Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Blanco rolling
0
quote:

Koning van beleggersland schreef op 28 mei 2021 19:41:

9

Prosus kan zomaar een bod op takeaway doen, ze hebben in ieder geval voldoende financiele middelen! Is daar al ooit over nagedacht?
Dat heb ik eerder al geopperd.
Prosus zit ook al in iFood met 30%

Prosus is het bedrijf met enorme slagkracht en enorm veel liquide middelen.

Catalina
0
quote:

adri67 schreef op 29 mei 2021 17:18:

www.veb.net/artikel/08185/amerikaanse...
In het artikel niets nieuws alleen bedruipt mij wel steeds meer het gevoel dat het zo dadelijk een dubbeltje op zijn kant wordt. Ik hou persoonlijk niet zo van gokken op de beurs. Er zijn zoveel mogelijke varianten waarbij ik bij geen enkele van die varianten weet welke kant het de koers opjaagt. Ik heb maar een kleine positie van iets meer dan 400 stukken maar ik twijfel echt zeer om ze van de hand te doen voor deze ‘apotheose’. Zijn er meer mensen met soortgelijke dilemma’s ?
Belegger1974
2
quote:

Dividend Collector schreef op 29 mei 2021 11:49:

[...]

Je doelt op Draka, destijds in 2010? Ik heb daar zelf vele jaren gewerkt na deze overname. Of het bedrijf er beter van is geworden valt te betwijfelen. De fabriek in Amsterdam is inmiddels gesloten en er waait een stevige Italiaanse wind. Vele reorganisaties en verzakelijking. Alles wordt gestuurd vanuit het hoofdkantoor in Milaan. Maar voor de koers was het geweldig nieuws natuurlijk. Benieuwd of je gevoel wat betreft JET juist gaat zijn. Ik houd mijn kleine positie ook aan.

Ja, Draka inderdaad, zat gevestigd in het Bruisende Amsterdam Noord. Er ging een week ervoor ongeveer de geruchten dat er een overname aanstaande was. Serieus waar, twee dagen voor de overname, toch maar besloten om geen aandelen van Draka te kopen.

Hetzelfde gevoel heb ik nu dus met JET. Er komt zeer binnenkort een koerssprong van minimaal 20% op een handelsdag, al is het maar dat iFood verkocht is of overname Grubhub niet doorgaat.
ovanspaend
4
Als de overname niet doorgaat dan wordt JET erg interessant voor een partij als Meituan ( grootste ter wereld).

Gaat de overname niet door dan casht JET € 150mln breakfee.

Gaat de overname door dan wordt JET de nr 2 van de wereld. Grubhub is in veel van haar steden marktleider. Daarnaast staat de omzet / winstgevendheid nog onder druk door de “fee caps” opgelegd door de regering in de US.

JET dominatr positie in Europa. Daarnaast is JET minder gevoelig als de lockdown voorbij is doordat ze vaak ander type restaurants bedienen als uber en deliveroo ( wat meer normale restaurant dan de pizzaria etc).

JET sponsor EK gaat naamsbekendheid verder opstuwen.

Belang ifood 2,3 mld nog een extra argument.

Shorters gaan er voor 10 juni uitlopen.

Kortom LONG JET

ovanspaend
3
quote:

Rick R schreef op 30 mei 2021 09:13:

Volgens mij moet JET juist betalen als de overname niet doorgaat.

“The Merger Agreement contains certain termination rights for Just Eat Takeaway.com and Grubhub. Upon termination of the Merger Agreement under specified circumstances, including if Just Eat Takeaway.com or Grubhub terminates the Merger Agreement in order to accept an alternative acquisition proposal that constitutes a superior proposal or if the board of one party changes its recommendation of the transaction, Just Eat Takeaway.com or Grubhub, as applicable, will be required to pay the other party a termination fee of $144 million”
Gerbson
0
quote:

ovanspaend schreef op 30 mei 2021 09:16:

[...]


“The Merger Agreement contains certain termination rights for Just Eat Takeaway.com and Grubhub. Upon termination of the Merger Agreement under specified circumstances, including if Just Eat Takeaway.com or Grubhub terminates the Merger Agreement in order to accept an alternative acquisition proposal that constitutes a superior proposal or if the board of one party changes its recommendation of the transaction, Just Eat Takeaway.com or Grubhub, as applicable, will be required to pay the other party a termination fee of $144 million”
Dit geldt volgens mij dus niet als de aandeelhouders gewoon tegenstemmen, alleen als Grubhub (voortijdig) van de deal afziet omdat ze ergens anders meer kunnen krijgen.
Blanco rolling
2
Aandeelhouders van JET hebben de deal al goedgekeurd.
Dus wanneer de aandeelhouders van Grubhub de deal laten afketsen, wat overigens niet gaat gebeuren gezien de grootaandeelhouders daar, die aan de andere kant short zitten in Jet, dan moet Grub die 144 m usd betalen.
[verwijderd]
0
www.parool.nl/amsterdam/amsterdam-kri...

"In 2015 startte Getir in Turkije als ’s werelds eerste flitsbezorger van boodschappen. Eerder dit jaar breidde het bedrijf uit naar Londen. Amsterdam is de eerste stad op het Europese vasteland waar men nu ook gebruik kan maken van de dienst.

De verwachting is dat de komende tijd nog meer flitsbezorgservices zich zullen vestigen in Amsterdam. Branchegenoten Cajou uit Frankrijk en het Britse trio Dija, Weezy en Zapp noemen Nederland in hun Europese expansieplannen"

De nieuwe aanbieders staan letterlijk in de rij om Amsterdam te mogen bedienen, de consument is nu al de winnaar!
[verwijderd]
0
de goedkeuring van de deal met Grubhub zal negatieve impact hebben op verder koersverloop, niet?
ovanspaend
1
quote:

DENBAL300 schreef op 30 mei 2021 16:34:

de goedkeuring van de deal met Grubhub zal negatieve impact hebben op verder koersverloop, niet?
want? eerder positief aangezien de shortposities worden afgebouwd.
DeZwarteRidder
2
Risico’s en kansen in de VS

- Met Nederland, Duitsland en het VK is JET marktleider in wat topman Jitse Groen ‘drie van de vier grootste profit pools’ ter wereld noemt als het gaat om maaltijdbezorging (markten waar op langere termijn winst kan worden gemaakt, redactie). Door Grubhub op te slokken, hoopt JET voet aan grond te krijgen in de vierde winstpoel ter wereld: de Verenigde Staten.

- JET meent dat Grubhub sterke posities heeft in voornamelijk steden in het noordoosten van het land, die veel gemeen zouden hebben met Europese markten - hoge bevolkingsdichtheid, gevestigde bezorgcultuur en veel onafhankelijke restaurants (lees: relatief minder McDonalds). Het bedrijf heeft een hybride model; het laat dus de bezorging vaak aan restaurants over, maar heeft ook maaltijdbezorgers op de loonlijst staan.

- Beleggers die geen voorstander van de overname zijn wijzen op het teruglopende landelijke marktaandeel van Grubhub in de VS. Spelers als Doordash en Uber, die voor restaurants de bezorging volledig uit handen nemen, stunten met kortingsbonnen om de omzet aan te jagen. Voorstanders menen dat in de VS vooral gekeken moet worden naar concurrentie per stad, omdat de voordelen van netwerkeffecten lokaal zijn.

- Volgens Groen is het onmogelijk dat pure logistieke spelers geld kunnen verdienen op de meeste plekken in de wereld. Het bezorgmodel is daar eenvoudigweg te duur voor. Toch is de realiteit vooralsnog dat spelers als Doordash (marktwaarde: 45 miljard dollar) en Uber (95 miljard dollar) veel kapitaalkrachtiger zijn dan JET (marktwaarde 16 miljard euro, incl. Grubhub). Zij kunnen indien nodig voor miljarden dollars aan nieuwe aandelen uitgeven om de bezorgoorlog te financieren. Hoe irrationeel dit volgens Groen ook mag zijn.
Ayous
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 mei 2021 20:24:

Risico’s en kansen in de VS

- Met Nederland, Duitsland en het VK is JET marktleider in wat topman Jitse Groen ‘drie van de vier grootste profit pools’ ter wereld noemt als het gaat om maaltijdbezorging (markten waar op langere termijn winst kan worden gemaakt, redactie). Door Grubhub op te slokken, hoopt JET voet aan grond te krijgen in de vierde winstpoel ter wereld: de Verenigde Staten.

- JET meent dat Grubhub sterke posities heeft in voornamelijk steden in het noordoosten van het land, die veel gemeen zouden hebben met Europese markten - hoge bevolkingsdichtheid, gevestigde bezorgcultuur en veel onafhankelijke restaurants (lees: relatief minder McDonalds). Het bedrijf heeft een hybride model; het laat dus de bezorging vaak aan restaurants over, maar heeft ook maaltijdbezorgers op de loonlijst staan.

- Beleggers die geen voorstander van de overname zijn wijzen op het teruglopende landelijke marktaandeel van Grubhub in de VS. Spelers als Doordash en Uber, die voor restaurants de bezorging volledig uit handen nemen, stunten met kortingsbonnen om de omzet aan te jagen. Voorstanders menen dat in de VS vooral gekeken moet worden naar concurrentie per stad, omdat de voordelen van netwerkeffecten lokaal zijn.

- Volgens Groen is het onmogelijk dat pure logistieke spelers geld kunnen verdienen op de meeste plekken in de wereld. Het bezorgmodel is daar eenvoudigweg te duur voor. Toch is de realiteit vooralsnog dat spelers als Doordash (marktwaarde: 45 miljard dollar) en Uber (95 miljard dollar) veel kapitaalkrachtiger zijn dan JET (marktwaarde 16 miljard euro, incl. Grubhub). Zij kunnen indien nodig voor miljarden dollars aan nieuwe aandelen uitgeven om de bezorgoorlog te financieren. Hoe irrationeel dit volgens Groen ook mag zijn.
Prima bijdrage! Beleggers worden het vast wel een keer zat miljarden in oorlogen te steken.
Hendrik Roo
0
quote:

Ayous schreef op 30 mei 2021 20:38:

[...]
Prima bijdrage! Beleggers worden het vast wel een keer zat miljarden in oorlogen te steken.
.

Wel plagiaat hoor. Komt gewoon uit de VEB
[verwijderd]
0
Pff ik heb met pijn in me hard met long term portfolio toch maar gesloten in JET, vertrouw het niet meer :-) Al die concurrenten zijn US made, feit dat bank of America erin zit in combinatie met shorts, kan ook een herdersmat zijn...
Kompas
0
quote:

Sdock schreef op 31 mei 2021 09:13:

Pff ik heb met pijn in me hard met long term portfolio toch maar gesloten in JET, vertrouw het niet meer :-) Al die concurrenten zijn US made, feit dat bank of America erin zit in combinatie met shorts, kan ook een herdersmat zijn...

Die knipoog is dan echt als grap hoop ik.
Of is je "angst" dat als er straks op 10 Juni wordt tegengestemd in de US er een short squeeze ontstaat welke het aandeel JET omhoog doet vliegen ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Kompas schreef op 31 mei 2021 09:21:

[...]

Die knipoog is dan echt als grap hoop ik.
Of is je "angst" dat als er straks op 10 Juni wordt tegengestemd in de US er een short squeeze ontstaat welke het aandeel JET omhoog doet vliegen ;-)
Ik heb eigenlijk geen idee wat er gaat gebeuren, maar hou het zeker in de gaten! Hoop dat die omgaat gaat, dan ga ik me stoel zeker weer bemachtigen, tot die tijd toch maar de exit gepakt.

Die short squeeze kan ook een fata morgana worden namelijk..

bezinteergebelegt
0
quote:

Sdock schreef op 31 mei 2021 09:27:

[...]

Die short squeeze kan ook een fata morgana worden namelijk..

We hebben inmiddels al talloze keren gelezen dat de koers voor 10 juni fors hoger zal staan en if not, dat de koers na 10 juni gaat vliegen, of de overname nu wel of niet doorgaat.

Gratis geld zou je dan toch zeggen.

Maar omdat gratis geld niet bestaat op beurzen weet je eigenlijk het antwoord al. We gaan tot 10 juni niet vliegen en ook daarna niet. Lees, koersen opzoeken van 90 plus.

Zit inmiddels speculatief long met een kleine callpositie. Dit, omdat je een verrassing niet helemaal uit kunt sluiten. Maar staan we op 9 juni nog op dit niveau dan sluit ik ook mijn positie.

Want dat vliegen na 10 juni, ongeacht de uitkomst want beiden zou zogenaamd goed zijn voor JET, zie ik al helemaal niet gebeuren.

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 14,100
Verschil +0,130 (+0,93%)
Hoog 14,455
Laag 13,890
Volume 1.477.065
Volume gemiddeld 2.398.085
Volume gisteren 2.106.904

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront