Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

De Libertariër
8
quote:

Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:13:

[...]
Dubai heeft al beslist om deze opstart economie mee te pakken en de oliefondsen moeten eerst terug herstellen tot op pre corona en de olieprijs zal 90usd gaan.
Je moet al gek zijn om nu te snel productie op te voeren.
Dan pas zal de OPEC reageren maar dan zijn we nov-dec 21.

Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?
Opgelet
1
quote:

Turbo Mckwek schreef op 25 juni 2021 10:23:

[...]

Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?

Olieprijs wordt daar geregeld of dacht u dat het in Den Haag geregeld wordt:)
Gezever dan scroll je maar door.
DPL64
1
quote:

Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:13:

[...]
Dubai heeft al beslist om deze opstart economie mee te pakken en de oliefondsen moeten eerst terug herstellen tot op pre corona en de olieprijs zal 90usd gaan.
Je moet al gek zijn om nu te snel productie op te voeren.
Dan pas zal de OPEC reageren maar dan zijn we nov-dec 21.

OPEC+ is erg eensgezind. Recente succes in herstel olieprijs heeft daar aan bijgedragen. De druk op oilmajors en andere westerse partijen om investeringen in olie en gas terug te brengen speelt OPEC+ verder in de kaart. Betekent dat OPEC+ een steeds sterkere positie zal krijgen om op lange termijn de olieprijs te reguleren. Risico op stranded assets wordt ook kleiner. Er zal komende 50-80 jaar behoefte blijven aan olie en gas. OPEC+ zal sturen op marktaandeel en prijs.
Tiger1
1
Wat een gepriegel met centjes ;-)
Neemt iedereen nu werkelijk winst met een paar cent stijging ?
Mr Trade
0
quote:

Tiger1 schreef op 25 juni 2021 10:31:

Wat een gepriegel met centjes ;-)
Het lijkt erop dat de koers niet ver boven de 17,60 mag vandaag.
We zullen zien of het door middel van een toenemend volume toch gebroken zal worden.

(Zag je gister overigens ook rond de 17,40 in de ochtend)
[verwijderd]
0
Air France KLM komt ook niet echt van de grond of wachten ze op cijfers, is wat gerelateerd aan Shell... zodra er meer vluchten komen kan Shell meer kerosine leveren... is een beetje wachten op de triggers met positief nieuws
Mr Trade
0
quote:

Leon1974 schreef op 25 juni 2021 10:42:

Air France KLM komt ook niet echt van de grond of wachten ze op cijfers, is wat gerelateerd aan Shell... zodra er meer vluchten komen kan Shell meer kerosine leveren... is een beetje wachten op de triggers met positief nieuws
Je stelt nu 2 tegenovergestelden.
Air France is totaal niet gebaad bij een veel hogere olieprijs, dit kost ze direct marge op vluchten.
FiveWoods
0
quote:

Mr Trade. schreef op 25 juni 2021 10:47:

[...]

Je stelt nu 2 tegenovergestelden.
Air France is totaal niet gebaad bij een veel hogere olieprijs, dit kost ze direct marge op vluchten.
Zouden ze niet gehedged hebben?
DPL64
1
quote:

FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

[...]

Zouden ze niet gehedged hebben?
Big Airlines Pull Back From Oil Hedging After Losing Billions
By Alex Longley and Siddharth Vikram Philip
7 mei 2021 20:10 GMT+8
IAG, Lutfthansa say they will adopt smaller strategies
Companies were hit by derivatives losses during the pandemic
Some of the world’s biggest airlines are shrinking their mammoth fuel-hedging programs after losing billions of dollars in derivatives markets last year.

British Airways parent IAG SA said it will cut its year-ahead fuel hedging to about 60% of its requirements. The company was about 90% hedged for the comparable period when the pandemic began. Similarly, Deutsche Lutfthansa AG will cut its hedging volumes by about 20 percentage points.

Some airlines lost out when crude prices crashed last year
“Given our experience of over hedging losses during the pandemic, we’ve been reviewing our hedging policy,” said Steve Gunning, chief financial officer at IAG. “The key amendments are we’ve moved from a three-year rolling policy to a two-year rolling policy and we’ve reduced the maximum levels.”

ADVERTISEMENTSCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT
Advertisement
The move comes after airlines were hit badly by oil derivatives they purchased when the pandemic first began. While they usually buy contracts to cap their costs, airlines often cheapen the deal by simultaneously selling other ones that lose money if prices fall. In normal times that’s offset by lower actual fuel costs, but with so few planes flying in 2020 the companies were suddenly left with massive losses from that side of their trades.

While some airlines have hedged small volumes in recent months, low capacity forecasts means their presence in the oil market remains light. That’s now set to continue, even if travel volumes do return to normal.

In addition to cutting the amount of fuel that they will hedge, the companies are also looking less far out. While IAG plans to reduce its presence in the market to just two years out from three, Air France-KLM previously said it is now only hedging 12 months forward.
Bert12345
0
quote:

FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

[...]

Zouden ze niet gehedged hebben?
Uiteraard. En die hedge contracten hebben veel geld gekost tijdens corona, toen de olie laag stond en de hedge doorliep. Geld is netjes naar Ierland overgemaakt door AF.
Mr Trade
0
quote:

FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

[...]

Zouden ze niet gehedged hebben?
Afhankelijk van de inschattingen die gemaakt zijn op het gebied van ontwikkeling COVID.
China loopt nu ook tegen het probleem aan dat ze straks olie in moeten gaan kopen tegen spot prijzen omdat de voorraad te snel terugloopt.

Over het algemeen werkt een hoge brandstofprijs direct negatief door in de koersen van airlines.
Nu is dit uiteraard een andere situatie maar het is allemaal een kwestie van sommetjes maken :)
De Libertariër
8
quote:

Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:26:

[...]
Olieprijs wordt daar geregeld of dacht u dat het in Den Haag geregeld wordt:)
Gezever dan scroll je maar door.
Ja natuurlijk. Lekker gedroomd?

Maar als je een directe lijn hebt met Dubai waar je de hele tijd over zevert (want iets anders kan ik het niet noemen), waarom handel je dan niet met voorkennis in olie futures?
Als je precies weet via je directe lijn met dubai wat de olieprijs gaat doen, dan wordt je stinkend rijk met olie futures.
Waarom dan zeveren over de koers van shell?

Of val je gewoon onder de categorie 3e persoons gebakken lucht?
Marco1962
0
quote:

Turbo Mckwek schreef op 25 juni 2021 10:23:

[...]

Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?

Lekker laten lullen joh.
Marco1962
0
quote:

Tiger1 schreef op 25 juni 2021 10:31:

Wat een gepriegel met centjes ;-)
Neemt iedereen nu werkelijk winst met een paar cent stijging ?
Er zijn nog veel stukjes onder de 15 in omloop denk ik.
Cpt. Willard
5
quote:

Gadus morhua schreef op 25 juni 2021 11:16:

Wat me opvalt..
Hoe minder ik dit forum bezoek, hoe hoger de koers?
En nou wegwezen! :)
Marco1962
0
quote:

Tonydwi schreef op 25 juni 2021 10:39:

Olie staat boven de 60usd, Men mag terug ook het dividend verhogen.
Liever niet.
Laat Shell zich maar aan het plan houden om ieder jaar 4% te verhogen.
Dan kunnen ze met een goede basis vergroenen en de aandeelhouder tevreden houden.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 5890 5891 5892 5893 5894 5895 5896 5897 5898 5899 5900 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 33,465
Verschil -0,005 (-0,01%)
Hoog 33,550
Laag 32,920
Volume 9.995.595
Volume gemiddeld 7.575.124
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront