Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Investor
0
Het probleem van ammoniak is dat het meer energie kost om het te maken, dan dat het rendeert. Tenzij men dat maakt met wind- of zonne-energie. Of met kernenergie dat ook geen CO2 uitstoot. En voor de rest: is er olie (of steenkool of hout).
aertj
0
Exmar dikke + erbij. Euronav opnieuw rood.
Iemand een idee waarom euronav al dagen weg schuift?
Vavli
0
quote:

aertj schreef op 21 juli 2021 00:36:

Exmar dikke + erbij. Euronav opnieuw rood.
Iemand een idee waarom euronav al dagen weg schuift?
Ik denk niet dat er een heel concrete aanleiding is: maar nog steeds geen zicht op een deal met Iran en aanhoudende lage tarieven zijn allicht de reden. Het geeft Euronav wel de mogelijkheid goedkoop aandelen in te kopen. Elk nadeel heeft een voordeel :)
Thole
0
quote:

Vavli schreef op 21 juli 2021 02:38:

[...]

Ik denk niet dat er een heel concrete aanleiding is: maar nog steeds geen zicht op een deal met Iran en aanhoudende lage tarieven zijn allicht de reden. Het geeft Euronav wel de mogelijkheid goedkoop aandelen in te kopen. Elk nadeel heeft een voordeel :)
Totnogtoe wel geen press releases daarvan gezien. Terwijl ook media melden dat de gap tussen nav en koers in decennia nog niet zo groot was en Euronav nog steeds 50 miljoen klaar heeft liggen. Hopelijk hebben ze eergisteren en gisteren wat ingekocht.
Vavli
1
NAT meldt op 19 juli dat er beterschap in zicht is: voor twee Suezmaxtankers zijn er contracten van 17.000 dollar/dag afgesloten en de breakeven ligt op 8000 dollar.
Jan Frans B
0
quote:

Vavli schreef op 23 juli 2021 13:41:

NAT meldt op 19 juli dat er beterschap in zicht is: voor twee Suezmaxtankers zijn er contracten van 17.000 dollar/dag afgesloten en de breakeven ligt op 8000 dollar.
Sorry maar ik denk dat dit wat laagjes is, volgens EURN zelf ligt break even op 24.000$/dag, de OpEx is een kleine 8000$ maar dat dekt maar een deeltje van de kosten.

zie www.euronav.com/media/65056/160325-in...
Ik denk dat je mag stellen dat een leeg, stil liggend, schip 8000$/dag kost, maar eens je gaat varen dan zit je op 24.000$.
Dus als ik goed kan rekenen verliezen ze in dit geval "maar" 1000$/dag varend, wanneer ze stilliggend 8000$ zouden verliezen.
Maw, nog steeds geen winst, maar het verlies wordt erg klein.
Vavli
0
quote:

Jan Frans B schreef op 26 juli 2021 16:21:

[...]
Sorry maar ik denk dat dit wat laagjes is, volgens EURN zelf ligt break even op 24.000$/dag, de OpEx is een kleine 8000$ maar dat dekt maar een deeltje van de kosten.

zie www.euronav.com/media/65056/160325-in...
Ik denk dat je mag stellen dat een leeg, stil liggend, schip 8000$/dag kost, maar eens je gaat varen dan zit je op 24.000$.
Dus als ik goed kan rekenen verliezen ze in dit geval "maar" 1000$/dag varend, wanneer ze stilliggend 8000$ zouden verliezen.
Maw, nog steeds geen winst, maar het verlies wordt erg klein.

Het verschil tussen wat NAT aangeeft en Euronav als break even wordt misschien verklaard doordat Euronav zijn tankers boekhoudkundig veel sneller afschrijft?
Henry WILLEM
0
Wat zijn jullie verwachtingen voor de grote van het verlies 2de kwartaal , ikzelf reken op 40 milj verlies.
Hansbeurs
0
Wanneer zien we eens een soortgelijk bericht van Euronav???
AMSTERDAM - Shell gaat zijn dividend fors verhogen, en weer eigen aandelen inkopen. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
RJ 80
1
quote:

Hansbeurs schreef op 29 juli 2021 12:16:

Wanneer zien we eens een soortgelijk bericht van Euronav???
AMSTERDAM - Shell gaat zijn dividend fors verhogen, en weer eigen aandelen inkopen. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
Vergelijken van Shell met Euronav is appels met appeltaart vergelijken. Gelieerd maar totaal andere sector en verdienmodel. Euronav is binnen de sector de beste un zoverre ik dat kan inschatten. Als je er in investeert, wel geduld hebben en vooral niet te vaak naar kijken.
boothram
0
ik schat het verlies iook wel op milj, boekhoudkundig verleis en een en ander hangt ook wel af van wanneer en hoe de nieuwe schepen boeken... (als clean??)
miljoen Het is alleen boekhoudkundig, dat procentje verlies is geen cashflow: ... het zijn de afschrijvingen. De sverder tijfende prijzen (vooral voor nieuwvouw) verhogen alleen de nav van het aandeel...
aossa
0
quote:

basinclab schreef op 30 juli 2021 12:59:

ik schat het verlies iook wel op milj, boekhoudkundig verleis en een en ander hangt ook wel af van wanneer en hoe de nieuwe schepen boeken... (als clean??)
miljoen Het is alleen boekhoudkundig, dat procentje verlies is geen cashflow: ... het zijn de afschrijvingen. De sverder tijfende prijzen (vooral voor nieuwvouw) verhogen alleen de nav van het aandeel...
'k snap er niets van... (lijkt op verzopen taal) ;-(
Vavli
0
quote:

aossa schreef op 30 juli 2021 15:00:

[...]
'k snap er niets van... (lijkt op verzopen taal) ;-(
Oef, het ligt dus niet aan mij :)
boothram
1
SORRY VORIGE POST TE SNEL VERSTUURD? dijfers toets stond niet op: schatting 40 miljoen.
was ook als reactie op Hans bedoel die schatting vroeg.. En niet herlezen tijdnood...mag niet gebeuren. Het blijft hoe dan ook complexe materie.
Clean: tankers: eens voor crude gebruikt mogen ze alleen crude boeken, Ze kunnen blijkbaar wel een tijdje clean boeken... maar altijd clean is niet interessant: de vraag is er niet.om alleen clean te boeken..
verder laatste zin moet zijn:
de verder stijgende prijzen voor nieuwbouw...
(ik denk begin kwartaal( nog 96 miljoen, nu 106 miljoen...) hebben evenredig een waarde verhoging voor de oudere boten: (wel zijn de nieuwbouw wel energie-efficiënter .en daarom dient slechts de helft van de verhoging evenredig met levensduur toegepast op de oude boten)
tja weer zo'n zinscinstructie die leesbaarheid verslecht...kan ook eenvoudiger gezegd dat ook de oudere boten evenredig stijgen.. Dat is minder info, ik geef liever een maximum aan info, en de verwerking is niet eenvoudig...
, maar de kost van nieuwbouw is ook sterk beïnvloed door de grondstoffenprijzen... en de beschikbaarheid van slots voor nieuwbouw middellange termijn : dat verhoogt ook de levensduur (en waarde bestelling incluis e)van de oudere schepen.
die stijgen ook in waarde : 80 miljoen denk ik, terwijl de waarde in de boeken voor 75 miljoen zakt..
de verdoken meerwaarde is de som van beide... 75 miljoen als cash... en de meerwaarde....
het lijkt me wel nuttig om een en ander te weten als je in scheepvaart wil investeren: zeer complexe sector, die ik ook maar geleidelijk ontdekte. Sorry 'voor de complexiteit...ik probeer ook wat ik weet in de posts te stken...en tijdsgebrek. Hopelijk hebben er toch sommigen af en toe iets aan...
intussen lopen eerste kwartaalresultaten binnen: performance shipping q2 results...
ook hun 5 kleine tankers zijn sterk in waarde verhoogt... maar dividend wordt geschrapt: ...kleine cashdrain, maar voor hen is verb
etering in 4 van levensbelang.. (5 tankers voor de prijs van 1...
26 miljoen beurskapitalisatie ). Dit aandeel overleeft alleen dankzij de contango van vorig jaar...
Intussen loopt bij euronav de eerste reeks van die financieel dure bareboat leases af... En wie weet... misschien is er nog een interessante terugkoop optie op de 2de reeks bareboats ...
nu ja, tijdrovend... hopelijk zijn er wel die er iets aan hebben, maar ik ben altijd wel bereid om een en ander te verduidelijken....als ik wat meer tijd heb bv.
tmaster
0
quote:

basinclab schreef op 30 juli 2021 12:59:

ik schat het verlies iook wel op milj, boekhoudkundig verleis en een en ander hangt ook wel af van wanneer en hoe de nieuwe schepen boeken... (als clean??)
miljoen Het is alleen boekhoudkundig, dat procentje verlies is geen cashflow: ... het zijn de afschrijvingen. De sverder tijfende prijzen (vooral voor nieuwvouw) verhogen alleen de nav van het aandeel...
Tering jantje zeg, probeer het anders even nog een keer. Kijk je eigen bericht even na op interpunctie, schrijffouten en samenhang.
Dit valt gewoon niet meer te lezen.
Vavli
0
De nieuwe uitbraak van Covid is wel het allerslechtste nieuws voor een globaal herstel. En een deal met Iran lijkt er ook niet aan te komen. Een herstel gaat nog wat langer op zich laten wachten vrees ik…
stijn d
0
Euronav kondigt Q2 2021 resultaten aan op donderdag 12 augustus 2021
Een beetje bijgekocht voor lange termijn staat voor het ogenblik enorm laag .
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 15,260
Verschil -0,220 (-1,42%)
Hoog 15,460
Laag 15,260
Volume 29.779
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 30.839

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront