen hoort ook bij die ambitie, al gaat de opmars van het chauffeurloos vervoer niet zo snel als TomTom eerder had gehoopt. „We zijn hier een jaar of zeven geleden begonnen en toen dachten de autobouwers dat het nog een jaar of drie zou duren voordat de zelfrijdende auto er zou zijn. Als je het ze nu vraagt, denken ze nog steeds dat het nog drie jaar duurt. Ondertussen is er wel vooruitgang, maar het gaat langzaam, niet in een big bang. Wij maken daarvoor HD-kaarten, die eind dit jaar in de eerste auto’s zullen zitten die in Europa en Noord-Amerika rondrijden.”
Die zullen dan volgens Goddijn in staat zijn zelf op de snelweg te rijden, daarvan de maximumsnelheid te kennen in sommige gevallen in te halen. Pas als de automatische piloot op de afrit rijdt en daar is afgeremd, hoeft de bestuurder die over te nemen.” En als de bestuurder dat op dat moment niet doet? „In het ergste geval overleeft een bestuurder dat niet”, aldus Goddijn. „Die momenten dat het stuur weer wordt overgenomen zijn nog wel gevaarlijk. Daar moet nog veel mee geëxperimenteerd worden.”

Coronajaar

De ontwikkeling van nieuwe producten en het aangaan van contracten is tijdens corona goed doorgegaan, maar dat wil niet zeggen dat TomTom ongeschonden door het afgelopen jaar is gekomen. „Ik denk dat we zo’n €150 miljoen aan omzet zijn misgelopen op wat we van plan waren. Je ziet een rebound in de autoverkopen die in maart goed was, maar ik denk niet dat we het helemaal weer inhalen. Ik reken erop dat we de opgaande lijn die we in 2019 hadden weer oppakken, maar het is wel jammer. Het jaar 2020 had financieel toch een oogstjaar moeten zijn.”

Ook om andere reden moeten de beperkingen vanwege corona maar snel voorbij zijn, vindt Goddijn, die in de hele maatschappij ziet dat ’de fut er wel uit is’. Ook zelf mist hij het contact en de bezoeken die horen bij zijn baan. „Wat nu gebeurt, is leuk en spannend en daar ziten we midden in. Ik kom normaal gesproken zoveel leuke mensen tegen; in deze industrie, maar ook binnen het bedrijf. Beurzen zijn wel een dingetje, maar in het vliegtuigstappen en klanten bezoeken, dat is voor mij toch de kers op de taart. Dat zijn de momenten dat je tot nieuwe inzichten en inspiratie komt. Dat moet maar snel terugkomen.”

DFT Dagelijks

Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.

Dit interview geeft voor mij de nodige positieve signalen.

HG geeft TT een gerede kans om een belangrijke rol te gaan spelen in LBT als zelfstandige speler.
Het enige dat telt is wat je daarmee kunt verdienen en dan heb ik het over de FCF want de camouflage van de IFRS cijfers is aan mij niet besteedt.

De opmerking van HG dat TT 150 mio aan omzet heeft verloren door Corona is voor mij een bevestiging dat het jaar 2020 zonder Corona afgesloten zou zijn met een positieve FCF van 66 mio ipv het getoonde verlies van 26 mio.

Ook zijn opmerking dat 2021 een hersteljaar is waarna in 2022 het groeipad weer kan worden ingezet met 15-20% zal ervoor zorgen dat 2021 wordt afgesloten met een FCF van nogmaals 66 mio waarna 2022 de FCF verder op laat lopen tot 100 mio met alle mooie jaren dan nog voor de boeg.

[verwijderd]
8
"De nodige positieve signalen"

Waarschijnlijk hoor jij ook positieve signalen als je bij het oversteken claxonnerende auto's hoort, maar boem is een keer ho Martin!
ketchup
4
voorlopig heeft het aandeel eerst weer een knauw gekregen en dat bij een toch al draaiend algeheel sentiment naar meer defensief , rentes die wellicht toch gaan aantrekken en voornamelijk nu de focus op herstel van mainstreet voor minder Wallstreet , maakt dat velen bedrijven aan zeer hoge multiples voor waarderingen nu kwetsbaarder worden

HG geeft gewoon lip-service en delivers shit voor aandeelhouders return en de commissarissen bij TT dat zijn allemaal handgeselecteerde muppets die helemaal niets vragen en enkel maar alles afstempelen wat ze voorgeschoteld krijgen van HG

voor de rest een waardeloos aandeel dat enkel te handelen is als je de cadans van de range te pakken hebt 6.5 - 7 euro onderkant en 8.5-9 euro bovenkant en de mensen die dat de laatste 5 jaar hebben gedaan bij 230 mio uitstaande aandelen of 130 mio uitstaande aandelen ( maakt allemaal geen zak uit bij TT) hebben leuk weten te scoren - spijtig genoeg hoorde ik daar niet bij, maar vanaf dit jaar ben ik ook om ... en het werkt
ben nu bezig met te dubbelen en blijf bij mijn plan - laatste pluk wellicht vandaag als we nog even door-dippen en dan over 6 maand maar weer halveren
immer een basis positie op ijs, mocht overnight iemand langs komen en de tent opschudden

de buy and hold houders zitten al 10 jaar naar zero return te staren en horen af en toe droom koersen voorbij komen van sommige HG-fans van 100 tot zelfs wel 300 euro
realiteit is 7 euro bij 132 mio uitstaande aandelen voor een beurswaarde van rond 1 miljard euro, waarvan 350 mio cash
boem!
0
Daar hoort nog een bijkomstige waarheid bij wat zich de laatste 5 jaar heeft afgespeeld.

Begin 2015 koers 6,25 euro.
2019 uitkering van 3,25 euro onder aftrek van 45% van de aandelen.

De B&H belegger heeft die 3,25 aangegrepen om zijn relatieve belang in TT te vergroten.
De handelaar @wies heeft zijn 3,25 euro opgesoupeerd aan optie-konstructies.
ketchup
3
Boem, kijk jij nou eens in de spiegel

je hebt hier zelf geschreven dat je gemiddelde prijs in TT ( alles meegerekend ) 7.60 euro was
vanaf je eerste aankoop toen je door jouw Bank werd meegenomen in het TT verhaal en je 50k euro investeerde aan 1.000 aandelen - dat heb je zelf geschreven

daarna heb je meegedaan aan alles wat je gegeven werd, je herbelegging gedaan en vertelde je dat je nu gemiddeld aan 7.60 euro zat ( of daaromtrent) met een positie van 15.000 aandelen

hoelang zit je nu al in TT ?
hoeveel andere opportuniteiten heb je laten lopen ?
waarom herhaal je steeds dat je long zit vanaf het allerlaagste niveau ?; daar waar je destijds een compleet ander verhaal vertelde

maakt mij verder ook niet uit is jouw geld, ik zet mijn geld naar mijn mond en dat weet je want ik heb je ook al eens uitbetaald
succes verder met je natte droom aandeel, eens gaat het hopelijk uitbetalen, dat denk ik ook , enkel ik denk bij een verkoop, jij denkt aan eeuwig durend dividend ( weet je die nog, dat schreef je een jaar geleden )

en ja TT heb ik absoluut veel te veel optie premie verdampt en dit aandeel en bedrijf heb ik bijzonder slecht gelezen en is voor mij een slechte investering geweest en ik hoop hier uiteindelijk bij een. exit toch n og een eistaat acceptabele return te krijgen na 6 jaar

pwijsneus
2
quote:

boem! schreef op 5 mei 2021 01:52:

[...]

Dit interview geeft voor mij de nodige positieve signalen.

HG geeft TT een gerede kans om een belangrijke rol te gaan spelen in LBT als zelfstandige speler.
Het enige dat telt is wat je daarmee kunt verdienen en dan heb ik het over de FCF want de camouflage van de IFRS cijfers is aan mij niet besteedt.

De opmerking van HG dat TT 150 mio aan omzet heeft verloren door Corona is voor mij een bevestiging dat het jaar 2020 zonder Corona afgesloten zou zijn met een positieve FCF van 66 mio ipv het getoonde verlies van 26 mio.

Ook zijn opmerking dat 2021 een hersteljaar is waarna in 2022 het groeipad weer kan worden ingezet met 15-20% zal ervoor zorgen dat 2021 wordt afgesloten met een FCF van nogmaals 66 mio waarna 2022 de FCF verder op laat lopen tot 100 mio met alle mooie jaren dan nog voor de boeg.

Sorry Martin, je begrijpt er niets van. Wat is er nou positief aan het verliezen van EUR 150 mln omzet?! Leg me dat ff uit. Dat komt juist omdat TT de enige tak die vorig jaar voor dikke groei had kunnen zorgen - Telematics - heeft verkocht. Strategisch was die verkoop erg korte termijn gericht, snel cashen. Terwijl nu telematics booming is. Niet erg doordacht, en getuigd van weinig visie. Tomtom is nu een one-trick-pony. Maar de founders zagen een makkelijke kans om even op persoonlijke titel 340mln uit het bedrijf te scheppen. Dit zijn de mensen die Google wel even gaat aanpakken zeker, is ze de vorige keer ook erg goed gelukt...ze zijn de klap nog steeds niet te boven. En overal waar TomTom komt google het vroeg of laat afpakken.

Verder is het bijzonder onprettig en misleidend dat je je eigen verzonnen cijfers laat voorkomen als waarheden. Die 15-20% heb je zelf verzonnen, staat niet in het interview. Die 12 euro per kaart die je laatst even opgooit is hilarisch, en heb je ook zelf verzonnen. Stop daar aub mee, en laat dat gezwam over de FCF ook meteen achterwege. Want dat is allemaal gebaseerd op een verkeerde aanname van je, dat TT zelfstandig in staat zou zijn om een een rol te krijgen mbt de kaartjes. Hoe dan? Ze konden de afgelopen 12 jaar ook geen munt slaan uit tele atlas, waarom nu wel dan?? Anders moet je gewoon toegeven dat tt een soort geloof voor je is, prima. Maar ga die obsessie van je dan aub niet becijferen.

Hou het gewoon bij dat je in TT zit voor het enorm grote dividendpotentieel. Priceless..
boem!
0
Ik heb in de spiegel gekeken en dan beaam ik ,dat mijn overall positie nu 15k a 7,60 bedraagt inclusief de startpositie van 1428 aandelen aan 50k.

Ook is het zo ,dat er voldoende andere oppertunities voor handen waren om mijn beleggingsresultaat te verbeteren nadat ik de volledige porto had afgebouwd en mijn oude positie in TT een waarde vertegenwoordigde van slechts 5k.

Ik heb nooit mijn beginverlies trachten weg te poetsen echter voor een eerlijke vergelijking lijkt het mij eveneens redelijk mijn positie te vergelijken met dat beginpunt ofwel 45k minder en daardoor vanaf de hertstart een GAK van nu 4,60 euro.

Dus mij om het even of 7,60 dan wel 4,60 euro.

En ik denk inderdaad nog steeds dat TT een dividendaandeel kan worden.

Met een FCF van 1 euro zal er niets meer in de weg staan om dividenduitbetaling te starten van 1 euro.

Ben jij echter ook bereid in de spiegel te kijken ?

Jij bent ingestapt als aandeelhandelaar vanwege overnamegeruchten tegen 6,25 euro met als doel het aandeel van de hand te doen bijn 12 euro.
Met 11,80 euro werd dat doel nooit bereikt.
Sinds die tijd zie ik een gefrusteerde handelaar die zijn gram probeert te halen bij HG ondertussen weinig consistent verkoopkoersen noemend varierend van 6 tot wel 16 euro.

Dat jij daarbij niet schuwt om de waarheid geweld aan te doen werd kortgeleden bevestigd met jouw verwijt richting HG dat hij de grote profiteur is door optierechten te verzilveren terwijl iedereen weet dt de opties pas gaan renderen bij hogere koersen zoals in 2013 en 2014 toen de koers 3,50 euro en 5,15 euro bedroeg.

Ook jouw beakeven positie nu in TT kan je HG moeilijk verwijten.
Zonder te handelen had jij nu een rendement gehad van:
100X6,25 is 625 waar nu nog 56% van resteert : verlies 275 eur
Uitkering 325 euro
Geeft met een koers nu van 7,25 een rendement van 150 euro.

pwijsneus
2
quote:

boem! schreef op 5 mei 2021 08:52:

En ik denk inderdaad nog steeds dat TT een dividendaandeel kan worden.

Briljant
[verwijderd]
1
Vroeger had je op tv een kinderquiz "ren je rot" , de meesten hier kennen het nog wel.

Tegenwoordig is het "reken je roTT" hiero
1.106 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,510
Laag 7,250
Volume 213.528
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront